מי חתום על חוק ההשתלות

miko007

New member
מי חתום על חוק ההשתלות

מי הם אותם ח"כים שהצביעו בעד ונגד? בתודה, עומר
 

שרית(^_^)

New member
חוק ההשתלות

מיוזמי החוק הראשיים ותומכיו העיקריים: ח"כ זהבה גלאון (מרצ יחד) ח"כ שלי יחמוביץ (העבודה) ח"כ רן כהן (מרצ) ח"כ יצחק גלנטי (גיל) ח"כ אריה אלדד (מולדת האיחוד הלאומי) שהתנגדו לכל סוג של תמורה בעד תרומת איברים, שהופך אותה לסוג של סחר באיברים, נגדו הוגש החוק. למיטב ידיעתי, היחיד שהתנגד לסעיף האוסר על מתן תמורה לתורמי איברים היה ח"כ אברהם רביץ ז"ל (יהדות התורה), שאמר: "אני לא רואה כל פסול בכך שהמדינה תפצה אנשים שנמצאים במצוקה כלכלית קשה ומבקשים לתרום איבר מגופם. התרומה תתווסף למאגר כללי שיעמוד לרשות כל הזקוקים להשתלה. ומן הסתם ישרת בעיקר את החולים חסרי האמצעים. העשירים מבין החולים ממילא יכולים להרשות לעצמם לרכוש איברים בחו"ל". לבסוף, כידוע, אושרו ההטבות הבאות לתורם: 18 אלף שקל, טיפול רפואי חלקי בחינם וכניסה חינם לשמורות טבע וגנים לאומיים. ח"כ רביץ לא הסתפק בתמורה זו והציע שורת הטבות מפליגות כגון פטור ממס הכנסה למספר שנים, הנחות בארנונה או נסיעה חופשית בתחבורה ציבורית. ועדת המשנה לא קבלה את הצעותיו. אבל אני בטוחה שאברהם ידע לתת פרטים מדוייקים יותר...
 

Avraham F

New member
חוק ההשתלות

היוזמה לחיקוק חוק ההשתלות, הצעה ממשלתית, שבאה מצד משרד הבריאות, נועדה להכניס לסדר, את "המרכז הלאומי להשתלות" שפעל ללא חוק מסודר, בכל ענייני הקצאות ותורים לפני החלת החוק. באותה הזדמנות דנו בוועדה גם על השתלות בתמורה כספית, שהיו נהוגות בשנים 2001 עד 2005. הוועדה ישבה ודנה מ-2005 עד 2007, כאשר עיקרי המאבקים היו: בין המסכימים להשתלות בתמורה כמו ח"כ רביץ ז"ל ובין ח"כי השמאל, שטענו כי השתלה בתמורה היא ניצול השכבות החלשות. הם התנגדו אפילו לתשלום הסמלי של 18000 ש"ח שהובטחו לקרובי משפחה, שיתרמו איברים לקרוביהם. אליהם נוספו נציגי ההסתדרות הרפואית שהתנגדו מבחינה אתית, אליהם הצטרפו נציגי מרכז ההשתלות, שחששו ש"השליטה" תברח להם, אליהם הצטרפו מתנגדים משפטיים, נציגי קופ"ח, מתנגדים דתיים וכו'. חוק ההשתלות, אינו מונע השתלות חוקיות, מנפטרים בארץ או בחו"ל.
 

שרית(^_^)

New member
לא קיימות השתלות חוקיות מנפטרים

תוך זמן המתנה סביר בשום מקום בעולם ! מאחר שלא קיימות בעולם מדינות שבהן ההיצע של איברים להשתלה עולה על הביקוש, אין לאף מדינה איברים "ספייר" לתרום לאזרחים ממדינה אחרת, בעוד שאזרחי אותה מדינה ממתינים בתור... הדרך היחידה להשיג השתלה חוקית מנפטרים היא ע"י המתנה ארוכה של שנים רבות בתור בארץ, או לחילופין המתנה של חודשים רבים במדינת עולם שלישי, אשר בה - תמורת "תשלום נוסף" - ניתן "לקנות" איברי נפטרים על חשבון אזרחי מדינתה הממתינים בתור ואין להם כסף לממן השתלה, שלא לדבר על מימון "תשלומים נוספים" לצורך קידום בתור... לקרוא להליך הזה "השתלה חוקית", זה לא מדויק.
 
למעלה