מנכ"ל נתב"ג: ישראלים לא יטוסו דרך נ"ת תמנע

maormp

New member
מנכ"ל נתב"ג: ישראלים לא יטוסו דרך נ"ת תמנע

תא"ל (במיל) שמואל זכאי, מנכ"ל נתב"ג ומבכירי רשות שדות התעופה: "האופרציה תהיה יותר מסובכת מהיום כי הנוסעים יצטרכו להגיע לנתב"ג ואחרי הנחיתה - לנסוע לעיר. השדה הזה לא יוסיף אפילו חדר מלון אחד באילת, למרות ההשקעה בו. ראש העירייה אומר ל'ערב ערב' על סגירתו הצפויה של 'שדה דב': " צריך לייצר חלופות שיקרבו את אילת למרכז גוש דן: למשל טרמינל בחלק המערבי של שדה התעופה בן גוריון וכך בשאטל של עשר דקות ניתן יהיה להגיע לתל אביב". רשות שדות התעופה: "אנו פונים לשווקים חדשים, בעיקר באירופה בכדי להביא לאילת יותר טיסות ויותר תיירים בטיסות בינלאומיות. הוצאת שדה התעופה מאילת, תאפשר את פיתוח מרכז העיר"

תא"ל (במיל) שמואל זכאי, מנכ"ל נתב"ג ומבכירי רשות שדות התעופה, יצא השבוע נגד הקמתו של נמל התעופה החדש של אילת, בתמנע. "אף ישראלי לא יטוס לאילת כשהשדה הזה ייפתח", הזהיר זכאי. "האופרציה תהיה יותר מסובכת מהיום כי הנוסעים יצטרכו להגיע לנתב"ג ואחרי הנחיתה - לנסוע לעיר. השדה הזה לא יוסיף אפילו חדר מלון אחד באילת, למרות ההשקעה בו. השדה יפסיד 230 מיליון שקל בשנה. הוא יהיה גירעוני תמיד. כבר היום אנחנו מסבסדים את הפעילות הפנים ארצית מהכסף שאנחנו מרוויחים מהפעילות הבינלאומית. עם זאת אני מבין את המטרה של הממשלה כי היום המטוסים שנוחתים באילת מגרדים את הגג של הקניון ויש אילוצים ביטחוניים, אבל זה מסבך את ההגעה. כבר היום, אני חייב להגיד, שאני לא טס לאילת. כשצריך אני לוקח את האוטו, זה יותר פשוט".

מרשות שדות התעופה נמסר ל'ערב ערב', כי זכאי התכוון בדבריו לדיונים שהתקיימו לפני שנפלה החלטה על הקמת השדה בתמנע. "הנהלת רשות שדות התעופה רואה בפיתוח אילת ובהקמת שדה התעופה בתמנע פרויקט דגל", נמסר. "הנהלת רש"ת מקדמת את פרויקט תמנע בהקצאת משאבים ותקציבים, ומנכ"ל רש"ת מקיים ישיבות עבודה תכופות עם המתכננים, המהנדסים, הקבלנים והמפקחים כדי לקדם את הפרויקט בלוחות זמנים מזורזים. בנוסף, פונה רש"ת לשווקים חדשים, בעיקר באירופה בכדי להביא לאילת יותר טיסות ויותר תיירים בטיסות בינלאומיות. יצוין כי הוצאת שדה התעופה מאילת, תאפשר את פיתוח מרכז העיר הודות לפינוי השדה שהוקם בשנות החמישים ואינו יכול לקלוט את מאות אלפי הישראלים הנופשים באילת". לגבי טענתו של זכאי כי השדה יפסיד 230 מיליון שקלים, נמסר מרשות שדות התעופה כי מדובר במימון שוטף של תפעול השדה. מימון זהה לזה הקיים כיום בשדה באילת. "להקמת פרויקט הדגל של רשות שדות התעופה בתמנע בהשקעה של 1.6 מיליארד מתקציב רש"ת, יתווסף מימון תפעול השדה בסך 230 מיליון שקלים לשנה, בשל העובדה כי אין בישראל אגרות על התעופה הפנים ארצית הממומנת רובה ככולה מתקציב רש"ת", הם מסבירים.

במקביל לפתיחתו של הנמל בתמנע, צפויים הטסים לאילת וממנה להיתקל בקושי נוסף: סגירתו בעוד שלוש שנים של שדה התעופה, 'שדה דב'. ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, אמר השבוע ל'ערב ערב' כי לאור סגירת השדה, נבדקות שתי חלופות שאמורות להקל על תושבי אילת ותיירים שיבקשו להגיע לעיר. "אין ספק שסגירת 'שדה דב' לא טובה לאילת", אמר ראש העירייה. "אני מנסה לייצר שיהוי של ההחלטה, למרות שאני לא בטוח שנוכל לשנות החלטת ממשלה, צריך לייצר חלופות שיקרבו את אילת למרכז גוש דן: למשל טרמינל בחלק המערבי של שדה התעופה בן גוריון וכך בשאטל של עשר דקות ניתן יהיה להגיע לתל אביב. זאת חלופה שהציעה רשות שדות התעופה. יש הצעה נוספת, עליה נאבקת 'ארקיע' והיא להעתיק לכיוון מערב את הטרמינל בשדה דב ולהשאיר רק את המסלול. על זה אני ממליץ ומתכוון להיאבק".

ראוי לציין, כי ההצעה להשאיר מסלול לנחיתות והמראות במרחק 300 מטרים מהים והעתקת הטרמינל למתחם 'רידינג', נתקלת בקשיים, מכיוון שתוכנית משרד האוצר, מינהל מקרקעי ישראל ועיריית ת"א לפיתוח השדה המתפנה, לקחה בחשבון כי העתקת השדה תביא להסרת מגבלות הבנייה לגובה בקרבת השדה. דבר זה יאפשר תוספת זכויות בנייה של כ-6,800 דירות (בנוסף ל-16 אלף הדירות, שטחי מסחר ובתי מלון שייבנו בשטח השדה).

בדיוני ועדת הכלכלה של הכנסת שעסקו בסגירת 'שדה דב', הבהיר שר התחבורה, ישראל כץ, כי ידוע לו שסגירת 'שדה דב' והקמת השדה החדש בתמנע, תביא להפסקת הטיסות של מטוסי ATR, וטיסות הפנים בישראל יתקיימו במטוסי סילון בלבד. לפיכך, יופסקו גם הטיסות מאילת לחיפה (בחיפה אין אפשרות לנחיתת מטוסי סילון). "'מגן רקיע' היא מערכת הגנה נגד טילים", הסביר השר כץ. "הממשלה החליטה למגן את התעופה האזרחית הישראלית על חשבון המדינה. מכיוון שאפשר להתקין את המערכת רק במטוסי סילון, לא ניתן יהיה להמשיך עם מטוסי ה-ATR. המטוסים הללו לא יוכלו לעמוד בכללים הביטחוניים של הצטיידות ל'מגן רקיע'. אולי גיורא (רום, מנכ"ל רת"א, ע.כ) ייתן להם ארכה של שנה או שנתיים (לנחיתה באילת, ע.כ), והם יתפתלו מול ירדן ומול סיני ומול כל מה שהורג שם. המציאות הביטחונית והתעופתית היא שיטוסו מטוסי סילון והם יטוסו מנתב"ג. פעם היה שדה תעופה בכל עיר, זה כבר לא רלבנטי להיום".

http://www.ereverev.co.il/article.asp?id=21879
 

tapuzo2

New member
נתב"ג מונופול דורסני שמפחד מעוד שדות בינל"א

ככה טרפד את הקמת שדה התעופה הבינלאומי השני בחיפה למרות שהיה פרויקט לאומי, למרות הצורך בשדה כזה
שישרת 2 מליון נוסעים ועוד תיירים והטסת תעשייה וחקלאות. הבעיה היא לא שדה דב שחייב להיסגר ולא האם אוכלוסית
תל אביב המפונקת תקח רכבת לנתב"ג ומשם תטוס לאילת או לא.
הבעיה היא המונופול שנתב"ג רוצים בכח על התעופה בישראל והפחד שלהם מכל שדה שעשוי לחולל תחרות לנתב"ג.
זה שורש ה"אזהרות" של מנכ"ל נתב"ג.
הטמטום של מיקום השדה הנוכחי באילת ברור לכולם. בשום עיר בעולם שרוצה להתפתח לא תוקעים באמצע העיר
שדה תעופה כזה. זה שטח קרוב לים שצריך להיות זרוע נוספת של מרינה וסביבה מגדלי מלונות ומגורים לגובה, כמו במיאמי.
לשדה תעופה תמנע צריך להיות נת"צ שאטלים או רכבת עילית על עמודים שתחבר את נמל"ת רמון עם מרכז אילת.

כל ההתלהמות לגבי סגירת שדה דב מיותרת. רוב גוש דן לא גר קרוב לשדה דב ורוב גוש דן יכול להגיע בנוחות
רבה יותר לנתב"ג ומשם לקחת טיסה לאילת.
לשר כץ אני מציע שתפעלו לטפל "במציאות הבטחונית" במקום למגן אותנו בלי סוף ולברבר ברבר ברבר בטחונית.
 

zahipan10

New member
עם כל הכבוד לחיפה השדה המשלים לנתב״ג צריך…

להיבנות בנבטים.
אין אזור בארץ שמתאים יותר מנבטים להקמת נמל תעופה. בנבטים הנמל תעופה קיים ורק צריך לבנות טרמינל. בסמוך לנבטים יש כבישים רחבים ומסילת רכבת, והקמת נמל תעופה בנבטים תואמת את הצורך הלאומי של פיתוח הנגב וחיזוק הישוב היהודי בנגב על חשבון הבדואים שמשתלטים עליו בצורה בלתי חוקית.
 

jp3raptor

Member
נבטים הוא בסיס צבאי מהפעילים ביותר

שירתתי למשך זמן מסויים בבסיס הזה.

אין שום דרך להקים שם שדה תעופה אזרחי בלי שסכן באופן משמעותי את ביטחון השדה של שדה התעופה הצבאי.
 

tapuzo2

New member
תסתכל כמה שד"ת בבלגיה, שויץ, בולגריה, קפריסין

אנחנו בפיגור מטורף בגלל המונופוליזם הדורסני של נתב"ג.
אף מילה על המליארדים ועיכוב 4 שנים בבניית השה בנתב"ג וכשלי הבטיחות החמורים
או כלי התכנון כמו מגדל פיקוח חדש שצריך להיבנות בגלל תכנון גרוע של הקודם.
במדינה שלנו לא משלמים מחיר על כשלים כאלה, נראה שלהיפך מי שמבזבז מליארדים כמו במטרונית
יכול לדחוף את דוח מבקר המדינה אל מגירה ולטעון שהוא המציא את הגלגל והכל נהדר וצריך עוד בזבוזים.

במדינות בסדרי גודל אוכלוסיה של ישראל יש לפחות שני שדות בינלאומיים. בחלקן כבר 3 או 4.
אנחנו רק בתחילת בניית שדה שני ליד אילת וגם הוא מלווה בקשקשני נתב"ג שמזהירים ומתנגדים וכו' כהרגלם.
כל פעם שיש איזה ענן מעל נתב"ג אנחנו כמו מדינת עולם שלישי צריכים להפנות טיסות לקפריסין.
 

jp3raptor

Member
שלא תטעה, אני בעד שדה תעופה שני

אך יש להתחיל מאפס ולא לבנות על בסיס שדה התעופה הצבאי בנבטים.

אני בעד שדה תעופה שני במגידו. ובמקביל לבניית השדה יש לקדם גם את מיחלוף 65 מכביש 6 עד מגידו וגם את מסילת עירון
 

tapuzo2

New member
יש חלופה הרבה יותר טובה ממגידו

הרי כבר אישרו לייבש זרוע ענקית עבור נמל פרטי. הזרוע הזאת הולכת לצאת כמו לשון אל תוך הים.
אין שום סיבה לא להרחיב את הלשון הזו ככה שבצמוד לנמל הימי (הפרטי) בחיפה יוקמו שני מסלולים
וטרמינל נוסעים. אם קו נת"צ נוסח מטרונית יגיע אליו מחניוני חנה-וסע במפרץ אולי תהיה סוף סוף
הצדקה לכל פרויקט המטרונית ההזוי הזה.
טיסות מכיוון הים לא יגיע למצב של טיסה ונחיתה מעל אזורים עירוניים, הנחיתה תהיה בטוחה וקלה יותר.
אם אפשר לייבש לשון ענקית לנמל אין סיבה שהיא לא תכלול בצידה הצפוני שממילא לא ישמש לעגינה
גם נמל תעופה.
שלושה יתרונות בולטים למיקום הזה:
יצירת האב מקושר בין נמל ימי ונמל אוירי ביעילות מקסימלית
קירבה לאזור מפרץ חיפה שיהיה עורף לוגיסטי לנמל התעופה.
הפחתה מקסימלית של מטרדי רעש ובעיות מרחב אוירי מצומצם בגישה מהים
 

Rubim88

New member
מי היה מאמין

שאסכים עם חלק מתגובה של תפוזו.

אכן השילוב האפשרי בין הנמל המפרץ המתוכנן (כמו שכבר הערתי בהודעה למטה) להארכת והרחבת המסלול(לא ברור למה צריך 2 מסלולים, זה אמור להיות שדה משני וחלופי) בהחלט מהווה יתרון בולט מול מיקומים אחרים בצפון, בנוסף ליתרונות האחרים לגבי קישור למערכת התחבורה ומטרדי הרעש.
 

jp3raptor

Member
דווקא נתינת יחס שונה זאת הגזענות האמיתית

האוכלוסיה הבדואית באיזור מתנהגת באלימות בצורה שאף אוכלוסיה אחרת בישראל לא הייתה מרשה לעצמה.

בסיס נבטים כדוגמא:
לפני 5 שנים יצאה הוראה שברגע שהשמש שוקעת לא ניתן לצאת יותר מהבסיס, וזאת בעקבות תקיפות חוזרות ונשנות על ידי האוכלוסיה הבדואית
 

Yaron Livne

New member
איך בדיוק?

אתה אומר: "והקמת נמל תעופה בנבטים תואמת את הצורך הלאומי של פיתוח הנגב וחיזוק הישוב היהודי בנגב על חשבון הבדואים שמשתלטים עליו בצורה בלתי חוקית." למה חיזוק הישוב היהודי? נניח שאתה מדבר חוקי מול לא חוקי. מה הקשר ליהודים. פיתוח אורבני ותשתיות זה לכולם, לא רק ליהודים.
 

zahipan10

New member
נמל תעופה בצפון הנגב ימשוך תושבים חדשים לאזור

מן הסתם רוב התושבים החדשים יהיו יהודים, ובעקבות כך יוקמו ישובים חדשים באזור באר שבע ועסקים חדשים יפתחו.
כל דונם בנגב שישמש למגורים, מסחר, תעשייה, מוסד ציבורי או מחנה צבא=דונם שלא ישתלטו עליו בצורה בלתי חוקית.
המערב הפרוע של הבדואים בנגב הפך מזמן לאיום אסטרטגי על האזור כולו. ברגע ששטחים פתוחים של המדינה מופקעים בצורה בלתי חוקית ומתמלאים בבנייה בלתי חוקית, ללא תכנון, ולמדינה אין יכולת להרוס (בין השאר בגלל אירגונים כאלה ואחרים) יש פה איום על עולם החי והצומח באזור, איום על הנוף, ואיום על איכות הסביבה ועל בריאות התושבים (כי אין להם תשתיות ביוב). וברגע שחייהם של התושבים היהודים בנגב הופכים בלתי נסבלים ויש איום ממשי על חייהם (בזיזת רכושם של היהודים, פירוק מסילות רכבת, פירוק תמרורים, מעקות בטיחות ורמזורים, גניבת אמל״ח צבאי, דריסת יהודים על מנת להורגם, ועוד) פה המדינה חייבת להתערב ולהתחיל לבנות את הנגב (וגם לשלוח לכלא את הפושעים) כדי שיהיה עתיד ליהודים באזור ולא מובלעת בדואית שמאיימת על חיי התושבים היהודים..

ונכון אתה צודק הבדואים הם בני אדם ובדיוק בגלל זה צריך לחלק להם קנסות, לפנות את כל המבנים הבלתי חוקיים והמכוערים שלהם, ולשלוח את הפושעים הארורים לכלא.
 

Yaron Livne

New member
אבל גם לא יהודים (כולל בדואים) יכולים לבוא

לגור במקומות החדשים שאתה רוצה לבנות בנגב.
 

zahipan10

New member
לי אין שום בעיה עם בדואים כל עוד הם שומרי חוק

בדואי שגר בעיר=פחות בדואי שגר בבית בלתי חוקי.
אתה מנסה להציג אותי כאדם גזען אבל זה לא יצליח לך אני לא נגד הבדואים אני נגד הפשעים של חלק מהם.
 

Yaron Livne

New member
ומה אתה מציע למי שאין לו איפה לבנות את ביתו

כי לא נותנים לו אישורים?
 

zahipan10

New member
לגזול שטח מדינה ולבנות בית בלתי חוקי…

זה בטח הפיתרון. אתה גם בעד התנחלויות בלתי חוקיות ביהודה ושומרון, נכון?
 

Yaron Livne

New member
יהודה ושומרון זה לא בישראל בדיוק

אבל בכל מקרה אפשר להבין למה הם בונים בלי רישיון, לא? המתנחלים לא חייבים לבנות על אדמות של פלסטינים.
 
למעלה