מן החדשות

מן החדשות../images/Emo80.gif

אני יושבת לתומי מול הטלוויזיה עם החבר, מביטים על החדשות ולפתע מגיחה כתבה קצרצרה אודות כרמוזום ה Y הקובע את מין היילוד. לפי הכתבה, ביולוגיים מנבאים את היכחדות הגברים מן העולם, בשל פגימותו של כרמוזום ה Y, והסכנה של הגברים ללקות במחלות האחוזות בזוויג רציסיביות- תורשתיות. מה אתם אומרים על כך?
 

וִיקוּש

New member
לא יודעת.. מצד אחד יש בזזה משהו...

מצד שני נראה לי שאם זה יקרה אז בעוד ממש מלא זמן, מאות שנים כנראה והסיכוי שיפגע בנו איזה מטאור גדול יותר.... אגב איזה מחלות האחוזות בזוויג רציסיביות- תורשתיות יש ? אני מכירה רק עיוורון צבעים ועוד איזה אחת על שם איזה מלך, לא?
 

shyoni55

New member
אבל זה תמיד היה שם...

כל המחלות התורשתיות האלה.. אגב נתון מעניין
יותר זכרים נולדים מנקבות (תקראו לזה בנים ובנות...) אבל פחות מהם מגיעים לגיל הבגרות.. ככה שיוצא שיש יותר נשים מגברים בעולם... יש פה קשר גם למחלות התורשתיות האלה.. בכל מקרה אני די בטוח שעד שכרומוזום Y יעלם לגמרי המדענים כבר יטפלו בזה...
 

Levos

New member
אולי לגברים יש יותר סיכויים

לחלות במחלות תורשתיות האחוזות בכרומוזום Y, אך תמיד יהיו גם גברים עם כרומוזומים בריאים.
 
גם לאחוזות לX

אם יש מחלה רסציבית האחוזה לX, לגבר יהיה סיכוי גדול בהרבה לחלות בה משום שהוא נושא רק עותק אחד של הכרומוזום - אם עותק זה מכיל את האלל המקודד למחלה, הגבר יהיה חולה. בעוד שאישה צריכה לרשת שני אללים "פגומים" על-מנת לחלות. הסיכוי לכך קטן משמעותית.
 

amitp

New member
קיימות מחלות

בתאחיזה ל-Y. (לא שאני כרגע זוכר שמות, אבל אני זוכר שיש)
 

suki da yo

New member
לא סבר

לדעתי, אבל בטח היו להם כה טיעונים טובים שאני לא יודעת עליהם, כי לא אומרים דבר כזה סתם. בכל מקרה, מי שלמד בביולוגיה את גנטיקה מורחב בטח יודע שבמחלות רצסיביות תמיד נשמר איזון כלשהו - לא כולם מתים. ואני נוטה להאמין שבעיקר עם ההתפתחות של ההנדסה הגנטית והטיפולים המשורים לאלפי מחלות, הסיכוי ש%50 מהגזע האנוש יכחד, מה שיביא להכחדה של כל הגזע, בהנחה שאנחנו מדברים על רביה זויגית כמו שהטבע יעד לנו, זה סיכוי דיי אפסי.
 

zappon

New member
כרגיל שטויות,כל שבוע יוצאים בהודעה

מטומטמת ופופוליסטית. הקץ להשמנה-מצאו את ההורמון. מצאו חיסון לאיידס. כדור להארכת חיים. רב הנסתר על הנגלה בעולם הביולויגיה,כולם מדברים הרבה אבל היום הניסויים הכי "פשוטים" לא יוצאים...
 
למעלה