מי יודע מתי ישמידו את תחנת הרצליה?

מצב
הנושא נעול.

TalHai

New member
אין ברירה....

מיסוי מאוד כבד- לא מסכים...
ב"ה אבל במקום מס של200% אז מס של 250% או 300% ממחיר הרכב, בהחלט יועיל, והוא ילך לקרן ההצטידות של משרד התחבורה אגד ודן, ולרכבת ישראל במטרה להמשיך ולפתח את התח"צ בארץ.
אין ברירה....
ככה זה בכל העולם כי ככה הנסיעה בתח"צ נוחה יותר כמובן שזה צריך לבוא יחד עם פיתוח יעיל של התח"צ.
 

Image of me

New member
אף אחד לא הגיב לשאלה שלי ../images/Emo7.gif

מי יודע מתי ישמידו את תחנת הרצליה?
הישנה? האם הרציפים הישנים יישארו שם לעד, או שיש כוונה להרוס אותה כחלק מסלילת נתיבי איילון? ומה לגבי תכנית הזזת המסילה מזרחה באיזור כפר שמריהו? כבר מזמן לא שמעתי עדכונים בנושא, האם העניין תקוע? מתי מתכוונים להתחיל בעבודות?
אף אחד לא הגיב לשאלה שלי

מישהו יכול לענות?
 
השאלה היא אם מישהו יודע

אף אחד לא הגיב לשאלה שלי

מישהו יכול לענות?
השאלה היא אם מישהו יודע
הרבה פעמים בארץ קורה שמשאירים לכוחות הטבע לחסל לאט לאט, או שברגע ליחליטו שרוצים לעשות משהו אז יתעוררו. בקיצור לאלוהים פתרונים
 

python 4

New member
עדיף להרוס כבר עכשיו

אף אחד לא הגיב לשאלה שלי

מישהו יכול לענות?
עדיף להרוס כבר עכשיו
אם יתנו לזה לעמוד עוד 50 שנה זה יהיה מבנה היסטורי, ואז נבוא עם הנכדים ונספר להם "אתם יודעים, נכדים, כאן היתה תחנת הרכבת ההיסטורית של הרצליה". ואז נהיה בדיכאון מזה שאנחנו זקנים. חבל.
 

Image of me

New member
../images/Emo6.gif ואז יבואו אנשים בחולצות ירוקות

עדיף להרוס כבר עכשיו
אם יתנו לזה לעמוד עוד 50 שנה זה יהיה מבנה היסטורי, ואז נבוא עם הנכדים ונספר להם "אתם יודעים, נכדים, כאן היתה תחנת הרכבת ההיסטורית של הרצליה". ואז נהיה בדיכאון מזה שאנחנו זקנים. חבל.
ואז יבואו אנשים בחולצות ירוקות
וידרשו לא להרוס בשום אופן את התחנה כי זהו מבנה היסטורי בעל ייחוד ארכיטקטוני נדיר...
 

python 4

New member
../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gifרציתי לכתוב משהו בסנגנון..

ואז יבואו אנשים בחולצות ירוקות
וידרשו לא להרוס בשום אופן את התחנה כי זהו מבנה היסטורי בעל ייחוד ארכיטקטוני נדיר...
רציתי לכתוב משהו בסנגנון..
אבל הבנתי את הלך הרוח פה בפורום..
 

יהוושע

New member
לא ארכיטקטוני, לא נדיר ולא בטיח

ואז יבואו אנשים בחולצות ירוקות
וידרשו לא להרוס בשום אופן את התחנה כי זהו מבנה היסטורי בעל ייחוד ארכיטקטוני נדיר...
לא ארכיטקטוני, לא נדיר ולא בטיח
לתחנות יפו וי-ם יש ערך ארכיטקטוני ייחודי כמו גם לתחנות עתלית,זכרון, בנימינה, לוד, אשקלון, ב"ש הטורקית, חיפה מרכז ומזרח והתחנות בקו החיג'זי. מבני התחנות במסילת החוף משנות ה - 50 משקפים אולי סגנון מסויים של בניית תחנות באותה תקופה, אך לדעתי הערך ההיסטורי שלהן זניח.
 
בנייני תחנות הרכבת בקו החוף החדש

לא ארכיטקטוני, לא נדיר ולא בטיח
לתחנות יפו וי-ם יש ערך ארכיטקטוני ייחודי כמו גם לתחנות עתלית,זכרון, בנימינה, לוד, אשקלון, ב"ש הטורקית, חיפה מרכז ומזרח והתחנות בקו החיג'זי. מבני התחנות במסילת החוף משנות ה - 50 משקפים אולי סגנון מסויים של בניית תחנות באותה תקופה, אך לדעתי הערך ההיסטורי שלהן זניח.
בנייני תחנות הרכבת בקו החוף החדש
אני מסכים שאין לבניינים הישנים של תחנות הרכבת בקו החוף ערך ארכיטקטוני (אם כי לא אתה ולא אני הסמכות בנושאים כאלו, היות ואין לנו הכשרה 'רשמית' בנושא), אולם המשמעות ההסטורית שלהם מאוד ברורה - זה היה קו הרכבת הראשון שסללה רכבת ישראל, ובנייני התחנות לאורכו (שהיו כמעט כולם מאותו מתווה) ייצגו את תקופת הצנע בארץ של אז. מלבד הרצליה, נשארו היו שני בניינים נוספים במצב המקורי (פחות או יותר) מהסדרה התקנית הזאת - בתחנת שפיים ובתחנת כפר ויתקין. בחדרה מערב הבניין במצב קרוב למקורי אבל מקושט הרבה יותר ובעל רציף ובנתניה יש הרבה תוספות (שלדעתי ממש מוסיפות).
 

אורי404

New member
יבוצע בטח העניין של כפר שמריהו.

מי יודע מתי ישמידו את תחנת הרצליה?
הישנה? האם הרציפים הישנים יישארו שם לעד, או שיש כוונה להרוס אותה כחלק מסלילת נתיבי איילון? ומה לגבי תכנית הזזת המסילה מזרחה באיזור כפר שמריהו? כבר מזמן לא שמעתי עדכונים בנושא, האם העניין תקוע? מתי מתכוונים להתחיל בעבודות?
יבוצע בטח העניין של כפר שמריהו.
אין כל כך מה לדאוג לתושבי כפר שמריהו (ע"ע מחלף שמריהו), והעבודות בטח יבוצעו. איילון שליד התחנה הישנה של הרצליה כבר קיים, לכן, כנראה, לא בוער לרכבת ישראל להוריד את התחנה.
 

Image of me

New member
כן, אבל הזזת המסילה מעכבת את סלילת

יבוצע בטח העניין של כפר שמריהו.
אין כל כך מה לדאוג לתושבי כפר שמריהו (ע"ע מחלף שמריהו), והעבודות בטח יבוצעו. איילון שליד התחנה הישנה של הרצליה כבר קיים, לכן, כנראה, לא בוער לרכבת ישראל להוריד את התחנה.
כן, אבל הזזת המסילה מעכבת את סלילת
כביש איילון בכיוון מכפר שמריהו לשבעת הכוכבים! לכן חשוב מתי תוזז המסילה.
 

david80

Member
../images/Emo46.gifנתיבי איילון עד נתניה???

מי יודע מתי ישמידו את תחנת הרצליה?
הישנה? האם הרציפים הישנים יישארו שם לעד, או שיש כוונה להרוס אותה כחלק מסלילת נתיבי איילון? ומה לגבי תכנית הזזת המסילה מזרחה באיזור כפר שמריהו? כבר מזמן לא שמעתי עדכונים בנושא, האם העניין תקוע? מתי מתכוונים להתחיל בעבודות?
נתיבי איילון עד נתניה???
אם כן צריך לשנות את שם חברת רכבת ישראל ל-רכבישת ישראל! לדעתי, לפני שסוללים מסילה שלישית ורביעית בקו החוף - צריך לבחון ששתי מסילות אלו יעברו בסמוך למרכזי הערים הרצליה, נתניה עבור רכבות חשמליות ושקטות בלבד!
 

david80

Member
יש לי רעיון, לא זול, אבל הכרחית

נתיבי איילון עד נתניה???
אם כן צריך לשנות את שם חברת רכבת ישראל ל-רכבישת ישראל! לדעתי, לפני שסוללים מסילה שלישית ורביעית בקו החוף - צריך לבחון ששתי מסילות אלו יעברו בסמוך למרכזי הערים הרצליה, נתניה עבור רכבות חשמליות ושקטות בלבד!
יש לי רעיון, לא זול, אבל הכרחית
לבטל את מסילת החוף לאורך כל תוואי נתיבי איילון ולהעתיק אותו כך שתבלע את כביש מספר 2, כך הרכבת תהיה הרבה פחות 'שומקומית' (היא תהיה קרובה למוזיאון ארץ ישראל, הרצליה פיתוח, מכון וינגייט, איקאה ועוד), העיקר - שהכביש לא יתחרה נגד הרכבת באופן ישיר, אלא ישלימו זה את זה (הרכבת פה הכביש שם, לרכב הפרטי ולרכבת יהיו יתרונות שונים - 24 שעות ביממה ולא רק בשעות העומס).
 

Image of me

New member
סלח לי, אבל לדעתי זה רעיון גרוע מאד

יש לי רעיון, לא זול, אבל הכרחית
לבטל את מסילת החוף לאורך כל תוואי נתיבי איילון ולהעתיק אותו כך שתבלע את כביש מספר 2, כך הרכבת תהיה הרבה פחות 'שומקומית' (היא תהיה קרובה למוזיאון ארץ ישראל, הרצליה פיתוח, מכון וינגייט, איקאה ועוד), העיקר - שהכביש לא יתחרה נגד הרכבת באופן ישיר, אלא ישלימו זה את זה (הרכבת פה הכביש שם, לרכב הפרטי ולרכבת יהיו יתרונות שונים - 24 שעות ביממה ולא רק בשעות העומס).
סלח לי, אבל לדעתי זה רעיון גרוע מאד
היום יש מסילה ישרה עד נתניה, אתה רוצה לעקם אותה? התחנה בהרצליה קרובה למרכז העיר הרבה יותר מאשר כביש 2! ומה לגבי נתניה? מסילת הרכבת וכביש 2 כמעט סמוכים זה לזה! אתה רוצה להשקיע עשרות מיליוני שקלים בשביל להזיז את התחנה מאה מטר? את דרום נתניה משרתת בהצלחה רבה תחנת בית יהושע. אז כל ההשקעה הזאת היא בשביל איקאה? שיעבירו את הסניף שלהם לבית יהושע ונסגור עניין.
 

david80

Member
בינעירונית באיילון, פרברית בכביש 2

סלח לי, אבל לדעתי זה רעיון גרוע מאד
היום יש מסילה ישרה עד נתניה, אתה רוצה לעקם אותה? התחנה בהרצליה קרובה למרכז העיר הרבה יותר מאשר כביש 2! ומה לגבי נתניה? מסילת הרכבת וכביש 2 כמעט סמוכים זה לזה! אתה רוצה להשקיע עשרות מיליוני שקלים בשביל להזיז את התחנה מאה מטר? את דרום נתניה משרתת בהצלחה רבה תחנת בית יהושע. אז כל ההשקעה הזאת היא בשביל איקאה? שיעבירו את הסניף שלהם לבית יהושע ונסגור עניין.
בינעירונית באיילון, פרברית בכביש 2
זה הפתרון הסופי, להערכתי - קו החוף ישאר עם שתי מסילות לרכבות המהירות, בנוסף יבנה מסילה חדשה וכפולה עבור הרכבות הפרבריות עם תחנות במקומות פרקטיים (חבל לפספס את מכון וינגייט, למשל). בקיצור - מודל זהה לרכבות הפרבריות של סטוקהולם (רכבות הפנדל).
 

Image of me

New member
שני דברים

בינעירונית באיילון, פרברית בכביש 2
זה הפתרון הסופי, להערכתי - קו החוף ישאר עם שתי מסילות לרכבות המהירות, בנוסף יבנה מסילה חדשה וכפולה עבור הרכבות הפרבריות עם תחנות במקומות פרקטיים (חבל לפספס את מכון וינגייט, למשל). בקיצור - מודל זהה לרכבות הפרבריות של סטוקהולם (רכבות הפנדל).
שני דברים
ב. אתה מציע השקעה אדירה בבניית תחנות חדשות בשביל להזיז את המסילה בקילומטר או שניים. חוץ ממכון וינגייט ואיקאה, אף אחד לא מרוויח מזה. ההשקעה הזאת תהיה סתם, סתם, סתם. בשביל רמת אביב יש את הרכבת הקלה של גוש דן. א. אין מקום למסילה באמצע כביש 2. תסתכל למשל על מחלף שמריהו, בקושי יש שם מקום לכביש.
 

david80

Member
את אותם מילים יש לי לומר על...

שני דברים
ב. אתה מציע השקעה אדירה בבניית תחנות חדשות בשביל להזיז את המסילה בקילומטר או שניים. חוץ ממכון וינגייט ואיקאה, אף אחד לא מרוויח מזה. ההשקעה הזאת תהיה סתם, סתם, סתם. בשביל רמת אביב יש את הרכבת הקלה של גוש דן. א. אין מקום למסילה באמצע כביש 2. תסתכל למשל על מחלף שמריהו, בקושי יש שם מקום לכביש.
את אותם מילים יש לי לומר על...
המשך נתיבי איילון, כביש 531, הכביש מגני התערוכה לפתח תקווה (יש כבר את חוצה שומרון) ועוד!
 

Image of me

New member
נקודה מעניינת ../images/Emo13.gif מעניין לשמוע דעות

את אותם מילים יש לי לומר על...
המשך נתיבי איילון, כביש 531, הכביש מגני התערוכה לפתח תקווה (יש כבר את חוצה שומרון) ועוד!
נקודה מעניינת
מעניין לשמוע דעות
נגד.
 

Azazel

New member
איילון מזרח איננו מיותר

את אותם מילים יש לי לומר על...
המשך נתיבי איילון, כביש 531, הכביש מגני התערוכה לפתח תקווה (יש כבר את חוצה שומרון) ועוד!
איילון מזרח איננו מיותר
הכביש חיוני למגיעים מפתח תקווה לתל-אביב, בטווח הארוך. האיזור שם הוא בעל עתודות קרקע גדולות מאוד, ושם תהיה התפתחות של המטרופולין... שוב, הירידה על בניית כבישים איננה במקום, אפילו בפורום הזה. אמצעי התחבורה השונים משלימים זה את זה. אנחנו צריכים גם כבישים מהירים, וגם רכבות ורכבות תחתיות....
 

david80

Member
להערכתי, כל כביש בתוואי מסילה מיותר

איילון מזרח איננו מיותר
הכביש חיוני למגיעים מפתח תקווה לתל-אביב, בטווח הארוך. האיזור שם הוא בעל עתודות קרקע גדולות מאוד, ושם תהיה התפתחות של המטרופולין... שוב, הירידה על בניית כבישים איננה במקום, אפילו בפורום הזה. אמצעי התחבורה השונים משלימים זה את זה. אנחנו צריכים גם כבישים מהירים, וגם רכבות ורכבות תחתיות....
להערכתי, כל כביש בתוואי מסילה מיותר
יש רכבת לפ"ת ויש את כביש 5, בלי איילון מזרח, פחות מכוניות ייכנסו לתל אביב, יהיו פחות פקקים, השירות ברכבת ישתפר עקב ביקוש גבוה, וכולנו נגיע יותר מהר...
 

luckydude

Active member
הזזת המסילה לנתיבי איילון החדשים

סלח לי, אבל לדעתי זה רעיון גרוע מאד
היום יש מסילה ישרה עד נתניה, אתה רוצה לעקם אותה? התחנה בהרצליה קרובה למרכז העיר הרבה יותר מאשר כביש 2! ומה לגבי נתניה? מסילת הרכבת וכביש 2 כמעט סמוכים זה לזה! אתה רוצה להשקיע עשרות מיליוני שקלים בשביל להזיז את התחנה מאה מטר? את דרום נתניה משרתת בהצלחה רבה תחנת בית יהושע. אז כל ההשקעה הזאת היא בשביל איקאה? שיעבירו את הסניף שלהם לבית יהושע ונסגור עניין.
הזזת המסילה לנתיבי איילון החדשים
כבר מעקמת אותה. ראו באיקס את המסילה הישנה (והישרה) ובין הנתיבים של איילון את המסילה החדשה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה