מכירות ריבוי מים
?

dubonet0

New member
מכירות ריבוי מים ../images/Emo9.gif?

היי אני מתאימה להגדרה "בסיכון" בערך מיום שישי. גילו אצלי ריבוי מים (נע בין 25-31, כל אחד מודד אחרת...) בשבוע 27 אתן מכירות נשים שגילו אצלן ריבוי מים? או אולי אתן באותו מצב? האם מצאו סיבה לכך? האם השפיע על ההריון? האם זה מצב שיכול להשתנות? האם גרם ללידה מוקדמת? אשמח לכל פיסת מידע בנושא תודה תודה
 
לרוב ריבוי מים הוא ממצא נטול משמעות

אבל יש לשלול מספר סיבות שיכולות לגרום לריבוי מים כמו סיבות כרומוזומליות (עשית מי שפיר
), זיהומיות (בצעי TORCH) ומבניות (למשל, חסימת מעיים) ולכן יש לבצע אולטרהסאונד מכוון למערכת העיכול. בנוסף, סיבה שכיחה היא סכרת, אני מניחה שנשלחת להעמסה של 100 גרם. אני מכירה מספר לא מבוטל של נשים שהיו עם ריבוי מים ללא שום הסבר וילדו ילדיים בריאים. ההריון מעט קשה יותר כי הבטן גדולה. לעיתים (לא לרוב!) זה יוצר צירים בשל המתח הגדול של שריר הרחם. שימי לב שזה עלול להפריע לתינוק לבסס את הראש (הוא דווקא מבסוט מזה, יש לו בריכה ענקית) ולכן, אם יש ירידת מים פתאומית חשוב להיות כמה שיותר בשכיבה ולהגיע בהקדם לחדר לידה (בניגוד למצבים אחרים בהם ניתן עםם ירידת מים להתעקב בבית). אל תלחצי, כי 85% מן הלידות לא מתחילות בלידת מים (וגם אולי עד אז יעלם הריבוי).
 

dubonet0

New member
עשיתי הכול

למעט מי שפיר כי לא ראיתי לנכון לבצע (בת 26 בלי שום רקע משפחתי כלשהו) העמסת סוכר של 100
בדיקות לוירוסים
אקו לב
סקירות
הכול
לגבי מי שפיר - הייתי עכשיו אצל הרופאה. היא המליצה ללכת לייעוץ גנטי. אז נלך
 

GayasMomy

New member
היי דובונית

אני מכירה את הנושא מקרוב מאוד כי אני בעלת התופעה הזו בעצמי. אז ככה, בהריון הקודם בשבוע 34 בערך גילוי שיש לי כמות מים רבה יותר מהממוצע (afi = 22 וסיימתי עם כמות של 36 בניתוח הקיסרי הרופאים טענו שזה היה ממש צונאמי!!!) וכל יום שעבר כמות זו הלכה וגברה. כמוך עשיתי את כל הבדיקות (סכרת, מערכת עיכול וכדומה) ולא נמצא שום דבר. הרופא טען שזה משהו שהגוף מייצר ואין להם מידע למה יש ריבוי מי שפיר אם כל שאר הגורמים בסדר. כמות המי שפיר לא השפיעה על ההריון לרעה אלא רק עליי: הייתי נפוחה מאוד עם בטן ענקית וכל בדיקת מוניטור ערכה לפחות שעתיים כי בגלל המים לא הצליחו לשמוע את המלכה שלי. עד כמה שאני יודעת זה לא מצב שמשתנה ואומרים שעדיף ריבוי מים על מיעוט מים. כפי שנאמר קודם ברגע שיש ירידת מים צריך להיות בשכיבה עם הטוסיק למעלה ולי נאמר לקרוא מיד לאמבולנס (לא לרדת במדרגות בעצמי לדוגמא) כי יש חשש שכמות מוגברת של מי שפיר תגרום לחבל התנור להסחף וחלילה לחנוק את העובר. בסופו של דבר סיימתי בקיסרי. בהריון הנוכחי שבוע 29 כבר יש לי כמות מים נדיבה...זה כנראה משהו שילווה אותי בכל הריון (כך אומרים הרופאים)
 

dubonet0

New member
לאמא של גאיה

עשית דיקור? עלית יותר במשקל? באיזה שבוע ילדת?
 

GayasMomy

New member
תשובות

1. עשיתי דיקור מי שפיר בגלל הגיל (וסתם שתדעי זו בדיקה לא מפחידה) 2. בהריון הקודם עליתי 35 קילו אבל זה בעיקר בגלל שאכלתי (בלידה ירדו ממני 14 קילו!!!) בהריון הנוכחי עליתי 10 קילו בינתיים וידי נטויה (ויש לי גם 7 עודפים מההריון של גאיה) 3. ילדתי בשבוע 38 כי היא גם היתה עוברית גדולה.
 
למעלה