מי צריך בכלל את חוק השבות?

אלמרה

New member
מי צריך בכלל את חוק השבות?

הרהורים שלאחר יום דיונים ארוך בענין גיור "בהקפצה"... אני מתחיל עם הנחת עבודה בסיסית שתאמינו לי כי אני בעד מדינת ישראל כמדינה יהודית וארץ ישראל - לעולם יהודית. להזכירנו היינו "צריכים" לחוות מלחמת עולם ושואה כדי להתכנס ולעשות מעשה והתקבצנו בארץ המובטחת, שאריות פליטת ותפוצת ונידחי ישראל מכל עבר והקמנו מדינה. אז יש מדינה, יש כבר גנב עיברי וגם זונה. חוק השבות היה אחד החוקים הבסיסיים ביותר שעל פיו נקלטו ובאו מכל עבר כל מי שיהודי, ורצונו לחיות (אפילו רק למות ולהיקבר) בארץ. כבר למעלה משנות דור אחרי תקומת העם היהודי בארצו, עלו כל מי שרצה לעלות ואפילו עזרנו לאלו שלא יכלו לעלות. העקרון היה שכל מי שרצה - לא נחסם בשערי הארץ והמדינה קלטה עליה והשקיעה בעולים תוך הפניית משאבים אדירים לשם כך. OK ומה כעת? אנחנו ממשיכים להיות יעד לעלית יהודים בטיפין טיפין, ממדינות רווחה כבר לא עולים ולעיתים ישנה אפילו הגירה שלילית. אנחנו קולטים עולים שמפלטם האחרון הוא סל הקליטה, והם עושים כבר כל טריק אפשרי גם לזייף יהדות לצורך העניין. אנחנו צריכים עוד תושבים במדינה, רצוי מאוד שהם יהיו בעלי פוטנציאל של נאמנות לה ומה טוב יותר מיהודים? אלא מאי? יהודי התפוצות לא ממש רוצים לעלות ארצה, כל מי שרצה הספיקו לו 50 שנה ויותר. אז מי כן עולה? לא יהודים ממש, חצי-יהודים ואפילו מוסלמים מחבר העמים שמצאו דרך להיות יהודים לשעה, להיקלט בארץ, ולחזור לארצות מוצאם ולהביא משם בני זוג ולאחד משפחה ולהמשיך לחיות כאן כמוסלמים לכל דבר וענין. נשאלת השאלה מה צריך בכלל עוד חוק שקובע זכות אוטומטית לקבל פה אזרחות רק על סמך יהדות כאשר עצם היהדות היא כבר חוחא ואיטלולא... מי צריך אוטומציה כאשר דרושה דוקא רגולציה ובקרה ושליטה מלאה על הבאים משחרים לפתחה של המדינה? הרי אפילו תהליך גיור בארץ אינו מסוכם סופית כמקובל לצרכי יהדות אלא לצרכי אזרחות ("גיור בהקפצה" מול "גיור כהלכה"). יופסק הטימטום הזה וזה הזמן לפעול כמדינה מתוקנת, מקבלת עולים על פי קריטריונים עניניים ודוחה נסיונות התאזרחות של בעלי עניין שאינו הזדהות מוחלטת עם מדינת ועם ישראל בארצו. "להיות עם חופשי בארצנו ארץ ציון וירושלים".
 

pikov

New member
פשטני מידי

מי יקבע את הקריטריונים ומי יקבע מהי "הזדהות מוחלטת עם מדינת ישראל ועם ישראל בארצו"??
 

אלמרה

New member
כמו בכל מדינה יש פרלמנט נבחר..

על ידי רוב הציבור וזהו הגוף המחוקק ועליו מוטלת האחריות לקבוע קריטריונים כמו שהם קובעים כל דבר אחר לא פחות קרדינאלי המשפיע על מלך חיינו. מה הבעיה?
 

pikov

New member
שיקולים זרים, קצרות רואי ושאר כשלים

של הפרלמנטריזם והפוליטיקאים הישראלים, הם שגורמים לי להיות סקפטיים. במדינה לא מתוקנת עמו ישראל, בה הפוליטיקאי המצוי "רואה" רק מה שיביא לו תועלת בהצבעה הקרובה/בפריימריס/בבחירות אינך יכול לסמוך על מערך השיקולים. במדינה שבה אין תוכנית אב או תוכנית חומש וכל פוליטיקאי מנסה לגזור קופון ולא להבטיח את העתיד, הסתמכותך על "הפרלמנט" שהיא בעצם הסתמכות על הפוליטיקאים העכשויים, היא או נאיבית או פאתטית (מחק את הלא מתאים לטעמך).
 

אלמרה

New member
ואני מחשיב את הגישה "אל תעשה כלום"

כקוצר ראיה ונאיביות אם להתבטא במילים מנומסות יותר והסתמכות על ה"פוליטיקה ופוליטקאים" כרע הכרחי ובכל זאת בנינו כאן מדינה משגשגת למרות הפוליטרוקים הבולשביקים שמקור השראתם היה פולין ורוסיה הצארית... מה יותר פאתטי מלשבת בחיבוק ידים ולתלות בפוליטיקה את האשמה? מי שלא מרוצה מרמתם של הפוליטיקאים מוזמן לאחר כבוד להיות פוליטיקאי בעצמו. ואני מחשיב מאוד מאוד כמה פוליטקאים בכנסת הנוכחית ואתך כמה שמות מבלי להזדהות עם זרם אחד: אפרים סנה, מתן וילנאי, עוזי לנדאו, אברהם רביץ וזהבה גלאון שכל אחד מהם פועל על פי שיקולי בוחריו בנאמנות ואיני מוצא שום דופי בשיקוליהם (למרות שאני ממש לא מסכים עם אף אחד מהם מבחינה פוליטית).
 

pikov

New member
דווקא משום שאיני מחשיב כלל

את הפוליטיקאים של ההוה ואין בידי די כספים לשחד חברי מרכז כדי לפלס דרכי אל צמרת הפוליטיקה, דווקא משום כך אני גורס שלא צריך לקלקל, את שתיקנו חברי כנסת ראויים בעבר.
 

אלמרה

New member
אני מניח שאתה מבין היטב כי דוקא

הפוליטיקאים של העבר היו המפאיניקעס המושחתים ביותר שהטביעו את חותם הפנקסנות והשחיתות ובהתאבדות כמה מהם - לא נמחק הזכרון אגב... הנח להשמצות, ישנו כלל ברור על פיו מי שמגיע למעמדו - כנראה סלל אותו בזכות כישוריו ואם המסלול הזה מחייב השקעה כספית זכור היטב שאת הכללים תמיד קובע המחוקק של הבחירות הקודמות ובדמוקרטיה זה התשלום הנגבה ככורח המציאות. אם הייתי מוכשר לפוליטיקה מן הסתם הייתי שם וכך גם אתה אני משער.
 

pikov

New member
לא כל מה שעשתה מפא"י מוקצה

ואני איני מאוהדיה ועל עוולותיה אוכל לספר לך לילות כימים. יחד עם זאת, הפוליטיקה אז לפחות ניסתה לשמור על מראית עין של אינטרס ציבורי או כמאמר הבדיחה החבוטה. כולם השתינו בבריכה , אבל לא מהמקפצה.
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
לפתע אני מוצא עצמי מסכים איתך

הסיבה הפשוטה היא שמחסום הבושה נעלם. לא שהיום ממציאים דברים חדשים אלא שפעם עוד היו מתביישים בזה, היום כבר לא. את המילה הגסה "ערכים" הזכרנו ?
 

Gilliana

New member
מסכימה איתך במיליון אחוז!

מה עוד יש להגיד? מיצית את העניין בדרך הטובה ביותר.
 

אשדודיה

New member
סליחה שאני שואלת...

אבל להבדיל ממדינות העולם, כל יהודי בכל מקום בעולם מחשיב את עצמו לאזרח ישראלי, לכל יהודי יש הזדהות עם המדינה, איפה עוד ראית משלחות של יהודים שיבואו להתנדב בצבא? להתיישב בקיבוצים? ללמוד בישראל? צריך לזכור משדינת ישראל היא מדינת היהודים ... אז אתה טוען להקמת ועדה שתנפה את כל מי שנחשב לנטל ולא ראוי ולא תורם? בברכה קרן:)
 
למעלה