מי קובע את תכנית הלימודים בבית הספר?

מי קובע את תכנית הלימודים בבית הספר?

חשבתי שהמנהלת. הצעתי לה את מתמטיקה יסודית (תודה על ניר העמדה ועל ההדרכה) והיא שלחה אותי למועצה המקומית (אגף החינוך) ולפיקוח (המדריכה המחוזית). עוד היא אמרה שרק לאחר הפסח בוחנים תכניות לימודים חדשות. איך אתם מציעים לי להתמודד? אני לוחץ להעלות את נושא התכנית ולהזמין את הגברת נורית בוגנר להסביר להורים בישיבת הנהגת ההורים. הבעייה שלי שאני לא ממש אהוד שם בהנהגת ההורים בגלל ההתנגדות הפעילה מאד שלי לתכנית קרב במהלך יום הלימודים. לעצתכם אודה. שלמה.
 

3תיתי

New member
הייתי הולכת על הורי הכיתה

ולא על ההנהגה. לעשות אסיפה ולהזמין. אולי הם יהיו השגרירים. אני יודעת שהמורות יחד עם ההנהלה, קובעות את שיטת הלימוד, ולדעתי המנהלת פשוט נפנפה אותך.
 
אנסה גם הורים בכתה וגם בהנהגה

ברור לי שעם נפנוף מהמנהלת אני לא אגיע רחוק. להבנתי הכל בידיה והיא סתם מתחמקת. אולי אני טועה ובאמת היא צריכה אישורים מפה ועד להודעה חדשה מהמועצה ומהפיקוח, אני פשוט לא מבין איך זה ייתכן.
 
יש תכנית לימודים ממלכתית, אבל...

את השיטה להקנותה - המנהל ומרכז המקצוע קובעים. בד"כ המדריכות המחוזיות נוטות להתחמק משיטת סינגפור, כי במשך שנים שטפו להם את הראש בטעויות והן קשורות גם רגשית למה שלמדו בעבר.חוץ מזה לא תמיד יש להם כלים להבין אותה, ומה שגרוע פי כמה: יש לחלק מהן "נאמנות שבטית" לשיטות אחרות. אינני מכירה את ההורים, אבל מי שטובת ילדיו לנגד עיניו לא צריך להביא בחשבון את חיבתו/סלידתו ממי שמציע הצעה נבונה. אני חושבת שהזמנתה של נורית היא בהחלט במקומה. אם תמצא מישהו אינטליגטי ואיכפתי שיהיה מוכן להיכנס ברצינות לאתר שלנו (זה כולל גם את המדריכה המחוזית) , לא תהיה לך בעיה בהכנסת השיטה. נקווה לטוב
 
תודה רבה על התמיכה

אני מקווה להשתמש בהצעתה הנדיבה של נורית לעזרה. אני רק לא רוצה להזמין אותה לחינם, ורוצה לוודא שיהיה קהל ושהקהל רלוונטי לצורך קבלת החלטות בנושא.
 

בני שור

New member
קביעת התכנית

בנוסף לפורום ההורים הרלוונטי (אותו אתה צריך לקבוע מתוך הכרות עם הנפשות הפועלות) כדאי שתזמין גם את המנהלת וגם את המדריכה המחוזית. אולי נורית, בתוספת דעת קהל, תשכנענה אותן לשקול את השינוי. בסופו של יום, כמו שאומרים, ההחלטה היא שלה. אם יש באיזורך דוגמאות מוצלחות של בתי ספר שעשו שינוי דומה שהצליח, זה וודאי יכול לעזור. בהצלחה!
 
האם יש באזור כפר יונה (השרון) בתי"ס שעברו

לשיטת מתמטיקה יסודית? האם אפשר לקבל דוגמות של כאלה מוסדות? מה היתה שיטת ההטמעה שם?
 

בני שור

New member
בתי ספר בשרון

את שמות 158 בתי הספר העובדים השנה על פי שיטת סינגפור, ואת היישובים בהם הם נמצאים, ניתן למצוא בקישור הבא: www.math.bgu.ac.il/~urionn/ifma/schools_2008 הרשימה מכילה בין השאר את ביה"ס אביחיל מאביחיל, שדות מבת חפר, משגב מגבעת חיים איחוד, יובלים מגבעת חיים מאוחד, מרחב מגבעת חן, ובתי ספר נוספים מנתניה, הרצליה, כפר סבא, וחדרה.
 
תודה רבה

האם יש מידע באילו מבתי ספר אלה השיטה הוטמעה בהצלחה ונוחלת הצלחה בקרב המורים והתלמידים? איך מודדים?
 

shira shira

New member
בי"ס לדוגמא

העברתי לך פרטים במסר פרטי על בי"ס יובלים שמשתתף מההתחלה בתכנית - תוכל לדבר או להפנות אליהם את הנוגעים בדבר. בהצלחה
 
למעלה