מכתב שלא יישלח

נֹעה

New member
מכתב שלא יישלח

אמא, הרבה זמן לא קראתי לך בשם התואר הזה, אמא, אני מתקשה לזכור מתי עשיתי זאת לאחרונה. אני כותבת לך את המכתב הזה, מכתב שלעולם לא תקראי, כי יש דברים שרציתי לומר. דברים שרציתי לשים על השולחן, וגם אם זה רק השולחן שלי, אבל, עדיין, דברים שבנינו. לא אתיימר לומר שאני מנסה לתאר במכתב זה את שאני מרגישה או שלא מרגישה אלייך. דלה השפה וקצרות מלותיי מלהכיל. יהיה בכך הרבה מחוסר הכנות אם אשתמש במילים קטנות כמו אהבה, שנאה, בדידות או כעס. למרות שמי כמוני יודעת שהשתיקה היא כואבת, אך האם באמת גדול כוחן של המילים מספיק כדי לרפא. קטונתי. מילים אלה הן היומרה הקטנה שלי, מן תרופה, אולי פסיכוסומטית, הקתרזיס שלי. אני שהיא החשובה לי מבין שתינו. שתינו, יש במילה הזו מעין שוויון שמעולם לא היה בנינו. שתי נשים. נשים קטנות שחיות בעולם הזה. לפעמים לבד, לפעמים ביחד, לפעמים באושר, לפעמים בבדידות. מילים אלה הן התרופה שאקבל ממך, אמא, את שאף פעם לא השכלת לדעת לרפא את מכאוביי. וכואב לי עלינו, אמא, וכואב לי להיות לבד. פעם, לפני שנים, אני זוכרת שרבתי איתך בצעקות. רבנו למטה במטבח, הטחתי בך שהיית רוצה בת אחרת, יותר יפה, פחות חכמה, יותר פשוטה, פחות מתוסבכת, יותר דומה לך. ואחר כך עליתי למעלה. ברחתי משם. אני זוכרת שאחרי כמה דקות קראת לי, ובאתי והיית כולך דומעת. אילו דמעות היו אלה, אמא? דמעות של כאב, של אשמה, של חרטה, של צער, של כעס? אחר כך אמרת לי שאת אוהבת. אני זוכרת את הפעם הזו, אמא, והיו הרי כל כך מעט פעמים. אמרת שאת לא יודעת להראות לי שאת אוהבת. האם היו אלה דמעות של כישלון, אמא? והלוא כשלון נחשב במשפחה לנחלה הפרטית שלי. שיקרת לי, אמא. האם שיקרת גם לעצמך באותו ערב כשעמדת במטבח ובכית, את הרי יודעת לבכות. מעולם לא התקשית להראות שאת אוהבת. לאף אחד לא יכול היה לרגע להיות ספק בדבר כמה את אוהבת את בעלך, כמה את אוהבת את בתך הקטנה. את לא אהבת אותי, אמא, ומה שלא קיים קשה מאד להראות. ושוב הדמעות שלך שחוזרות אלי. מוזר, אם אני נזכרת בך אני זוכרת עיניים, אלה דמעות של אשמה, אמא, לא על כך שנכשלת להוכיח, על כך שנכשלת כשניסית לאהוב אותי. יכול להיות שאני כותבת את המכתב הזה כי אולי גם אני אהיה פעם אמא. ואם וכאשר, לעולם לא אוכל לחיות עם עצמי אם אעולל לילדי את שעשית לי. את. בשלוות הנפש שלך. שלווה שרק אני השכלתי לראות כמה היא שברירית, אולי כי רק לידי, לעיתים קרובות כל כך היא היתה מתנפצת. לפעמים אני תוהה אם מותר לי בכלל לרצות להביא ילד. אם מישהו שלא ידע אהבה של הורים יכול להתיימר להיות הורה. יכול להיות שגם את מעולם לא הרגשת אהובה, אמא, אולי זה הרס אותך, אולי זה יהרוס גם אותי.
 

עמי

New member
נֹעה יקרה

ראשית, כן, אני לומר שמאד ריגשת אותי. קראתי פעם ראשונה ונצצו לי דמעות בעיניים. קראתי פעם שניה והבנתי שיש בך כאב שמאכל אותך. אני בהחלט מאמין שיש בכוחן של המילים לרפא אבל לשם כך הן צריכות ראשית להיאמר, במקרה שלך אולי צריך לזעוק אותן, לצרוח אותן. כי גם צרחה היא נסיון להתגונן מול ההרס שאת חוששת ממנו כל כך. את חוששת שאולי אסור לך לרצות ילד ואני חושב שדווקא ההתסכלות הברורה, הכה מחמירה עם עצמה, היא הסיבה שבגללה את יכולה להיות אמא הרבה יותר טובה ואוהבת מזאת שאת זכית לה. אהבה אנחנו לא לומדים רק מההורים שלנו אלא גם בעוד מקומות. האם את מרגישה שאין בך את היכולת לאהוב ?
 

theShein

New member
יש ימים

שאני בטוחה שהורי לא סובלים אותי. הם מטיחים לי בפרצוף שהם מאוכזבים ממני ו"אני הבת הכי גרועה שיכולה להיות" "מפלצת" "זונה" ועוד פניני לשון שהם אגב - ציטוטים נבחרים של השנים האחרונות. אני יודעת שהם כן אוהבים -שלי אותי ושלך אותך. אני יודעת שמשהו בי מאיים על אמא שלי. החיים שלה היו לא טובים. היא סבלה הרבה. יש כאלו שמתפללים לחיים כמו שלה אבל בראש שלה היא מקופחת ואומללה מאז הילדות. אני היום עם אורח חיי והאישה שגדלתי להיות מאיימת עליה מאוד. אני עושה כל מה שהיא מעולם לא העזה לרצות אפילו. תבדקי עמוק בפנים אם יש לאמא שלך סיבה להיות מופנמת איתך. תצאי מנקודת הנחה שהיא כן אוהבת - מה כל כך חזק שמונע ממנה להראות? להיות לא טובה אליך? תבדקי עמוק בפנים - את שלימה עם עצמך? אני יודעת שאני שלימה עם עצמי. יש לי עוד דרך ארוכה עד שאהיה מוכנה להיות אמא במשרה מלאה אבל אני לא אתן לחסכים (לא במודע בכל אופן) להיות בדרך ביני לילדי שיהיו. אם גם לך יש ידיעה פנימית כזאת אז אין לך מה לדאוג. אם אין לך אותה תבררי למה ותתחילי לתקן את המעוות. יש משהו שאנשים עושים ואני לא מסכימה איתו: למה לגרור חוויות לא נעימות מהעבר ולהשליך על ההוה או העתיד? אם כשהייתי קטנה הייתי לא מקובלת אז זה אומר שלעולם לא אהיה? אם פעם כשהיית קטנה הפחידו אותך מלשאוף רחוק מדי ובדיעבד את יודעת שהם טעו -האם לא הגיע הזמן לתקן את המעוות ולשאוף קדימה ורחוק? זה שאמא שלך לא אהבה אותך (או שאולי היא כן?) זה אומר שאת לא תאהבי את ילדייך שלך? כל סיוטי העבר האלו עדיף שלא יהיו אבל אם הם קורים נתחשל נחכים ונמשיך חזקים יותר עם לקח חקוק היטב.
 

לולה3

New member
כילדה התחבטתי בשאלה

אוהבים אותי? לא אוהבים אותי?...אני אחת מתוך כמה ומה לעשות ...לא הרגשתי נאהבת / טובה כמו האחרים. תמיד קיבלתי תשובה של "אוהבים אותך"... אף פעם לא הרגשתי.. עברו כמה שנים טובות עם ריחוק גיאוגרפי.ואז שיחות הטלפון הקצרות עשו לי טוב..הרגשתי רצויה. חזרתי ופתאום מה שהתפרש אצלה כאהבה, התפרש אצלי כהתעלקות.. בפשטות...כל אחד נותן אהבה בצורה שונה ועל זה לא ניתן להתווכח.. יש אמא שאוהבת על ידי אוכל.. אמא שאוהבת על ידי חיבוק ופינוק אמא שאוהבת על ידי הוכחה עם אצבע מאשימה.. כל אחד מאיתנו זקוק לאהבה ומפרש אהבה בצורה שונה.. וגם על זה לא ניתן להתווכח.. אז איפה הבעיה ? את שלך תוכלי לפתור על ידי הבנה ,את הבעיה של אמא שלך רק אמא שלך תוכל לפתור.. את לא יכולה לבקש ממנה לאהוב אותך אחרת.. מתי תוכלי לחוש את האהבה האבסולוטית הזאת? לכשיהיה לך ילד... מה שהרס את אמא שלך לא יהרוס גם אותך,את אחרת!!! אם אמא שלך היתה מודעת לצורך שלך בחיבוק ,במגע ,במילה טובה,סתם כך באמצע היום..לא היית חסרה באהבה. את מודעת לזה..קשה לי להאמין שתמנעי מילדך אהבת אם שאותה את רואה כצורך
 
למעלה