מי יודע להשוות - גלישה בנחל חלמיש מול נחל קומראן

מי יודע להשוות - גלישה בנחל חלמיש מול נחל קומראן

שלום,
לפני זמן מה התעניינתי וקיבלתי כאן (בתודה) כמה המלצות לגבי טיולי סנפלינג מודרכים לקחת את בני וחמישה חברים שלו לכבוד בר המצווה שלו.
לאחר שדיברתי וחשבתי, אני רוצה שוב להתייעץ -
בני ואני מורגלים בטיולים ואוהבים אותם (מקטרים בעליות ... ושורדים בדרך כלל), אבל אני לא בטוחה לגבי החברים. מצד אחד אני רוצה שהטיול יהיה ארוך מספיק שנחוש את החוויה, ומצד שני שלא רוצה להציב בפני מישהו אתגר שיהיה לו קשה מדי - הרי יש בכל מקרה את האתגר הנפשי בגלישה שאיש מהם לא התנסה בו עדיין.
המליצו לי מדריכי טיול על נחל חלמיש ועל נחל קומראן. בקומראן אפשר לעשות מסלול שכולל עלייה (5 מפלים לגלוש), או מסלול קצר יותר שלא כולל עליה משמעותית (3 מפלים לגלוש).בחלמיש זה גם מסלול ללא עליה משמעותית, עם 3 מפלים. לקומראן קצת יותר קרוב להגיע (אנחנו מרחובות) אבל ההבדל לא מאד גדול, אם להאמין לווייז.
בשני הנחלים לא הייתי, ואשמח לשמוע ממי שהיה אם אחד מהם יפה יותר לדעתכם, וגם עד כמה קשה העלייה בנחל קומראן המלא.
תודה
 

eli4

New member
כמה נקודות

לא מכיר את נחל חלמיש אבל שמעתי שהוא יפה (גם קומרן)

קחי בחשבון שנחל קומראן נמצא בשמירת טבע ולכן אסור להכנס לחושך. לא ברור האם ואיך אוכפים את זה במקרה כמו זה, ונראה לי שהאחריות בכל מקרה אמורה ליפול על החברה. חלמיש עד כמה שזכור לי נמצא מחוץ לשמורה ולכן אפשר להכנס לחושך

לא יודע, אבל אולי הכניסה לנחל קומראן היא בתשלום כי נכנסים דרך האתר, מצד שני תוכלו להתחיל את היום מסיור באתר היסטורי וארכאולוגי חושב.

בסיום של קומראן יש הליכה מנהלתית של 1-1.5 ק"מ עד לכביש, לא יודע איך זה בחלמיש.

תהנו
וספרו איך היה
 
למעלה