מכון פרטי בתחום התפתחות הילד

זזי08

New member
מכון פרטי בתחום התפתחות הילד

אני מרפאה בעיסוק בתחילת דרכי וקיבלתי הצעת עבודה במכון שעוסק בתחומים של לקויות למידה, מוכנות לכיתה א' וכיו"ב. במכון אין עדיין שירותי ריפוי בעיסוק, הציוד עוד צריך להירכש והידע שלי עוד צריך להצטבר. שאלתי היא היכן וממי ניתן לקבל הדרכה בנושאים הללו, ומה הסטנדרטים המקובלים מבחינת כמות הדרכה ומחיר? (אני מאזור ראשל"צ) כמו כן, מהו השכר המקובל במכונים כאלה, בהנחה שאני (א) בתחילת הדרך (ב) עובדת שם כעצמאית (ללא הוצאות של המקום כמו שכירות וציוד, אך עלות ההדרכה חלה עלי)? תודה
 

שירהד1

Member
מנהל
אז ככה-

כמודרכת לשעבר וכמדריכה בהווה אני כותבת לך את הדברים הבאים: 1. היכן ניתן לקבל הדרכה?- מכל מרפאה בעיסוק שתחום התמחותה הוא התחומים שציינת. היא צריכה כמובן לעבוד מספיק שנים, ולהיות עם הרבה ידע ונסיון על-מנת להדריך. את יכולה לבקש שיכתבו לך במסרים על המלצות למדריכות. 2. לגבי המחיר- כמו מחיר של טיפול פרטי- זה משתנה מאוד מאחת לאחת. כל אחת והשיקולים שלה בקביעת המחיר. השוק הוא דיי פתוח. 3. לגבי סטנדרטים מקובלים מבחינת כמות ההדרכה- לא נראה לי שיש כאלו (אלא אם כן זה כתוב איפשהו בחוק החדש, ואני לא יודעת על זה). לדעתי, זה תלוי בעיקר בך, בצורך שלך, במוטיבציה שלך, בנאמנות שלך למטופלייך ולמוסר העבודה שלך. אני יכולה לאמר לך שכבעלת סטנדרטים מאוד גבוהים בכל מה שציינתי וכחרשנית בלתי נלאית, רכשתי הדרכה באופן פרטי בשנתיים הראשונות לעבודתי- בשנה הראשונה כל שבוע פגישה של שעה וחצי, ובשנה השנייה- הורדתי את המינון לפעם בשבועיים- שלושה. וזה עוד כשקיבלתי בנוסף (ואני מדגישה- בנוסף)- הדרכה חינם מאמא שלי שהיא מרפאה בעיסוק, ומסכנה- לפני הארוחות ביום שישי הייתי באה עם התיקים של המטופלים, ויושבת איתה...פשוט עבדתי בניצן, ולא היתה שם בכלל הדרכה, והייתי המרפאה בעיסוק היחידה במקום, ובאמת הצורך שלי לקבל הדרכה היה מאוד חזק. אמרה לי בזמנו המנהלת שם שקיבלה אותי לעבודה, שאין ברירה, וחייבים להשקיע, אבל בסוף זה משתלם. ואכן, עברו מאז 10 שנים, וללא ספק, אני יכולה לאמר לך שההשקעה החזירה עצמה. 4. לגבי שכר במכונים הפרטיים- לצערי, אני לא מספיק בקיאה בזה כדי לענות לך. מקווה שבנות אחרות יסייעו בעניין זה. בהצלחה! שירה.
 

זזי08

New member
קודם כל תודה על התשובה.

עניין המחירים עוד חסר לי, גם של ההדרכה וגם של השכר, כי אין לי אפילו מחיר התחלתי שאליו אני יכולה להתייחס. שאלה נוספת שעד עכשיו היתה לי תשובה די ברורה לגביה, ואני מעלה אותה דווקא כי ציינת שבשנתיים הראשונות לא היתה לך הדרכה בכלל, היא האם כדאי בכלל להתחיל במקום כזה. היום אני עובדת במקום נוסף, אבל מבחינת רקע בהתפתחות הילד אהיה כנה ואגיד שאני עוד בחיתולים, אם לא לפני, ככה שהיה לי די ברור שאני עוד לא במקום של להתחיל לבד. ומצד שני, כבר הבנתי שגם במקומות גדולים ומסודרים יותר אין תמיד הדרכה, ולעיתים גם אם יש צוות רב מקצועי או מרפאות בעיסוק נוספות אז אין באמת עבודת צוות, וכמובן שזו שאלה אינדיבידואלית שפונה לאמות המוסר האישיות. אבל אולי דווקא אפשר לשמוע את דעתן של מרפאות בעיסוק ותיקות, שהיו בשלב הזה, והתחילו באופן עצמאי.
 

שירהד1

Member
מנהל
באשר למחירי ההדרכה-

אני אענה לך על זה במסר. באשר לתהייתך- זה אכן באמת מאוד אינדיבידואלי. אני הרגשתי מספיק בנוח לעבוד במקום ללא הדרכה וללא עבודת צוות, בגלל שידעתי שעומדים מאחורי מספר אנשי מקצוע מאוד רציניים וותיקים- המדריכה, אמא שלי, אבא שלי (שהוא נוירופסיכולוג) וחברה קרובה של אימי, שהיא מאבחנת דידקטית ומומחית ללקויות למידה. כך שהייתי בטוחה שבזכות הרבה תמיכה והדרכה, אני אתפקד היטב. ואגב, אני יכולה לספר לך שבמהלך שנות העבודה במסגרות השונות, היכרתי הרבה אנשי מקצוע, ביניהם קלינאיות תקשורת, מרפאות בעיסוק נוספות, מורות להוראה מתקנת, פסיכולוגים התפתחותיים וחינוכיים, תרפיסטיות במוסיקה ובאומנות ולמרבית הפליאה, חברתי הטובה מהתיכון היא פיזיותרפיסטית התפתחותית. כך שמבחינת התייעצויות וקשר עם אנשי מקצוע נוספים- יש לי את זה כל הזמן, למרות שהתחלתי במקום דיי מבודד וגם כיום אני עובדת בקליניקה פרטית, אבל כל הזמן נמצאת עם אנשי המקצוע השונים, ממש על בסיס יום-יומי, ואף משתתפת בקבוצת למידה/תמיכה שבה משתתפות נשות מקצוע ממקצועות טיפוליים שונים, שהייתי בין היוזמות להקמתה. כך שבסופו של דבר זה ממש תלוי אישיות וכוחות ומה שנראה לך שמתאים לך.
 
למעלה