מסגרת חוץ ביתית

מסגרת חוץ ביתית

האם יש פה מישהי/ו שיש להם ילד/ה במסגרת חוץ ביתית, הוסטל
 

yonitbrk

New member
בודאי, אני כאן.

אמא לשני אוטיסטים, אחד מהם מתגורר בהוסטל. במה אפשר לעזור?
 
אז ככה

יש לי בת בת 30 בהוסטל, מאוד קשה לי לחשוב על זה שאיך היא ישנה, אולי השמיכה נפלה לה, היא גם לא אוכלת טוב, החדר שלה לא נקי, היא בחדר עם עוד דיירת, הריצפה של ההוסטל עצמו לא נקייה,השירותים והמקלחות לא נקיים, מספר פעמים הערתי למנהלת, ויש עוד הרבה ליקויים, אני פוחדת בגלל שאני מעבירה ביקורת, יוציאו את הבת שלי משם, מה עושים? האם אפשר לערב את משרד הבריאות שיבוא במפתיע?
 

yonitbrk

New member
איכפתיות

בוקר טוב. אין ספק שאת מעלה כאן דברים חמורים, שמטרידים את שנתו של כל הורה אשר לו ילד או ילדה מיוחדים, המתגוררים במסגרת חוץ בייתית. מבחינתי, לא להפסיק להעיר למנהלת, ממש לשבת לה על הוריד, ואפילו לצלם אם אפשר ולשלוח לה תמונות. במקביל, להיות בקשר עם הורים נוספים בהוסטל, ולבדוק מולם, מה הם מרגישים. סך הכל את אמא שאכפת לה, ולא מאמינה שבגלל שאכפת לך מהמצב בהוסטל יוציאו את בתך.
אם הערות למנהלת לא מספיקות, לפנות למי שמעליה בחברה המפעילה את ההוסטל, וכן למפקחת של הרווחה, הממונה על המקום.
גם אני לא עוצמת עיניים ומעירה בלי סוף, כמובן לפי הצורך.גם אם זה יוצא בשבת, כאשר אני מגיעה לבקר את הילד, או מחזירה אותו אחרי ביקור בבית. אני כל הזמן עם יד על הדופק. עוד המלצה, דבר שעשינו, ושמקובל בהרבה הוסטלים - הקמנו לעצמנו, באישור ההנהלה כמובן, ועד שמייצג את הורי ההוסטל. הקמנו לעצמנו קבוצת ווטס אפ, וכמובן בשיתוף ההורים, איתם אנחנו נוהגים להתכתב במיילים שוטפים, אנחנו נוהגים להיפגש אחת לתקופה ולהעלות בפני ההנהלה את כל מה שמפריע לנו. ההורים יודעים שהם יכולים לפנות אלינו ולהעלות דברים שמטרידים אותם, ואנחנו מעלים את הדברים. אנחנו באים ממקום של שיתוף פעולה עם ההנהלה, ומגיעים להישגים יפים. לפני כל פגישה אנחנו מיידעים את ההורים על כך, והם שולחים לנו רשימה של נושאים שהם רוצים שנעלה. בנוסף אנחנו "מגבים" אחד את השני, וזאת אומרת, שכאשר מי מאיתנו מגיע לביקור, ונתקל באיזו בעיה, באיזה מפגע בהוסטל, אם לדוגמא,מבחינת ניקיון של המקום, או של הדיירים, אנחנו מיידעים אחד את השני ומציפים את הנושא.
ממליצה לך לחבור עם הורים נוספים ולנסות להקים לעצמכם קבוצה מייצגת, שתעבוד ביחד עם ההנהלה, למען שיפור תנאי המקום.
 
הבעייה יותר רצינית

הבת שלי נמצאת במסגרת סגורה, היא מוגדרת גבולית שיקומית, ההוסטל שייך למשרד הרווחה, שהתלוננתי לפיקוח, הם צידדו כמובן לצד הצוות של ההוסטל,
מיום שהבת שלי שם, לא ראיתי פעם אחת הורה, לא היו מפגשים עם ההורים, גם שביקשתי, לפחות פעם בשנה לעשות מפגש עם ההורים, המנהל מסרב, חוץ מהבת שלי שהיא תושבת העיר, כולם מחוץ לעיר, לא יוצא לי לפגוש הורים, כדי שכולנו ביחד נטפל בליקויים, לא יודעת מה לעשות, ביקשתי טלפונים של ההורים והמנהל מסרב, הדיירים מפעילים מכונת כביסה לבד, הכביסה לא נקייה, כל אחד מפעיל לעצמו, ומכניסים כל הצבעים ביחד ללא מיון,במו עיני ראיתי מכונה דחוסה אין מקום לבגדים להסתובב, וכמו שהכביסה נכנסת כך יוצאת, שהערתי למנהל, הביט בי במבט מלא כעס, ואמר לי אל תצפי שזה יהייה כמו הבית, אמרתי לו, הם מסכנים חסרי ישע, למה לנצל את התום והחולשה של הדיירים, לא משנה מה אומר, הם בשלהם,
חוץ מהפיקוח שהוא לצידם, את מי עוד אפשר לערב?
 

yonitbrk

New member
וואו, לא פשוט וכואב הלב

לא יודעת מי מפעיל את ההוסטל, הוא אמנם בהשגחת הרווחה, אבל הרווחה לא מפעילה הוסטלים. ישנם מפעילים ,שהם בד"כ חברות פרטיות המנהלות את מערכי הדיור. לדוגמא אצלנו מנהלת את ההוסטל חברת א.ד.נ.מ בצפון הארץ, המפעילה רשת של מערכי דיור לאוטיסטים, ובנוסף רשת נוספת לבעלי לקות שכלית. עליהם יש את הפיקוח של הרווחה ומשרד הבריאות כמובן. כנראה שמפגשי הורים זו החלטה של מנהלי ההוסטל. אצלנו מקיימים כמה מפגשי הורים בשנה, בעיקר בחגים, נניח בסוכות, אז אנחנו חוגגים עם הדיירים בסוכה שנבנית בדיור, אם בחנוכה, אז אנחנו חוגגים הדלקת נרות משותפת, בשבוע הבא תתקיים פעילות משותפת בפורים, לעיתים גם בפסח, וכמובן פעילות סוף הקיץ ביום האחרון של החופש הגדול. בנוסף מתקיים מפגש רק עם ההורים, בד"כ בסוף דצמ' תחילת ינואר, אז מציגים בפנינו את התכנית שהסתיימה וכמובן את התכנית לשנה הבאה. בנוסף מקיימים מפגשים אישיים ,היות ולכל דייר בונים תכנית עבודה אישית .
ידוע לי על חברות נוספות שמפעילות מערכי הוסטלים, וההתנהלות שלהם די דומה לשלנו. אולי מדובר אצלכם בדירה לעצמאים, שבה הדיירים דואגים לעצמם? אבל גם במקרה כזה, עד כמה שידוע לי לפחות שלוש פעמים בשבוע, אם לא כל יום, מגיע מדריך שמלמד את הדיירים להתנהל בדירה, אם בנושא כביסה, אוכל, נקיון, קניות וכו'.
היכן ההוסטל שלכם נמצא?
 
למעלה