מי חיכתה לרפלקס פליטת התינוק?

סוריא

New member
מי חיכתה לרפלקס פליטת התינוק?

אם הבנתי נכון, המשמעות של הרפלקס היא שהתינוק יוצא לבד, בלי שהיולדת תלחץ, נכון? מישהי חוותה את זה? יכולה לספר אם בבית חולים הסכימו לחכות לרפלקס הזה? יש מישהי שחיכתה וזה פשוט לא עבד?
 
לא יודעת אם זה היה *ה*רפלקס

המדובר, אבל ברגע שהתחילו צירי הלחץ לא יכולתי להתנגד לצורך ללחוץ עם הגוף. בלידה הראשונה לא הרגשתי את זה כי הייתי מאולחשת עם אפידורל, אבל בלידה השניה כן. הגעתי לבית החולים בפתיחה מלאה אז לא הייתה להם שום הזדמנות למנוע. אני חושבת שאם את לא מאולחשתאין אף סיבה שלא יאפשרו לך את זה. אם המיילדת אומרת ללחוץ כשאת לא מרגישה צורך, אז לא לוחצים.
 
לא יודעת איך אפשר לא ללחוץ

גם אם היו אומרים לי בשום אופן לא ללחוץ, לעמוד בשקט וזהו- לא הייתי מצליחה. לחצתי כמו מטורפת כי הרגשתי שאני חייבת.
 
בלידות 3 ו-4 לא לחצתי בכלל.

השלב של יציאת התינוק נמשך 2-3 צירים ובזמן הזה בעיקר שאגתי. לא היו שום לחיצות אקטיביות. התינוקות פשוט יצאו, כאילו נורו מתותח. לידה 3 במרכז לידה טבעית בלניאדו (עם מיילדת פרטית: אביגיל). לידה 4 בבית.
 
התאור הזה

של 2-3 צירים נשמע לי סוריאליסטי. לקח לי למעלה מ-3 שעות עם הרפלקס הזה... יש מצב שבלידה הבאה אני אוכל לספור על יד אחת את הלחיצות???
 
לגמרי! תקראי למטה את מה שכתבתי

בלידה הראשונה- שעתיים צירי לחץ ואין ספור לחיצות לא אפקטיביות. בלידה השניה- גג 4 צירי לחץ.
 

ayala26

New member
אני תכננתי לא ללחוץ

לפי שיטת היפנובירת'ינג (או כמו שרואים בסרט המדהים של זו ששרה בצירים) אבל בפועל שלב הלחיצות היה ארוך מדי והסברה שהבן שלי קצת נתקע עם הכתפיים אז לחצתי ולחצתי אפילו כשהראש כבר הוכתר לחצתי רק כדי שיצא כבר כי ירד לו הדופק.. תוכניות לחוד
 
אני חיכיתי

והיא באמת יצאה בסוף... לקח 3 שעות אבל בעיני הן היו מופלאות. התינוקת יצאה ונכנסה בקצב שלה. התוצאה היתה- ללא קרעים ושריטות. ולמען האמת- גם ללא כאב בכל השלב האחרון. מה שמאד עזר זה גם לגעת בראש של התינוק, דבר ששכך את הכאב והסב הנאה מרובה. ממליצה בחום.
 
בשעתיים הראשונות

רק נשפתי. לאחר שעברו שעתיים+, שאלתי את המילדת אם זה לא קצת ארוך מידי והיא אמרה שלא, חייכה ונשפה יחד איתי... אני זוכרת שהיו שני צירים שהפעלתי מאמץ מודע תוך כדי הציר, כשהרגשתי שזה לוקח יותר מידי זמן. לקראת הסוף הגוף לחץ יותר ויותר וכמובן שלא התנגדתי לדחיפות של הגוף. אבל לא הייתי פעילה אקטיבית במהלך הציר.
 

שונצו

New member
יש דבר כזה שהתינוק יוצא בלי שאלחץ?

אני לא מכירה הרבה לידות שהיו יותר קלות משלי, אבל גם אני הייתי צריכה ללחוץ. אמנם חשבתי שאני מחרבנת (סליחה על הניסוח), אבל ללחוץ לחצתי. אני די בטוחה שמשמעות הרפלקס (שאגב, זו פעם ראשונה שאני שומעת עליו) היא לא שהתינוק יצא לבד (הלוואי על כולנו...), אלא שאת לוחצת בדיוק כשאת מרגישה שאת רוצה, כלומר, כשאת מרגישה לחץ בפי הטבעת (קיצר- קקי...), ולא לפני או אחרי.
 

ayala26

New member
אבל גם לקקי לא אמורים ללחוץ!

והוא יצא גם בלי שתלחצי... וזה מומלץ יותר מלחיצה אקטיבית.
 

אםדניאל

New member
נכון מאוד

וזה משהו שאני מיישמת מההריון הראשון שלי, בזכות ידיד טוב שאמר לי "תתאמני בלא ללחוץ ונשימות עם הקקי..." אצלי בשתי הלידות האחרונות לא לחצי..זה נלחץ לבד.
 

ayala26

New member
אני התאמנתי בכל ההריון

כל פעם בשירותים ורק בלידה זה לא הצליח
אבל גם לא לחצתי סתם אלא כשהרגשתי את הגל של ציר הלחץ (רק שהם לא באו בתדירות גבוהה כל כך). אגב, הציר הזה **בכלל לא דומה** לדחף לעשות קקי לדעתי אז אולי זה הרפלקס המדובר?
 

אםדניאל

New member
זה באמת לא מרגיש אותו דבר

אבל בגלל שבשירותים אני משתמשת בתנועתיות נשימה (ואם צריך גם קולות
) אז זה קצת קצת מכין. אני חושבת שבעיקר מנטלית - כלומר משהו יכול לצאת ממני, אם יש לי סבלנות, ואני משתמשת בכלים של נשימה ותנועתיות , גם אם אני לא לוחצת. אגב, אני שומעת יותר ויותר סיפורי לידה של יולדות שציפו ללידה קלה/כמו שהיתה וקיבלו לידה אחרת - וזה בדיוק המקום שאני צריכה לחזק אצלי - כי אחרי 2 לידות קלילות ,מבחינת יציאת התינוק (לא כולל לידה ראשונה - שגם היא היתה קלה יחסית) אז הלידה המתקרבת יכולה להיות אחרת לגמרי...
 

savvysunflower

New member
../images/Emo45.gif אני גם עובדת על זה

ומרגישה שאני סוף סוף מצליחה להשתחרר מהלידה הקודמת ולהיות פתוחה למה שיקרה בלידה הזאת. אז כמו לפני הלידה הקודמת, חזרתי להיות מוכנה לאפשרות של לידה בשבוע 42, לידה ארוכה ומסובכת, צירים אחרים מפעם הקודמת, שלב לחיצות ארוך יותר, תינוק גדול יותר (זה כבר ידוע--התינוק הזה בול ממוצע, הקודם היה קטנצ'יק מההתחלה)... ומקבלת את כל זה באהבה ובידיעה שגם עם זה אני אתמודד כמו אלופה. זו תחושה מאד משחררת פתאום. שאני לא צריכה שהלידה תהיה באופן מסויים כדי שאוכל להתמודד איתה ואפילו להנות ממנה.
 

GLADYOLA

New member
הגודל לא קשור

עם התינוק הכי גדול שלי - 4.330, הייתה לי הלידה הכי קלה והכי מהירה
 

savvysunflower

New member
ככה אומרים

אבל אני מניחה ששלב הלחיצות יהיה ארוך יותר עבור תינוק גדול יותר, ויש יותר סיכון לקרעים... אחרי שעוברים כבר שתיים-שלוש לידות ההבדל פחות משמעותי, אבל אחרי לידה אחת בלבד של תינוק קטן (2.450 ק"ג), נראה לי שזה יכול להיות חסרון אם התינוק הזה גדול ממנו בקילו...
 

gazitg

New member
גם לקקי לא אמורים ללחוץ!!!!

בכלל חלק גדול מההתמודדות שלנו עם הלידה אפשר לתרגל תוך כדי קקי (סליחה על ההשוואה..)- התמודדות עם כאב, עם "חוסר עמידה בזמנים"..., עם חוסר סבלנות ואפשר גם ללמוד הרבה- על נשימה, על דרכים אחרות לנשימה- כמו הוצאת קולות... על תנועה להתברגות משהו באגן ועוד ועוד... הרבה נשים סובלות מעצירויות כרוניות ורק אחרי לידה קשה מגיעות (וגם זה לא תמיד..) לטיפול ברצפת האגן שלהן. אפשר ורצוי...עוד לפני! גזית (פיזיו' לשיקום רצפת אגן, מדריכת הכנה לךלידה www.gazuitm.co.il)
 
למעלה