מנהיגות מדעית - השקר הגדול?

מנהיגות מדעית - השקר הגדול?

הילדה שלי בכיתה י'
הצטרפה למנהיגות מדעית. חלק מהמשימות זה להעביר שיעורי מדע דרך קרן קרב (ובבקשה בלי הערות על קרן קרב עכשיו זה לא האישיו) בביה"ס היסודיים בעיר.
פעם בשבוע שעה וחצי מעבירים מערך לקבוצה אחת.
בעיה ראשונה: היא קיבלה 2 קבוצות ברצף והיא תצטרך להעביר מערך של שעה וחצי ב-45 דקות פעמיים.
בעיה שניה: היום התברר לי שהיא תפסיד פעם בשבוע שיעור מתמטיקה, 5 יחידות. הובטח בתחילת הפרוייקט שכל השיעורים בביה"ס וכל מערכי השעות יהיו סביב אלו שיוצאים למנהיגות מדעית.
זהו מקצוע קשה מאוד וגם ככה היא במגמות קשות והכל אצלה 5 יחידות. הילדה יורקת דם כדי להצליח וזה מאוד חשוב לה (היא רוצה 100 בהכל) (מאובחנת ADD עם לקויות למידה ללא טיפול מבחירה שלה)

היום אמרתי לה שאם לא ישנו אני לא אסכים שהיא תפסיד שיעורי מתמטיקה.
היא לא אמרה לי לא להתערב, כהרגלה.

היא אמרה שהיא תבדוק שוב אם באמת הם יפסידו שיעור או לא.
לחכות לתשובות או להתקשר עכשיו ולהרים את מנהל הפרוייקט וביה"ס על טיל? רגע לפני שאני מתפוצצת........ אשמח לשמוע את דעתכם בנושא.

במקרה או שלא - קרן רש"י היא גם מנהלת הפרוייקט וגם בעלת ביה"ס של הילדה.
 

מחשבות

New member
אם את רואה שמשהו לא מתנהל טוב וקרן קרב

כן שם, איך את מצפה שלא תהיינה הערות?
 
לילדה שלי אין קשר עם קרן קרב

הם רק מקצים את שעות החוג

הילדה שלי תחת מטריית מנהיגות מדעית שהוקמה ע"י קרן רש"י ועוד כמה גופים נכבדים, שאני לא זוכרת כרגע מי הם
 

אביבקיץ

New member
כלומר "מנהיגות" זה להיות מורה מחליפה?

ככל שהשם של המגמה או החוג או בית הספר יותר מפוצץ - אני יודעת שהתוכן פחות מוצלח.

אז בתך עובדת כמורה מחליפה במקום ללמוד (למרות שלא בחרה במורה של "לימודי הוראה")
והילדים מקבלים מורה מחליפה בת 17במקום מישהי שממש למדה הוראה

העיקר משרד החינוך והרשות המקומית סימנו וי אחד גדול ליד "מגמה בתיכון עם שם מפוצץ"
ווי אחד ליד "פעילות מדעית מעשירה בבית הספר היסודי"
ויש גם לא מעט הורים שמספרים לחברים שיש להם ילדה מדענית מנהיגה.

מה רע?

כולם נהנים.
 
העברת חוג זה רק אחד מהפרוייקטים

היא לא מורה מחליפה היא מעבירה חוג.

היא גם העבירה פעילות בליל המדענים
היא העבירה יומיים פעילות אינטנסיבית ביריד המדע בבאר שבע בחופש סוכות

זה לא קשור למגמות, זה עוד משהו שניתן לילדי מופ"ת להצטרף אליו. לא כולם בוחרים בזה.
השעות האלו נחשבות לשעות התנדבות בקהילה ותעודה ניתנת בהתאם.

הפרוייקט הזה לא קשור בכלל לעיריה שלנו. זהו פרוייקט שהתחיל בדרום ומשנה שעברה צירפו גם את ביה"ס שלנו, מהצפון, לכך.

ובמקרה כן, הילדה שלי נוגעת במדעים ומתעסקת בזה כמו גם בפיזיקה ובאסטרונומיה ועל הדברים האלו היא מעבירה את ההפעלות שלה.

המנהיגות בפרוייקט זה העשיה של משתתפי הפרוייקט לקרב את המדע לילדי היסודי (בין היתר) וכל שנה ישנן דרישות יותר גבוהות ממשתתפי הפרוייקט
 

אביבקיץ

New member
זה בשעות בית הספר? זה לא חוג

כשאני שולחת ילדה לבית הספר אני רוצה שבשעות שהיא שם היא תהיה עם מורים.

זו לא אשמתך ולא אשמת הילדה כמובן. אבל מעסיקים אותה ככוח עבודה זול במקום להעסיק מורה מקצועית.
 
ביה"ס באותו היום הוא עד 3 ורבע

את השיעור שהן מעבירות בביה"ס היסודי הן צריכות להעביר בשעה 3 (ושלא נדבר שאין הסעות וזה מרחק של חצי שעה הליכה אז יש הפסד של שיעור שלם)
 
יש הבדל בין להעביר פעילות פה ושם

ובין לעסוק בהדרכת מדעים באופן קבוע כל השנה, כולל כל המחויבות הנלוות לכך.

הבן שלי(עכשיו כבר חייל) אכן היה חלק מ"מנהיגות מדעית" רק שאצלנו זה נקרא "מדצ"ם פיזיקה" שמטרתה לפתח מנהיגות מדעית בקרב נוער שוחר מדע מראש,

הפעילות אכן נחשבה לו כ"מחויבות חברתית"

אבל (ופה אבל גדול) הוא הדריך פה ושם פעילויות בירידי מדע, בהצגת נושא

לא באופן קבוע.

אני חושבת שזו שערוריה מהיבט אחר-
(ולא דווקא בגלל "על חשבון שעות לימודים" )
לא יכול להיות שיצפו מנערה בת 15 באופן קבוע להעביר תכני מדע לבתי ספר (הכנת מערך שיעור,עמידה מול כיתה,ביקורת וכו) - זוהי זילות של מקצוע ההוראה
כלומר אם נערה (הכי חכמה ומוכשרת) בת 15 יכולה להעביר קבוע שיעור מדעים ,
בשביל מה צריך מורים?
 
את המערכים בונים איתם כאלו שכבר עברו את

כל השלבים והם עושים ש"ש ועליהם ממונים מנהלי הפרוייקט.

המערך לא מועבר ללא ביקורת מלמעלה

הביקורות עליה ביריד המדע היו תשבוחות גדולות והתלהבות מדרך ההדרכה שלה.אני לא הייתי שם אבל הבנתי שההפעלה שלה היתה הכי מלאה והכי מרוכזת.

ממה שאני הבנתי בכיתה יא' הם בוחרים מסלול יורת ספציפי להמשך ההדרכה והלמידה שלהם
 
אם את חושבת שילדה בכיתה יוד

יכולה להיות מורה ביסודי...
אז בואי נעצור כאן.
(כי אני מאמינה שיש מקצוע כזה שקוראים לו הוראה, וילדה חמודה בת 15 -אינה יכולה להיות מורה)

כמה היבטים
* נערה חכמה ומוכשרת ככל שתהיה -אינה יכולה להיות מורה, גם אם העבירה פעולה מוצלחת,וגם אם מחניפים לה (ולכם)
** אין דרך אחרת ל"שווק" את התוכניות האלו למעט הטפיחה על האגו והכבוד- והינה זה מצליח (רק מפרויקט עתידים, מצוינות מדעית אעלק, ועוד ססמאות וכותרות)
*** בפועל זה ניצול ציני של המוטיבציה של הנערים האלו- במקום שבכיתה ד תלמד מורה מוסמכת למדעים את חוק כלים שלובים,"חוסכים" שעות הוראה ומביאים נערה ללמד מדעים (עצוב לי על תלמידי היסודי)
**** כדי לפתות אתכם/אותה,זו נחשבת מחויבות חברתית ויתר בונוסים.
***** ו...זה על חשבון שעות לימוד פורמליות שלה.
היא עובדת חינם ,איש לא משלם לה (נכון,קוראים לזה התנדבות) ולא רק זאת אלא אפילו את הוצאות הנסיעה (נכון?) לא מחזירים לה.

אני יודעת שבכיתה יא הם בוחרים מסלול ספיציפי
כאמור הבן שלי עשה את הפרויקט (או דומה לו)
ה"רווח" שלו היה במקום מעורבות חברתית סתמית- הוא באמת תרם במקום שיכול היה לתרום מהיכולות שלו,וגם "הרוויח" לא מעט תכני הדרכה ופיזיקה.
אבל אצלו זה היה על חשבון חופשות,אחרי שעות הלימודים וההדרכה הייתה ספורדית במקרים ספורים ולא באופן קבוע חד שבועי.

נסי קצת לראות את הדברים בדרך צינית אולי יותר או פחות תמימה.
מישהו מרוויח מהפרויקט הזה- נכון?
מי זה?
 

3תיתי

New member
לגזור ולשמור

את לא אחותו של שייקספיר. שייקספיר אח שלך! והוא צריך להשויץ בזה. פשוט דברי טעם.
 
למה את חושבת שהמעורבות שלה סתמית?

המעורבות שלה היא מלאה ומכל הלב. כמו שציינתי - היא מתנדבת בעוד מקום שעליו היא לא מוותרת. שם היא מתנדבת גם בחופשים וגם כשהם קוראים לה לעזרה, בלי שזה יירשם באיזשהו מקום, רק כי היא רוצה לתרום.

היא מקבלת המון תכנים, הם עוברים מפגשים וימי לימוד. כל חופש היא נוסעת לבאר שבע. היא רק ב-י' ולכן היא רק בתחילת דרכה בפרוייקט. ההדרכה בביה"ס היתה אמורה להיות לא על חשבון ביה"ס שלה וזה מה שמפריע לי בכל הסיפור. זה והנושא שאין להן הסעה. לה יש אותי אבל אני חושבת על תלמידים אחרים שאין להם הורים שיכולים לעזור.
 

3תיתי

New member
כי ילדה לא צריכה להיות מורה.

ובטח לא על חשבון הלימודים שלה. את לא רואה את האבסורד?
 
לא צריך לבוא על חשבון הלימודים

זה ברור

היא לא מורה, היא מנגישה את המדע לילדים בצורה חווייתית.

בכל הסיפור הזה מפריע לי עניין הפסד הלימודים וזה שאין הסעה מסודרת לביה"ס היסודי.

עניין ההנחיה/הוראה/הדרכה שהיא תעביר אני חושבת שזו חוויה מעצימה בשבילה וזה יכול מאוד לתרום לבטחון העצמי שלה.

היום היא הולכת למפגש הדרכה לקראת העברת השיעור הראשון. המפגש הזה הוא 3 שעות שבו ידריכו אותם מה עושים, מקבלים ועוברים על מערכי השיעורים ועוד.

כן ביקשתי ממנה לקבל הנחיות מה מותר ומה אסור לעשות ומה עושים בסיטאציות שונות שקורות תוך כדי השיעור. אם היא לא תקבל הנחיות אצור קשר עם המנחה כדי שדברים יהיו יותר ברורים לה ויהיה לה המידע איך נוהגים כשיש בעיות בכיתה.

היא אמרה שיהיה לה את הטלפון של המנהלת והמנהלת והמנחה שלה יהיו בביה"ס וגם בשיעורים מידי פעם
 

3תיתי

New member
ומה פתאום ילדה מנגישה מדע לילדים,

שעוד משלמים על היופי הזה? זה נורא. וזה נצלני. בקיצור, מה שמריח רע- ניצול, אי תשלום, חוסר כבוד ללימודים אחרים של הילדים- הוא לא משהו טוב. אפילו שהילדה נורא מרוצה ותהיה מנהיגה מדעית, יהא הדבר אשר יהיה. כאמור, לא זה נשמע פעילות לא משהו. צר לי.
 

אביבקיץ

New member
אבל זה על חשבון הלימודים של ילדי היסודי

אני בטוחה שלבתך יש מליון כוונות טובות והיא מאד מתאמצת

אבל האם ההורים ששילמו לקרן קרב יודעים שתמורת התשלום הזה הם מקבלים נערה בת 17 שעברה הדרכה של 3 שעות?
(או שלושה שבועות. זה לא משנה, לצורך העניין)

אולי במקרה הבת שלך באמת מצליחה להנגיש את המדע, והילדים האלה מרוויחים המון מזה שדווקא היא מגיעה אליהם. אבל זה מקרה.
כי לכיתה אחרת תיכנס נערה שלא תצליח להנגיש, ולא תתמודד,... אז 35 ילדים ביסודי יישארו בבית הספר עד השעה 3 כדי לשבת מול תלמיד תיכון שלא מצליח להעביר שום חומר, וחלק יפריעו, וחלק סתם ישתעממו,...
 
החוג הוא משעה 3 עד שעה 4 וחצי

זה לאחר שעות הלימודים

אצלנו בעיר השעה הכי מאוחרת ליום לימודים זו שעה שלוש.

הילדה שלי מעבירה את החוג יחד עם עוד ילדה שזו לה שנה שניה וזה לא 35 ילדים אלא רק מי שנרשם לחוג הזה
לחוג שלהן נרשמו מכיתות ג' עד ו'. כמה יהיו בכל קבוצה אני לא יודעת עדיין, בטח אדע לאחר העברת החוג הראשון
 
למעלה