מלון גינוסר בטבריה..מי מכיר מי יודע

אורניהו

New member
מלון גינוסר בטבריה..מי מכיר מי יודע

בתקופת היותי בצבא[שייטת הצוללות]היה לנו כמה צ'ופרים שהתבטאו בנופש קיץ ובנופש חורף.בחורף היינו יוצאים למין בית הבראה לפני נתניה ,היכן שהיה הנופש של המשטרה..ובקיץ היינו הולכים למלון בטבריה[עלית] שנקרא מלון 'גינוסר' שהיה מבנה עתיק ממש עם כיפה מיוחדת וחצר קסומה בסגנון מעניין במיוחד.היום אחרי כל כך הרבה שנים היה לי מאד מעניין מה נותר עם המבנה הזה שם,והאם הוא עוד קיים? *בתמונה נראית הכניסה מהרחוב למלון..
 

אורניהו

New member
וזה מה שמצאתי ..מלון גינוסר [גלובס]

מלון גינוסר ההיסטורי בטבריה נחרב - ובעיר אין אפילו מועצה לשימור" מלון גינוסר, אחד המבנים היפים והמרכזיים בתולדות טבריה במאה ה-20, שסיפורו היה מרכז תרבותי וחברתי לתושבי טבריה והגליל רון פז 20/01/02 10:38 לפני חמישה חודשים נשרף מלון גינוסר ההיסטורי בטבריה, אך עד כה לא נעשה דבר על מנת לנסות להציל את המבנה ההולך ונחרב, בשל הגשמים האחרונים והפסולת המצטברת בו. בצמוד למלון נבנה בניין רב קומות. מלון גינוסר, אחד המבנים היפים והמרכזיים בתולדות טבריה במאה ה-20, שסיפורו סופר במדור "שימור" ב"גלובס נדל"ן" ב-12.8.01, היה מרכז תרבותי וחברתי לתושבי טבריה והגליל. במבנה פעל הראינוע החדיש ביותר בטבריה, ובו הופיעו שחקני ה"אוהל" ו"הבימה". מודעה המועצה לשימור אתרים, שבמשך שנים חזרה והתריעה על החורבן הצפוי למלון גינוסר, ניסתה פעמים רבות לפנות לראש עיריית טבריה, בני קרייתי, ולשכנעו לעשות כל מה שניתן כדי להציל את המבנה. כל פניותיה של המועצה זכו לטענתה להתעלמות מוחלטת של קרייתי. דוברת המועצה לשימור אתרים, ענת שכטר-טוינה, טוענת שעיריית טבריה עדיין לא הקימה ועדת שימור, בניגוד לתיקון מס' 31 לחוק התכנון והבנייה (תוכנית לשימור אתרים), המטיל על כל רשות מקומית להקים ועדה לשימור אתרים, שמתפקידה להכין רשימת אתרים הראויים לשימור, תוך הגדרת השימושים האפשריים מבחינת פיתוח פיסי, כלכלי, מסחרי ותיירותי. שכטר-טוינה קוראת לקרייתי להיפגש בדחיפות עם אנשי המועצה, לצורך דיון בעתיד אתריה ההיסטוריים המוזנחים של העיר.
 

shapira meir

New member
אתה צודק

אני מכיר את המלון עוד מימי כילד בטבריה, כשנהגתי ללכת אחרי הסרט בקולנוע אביב או אליזבט לראות את האנשים המהודרים הנכנסים למלון גינוסר (אני מדבר על שנות ה-50 המאוחרות) שהתלוו אליהם נשים לבושות בבגדים בלתי אפשריים, והיום המלון הולך ומתפרק ולאף אחד לא איכפת כיוון שלפי מה ששמעתי יש מריבות על הירושה ואם המקום הרוס, אז את הקרקע קל יותר לחלק, והלכה לה תהילת עולם.
 

אורניהו

New member
עד לא מזמן חשבתי..

שהכי חשוב זה..מי ראש העיר או ראש המועצה שאתרים כאלה נוסטלגים מצויים בשטח השיפוט שלו,ואמרתי לעצמי..נו,בטח טבריה..מה עוד אפשר לבקש מהם,אבל ראינו כולנו שגם בתל אביב אתרי מורשת והיסטוריה הולכים 'קאקאען'!
 

רפי עשת

New member
לפחות היה לחבר'ה הכפריים מיבנאל

איפה לראות מה זה עירוניים. + לגבי הגמנסיה - לדעתי - שימור מבנים חשוב, אלא אם כן הוא בא ע"ח דברים אחרים. אם השימור הוא שיפוץ ולא נשארת מהמבנה המקורי הרבה / עלותו כל-כך גבוהה עד שזה בא ע"ח פרוייקטים אחרים - אז מטוב יוצא רע!! עדיף להשקיע אנרגיה בנוכחי = באיכה"ס ופחות בעבר. כדברי הרב קוק: "הישן יתקדש והחדש יתחדש" (אמר זאת בקשר לאופי היהדות אך מתאים, אולי??, גם כאן).
 
ברוך הבא לפורום ../images/Emo39.gif

אנחנו כבר מכירים, וכמובן שאשמח לראותך משתתף גם כאן! באשר למלון, כבר ענית...
 

אורניהו

New member
בהצלחה כאן לפורום, והתענוג כולו שלי

כמבקר כאן. *ובתמונה;שרידי טחנת קמח עתיקה הנמצאת לצידו של נחל כזיב קצת אחרי המשאבות שמתחת למושב עבדון.ובאפלולית הזאת ובטפטוף המים..אלה היו המבנים שהיו,ותמיד אני חושב על האנשים ששכנו כאן על טפם ומקנם,מעניין!
 
למעלה