ממהי התרבות השלטת בישראל ? מערבית או מזרחית?

OSDSET

New member
אדון רוזנברג, נו באמת אל תקח לי את הכבוד

וקראתי את מה שכתוב באתר שלך. נו, מילא, הבנתי שאתה שטוף בשנאה עצמית כלפי הרקע שלך, שיהיה לך לבריאות, כל אחד והחולשות שלו. ניסית לפנות פעם לטיפול?
 

ne ro

New member
יהודי המזרח ( ארצות ערב) אינםך ממוצא ספרדי.

יהודי ארצות כמו בולגריה, יוון, מקדוניה, בוסניה הרצגובינה ( בעיקר בבאלקן - מ' אירופה) הם ממוצא ספרדי. יהודי ארצות ערב אינם מאותו מוצא אתני כמו יהודים ממוצא ספרדי.
 

OSDSET

New member
רק עכשיו ראיתי את שאלתך, והתשובה היא פשוטה

דפוסי ההתנהגות והתרבות אותם מפגינים בשנים האחרונות יוצאי עדות המזרח, לא ניראים לי ראויים לשמש דוגמא ומופת במוסדות אקדמים. תרבות אלימותית, דורבנית, כפויית טובה, ודורשת אינה מקובלת עלי ואת זה אני אומר טוב כדי מחשבה שחבל שזה כך. התרבות במדינות המקור היתה מדהימה ויפה, מה שמפגינים בני הדור השני והשלישי הוא ממש לא מה שהיה שם ולקורא לזה תרבות עדתית שמוצאה משם, מארצות המקור, היא ממש לא נכונה. המוצא העדתי משמש רק כקרדום לחפור בו.
 

Jen74

New member
בני הדור השני והשלישי

ליוצאי עדות המזרח, אלו שנולדו בישראל או הגיעו לכאן בגיל קטן מאוד וגדלו והתחנכו בישראל ספגו לא רק מתרבות המזרח שהיא תרבות הוריהם כי גם את תרבות ישראל שהיא תמהיל של תרבויות שונות. אי אפשר לקרוא לצאצא לעדות המזרח דור שני ושלישי בארץ בן תרבות המזרח כי הוא לא כזה, הוא ישראלי לכל דבר וזה אומר תמהיל תרבויות שדבק בו. תרבות המשפחה שהיא כנראה הבסיס אבל אליה הצטרפו תרבויות שקיבל ולמד בגן הילדים, בבית הספר, בצבא, ברחוב.
 

Jen74

New member
תיקון למשפט האחרון של התגובה שלי

התכוונתי לתרבויות שספג ולא קיבל כפי שכתבתי.
 

OSDSET

New member
זה נכון אבל לא יעזור שום דבר כי פה תהיה

מדינה מזרחית ערבית לכל דבר שאנשי היו ממוצא יהודי. אבל בסוף הדרך תהיה פה מדינה דומה לחלוטין למדינות השכנות. בעצם כבר עכשיו אנחנו מאד דומים להם (אוכל, מוזיקה, דפוסי התנהגות אלימים וכו')
 
למעלה