מי שמתעניין - היום התחילה תחרות ה VENDEE GLOBE

gb228

Active member
ברור שאין צפייה ישירה על כל אחד מהשייטים.
אם בוחרים בתפריט הראשי "THE RACE" זה מוביל למספר דפים עם אינפורמציה, תמונות וקטעי וידאו - גם של גורמים חיצוניים וגם במהלך השייט השייטים שולחים מידי פעם. יש שם גם NEWS FEEDS - חלקם דיווח של השייטים (מסומנים כדיווחים ON BOARD)
אחד העמודים שם זה גם מפת מעקב שמתעדכנת מספר פעמים ביום - https://www.vendeeglobe.org/en/tracking-map

השנה פרט למספר שיא של משתתפים, יש 5 נשים - עד היום רק פעם אחת היו שתי נשים ובאחרות רק אחת או שכלל לא.
דוקא באתר שלהם קשה לראות היסטוריה אבל מבט בויקיפדיה יאפשר לך לראות מי מהשייטים כבר ותיק בתחרות הזו ומי בפעם הראשונה.
 
ע"פ המפה כעת נראה לי שיש סירה אחת החוזרת לנמל המוצא ואחת תקועה בפורטוגל
 

gb228

Active member
בדרך כלל יש תקלות בתחילת המרוץ שבגלל המרחק עדיף לחזור לנמל היציאה מכיוון שלמיטב ידיעתי עזרה חיצונית בבסיס היציאה מותרת כי במילא השייט יוצא מחדש למלוא הדרך (החוקים אוסרים עזרה בדרך וגם לא היקשרות לחוף - מותר להכנס למפרץ, לעמוד על עוגן ולתקן לבד) .
סירה אחת חזרה כבר ביום השני והיא זו שהרגע נמצאת מול פורטוגל.
סירה אחת חזרה שלשום והגיעה היום לנמל היציאה
סירה אחת התחילה לחזור אבל השייט הצליח לפתור את הבעיה תוך כדי השייט לנמל היציאה ולכן חזר לתחרות
את כל הדברים האלו אפשר לקרוא ב NEWS FEED כאשר הם קורים
 

elihar

New member
מה פירוש נתון מהירות הרוח שנמדד ביחידות nds שמוצג באתר התחרות?
 

gb228

Active member
קיצור של "קשרים" בצרפתית.
האתר צרפתי ואולי לא תמיד הכל מתורגם לאנגלית גם כשעוברים לאנגלית
 

gb228

Active member
אתמול היה ארוע די דרמטי בדרום האוקינוס האטלנטי.
השייט במקום השלישי נאלץ לנטוש את הסירה עקב חדירת מים והפעיל אות מצוקה.
מארגני התחרות הפנו את השייט במקום הרביעי על מנת לעזור לו. הפער בינהם לא היה גדול וזה הצליח להגיע אליו תוך מספר שעות. אבל בגלל מצב הים (5 מטר), אפילו אחרי שהגיע למקום ויצר קשר עיין הוא לא הצליח לגשת אליו ובשלב מסוים איבד את הקשר איתו. אפילו אות ה AIS של השייט במצוקה לא נקלט טוב בגלל גובה הגלים. מארגני התחרות הפנו לאזור עוד 3 שייטים לעזרה.
היום לפנות בוקר הוא הצליח ליצור קשר עיין עם השייט במצוקה, הצליח לגשת ואסף אותו לסירה שלו.
פרט מעניין - השייט המסייע הוא JEAN LE CAM, אחד השייטים הותיקים בתחרות הזו (פעם חמישית). בתחרות של שנת 2008 הוא נאלץ לנטוש את הסירה שלו באוקינוס הדרומי אחרי שהתהפכה בגלל קיל שנשבר. שייט אחר (VINCENT RIOU) נחלץ לעזור לו ואסף אותו, אלא שבתהליך החילוץ הסירה שלו נפגעה בצורה רצינית וגם הוא נאלץ לפרוש. בסיום התחרות הוחלט לתת לו את המקום השלישי בדירוג הסופי, שזה היה מיקומו בתחרות בזמן שהוא ניגש לעזור.
 

מאיר ריבא

New member
ואם אנחנו כבר בצרופי מקרים, אז Vincent Riou היה בארוע ההצלה הנ"ל (ינואר 2009) בסירה של PRB. הסירה שטבעה אתמול היא גם של PRB.
 
אינני מכיר את החוקים, אבל אני מקווה שלא יפסלו את המחלץ על כך שהם שני אנשים בסירה, נוסף לו גם משקל לסירה וגם המים והאוכל יגרמו מהר וגם הוא איבד זמן במבצע החילוץ. אגב הסירה הפגועה עדין מופיעה במפת התחרות
 

gb228

Active member
הוא לא נפסל. למעשה הוא גם יקבל "זיכוי" על זמן שהלך לו לאבוד בגלל התהליך.
יש חבר שופטים למקרים כאלו ואחרים, ויש גם מנגנון ערעור למקרה שהחלטת השופטים לא נראית לשייט.
 
סירות ממשיכות להפגע. לפני כשבוע, למיטב הבנתי התורון קרס אצל אלכס טומפסון הבריטי שהוביל עד אז, סירה אחת טבעה ו-2 נוספות נפגעו מ"חפץ צף במים", הסירות מבצעות בקרת נזקים לראות עם הן תוכלנה להמשיך בתחרות מבלי לסכן את חיי השייט
 

gb228

Active member
אצל אלכס טומפסון לא קרס התורן אלא התגלה שבר מבנה בחרטום. הוא תיקן אותו במשך יומיים אבל קצת אחרי שהשלים את התיקון הקבוצה החליטה שמסוכן מידי להכנס כך לאוקינוס הדרומי והוא עכשיו בדרך לקייפטאון.
מי שקרס לו התורן זה ניקולא טרוסל - הוא הפליג לכוון איי קאבו-וורדה.
 
איזה מטבח צנוע למי שאמור לשהות בים בין 70 ל-90 ימים , או שיש מטבח נוסף?
 

קבצים מצורפים

  • מטבח.jpg
    מטבח.jpg
    KB 107.9 · צפיות: 5
אוטוטו ביום ה-44 לשיוט, הם מתקרבים לנקודה הכי מרוחקת על פני הכדור point nemo, אם יקרה משהו לאחת הסירות "רק אלוהים יועל להציל אותם"... או שוב Jean le Cam יחוש לעזרה. מענין לעקוב אחר סמנטה דיויס שפרשה מהמרוץ ועתה חזרה לא כמשתתפת ועוד מעט עוקפת את האחרון בשיירה
 
למעלה