מי יודע מדוע ולמה

seaגל

New member
מי יודע מדוע ולמה

כל כך קשה לאנשים לקחת אחריות אחריות על המילים שלהם אחריות על המעשים שלהם למה כל כך קל להם להוציא כלפי חוץ במקום להתבונן בעצמם.... ואיך איך מלמדים אנשים לקחת אחריות? מי יודע ?
 

Deerest

New member
בשבת האחרונה

ישבתי עם הבן שלי, קצת שיעורים, קצת משחקים, קצת מכל דבר. מפה לשם... מגיע המשבר, משהו לא מסתדר לו. ואני יושב ורואה ושומע איך כ ו ל ם לא בסדר, חוץ ממנו. טוב בסדר, הוא ילד, אני לא מצפה ממנו להבנה כזו עמוקה, אבל אז אני קולט מאיפה זה מתחיל. זה מה שהם סופגים כדוגמא אישית מהיום בו נולדים. אנחנו ההורים, החברים, מערכת החינוך... כולם מתיחסים אליהם, בודקים אותם, מעריכים אותם. היות ו"הם" זה ה"בחוץ" שלנו, כך הם לומדים להתיחס גם ל"בחוץ" שלהם שזה האחרים. כך הם מעבירים גם את האחריות וגם את האשמה החוצה. כך ה"בחוץ" מקבל משקל הרבה יותר ממה שמגיע לו, כולל המראה החיצוני, האביזרים, הרכוש, הלבוש... הכל מוחצן. והם זה גם אנחנו. דוגמא אישית. שם זה מתחיל ושם זה ממשיך. בכל גיל, זה אף פעם לא מאוחר.
 
דוגמא אישית

לא צריך ללמד פשוט להיות דוגמא אישית זו דרך חיים מדור לדור זה משתלם לאורך הזמן זה קשה כי קשה לשנות זה כרוך במאמץ ורוצים חיים "קלים"
 

seaגל

New member
מסכימה

עם העניין של הדוגמא האישית אבל מה קורה שמטיחים בכם מילים מילים מילים ואתם יודעים שזה הכל רק בשביל לא לקחת אחריות.... קשה כל הזמן לספוג קשה כל הזמן להיות זה שלוקח אחריות בלעדית... מה עושים מול אנשים כאלה?
 

spectacular

New member
היי סיגל,

מה יקרה אם לא תקחי אחריות בלעדית, מה את בעצם רוצה להשיג, תוצאות מסוימות או צדק? כשאת אומרת "מה עושים" נראה שמה שאת עושה זה לוקחת את כל האחריות עליך, בטח שזה קשה אולי תנסי משהו אחר?
 
אני לוקחת

אחריות כי נעים לי. נעים לי לראות את התוצאה. זה בשבילי קודם כל, ואחר כך בשביל כולם. כשאנשים לא לוקחים אחריות זה מרגיז ומקומם. אם זה חשוב....צריך ללחם בזה. אם זה פחות חשוב....אני ממשיכה הלאה.
 

seaגל

New member
אני

לוקחת אחריות כי אני רוצה וזאת הדרך שלי תמיד להסתכל עליי, על המעשים שלי המילים שלי ולבדוק אותי.... הדפוס של אנשים אחרים מפריע לי רק ברמה שהם פוגעים במקום לפעמים לעצור שנייה ולחשוב על מה שהיה הם ישר יורים ומאשימים והחלק הזה של האשמה מעצבן אותי....
 

spectacular

New member
היי סיגל

יש אנשים שאף פעם לא ילמדו, אלה שלומדים לקחת אחריות ומתפתחים עם זה הם אלה שזה מגיע מתוכם, מן הבנה, לפעמים מתוך קשיים, על דרך השלילה ולפעמים לא, זאת מן התבגרות של הנפש שבאה לידי ביטוי במעשה, ושוב, יש את אלה שלא מתבגרים לעולם...וזה כבר לא חמוד... כדאי לא להיות שם כדי לקבל את תפקיד הנאשם והקורבן, לפעמים הכי פשוט להתרחק,ואפילו לא להתעצבן.
 

seaגל

New member
../images/Emo142.gif

עניין של בגרות- כל כך נכון... אני באמת אבחר לא להיות במקומות כאלה ולהתרחק הבנתי שאין טעם לדבר עם האנשים האלה הם כל כך שקועים בצורך להיות צודקים ולהאשים שבכלל לא מקשיבים... מקווה ללמוד גם לא להתעצבן או יותר נכון להפגע... תודה לך.......
 

waldmanisrael

New member
היי סיגל,שתפי אותנו באופן יותר ספצי

פי. מי האיש שלא לקח אחריות במקום להתבונן בעצמו? שתפי מה הם חילופיי הדברים בנכם,מה הוא אומר...מה את אומרת...וכיצד הם משפיעים עלייך???
 
למעלה