מכתש שכונה ד' מצגת :http://youtu.be/y5iu6MZuS

dajurno

New member
מכתש שכונה ד' מצגת :http://youtu.be/y5iu6MZuS

המכתש ממוקם בשכונה ד' בבאר שבע צומת יהודה הלוי ורבי עקיבא ובר גיורא שטחו של 54 דונם עומקו כ15 מטר יעודו שטח ציבורי פתוח הפארק הכי גדול בדרום
 

olli3

New member
מנהל
לינק שבור

כשאתה מפרסם לינק יש למחקו את מה שכתוב בשורה של הלינק (למחוק את הhttp). ביליתי שם את הילדות שלי בכיף, במערות הקטנות וכו'. אפשר לשים לב שזה בנוי כמו סוג של אמפי כזה (יש שורות ובמה). שאלתי כשהייתי ילד מה פשר המקום, למה הוא שימש ואמרו לי שזה היה קשור לצבא איכשהו. אני ממש לא זוכר את ההסבר המדוייק ומי הסביר לי את זה בכלל. יש אמת בדברים?
 

poland1

New member
אם מישהו יעז ליישם את התוכנית שלך אני

אכריז על זה כאסון! יש תוכניות הרבה יותר טובות למקום. לכסות את המקום בחול? מישהו השתגע? מדובר באתר גיאולוגי ייחודי ויוצא דופן, החושף שכבות קרקע מתקופות קדומות.. צריך לשמר את המקום ולפתח אותו כאתר תיירותי ולא לכסות אותו בחול!! אגב, הוא אינו יכול להיות הפארק הגדול ביותר בדרום כשפארק נחל באר שבע ישתרע על 5,800 דונם ונמצא בשלבי הקמה כשזה רק 54 דונם כשבכלל מדובר באתר בעל משמעות היסטורית. לעירייה יש תוכניות לשימור המקום, כשיגיע התקציב המקום יהפוך לפנינה.
 

poland1

New member
יעשו שם פארק היסטורי שישולב עם המכתש הזה

אתה נורמאלי? לוותר על המקום בעל המשמעות הזה בשביל עוד פארק רגיל? אבל אני לא בא לשכנע אף אחד.. לעירייה כבר יש תוכניות והיא לא תיישם את התוכנית המוצעת כאן לעולם. העירייה מתכננת בשיתוף עם המועצה לארץ-ישראל יפה, לפתח שטחי ציבור, בהם גן גיאולוגי ייחודי, אטרקציות מים, מוקד לפעילויות פנאי ומתחם פעילות אתגרית.. כל זה תוך כדי שימור ההיסטוריה של המקום שתשתלב בפארק.
 

olli3

New member
מנהל
עדיף שיטפלו בפארקים קיימים

פארק ד' זועק לטיפול, כך גם פארק ה'. בכלל השטח שם אינו מישורי, אני לא מבין לאיזה גובה ינסו להגביה את פני הקרקע, אבל איכשהו זה לא נראה לי כזה הגיוני לעשות את זה. המכתש הזה עצמו בחורף מנקז אליו כמויות אדירות של מים, לאן כל המים האלו יגיעו עכשיו? למצדה שגם ככה נוצרות שם שלוליות ענק בצומת הרחובות יהודה הלוי/מצדה? שמערכת הניקוז גם ככה לא כל כך עומדת בעמוס של שטף מים אדיר שיורד מיהודה הלוי/דוד המלך/שאול המלך ומדרך מצדה עצמה ומיהודה הלוי בכיוון האצטדיון. שעכשיו במצב הזה היא תצטרך להתומדד גם עם כל מה שהמכתש לב מנקז והוא מנקז הרבה, כילד הייתי מבלה בסביבה הזאת הרבה והיו שם מפלי מים של ממש. אני עדיין מסוקרן לדעת למה המכתש שימש בעבר, יש לו חלק נכבד בילדות שלי. אני לא חושב שזה רעיון כל כך טוב להפוך אותו לפארק, כי הגיוני שגם ככה יקימו פארק במגדלי הבניינים שצפויים לקום באיזור האצטדיון ומהצד השני יש את פארק ד' שיש לטפל בו. בכל מקרה הרעיון של לסתום את הכל בחול, גם לא מי יודע מה קורץ לי. אי אפשר לעשות משהו עם המקום הזה בלי להגביה את השטח? אי אפשר להשאיר אותו מכתש? גם ככה כל האיזור הוא גבעות ובקעות. קשה לי להתחבר לרעיון הזה פשוט וחבל לי על המכתש עצמו שנראה לי שתוכניות לשיקומו יכולות להיות יפות ביותר.
 

poland1

New member
העירייה ממש לא מתכננת להגביה את המכתש הזה

היא רוצה להפוך אותו למעין פארק גאולוגי.. הסברתי עליו בקצרה באחת ההודעות שלי בשרשור הזה, אבל הנה קישור עם הסבר מפורט ביותר. http://he.wikipedia.org/wiki/קניון_באר_שבע-עזה עכשיו, אחרי שתקראו את זה.. אני רוצה לראות אם מישהו יעלה בדעתו בכלל לסתום את כל הדבר הזה בחול ולעשות עוד פארק. דרור, קח את זה לתשומת לבך!
 

olli3

New member
מנהל
באמת ממליץ לכולם לקרוא. לא ידעתי על ההיסטוריה

של המכתש הזה. ודר"א מה שעשו לתחנת הרכבת הטורקית... חבל לי על המקום הזה. אני זוכר שעוד היו שם קרונות של רכבת והמסילה הייתה קיימת והמשיכה עד לאיזור שכיום הוא בנוי ע"י רבי קומות. דר"א 2 מה המסילה שיש מאחורי מגה בול? ולא אני לא מתכוון למסילה שפעילה כיום, אלא למסילה של הכביש שנמצא בחלק הדרומי של מגה. בכביש שניתן להגיע אליו רק משדרות בן גוריון. אם נניח באים מכיוון הביג, אז פונים שמאלה לבן גוריון ופניה הראשונה שיש לוקחים ימינה (צומת קמץ ללא רמזור). בהמשך מצד ימין של הכביש שי מסילה או שתיים, מעניין אותי לדעת למה הן שימשו.
 

poland1

New member

poland1

New member
על מה אתה מדבר? רק לפני כשנה ראש העיר

החליט לעשות עם המקום הזה משהו ולתכנן תוכנית אמיתי למקום.. לשם כך הוא גייס את רכבת ישראל.. כיום הפרוייקט נמצא בשלבי תכנון מתקדמים (פרוייקט שלפני שנה ומשהו בכלל לא היה קיים ולא חשבו עליו) ובקרוב הוא יוצא לפועל.
 

fireman

New member
אז עד לפני שנה אתה ישנת בעמידה

תוכניות לשיקום תחנת הרכבת הטורקית קיימות כבר קרוב ל2 עשורים, עוד מתקופה ראש העיר המנוח איז'ו רגר. תוכניות תמיד היו, אבל תמיד התקציב נגמר כשהגיעו לשם, כל פעם בגלל משהו אחר. תחנת הרכבת הזו עומדת וקיימת עוד לפני שהוריך נולדו וקרוב לשני עשורים יש תוכניות לשקם ולשפץ את מתחם התחנה ולהפוך אותו לפנינה תיירותית....עד היום, כלום לא קרה עם זה. כשיסיימו לעבוד על התחנה, אני אברך על כך, בתור באר שבעי ובתור חובב תחבורה.
 

poland1

New member
אכן היו תוכניות, אבל רק בשנה האחרונה הצליחו

ממש לגבש תוכנית ואף גייסו לכך את רכבת ישראל. אני לא חושב שאי פעם הפרוייקט הזה היה בשלב תכנון מתקדם והיה מי שיתמוך בו. אז צריך לברך על כך שהצליחו לתת לפרוייקט תאוצה ולחכות להתחלת הקמתו.
 

durdur1

New member
איפה בדיוק יש שם מסילה כיום?

עברתי שם לא מזמן ולא ראיתי שום מסילה...אבל לרחוב הזה קוראים רחוב המסילה אז כנראה שהייתה שם מסילה בעבר
 

olli3

New member
מנהל
בדיוק איפה שאמרתי.

אם אתה נכנס לרחוב המסילה משדרות בן גוריון, אז מצידה הימיני בהמשך תראה מסילה. אם אתה פונה שמאלה ואז ימינה למגה, לא תראה אותה.
 
למעלה