מי מתמצא - עובדים זרים מפיליפינים

כוכה

New member
מי מתמצא - עובדים זרים מפיליפינים

שמעו על הפורום הזה ופנו אלי - בעניין נוסף: עובד זר פיליפיני מטפל בקשיש שנזקק לטיפולו ומבסוט ממנו מאד. הבעיה היא שלעובד אין אשרה. למי צריך לפנות כדי שתהיה לו אשרה? מה צריך לעשות לשם כך הפיליפיני (לצאת מהארץ)? איזה ניירות צריך להכין ולמי? תודה.
 

גנגי

New member
כמה זמן הוא נמצא בארץ?

יש הגבלת זמן (נדמה לי שחמש שנים, אבל אני אברר בדיוק) שלאחריה חייבים לצאת מהארץ ולעבור את התהליך מחדש. אם הוא רק זמן קצר בארץ והמעסיק שלו נפטר, או נפטר ממנו, הוא צריך למצוא לו מעסיק חדש, וזה נעשה בעזרת הסוכנויות לעובדים זרים, שמתווכות בין אנשים שזכאים לעזרה מעובד זר לבין העובדים הזרים עצמם. המעסיק עצמו חייב לדאוג לויזה, ואת זה עושים במשרד הפנים, בתיאום עם הסוכנות לעובדים זרים. יש להביא לפגישה (שנקבעת על פי שעה) במשרד הפנים את ההפניה מהסוכנות, אישור (בתוקף) של הקשיש להעסיק עובד זר, דרכון (בתוקף) של העובד הזר, תעודת זהות של הקשיש וסכום כסף בעבור הוויזה (משהו כמו 250 ש"ח או סכום דומה, הסוכנות שמטפלת בעובד הזר אמורה לומר לו בדיוק מה הסכום, שכמובן המעסיק משלם ולא העובד).
 

כוכה

New member
תודה. האיש הגיע כתייר ונשאר כאן

הוא שנה וחצי בארץ. הזקן רוצה רק אותו כי קשה לו להסתדר וכבר רימו אותו בעבר. האם הסוכנויות יכולות לסדר את הפלונטר הזה? איך מגיעים אליהם?
 

גנגי

New member
אין לי מושג אם אפשר לסדר,

אבל כדאי לברר. סוכנויות לעובדים זרים מצויות בכל פינה, כפטריות לאחר הגשם. תחת "סיעוד - שירותים" בדפי זהב תוכלי למצוא המון סוכנויות רשומות.
 
את יכולה לפנות למט"ב

תתקשרי למטב זו חברה הדואגת למטפלים לאנשים מבוגרים ומייבאים עובדים זרים הם יודעים בדיוק את החוקים ולא יטעו אותך. את יכולה בעילום שם הם אנשים חביבים מאוד שם ונעימים. בהצלחה.
 
למעלה