מי שרוצה לכתוב עם האותיות

מי שרוצה לכתוב עם האותיות

המיוחדות של יידיש כמו פֿ בֿ, עושים זאת כך: פותחים תוכנת וורד - הוספה - סימן ואז מוצאים את האות המבוקשת ופשוט מעתיקים אותה להודעה.
 
תודה רבה לך

לא ידעתי אף פעם שבאידיש יש אותיות מיוחדות למרות שגדלתי על אידיש. זה מזכיר את גרמנית ששם יש גם כמה אותיות מיוחדות. בכל מקרה סחתיין על סרגל הניקוד שעשית לך בוורד.
 
לא רק אתה לא ידעת , חרדי ומאמין

הסימנים האלה, להדגשת אותיות רפויות משמשים לרוב בכתבי יד. סדר הדפוס, מוגבל בכך,, כי זה מצריך שורת ביניים. מי שלמד לכתוב אידיש, מכיר את הסימנים האלה. יש חשיבות לסימנים האלה, כי לרוב, ובעיקר ב"לשון הקודש" משמעות גדולה בהגיה של אותיות מודגשות או רפויות. כך למשל האות ת´ (רפויה) מבטאים ס´. אגב, "לשון הקודש" היא עברית. נכתבת עברית בלבד, ללא אותיות ניקוד, כפי שנהוג בשפה האידית. אלא על פי כללי הניקוד בעברית. יש הסבורים, כי אידיש היא למעשה שפה המורכבת משתי שפות. אידיש ולשון הקודש. אילוץ, של עם, שאיננו חי על אדמתו. דובר את שפת המקום. (אשכנז) אך מתפלל בשפה אחרת. (עברית) אשריך, חרדי, שזכית לעידן הוירטואלי, המאפשר אותיות דפוס, עם הנוחיות של כתב היד.
 
גירסה מקוצרת, סימני ניקוד

ניקוד עברי 1.קודם יש להקליד את הטקסט 2. הסמן צ" ל משמאל לאות, שתקבל את הניקוד 3. ללחוץ מקש Caps Lock 4. לוחצים על Shift ובו זמנית על אחד המקשים משורת המספרים שמעל האותיות במקלדת: ~ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 - = יתקבל הניקוד הבא :* מקש ~ בְ שווא 1 בֱ חטף סגול 2 בֲ חטף פתח 3 בֳ חטף קמץ 4 בִ חיריק 5 בֵ ציירה 6 בֶ סגול 7 בַ פתח 8 בָ קמץ - וֹ חולם \ בֻ קובוץ (מעל/מתחת מקש ה Enter לפי סוג המקלדת) = וּ שורוק = בּ דגש 0 שׁ נק´ ימין 9 שׂ נק´ שמאל ......... * ניתן לנקד בכל תיבת מסר, המקבלת כתיב עברי.
 
למעלה