מי צודק אני או המקלון ביוץ

Lily38

New member
מי צודק אני או המקלון ביוץ

היי בנות
הייתי אמורה לבייץ אתמול לפי חישובים, אבל אתמול המקלון ביוץ היה חיובי וממה שאני מבינה הביוץ מתרחש 24-36 שעות אחרי רק. הכאבי ביוץ באו בכלל שלשום והפרשת פוריות נגמרה שלשום. איפה ההגיון? ועם זה שקמפרנו אתמול זה מספיק ויתפוס גם להיום?
מצרפת תמקלון מאתמול

 

מאי292

New member
אם היום יותר כהה מאתמול

אז עוד ישזמן...
אם יותר חלש כנרטה שהשיא היה כבר והביוץ יהיה מחר או מחרותיים.
&nbsp
האם את מתכננת לקחת תמיכה של פרוגסטרון החודש??
 

Lily38

New member
היום יש פס חלש יותר מאתמול.

אבל עדיין יחסית חזק. אני מניחה אז שהביוץ היה כבר שזה טוב כי תפסנו אותו. כן אני רוצה לקחת במידה ואקלט
 

מאי292

New member
כדי שתיקלטי את צריכה לקחת

החל מהביוץ ועד לבדיקת הבטא כ 14 יום אחר כך
 

Lily38

New member
אבל אני נקלטת בלי

כבר פעמיים. הרופא שלי אמר ברגע שיש בדיקה חיובית אז להתחיל.
 

מאי292

New member
כן אבל אם הפרוגסטרון נמוך

זה לא מחזיק....
&nbsp
תתיעצי בפורום של פוריות
 

Lily38

New member
הלחצתן אותי חח, התקשרתי לרופא

אמר חד משמעית מהבטא החיובית
 

היא321

New member
אני מטופלת פוריות בעברי..

וזה ממש מוזר מה שהרופא אומר. בטא עושים 14 ימים אחרי ביוץ. לפעמים ההריון כבר נפל (כימי) והבטא עוד לא הספיקה להתאפס. במקרה כזה לא עוזר להתחיל מהבטא. לכן במקרים של פרוגסטרון נמוך מתחילים תמיכת פרוגסטרון מיד לאחר הביוץ
 

Lily38

New member
אולי בגלל שהיו רק 2 כימיים

הוא כרגע לא רוצה להיות דרסטי. וגם אני לא נמצאת כרגע בטיפול או משהו בסגנון. אני נכנסת להריון והוא מחזיק שבועיים כזה...אני נוטה כרגע לסמוך על הרופא.
 

מאי292

New member
יקירה

את כל פעם נקלטת... זו לא הבעיה שלך.
אבל מאיזושהי סיבה זה לא מחזיק.
וחבל ..
לפחות הייתי מבקשת לבצע פרופיל הורמונלי ביום 21-23 של המחזור החודשי.
אם הפרוגסטרון נמוך אז חד משמעית צריך תמיכה אחרת זה פשוט לא יחזיק.
&nbsp
מאחלת לך שלא תצטרכי כלום. אמן
 

shirael

New member
טוב שקפצתי לבקר...

מותק את זוכרת את הסיפור שלי בטח? איך שהתחלתי טיפול אפקטיבי של מנופור היה מיד הריון כימי. תוך יומיים הוא כבר היה בדימום ובדרך לאיפוס. בשני המחזורים הבאים קיבלתי תמיכת פרוגסטרון, ותוך חודשיים הייתי בהריון, ואכן המשכתי את הפרוגסטרון הזה עד שבוע 9.
שימי לב שאצלי היה רק כימי אחד ולא שניים, ושימי לב שאצלי מעולם לא היתה עדות למחסור בפרוגסטרון. כלומר מקרה לא קיצוני ולא דרסטי, ועדיין, כשקיבלתי תמיכה, היא היתה באופן חד משמעי, גם בהוראת רופאת הפריון ושוב בהוראת אחות הפריון, החל מיום אחרי ההזרעה\ביוץ. לא דקה אחת מאוחר יותר. זה הסטנדרט - כאמור, תקראי באינטרנט ובפורום פריון. נהדר שמחזיקים אצלך שבועיים אבל מאיפה את יודעת אם הבעיה מתחילה רק מקץ השבועיים האלה? אולי זו בעיה שמתחילה 3 ימים אחרי ההפריה בכלל? או בהשתרשות? אז מה אם הנפילה עצמה היא רק אחרי שבועיים... ואיך את יודעת תוך כמה זמן רמת הפרוגסטרון אצלך תעלה כתוצאה מהתמיכה שתקחי? את יודעת אם זה יקח יום או שבוע?
אם כבר החלטת שאת מתכוונת לקחת תמיכה, חבל לקחת בכלל את הסיכון הזה... קחי מהתחלה (כפי שנהוג) ותכסי את עצמך מכל כיוון, ויאללה שיהיה כבר זה
 

Lily38

New member
שאלתי גם בפורום רופאי נשים ועדיין אמרו לי מההריון עצמו

החודש כבר פספתי לקחת ישר אחרי הביוץ אז מה אתן אומרות להתחיל מעכשיו?
 

shirael

New member
ממש מוזר, למה שיגידו כזה דבר? למה להסתכן?

אולי זה ההבדל בין רופאי נשים לרופאי פוריות? שומעים על הרבה כאלה דברים... רופאי נשים מכירים את הסטנדרט ורופאי פוריות מוכוונים לדברים החריגים יותר.
אני נזכרת שהשחלות הפוליציסטיות שלי יצאו מאיזון מיד כשהתחלנו לנסות, ואני עליתי על זה ישר, וניגשתי לרופאת נשים מאוד מומלצת. היא כמובן אמרה לי להירגע ושהכל בסדר, ביוץ זה ביוץ, ואם לא זז כלום תוך חצי שנה נדבר. סתם שרפתי עוד חצי שנה על כלום, כשהיה לי ברור שההורמונים אצלי לא מאוזנים והביוץ לא מתנהל כמו שצריך - ואכן, רק מנופור הצליח לסדר את ההורמונים בבדיקות הדם שיתנהגו "כמו בספר", וכאמור, השאר היסטוריה.
&nbsp
בכל אופן אם יש הנחיה ומרשם לפרוגסטרון אין מניעה להתחיל בשום שלב גם אם עברו כבר כמה ימים מהביוץ, הרי אנחנו רוצים שההורמון יעלה כמה שיותר מהר - כל עוד כמובן בטוח במליון אחוז שהביוץ היה וחלף.
 

Lily38

New member
תודה ,כן בוודאות היה ונגמר לפי תחושות

ומקלוני ביוץ וחישוב תאריכים. והפעם אני דיי בטוחה שתפסנו. טוב נתחיל וצקסימום נפסיק..לא יקרה כלום
 

מאי292

New member
אני חושבת שזו החלטה נכונה

יופי מאחלת לך חודש מנצח...
במועד הוסת תבדקי בטא אם היא חיובית לרוב ממשיכים תמיכה עד שבוע 9...
אם שלילי מפסיקים.
תעדכני ובהצלחההה
 

shirael

New member
הדעות חלוקות...

גם אני ניסיתי לקבל על זה תשובה ולא ממש הגעתי לקונצנזוס. נראה שיש בנות שבאמת לא יקבלו עד שלא יפסיקו, אבל יש גם בנות שזה לא מזיז להן ויקבלו בכל מקרה, ויש כאלה שיקבלו אבל בכמה ימים איחור.
כדי להיות בטוחה קחי את היום הכי מאוחר שלדעתך הביוץ היה יכול להיות, תוסיפי לו ... 12 יום נראה לי סביר, ואז תעשי בטא. זה אמור להיות מספיק מאוחר כדי שייצא משהו אם אכן יש משהו, ותקבלי אינדיקציה אם להמשיך או שאין טעם, ואז תוכלי להפסיק את התמיכה כדי שלא תתערבב לך עם קבלת המחזור.
מחזיקה לך את כל האצבעות!
 

היא321

New member
זה משתנה מאישה לאישה

יש כאלה שמקבלות למרות הפרוגסטרון ויש כאלה שלא.
במצב טבעי תקין, לאחר הביוץ, הזקיק של הביצית הופך לגופיף צהוב שמפריש פרוגסטרון, במידה ואין הריון הוא מתנוון לאחר 14 ימים רמות הפרוגסטרון יורדות, הגוף "מבין" שאין הריון ורירית הרחם מתחילה להתפרק וזו בעצם הוסת.
במידה ויש הריון, ההורמונים התומכים בהריון ממשיכים להווצר.
לפעמים הגופיף הצהוב לא מייצר מספיק פרוגסטרון או מתנוון מוקדם, לכן גם אם נקלט הריון הוא לא מחזיק, ואז יש צורך בתמיכת פרוגסטרון חיצונית.
כשיש תמיכת פרוגסטרון מבחוץ ואין הריון, הפרוגסטרון מונע מהרירית להתפרק ומחזיק אותה ואז האישה לא מקבלת מחזור עד שמפסיקה ורמות הפרוג' יורדות
 
למעלה