מכירים מנסיון את התוכניות אודיסאה, אלפא או אידאה?

מכירים מנסיון את התוכניות אודיסאה, אלפא או אידאה?

מכירים מנסיון את התוכניות אודיסאה, אלפא או אידאה?
הילדה בכיתה ח', ואנחנו מוצפים בהודעות על המיון לתוכנית אודיסאה, שמתחיל כבר השנה. לתוכניות הבאות המיונים יהיו בשנה הבאה.
היינו בערב להורים לילדים מחוננים בחטיבות הביניים, וקיבלנו הסברים כלליים על כל התוכניות.
כרגע הילדה לא מתלהבת. בדיון משפחתי הסיכום היה שכל התוכניות מוסיפות הרבה מאוד לחץ, שכנראה לא שקול לתועלת שמפיקים מהן לטווח הארוך.
אשמח לתובנות נוספות לפני שנגיע להחלטה סופית.
 
ילדים רבים בכיתה של הבת שלי הולכים,

מכירים מנסיון את התוכניות אודיסאה, אלפא או אידאה?
הילדה בכיתה ח', ואנחנו מוצפים בהודעות על המיון לתוכנית אודיסאה, שמתחיל כבר השנה. לתוכניות הבאות המיונים יהיו בשנה הבאה.
היינו בערב להורים לילדים מחוננים בחטיבות הביניים, וקיבלנו הסברים כלליים על כל התוכניות.
כרגע הילדה לא מתלהבת. בדיון משפחתי הסיכום היה שכל התוכניות מוסיפות הרבה מאוד לחץ, שכנראה לא שקול לתועלת שמפיקים מהן לטווח הארוך.
אשמח לתובנות נוספות לפני שנגיע להחלטה סופית.
ילדים רבים בכיתה של הבת שלי הולכים,
ונראה לי שאלה שהולכים נהנים מזה ועומדים בעומס, אבל הם מראש היו כאלה שמאוד רצו ללכת לזה, תחרותיים, וכו' (למשל החברה הכי טובה שלה). כמו כן בית הספר מאוד מתחשב במי שהולך לתכנית - והלו"ז שלהם אפילו משולב בלוח החודשי של השכבה בבית הספר. החברה שלה גם מגבירה פחות מקצועות ממנה בבית הספר (הבת שלי בעתודה מדעית טכנולוגית), אבל נראה לי שיש גם כאלה גם בעתודה וגם באודיסאה.
 
יודעת ממה נובעת ההנאה?

ילדים רבים בכיתה של הבת שלי הולכים,
ונראה לי שאלה שהולכים נהנים מזה ועומדים בעומס, אבל הם מראש היו כאלה שמאוד רצו ללכת לזה, תחרותיים, וכו' (למשל החברה הכי טובה שלה). כמו כן בית הספר מאוד מתחשב במי שהולך לתכנית - והלו"ז שלהם אפילו משולב בלוח החודשי של השכבה בבית הספר. החברה שלה גם מגבירה פחות מקצועות ממנה בבית הספר (הבת שלי בעתודה מדעית טכנולוגית), אבל נראה לי שיש גם כאלה גם בעתודה וגם באודיסאה.
יודעת ממה נובעת ההנאה?
שמעתי מהורים שהילדים מרגישים שהם חלק מקבוצה נבחרת, ושזה גם עונה להם על צורך חברתי (בעיקר באלפא).
אף אחד משני אלה לא יתן מוטיבציה לבת שלי. היא בעיקר רוצה לדעת שההשקעה תישא פירות.
כרגע היא לא מרגישה לחוצה. חוץ מבתקופת מבחנים, יש לה זמן לכמה שעות יומיות של בהיה/ מחשב/ קריאה. היא אוהבת את הזמן הפנוי שלה, ותוותר עליו רק אם היא תשתכנע שהמאמץ יביא לה תועלת מוחשית. היא מאוד מרוצה חברתית, ולא מעוניינת בתחרות עם אף אחד.
היא אוהבת ללמוד תחומים חדשים, ולכן היא מתלבטת. מצד שני, היא יכולה לקחת קורס או שניים באוניברסיטה הפתוחה, וזה יאפשר לה ללמוד בקצב שלה.
 
בדיוק לפני יומיים החברה שלה הייתה פה,

יודעת ממה נובעת ההנאה?
שמעתי מהורים שהילדים מרגישים שהם חלק מקבוצה נבחרת, ושזה גם עונה להם על צורך חברתי (בעיקר באלפא).
אף אחד משני אלה לא יתן מוטיבציה לבת שלי. היא בעיקר רוצה לדעת שההשקעה תישא פירות.
כרגע היא לא מרגישה לחוצה. חוץ מבתקופת מבחנים, יש לה זמן לכמה שעות יומיות של בהיה/ מחשב/ קריאה. היא אוהבת את הזמן הפנוי שלה, ותוותר עליו רק אם היא תשתכנע שהמאמץ יביא לה תועלת מוחשית. היא מאוד מרוצה חברתית, ולא מעוניינת בתחרות עם אף אחד.
היא אוהבת ללמוד תחומים חדשים, ולכן היא מתלבטת. מצד שני, היא יכולה לקחת קורס או שניים באוניברסיטה הפתוחה, וזה יאפשר לה ללמוד בקצב שלה.
בדיוק לפני יומיים החברה שלה הייתה פה,
חבל שלא שאלת אז, הייתי יכולה להתעניין אצלה (היא באודיסאה, לא באלפא - לא יודעת אם יש כאלה באלפא). הבת שלי גם מצאה לעצמה חוג מתמטיקה שהיא אוהבת באוניברסיטה (שאפילו צריך להתקבל אליו, אז גם הצד התחרותי קצת קיבל מענה) - וזה רק כמה שעות בשבוע (פגישה אחת בשבוע) + שיעורים (שהם בעצם סוג של חידות מתמטיות) - פשוט חוג מאתגר בתחום שמעניין אותה. זה מתאים לה, מעניין לה, ולא מוסיף המון עומס. לה ממש לא אכפת מה "ייצא לה" מהדברים שהיא בוחרת - היא פשוט הולכת למה שמעניין אותה.

והערת אגב: אני ממש לא מבינה למה יש "תקופות מבחנים" בחטיבה - בניגוד לאוניברסיטה, הם לא מקבלים חופש בתקופת המבחנים ועדיין מקבלים שיעורים + עבודות בכל המקצועות, ואין שום סיבה לדחוס את כל המבחנים לתקופה קצרה, אם כל השאר ממשיך כרגיל.
 

דיברגנט

New member
התייחסת למסלול בר אילן?

בדיוק לפני יומיים החברה שלה הייתה פה,
חבל שלא שאלת אז, הייתי יכולה להתעניין אצלה (היא באודיסאה, לא באלפא - לא יודעת אם יש כאלה באלפא). הבת שלי גם מצאה לעצמה חוג מתמטיקה שהיא אוהבת באוניברסיטה (שאפילו צריך להתקבל אליו, אז גם הצד התחרותי קצת קיבל מענה) - וזה רק כמה שעות בשבוע (פגישה אחת בשבוע) + שיעורים (שהם בעצם סוג של חידות מתמטיות) - פשוט חוג מאתגר בתחום שמעניין אותה. זה מתאים לה, מעניין לה, ולא מוסיף המון עומס. לה ממש לא אכפת מה "ייצא לה" מהדברים שהיא בוחרת - היא פשוט הולכת למה שמעניין אותה.

והערת אגב: אני ממש לא מבינה למה יש "תקופות מבחנים" בחטיבה - בניגוד לאוניברסיטה, הם לא מקבלים חופש בתקופת המבחנים ועדיין מקבלים שיעורים + עבודות בכל המקצועות, ואין שום סיבה לדחוס את כל המבחנים לתקופה קצרה, אם כל השאר ממשיך כרגיל.
התייחסת למסלול בר אילן?
אם כן, מכיתה ח', זה אומנם רק פעם בשבוע, אך מפציצים אותם בש"ב.
 
מסכימה בעניין תקופת המבחנים,

בדיוק לפני יומיים החברה שלה הייתה פה,
חבל שלא שאלת אז, הייתי יכולה להתעניין אצלה (היא באודיסאה, לא באלפא - לא יודעת אם יש כאלה באלפא). הבת שלי גם מצאה לעצמה חוג מתמטיקה שהיא אוהבת באוניברסיטה (שאפילו צריך להתקבל אליו, אז גם הצד התחרותי קצת קיבל מענה) - וזה רק כמה שעות בשבוע (פגישה אחת בשבוע) + שיעורים (שהם בעצם סוג של חידות מתמטיות) - פשוט חוג מאתגר בתחום שמעניין אותה. זה מתאים לה, מעניין לה, ולא מוסיף המון עומס. לה ממש לא אכפת מה "ייצא לה" מהדברים שהיא בוחרת - היא פשוט הולכת למה שמעניין אותה.

והערת אגב: אני ממש לא מבינה למה יש "תקופות מבחנים" בחטיבה - בניגוד לאוניברסיטה, הם לא מקבלים חופש בתקופת המבחנים ועדיין מקבלים שיעורים + עבודות בכל המקצועות, ואין שום סיבה לדחוס את כל המבחנים לתקופה קצרה, אם כל השאר ממשיך כרגיל.
מסכימה בעניין תקופת המבחנים,
אבל בפועל, זה מה שקורה.
היא הולכת לחוג בניית אתרים, מצד המעניין, ולחוג ריקוד, מצד אמא שלי מכריחה אותי לעסוק קצת בפעילות גופנית. פעילה בצופים, בעיקר מצד ביה"ס מכריח לעסוק בפעילות התנדבותית, וצופים ברשימה. גם חוג וירטואלי לכתיבה יצירתית, גם מצד המעניין.
היא הורידה חוג נגינה וחוג ציור, כדי שיהיה לה פנאי.
לא נתקלתי בחוגים שמסתיימים בכיתה ו'.
 
ברצינות? אצלנו כמעט הכל נגמר ב-ו'.

מסכימה בעניין תקופת המבחנים,
אבל בפועל, זה מה שקורה.
היא הולכת לחוג בניית אתרים, מצד המעניין, ולחוג ריקוד, מצד אמא שלי מכריחה אותי לעסוק קצת בפעילות גופנית. פעילה בצופים, בעיקר מצד ביה"ס מכריח לעסוק בפעילות התנדבותית, וצופים ברשימה. גם חוג וירטואלי לכתיבה יצירתית, גם מצד המעניין.
היא הורידה חוג נגינה וחוג ציור, כדי שיהיה לה פנאי.
לא נתקלתי בחוגים שמסתיימים בכיתה ו'.
ברצינות? אצלנו כמעט הכל נגמר ב-ו'.
באמת חוג ציור קצת יותר (ונגינה זה לא חוג אלא שיעור פרטי). אפילו חוג ריקוד נגמר אצלנו ב-ו'.
אצלי הגדולה הולכת לפסנתר ולמתמטיקה (ולדיבייט כחוג בתוך בית ספר - נרשמה גם לבניית מכונות או משהו כזה, אבל בסוף שיבצו את שני החוגים באותו זמן) - מוסיקה היא תחום עניין מרכזי שלה כרגע. כתיבה יצירתית יש לה באנגלית לדוברים, ומחשבים בשיעור מחשבים של העתודה (שכלל בשנה שעברה לפחות גם בניית אתרים). מבחינת ספורט, אני בגישה שלך של להכריח - לריקוד הצלחתי להכניס אותה בכיתה ו' (היא לא רקדה בכלל מאז שחזרנו מחו"ל - כשהיה קטנה כן רקדה בחוגים מעפנים יחסית), אבל שם זה נגמר כי החוג לא ממשיך לכיתה ז'. רשמתי אותה לטניס ב-ז' (גם אני מאסכולת אמא מכריחה ללכת לחוג ספורט) אבל היא כמעט לא הלכה. ב-ח' ו-ט' כבר אין מה לנסות - רק טניס פתוח לגיל שלה, וזה היא כבר הראתה שלא עובד.
אצלנו בחטיבה אין התנדבות, וגם אצלנו יש תקופות מבחנים בחטיבה.
 
שכחתי דיבייט, גם בתוך ביה"ס.

ברצינות? אצלנו כמעט הכל נגמר ב-ו'.
באמת חוג ציור קצת יותר (ונגינה זה לא חוג אלא שיעור פרטי). אפילו חוג ריקוד נגמר אצלנו ב-ו'.
אצלי הגדולה הולכת לפסנתר ולמתמטיקה (ולדיבייט כחוג בתוך בית ספר - נרשמה גם לבניית מכונות או משהו כזה, אבל בסוף שיבצו את שני החוגים באותו זמן) - מוסיקה היא תחום עניין מרכזי שלה כרגע. כתיבה יצירתית יש לה באנגלית לדוברים, ומחשבים בשיעור מחשבים של העתודה (שכלל בשנה שעברה לפחות גם בניית אתרים). מבחינת ספורט, אני בגישה שלך של להכריח - לריקוד הצלחתי להכניס אותה בכיתה ו' (היא לא רקדה בכלל מאז שחזרנו מחו"ל - כשהיה קטנה כן רקדה בחוגים מעפנים יחסית), אבל שם זה נגמר כי החוג לא ממשיך לכיתה ז'. רשמתי אותה לטניס ב-ז' (גם אני מאסכולת אמא מכריחה ללכת לחוג ספורט) אבל היא כמעט לא הלכה. ב-ח' ו-ט' כבר אין מה לנסות - רק טניס פתוח לגיל שלה, וזה היא כבר הראתה שלא עובד.
אצלנו בחטיבה אין התנדבות, וגם אצלנו יש תקופות מבחנים בחטיבה.
שכחתי דיבייט, גם בתוך ביה"ס.
התעניינה גם ברובוטיקה, אבל הם באותה שעה, והיא היתה צריכה לבחור.
היא רוקדת פלמנקו בקבוצת הנשים, יש שם עוד נערה בגילה בערך.
יש בביה"ס כיתה מדעית טכנולוגית, וילדים מכיתת המחוננים לא יכולים להצטרף. אמרו לנו שהם לומדים לפחות כמו הכיתה המדעית טכנולוגית, אבל אני לא יכולה להיות בטוחה. בכיתה ז' הם למדו חומר של שנתיים במתמטיקה ובאנגלית, אבל עכשיו חזרו לקצב רגיל. הם יבחנו בבחינות הבגרות בשני המקצועות האלו שנה מוקדם יותר. מתגברים להם מדעים, אבל לא בצורה שמשנה הרבה או מאפשרת להבחן מוקדם. מה מקבלים אצלכם בעתודה המדעית טכנולוגית? אולי נוכל להתארגן וללחוץ על ביה"ס.
 
אצלנו לומדים בעתודה טכנולוגית

שכחתי דיבייט, גם בתוך ביה"ס.
התעניינה גם ברובוטיקה, אבל הם באותה שעה, והיא היתה צריכה לבחור.
היא רוקדת פלמנקו בקבוצת הנשים, יש שם עוד נערה בגילה בערך.
יש בביה"ס כיתה מדעית טכנולוגית, וילדים מכיתת המחוננים לא יכולים להצטרף. אמרו לנו שהם לומדים לפחות כמו הכיתה המדעית טכנולוגית, אבל אני לא יכולה להיות בטוחה. בכיתה ז' הם למדו חומר של שנתיים במתמטיקה ובאנגלית, אבל עכשיו חזרו לקצב רגיל. הם יבחנו בבחינות הבגרות בשני המקצועות האלו שנה מוקדם יותר. מתגברים להם מדעים, אבל לא בצורה שמשנה הרבה או מאפשרת להבחן מוקדם. מה מקבלים אצלכם בעתודה המדעית טכנולוגית? אולי נוכל להתארגן וללחוץ על ביה"ס.
אצלנו לומדים בעתודה טכנולוגית
בחטיבה מתמטיקה, פיסיקה, מחשבים ומקצוע מדעי נוסף שאני חושבת שמשתנה (שנה כימיה, שנה ביולוגיה, או משהו). אפשר ללמוד מתמטיקה מוגבר, פיסיקה מוגבר, ביולוגיה מוגבר (לא יודעת אם יש כימיה) גם בלי להיות בעתודה - אבל רק בעתודה לומדים מחשבים. לא יודעת שום דבר לגבי בגרויות אצלנו - רק שצריך לקבל ציונים טובים ב-ט' כדי להיות ב-5 יח"ל. לא בטוחה איזו בגרות, אם בכלל, עושים מוקדם, ואם כן, מתי, ומי עושה אותה מוקדם.
 
כנראה שאין לי מה לעשות.

אצלנו לומדים בעתודה טכנולוגית
בחטיבה מתמטיקה, פיסיקה, מחשבים ומקצוע מדעי נוסף שאני חושבת שמשתנה (שנה כימיה, שנה ביולוגיה, או משהו). אפשר ללמוד מתמטיקה מוגבר, פיסיקה מוגבר, ביולוגיה מוגבר (לא יודעת אם יש כימיה) גם בלי להיות בעתודה - אבל רק בעתודה לומדים מחשבים. לא יודעת שום דבר לגבי בגרויות אצלנו - רק שצריך לקבל ציונים טובים ב-ט' כדי להיות ב-5 יח"ל. לא בטוחה איזו בגרות, אם בכלל, עושים מוקדם, ואם כן, מתי, ומי עושה אותה מוקדם.
כנראה שאין לי מה לעשות.
דיברתי בתחילת השנה עם רכזת המחוננים על האפשרות שהם ילמדו מחשבים, והיא הודתה שאין לבביה"ס מורים מספיק מוצלחים ולכן וויתרה מראש.
 
טיפה'לה מוזר, כי אם הבנתי נכון

כנראה שאין לי מה לעשות.
דיברתי בתחילת השנה עם רכזת המחוננים על האפשרות שהם ילמדו מחשבים, והיא הודתה שאין לבביה"ס מורים מספיק מוצלחים ולכן וויתרה מראש.
טיפה'לה מוזר, כי אם הבנתי נכון
בעתודה בעצם התוכן מגיע ממשרד החינוך - צריך רק מישהו שיעביר אותו. וזו לא הנדסת טילים מה שהם לומדים שם. ומה זה אין מורים מספיק מוצלחים? הרי יש עתודה טכנולוגית - ושם יש מורה למחשבים. או שאצלכם אין מחשבים?

בפועל, נפגשתי פעם עם המורה למחשבים של ח', והוא הציג את עצמו (לא יודעת למה) ופירט את קורות החיים שלו, שלמיטב זכרוני היו מרשימים (אבל לא זוכרת מה היו בדיוק - עובד באיזו חברת מחשבים נחשבת? באקדמיה? לא יודעת).
 
מוזר מאוד,

טיפה'לה מוזר, כי אם הבנתי נכון
בעתודה בעצם התוכן מגיע ממשרד החינוך - צריך רק מישהו שיעביר אותו. וזו לא הנדסת טילים מה שהם לומדים שם. ומה זה אין מורים מספיק מוצלחים? הרי יש עתודה טכנולוגית - ושם יש מורה למחשבים. או שאצלכם אין מחשבים?

בפועל, נפגשתי פעם עם המורה למחשבים של ח', והוא הציג את עצמו (לא יודעת למה) ופירט את קורות החיים שלו, שלמיטב זכרוני היו מרשימים (אבל לא זוכרת מה היו בדיוק - עובד באיזו חברת מחשבים נחשבת? באקדמיה? לא יודעת).
מוזר מאוד,
אבל היא עיקבית.
כשהגענו לראיון קבלה לכיתת המחוננים, לפני כיתה ז', הרכזת שאלה את הילדה אילו תחומים אהובים עליה.
כחלק מהשיחה שלנו, אם לילדה כדאי להעדיף כיתת מחוננים שצריך להגיע אליה בהסעה, ושהיא לא מכירה בה כמעט אף אחד, לעומת תיכון מצוין ליד הבית. היא הסבירה לנו שיש בביה"ס מורים מצוינים למתמטיקה ומדעים, אבל הרבה פחות במחשבים. לדעת הרכזת, לילדים שתחום העניין העיקרי שלהם מחשבים, עדיף להשאר בביה"ס בישוב שלנו.
ידוע לי שאחוז נכבד מהמחוננים נבחנים בחמש יחידות מחשבים, ולא שמעתי על תלונות מיוחדות כלפי המורים. אני לא יודעת מה קורה שם בדיוק, ולמה היא מזלזלת במורים למחשבים, או סתם לא אוהבת אותם.
הבנתי מהבנים הגדולים שלי, שכל החומר בחמש יחידות מחשבים, מאוד פשוט. לדבריהם זו בגרות מאוד קלה ומעלה ממוצע. אם זה נכון, ואין לי סיבה לא להאמין להם, אז באמת לא צריך מורה מוכשר במיוחד.
 
לפחות שנה שעברה, המורה למחשבים

מוזר מאוד,
אבל היא עיקבית.
כשהגענו לראיון קבלה לכיתת המחוננים, לפני כיתה ז', הרכזת שאלה את הילדה אילו תחומים אהובים עליה.
כחלק מהשיחה שלנו, אם לילדה כדאי להעדיף כיתת מחוננים שצריך להגיע אליה בהסעה, ושהיא לא מכירה בה כמעט אף אחד, לעומת תיכון מצוין ליד הבית. היא הסבירה לנו שיש בביה"ס מורים מצוינים למתמטיקה ומדעים, אבל הרבה פחות במחשבים. לדעת הרכזת, לילדים שתחום העניין העיקרי שלהם מחשבים, עדיף להשאר בביה"ס בישוב שלנו.
ידוע לי שאחוז נכבד מהמחוננים נבחנים בחמש יחידות מחשבים, ולא שמעתי על תלונות מיוחדות כלפי המורים. אני לא יודעת מה קורה שם בדיוק, ולמה היא מזלזלת במורים למחשבים, או סתם לא אוהבת אותם.
הבנתי מהבנים הגדולים שלי, שכל החומר בחמש יחידות מחשבים, מאוד פשוט. לדבריהם זו בגרות מאוד קלה ומעלה ממוצע. אם זה נכון, ואין לי סיבה לא להאמין להם, אז באמת לא צריך מורה מוכשר במיוחד.
לפחות שנה שעברה, המורה למחשבים
נתן את כ-ל החומר הבייתה, כך שזה לא ממש משנה כמה הוא מורה טוב (מעבר ללכתוב את החוברת, בהנחה שהוא עשה את זה) - אפשר פשוט לקרוא את החומר, לעשות את התרגילים וזהו. גם בפיסיקה מקבלים ממשרד החינוך חוברת עם כל החומר. מבחינת החומר, מחשבים זה כמו מתמטיקה - אם יש לך הבנה מתמטית, זה באמת יהיה קל. אם אין לך - זה יהיה יותר קשה. לא מאוד תלוי במורה.
 
יש לך את החוברת?

לפחות שנה שעברה, המורה למחשבים
נתן את כ-ל החומר הבייתה, כך שזה לא ממש משנה כמה הוא מורה טוב (מעבר ללכתוב את החוברת, בהנחה שהוא עשה את זה) - אפשר פשוט לקרוא את החומר, לעשות את התרגילים וזהו. גם בפיסיקה מקבלים ממשרד החינוך חוברת עם כל החומר. מבחינת החומר, מחשבים זה כמו מתמטיקה - אם יש לך הבנה מתמטית, זה באמת יהיה קל. אם אין לך - זה יהיה יותר קשה. לא מאוד תלוי במורה.
יש לך את החוברת?
יכול להיות נחמד ללמוד את החומר בבית, בלי מורה.
המליצו לי על תכנית בשם מגשימים. היא לא מטעם משרד החינוך, כך שלא הזכירו אותה בכנס. אני אחפש עליה מידע.
 
איזו חוברת? בפיסיקה או במחשבים?

יש לך את החוברת?
יכול להיות נחמד ללמוד את החומר בבית, בלי מורה.
המליצו לי על תכנית בשם מגשימים. היא לא מטעם משרד החינוך, כך שלא הזכירו אותה בכנס. אני אחפש עליה מידע.
איזו חוברת? בפיסיקה או במחשבים?
 
למעלה