מי בא אתי לשרוף ת'מועדון?

ענבל164

New member
מי בא אתי לשרוף ת'מועדון?


נמאס לי נמאס לי נמאס לי מההזניה של מקצוע העריכה הסכומים שמציעים לי בעבור עריכה מקצועית, יסודית, מושקעת ורצינית יורדים והולכים באחת ההוצאות לאור הגדולות הציעו לי (לאחר מבחן שעמלתי עליו ארבעה ימים) 50 ש"ח לג"ד להגהה, ו-80 ש"ח לג"ד ל"התקנה" שמצופה שתגלוש לעריכה וכאשר מדובר בעריכה מדעית, הכוללת התקנת ביבליוגרפיה מוכנים לדבר על 100+ אפשר להתפוצץ במערכות העיתונים דורשים תואר שני + תעודה בעריכת לשון תמורת חצי משכר מינימום לעריכה ספרותית של ספר מציעים 5,000 ש"ח (=עבודה של חצי שנה), לא משנה 17 או 25 ג"ד, לא משנה מה המשמעות התעריף הרווח בשוק לעריכה יסודית (אין דבר כזה עריכת ליטוש!!!!) הוא 300 ש"ח, כשהתעריפים המומלצים הם 600 ומעלה, על תוספת 30% לעריכת מדע אף אחד לא מוכן לשמוע אני לא מבינה את זה אף אחד לא תופס מה זה בכלל להיות עורך אני זועמת, לחשבון הבנק לא נכנס גרוש ואני מסרבת להסכים לעבוד בחינם סליחה שהוצאתי את זה כאן, הייתי חייבת אני קוראת לכל העורכים והמגיהים להפסיק להסכים לעבוד בתעריפים המזעזעים הללו, מדובר בעושק, בניצול, בשכר שעה המשתווה לשכרו של פועל סיני באמת שנמאס לי!
 

henor

New member
אני אתך

לאחרונה נאמר לי באחת ההוצאות שבגלל המשבר הכלכלי הם רוצים להפחית את התעריפים (הנמוכים עד בינוניים). ותהיתי לעצמי: האם מחירי המזון ירדו ולא שמעתי על כך? ומה עם מחירי החשמל, הדלק והמים? ממה בדיוק יש להפחית? על העריכה היסודית שמתחפשת לעריכת ליטוש אני כבר לא מדברת כי זה לא חדש. וגם לא על הגהה שהיא למעשה הגהה, האחדת כתיב לפי כללי ההוצאה, בדיקת כתיב של שמות לועזיים מסובכים, האחדת ניקוד ועוד ועוד, והכול בתעריף של פחות מ-100 ש"ח לג"ד. אני מקווה שאצליח לעמוד בניסיון ולסרב לקבל עבודות בשכר מביש. הבעיה היא שתמיד יימצא מי שלחוץ מבחינה כלכלית ואין לו ברירה אלא לעבוד בתעריפים האלה.
 
שוק

בכלכלה יש ביקוש והיצע ותחרות. אם יש כזה שכר אז יש לכך שתי סיבות: יש יתר מדי היצע וכנראה גם יותר מדי אנשים שמוכנים לעבוד בכזה שכר. על הדרך הייתי מציע גם תאוריה מגדרית - כלומר היות (תקנו אותי?) שכמו שקורה אצל מורות ואחיות ועיתונאיות, המשכורות יחסית נמוכות כי מי שמוכן לבוא ולעבוד - אלו נשים שזו עבורם משכורת שניה במשפחה.. ומן הסתם המשכורות משקפות גם את יחס החברה למקצוע, יחס החברה לשפה ולאקדמיה. כשיוסי גיספן* (כתופעה לא כאדם, אינני מכירו כמובן) הוא גיבור תרבות, ולא גיבור של תת תרבות והוא זוכה לפרס אקו"ם כ'תמלילן השנה' - אני מניח ששאר תשובתי תהיה יותר ברורה ואין צורך להכביר מילים. מה הפתרון? לפעמים עדיף לא לעבוד וליצור מחסור. האם זה קל? ודאי לא לאלו שזו פרנסתם. * הנה דוגמית מטקסט של זוכה פרס עכו"ם... אהבתי אותה כמו עיוור והיא עזבה אותי אל אחר היה לי די ממנה תקעה בי חרב בגבי אך היא עדיין בליבי למרות שהיא איננה ואני אומר: אללה יסתור... וכן, אני אשכנזי פולני מצפון תל אביב. (אבל שירתתי בפלוגה רובאית בגולני, זה נותן לי איזה קרדיט?) עדיין: אללה יסתור.
 

masorti

New member
מה אתה מתרגש מפרס אקו"ם?

כל הפרסים האלה שאנשי תעשיית הבידור/תקשורת מחלקים זה לזה שווים כקליפת השום ומעניינים כשלג דאשתקד. להזכירך שיש שני סוגי אנשים שמפרכסים זה את זה. (ראה תלמוד בבלי, מסכת שבת, ל"ד, א') אחד מהם הוא תלמידי חכמים, וזה לא אנשי אקו"ם.
 
האיש הזקן צודק

בשני הסעיפים הראשונים. באשר לגיספן, מגיע לו הפרס ועוד איך. איש זקן - קרא נא את הקטעים הבאים מראיון עם גיספן: "תשמע, השיר "ערב טוב" הוא לא בדיוק סוגה עילית. "לגבי 'ערב טוב', הרבה אנשים קרובים אליי אמרו לי 'על גופתי אתה תוציא את השיר הזה' ו'כמה נמוך אתה רוצה לרדת'. 'נמוך, או לא נמוך', אמרתי להם, 'זה עובד לי באוזן ולא יעזור כלום'. במקרה הזה ליאור נרקיס בא לי עם מנגינה, שר לי אותה, ישבנו, ואמרתי טוב, יש לנו את זה - זה להיט. ואנשים קרובים אמרו לי 'אנחנו נשים לך מחסומים, אל תוציא, זה יגמור אותך!'. עניתי 'זה לא יגמור אותי, רק אלוהים יכול לגמור אותי'. כל מי שחושב שהוא ממציא חוקים במוזיקה הוא אומלל". אתה לא אוהב לכתוב שירים יפים? "אני אוהב לכתוב להיטים, רק להיטים! אם אני לא מרגיש בום, שמשהו גדול יהיה, אז לא, לא בא לי. חוץ מזה אני לא בן אדם של סדר, אני דיסלקט. אני גם אף פעם לא כתבתי שיר מלמעלה למטה, 90 אחוז מהשירים שלי נכתבו הפוך, מהסוף להתחלה. אתה יכול לשאול את המלחינים שאני עובד איתם. אני דיסלקט, אמיתי, כן, אני דיסלקט, אם תעשה לי מבחן פסיכוטכני עם צורות הנדסיות, כולם יסדרו את זה בדרך אחת ואני בדרך אחרת". יוסי גיספן - התמלילן המצליח, זוכה פרס שר התרבות - הוא דיסלקט? "אני לא מבין למה אני מצליח, אני מבין רק שמה שהסתדר לי - צירופי המילים האלה, כשהכל נראה לי נכון, לפעמים גם בניגוד לדעה של אחרים - עובד. באלבומים של זמרים יש עוד שירים, של כותבים אחרים. למה הם לא הצליחו? מה שיש לי זה לא גאונות, זאת פשוט ראייה אחרת של הדברים. אולי פשוט הדיסלקציה הזאת מנצחת, היא מייצרת דברים". הנה הקישור לראיון כולו: http://www.nrg.co.il/online/47/ART2/103/215.html
 
אני גם דיסלקט. איזה פרס מגיע לי על זה?

"---- * ---- מעולם לא רצה להיות "שליח ציבור". בשירתו אין בדרך כלל מקום לנוסח "אנחנו". לפי תפיסתו, אין פזמונאי יכול לדבר אלא בשם עצמו. ואכן, הוא הביא לזמר העברי את קולו הפרטי, קול אינטימי, חושפני ורגיש, אך באורח פלא הפכה שירת היחיד שלו לשירת רבים". כתיבתו של מר גיספן אינה שירה אישית ואינה שירת רבים. היא אינה כלל שירה למרות שרבים שרים אותה. אם למשל הוא היה כותב - ''אני אוהב אותך ואת לא אוהבת אותי. את לא אוהבת אותי ואני אוהב אותך. יאללה ונתחתן לא בא לי להיות להיות רק השכן".. וגו' אף אחד לא היה מרגיש בהבדל. אין הבדל. *אהוד מנור. הציטוט הוא מתוך החלטת עדת פרס ישראל בנימוקי לזכייה שלו בפרס ישראל 1998
 


"כתיבתו ... אינה כלל שירה למרות שרבים שרים אותה" וזה עוד בפתיל שעוסק בעריכה שלא עורכים אותה למרות שרבים מציעים אותה. לך אל הגינספן, למד דרכיו וחכם. עשית לי את הבוקר. שוקראן יא עזיזי!
 
יש מלא מקומות שבהם ארצה ללכת ללמוד

אלא אם מדובר בשיעורי כלכלה ורווח. חוץ מזה תקני אותי שאלמד. עזיזי יא רוחי
 

henor

New member
תגידו, רק אני לא יודעת מי זה יוסי גיספן?

הייתי צריכה לגגל כדי לדעת שהוא כתב שניים-שלושה שירים שאני מכירה.
 
למעלה