מסוף תחבורתי במחלף שפירים

מצב
הנושא נעול.

mucool2

New member
איך מחברים?

הכי טוב, והכי בעייתי
איך מחברים אותה למסילת ת"א-לוד בלי להפוך חצי ממחלף גנות? והחיבור בצפון? האם אפשר להעביר אותה כמו שצריך? יש מקום למסילות, אבל לא לתחנות (ר' בר-אילן). ומה עם הרעש? יש שכונות שיושבות ממש על הכביש המהיר.
איך מחברים?
יותר קל מכביש. מסילת ברזל תופסת פחות רוחב וגובה (במנהרה). גם באיילון דרום "אין מקום לתחנות" (שם מצוקת המקום גדולה יותר!) ובכל זאת... מה עם הרעש??? אתה רציני? מי שגר ליד כביש מהיר לא יתלונן על רעש מהרכבת! בכל מקרה, אלה תכניות לטווח ארוך מאוד.
 

katzofir

New member
מחלף גנות בעייתי

איך מחברים?
יותר קל מכביש. מסילת ברזל תופסת פחות רוחב וגובה (במנהרה). גם באיילון דרום "אין מקום לתחנות" (שם מצוקת המקום גדולה יותר!) ובכל זאת... מה עם הרעש??? אתה רציני? מי שגר ליד כביש מהיר לא יתלונן על רעש מהרכבת! בכל מקרה, אלה תכניות לטווח ארוך מאוד.
מחלף גנות בעייתי
זה אמנם מחלף מרווח, אבל יש בו הרבה גשרים והוא אחד העמוסים בארץ. כל נסיון להקים רשת מסילות שתאפשר נסיעה מכל כיוון לכל כיוון תדרוש הרבה גשרים ומנהרות ואולי גם הריסה של חלק מהכבישים והתשתיות הקיימים. מקום לתחנות תמיד אפשר לעשות (תחנה יכולה להסתפק ברוחב של 20-25 מ' ל-3 רציפים). רעש הוא תמיד בעיה - גם רכבות מרעישות (ולמזלנו נעשות שקטות עם הזמן). אם ימצאו פתרון למחלף גנות ויתכננו מחדש את מחלף אם-המושבות - יש תכנית שאפשר להתחיל לעבוד עליה (מחלף בר-אילן הוא בעיה קטנה מאוד).
 

mucool2

New member
לכן הצעתי

מחלף גנות בעייתי
זה אמנם מחלף מרווח, אבל יש בו הרבה גשרים והוא אחד העמוסים בארץ. כל נסיון להקים רשת מסילות שתאפשר נסיעה מכל כיוון לכל כיוון תדרוש הרבה גשרים ומנהרות ואולי גם הריסה של חלק מהכבישים והתשתיות הקיימים. מקום לתחנות תמיד אפשר לעשות (תחנה יכולה להסתפק ברוחב של 20-25 מ' ל-3 רציפים). רעש הוא תמיד בעיה - גם רכבות מרעישות (ולמזלנו נעשות שקטות עם הזמן). אם ימצאו פתרון למחלף גנות ויתכננו מחדש את מחלף אם-המושבות - יש תכנית שאפשר להתחיל לעבוד עליה (מחלף בר-אילן הוא בעיה קטנה מאוד).
לכן הצעתי
(כמה הודעות למטה) תחנה דו-מפלסית במחלף גנות, אם מחלף מסילתי הוא בעייתי כל כך.
 

katzofir

New member
אחלה רעיון

לכן הצעתי
(כמה הודעות למטה) תחנה דו-מפלסית במחלף גנות, אם מחלף מסילתי הוא בעייתי כל כך.
אחלה רעיון
קצת מרחיבים את הגשרים של כביש 4 מעל כביש 1, מוסיפים מעליות, אולי מעבר תת-קרקעי לחניון מכוניות/אוטובוסים בפארק איילון. קו גהה הוא בהחלט רעיון שראוי וצריך לדבר עליו. יהיו כמה נקודות בעייתיות גם צפונה משם, אבל אם לא פוחדים לטפל בגשר או שניים (למשל במחלף בר-אילן, בלי קשר לתחנה) אפשר להעמיד שם מסילה כפולה או אפילו משולשת.
 

alantan

New member
אני חושב שאפשר אף להקים מחלף מסילתי

מחלף גנות בעייתי
זה אמנם מחלף מרווח, אבל יש בו הרבה גשרים והוא אחד העמוסים בארץ. כל נסיון להקים רשת מסילות שתאפשר נסיעה מכל כיוון לכל כיוון תדרוש הרבה גשרים ומנהרות ואולי גם הריסה של חלק מהכבישים והתשתיות הקיימים. מקום לתחנות תמיד אפשר לעשות (תחנה יכולה להסתפק ברוחב של 20-25 מ' ל-3 רציפים). רעש הוא תמיד בעיה - גם רכבות מרעישות (ולמזלנו נעשות שקטות עם הזמן). אם ימצאו פתרון למחלף גנות ויתכננו מחדש את מחלף אם-המושבות - יש תכנית שאפשר להתחיל לעבוד עליה (מחלף בר-אילן הוא בעיה קטנה מאוד).
אני חושב שאפשר אף להקים מחלף מסילתי
אם מקימים את מסילת גהה לפי התוואי הבא: - ממזרח לכביש גהה ממסובים עד לגבולו הצפוני של מושב גנות - ירידה למנהרה מתחת לכביש גהה, ומשם ממערב לכביש גהה בתעלה משוקעת - מנהרה מתחת לקומפלקס של מחלף גנות והשבעה בצדם המערבי - עליה חזרה למפלס הכביש מצפון לתחנת הסיירים יש אפשרות לבנות זוג מסילות חיבור במנהרה במחלף גנות בין מסילת גהה מצפון לגנות ולמסילת האיילון ממזרח לגנות, באופן דומה למחלף המסילתי שממזרח למחלף שפירים. ניתן אף לבנות זוג רציפים נוספים בחיבור זה שיהיו מחוברים לתחנה המוצעת במחלף גנות.
 

katzofir

New member
שאלה של עלות

אני חושב שאפשר אף להקים מחלף מסילתי
אם מקימים את מסילת גהה לפי התוואי הבא: - ממזרח לכביש גהה ממסובים עד לגבולו הצפוני של מושב גנות - ירידה למנהרה מתחת לכביש גהה, ומשם ממערב לכביש גהה בתעלה משוקעת - מנהרה מתחת לקומפלקס של מחלף גנות והשבעה בצדם המערבי - עליה חזרה למפלס הכביש מצפון לתחנת הסיירים יש אפשרות לבנות זוג מסילות חיבור במנהרה במחלף גנות בין מסילת גהה מצפון לגנות ולמסילת האיילון ממזרח לגנות, באופן דומה למחלף המסילתי שממזרח למחלף שפירים. ניתן אף לבנות זוג רציפים נוספים בחיבור זה שיהיו מחוברים לתחנה המוצעת במחלף גנות.
שאלה של עלות
 

alantan

New member
../images/Emo127.gif בהחלט דרוש!

הכי עדיף - מסילה לאורך כביש גהה
בהחלט דרוש!
הקמת מסילה כפולה לאורך כביש גהה לפחות מצומת קרית אריה ועד תחנת ראשון לציון מערב העתידית ממש מתבקשת. ישנם מוקדי ביקושים מאוד גדולים לכל אורך הכביש: - אוניברסיטת בר-אילן - תל השומר - מזרח בני ברק, עם צפיפות אולוסיה גבוהה - גבעת שמואל - כל איזור בקעת אונו כחלק ממסילה כזו שישמש יש להקים מרכזי תחבורה במחלף גהה, מחלף אלוף שדה, מחלף גנות ותחנת ראשון לציון מערב. לאחר פינוי מתחם תע"ש ניתן להמשיך את המסילה לאורך הכביש המתוכנן ממזרח לרמת השרון והרצליה ולחבר אותה למחלף רעננה מערב המתוכנן במסילה השרון, שם יש להקים עוד מרכז תחבורה משולב. הדבר יביא תועלת בכמה מישורים: - סיוע בשחרור צוואר הבקבוק הרכבתי באיילון - מתן שירות רכבתי יעיל לתוככי איזור מזרח גוש דן (לא מסילת רה"ע - לוד העוברת בשדות מרוחקים). זאת ללא צורך לנסוע לתוך תל-אביב. - הגדלת איזור השירות של הקו האדום של הרכבת הקלה על ידי החלפה במחלף גהה. מבחינה הנדסית, יש צורך בסלילת מנהרת רכבת כפולה באורך כ-3 עד 5 ק"מ. לדעתי ניתן לבנות את המנהרה הזו בשיטת החפירה והכיסוי ולא בכרייה עמוקה וכך לחסוך בעלויות באופן ניכר. הדבר יגרום לעומס בזמן העבודות בכביש גהה כתוצאה מסגירת נתיב אחד בכל כיוון, אבל ניתן להשלים את העבודות תוך כשנתיים מיום תחילת ביצוען.
 

alantan

New member
והנה מפה פשוטה להמחשה

בהחלט דרוש!
הקמת מסילה כפולה לאורך כביש גהה לפחות מצומת קרית אריה ועד תחנת ראשון לציון מערב העתידית ממש מתבקשת. ישנם מוקדי ביקושים מאוד גדולים לכל אורך הכביש: - אוניברסיטת בר-אילן - תל השומר - מזרח בני ברק, עם צפיפות אולוסיה גבוהה - גבעת שמואל - כל איזור בקעת אונו כחלק ממסילה כזו שישמש יש להקים מרכזי תחבורה במחלף גהה, מחלף אלוף שדה, מחלף גנות ותחנת ראשון לציון מערב. לאחר פינוי מתחם תע"ש ניתן להמשיך את המסילה לאורך הכביש המתוכנן ממזרח לרמת השרון והרצליה ולחבר אותה למחלף רעננה מערב המתוכנן במסילה השרון, שם יש להקים עוד מרכז תחבורה משולב. הדבר יביא תועלת בכמה מישורים: - סיוע בשחרור צוואר הבקבוק הרכבתי באיילון - מתן שירות רכבתי יעיל לתוככי איזור מזרח גוש דן (לא מסילת רה"ע - לוד העוברת בשדות מרוחקים). זאת ללא צורך לנסוע לתוך תל-אביב. - הגדלת איזור השירות של הקו האדום של הרכבת הקלה על ידי החלפה במחלף גהה. מבחינה הנדסית, יש צורך בסלילת מנהרת רכבת כפולה באורך כ-3 עד 5 ק"מ. לדעתי ניתן לבנות את המנהרה הזו בשיטת החפירה והכיסוי ולא בכרייה עמוקה וכך לחסוך בעלויות באופן ניכר. הדבר יגרום לעומס בזמן העבודות בכביש גהה כתוצאה מסגירת נתיב אחד בכל כיוון, אבל ניתן להשלים את העבודות תוך כשנתיים מיום תחילת ביצוען.
והנה מפה פשוטה להמחשה
 

alantan

New member
לדעתי חשוב יהיה לבנות גם מחלף


אם זה מסובך מדי, אפשר לוותר על מחלף מסילתי במחלף גנות ולבנות שם תחנה דו-מפלסית להחלפת רכבת.
לדעתי חשוב יהיה לבנות גם מחלף
מסילתי שם בין צפון למזרח, ואולי גם מדרום למערב (למרות שזה פחות חשוב). מקווה שזה יקפיץ את ההודעה הזו, שלדעתי מעניינת מדי ליפול מטה כל כך מהר (בניגוד אולי לדעתו של אחד מידידיי כאן)...
 

קובי לו

New member
אתה צודק

המצב הרצוי - מה דעתכם?
אתה צודק
אבל אם כבר, לדעתי יש להקים תחנה מול הישוב אזור. כ-3 ק"מ אחרי ת"א דרום (צמת הולץ), היכן שיש כיום קיר אקוסטי. אפשר להכשיר מגרש חניה גדול צפונית לכביש 1, כאשר אזור היא דרומית אליו. למגרש זה יכנסו אוטובוסים ממזרח גוש דן (יהוד, קרית אונו, בני-ברק, ר"ג, אור-יהודה) וכן פרייבטים של תושבי אותם אזורים, או כאלו שבאו מבית דגן ומושבי האזור (כגון משמר השבעה) הרוצים לסוע או לת"א והצפון או לדרום. ככה גם תהיה רכבת לתושבי הישוב אזור. לדעתי מספיקה עצירת שתי רכבות בכל שעה לכל כוון (כיום מכפר חב"ד עוצרת רק רכבת אחת בשעה לכל כוון), ככה שאפשר יהיה להחליף בלוד לכוון י-ם או לבאר-שבע. צפונית למיקום שאני מציע יש כיום שדות או בור או חקלאיים, לא בדיוק יודע.
 

katzofir

New member
רעיון טוב

מסוף תחבורתי במחלף שפירים
לגבי התכנית לבנות מסוף תחבורתי במחלף שפירים ונתיב אגרה בין מחלף שפירים לת"א - אין לי מה להגיד בנושא נתיב האגרה. אבל לגבי המסוף התחבורתי, הגעתי למסקנה שזה מיקום נהדר לתחנת רכבת, בתנאי שיהיה לה קישור טוב באמצעות אוטובוסים לחלק המזרחי של גוש דן. דהיינו רמת גן, גבעתיים, בני ברק, בקעת אונו ופתח תקווה. היום האזורים האלה סובלים מקישוריות גרועה מאד לדרום הארץ. כדי להגיע ממזרח גוש דן לדרום הארץ חייבים לעשות סיבוב דרך תל אביב. זה גם מאריך מאד את זמן הנסיעה (פקקי ת"א) וגם מכניס לתוך ת"א הרבה אוטובוסים מיותרים.
רעיון טוב
וברגע שתהיה תדירות גבוהה של הרכבות לדרום, הוא גם יהיה בר-ישום. השאלה היא איך יפתחו את הקווים צפונה: הרבה קווים קצרים בעלי תדירות נמוכה או מעט קווים ארוכים בעלי תדירות גבוהה (בקיצור: כדי להגיע לרמת-גן יהיה צריך לעבור את אור-יהודה?)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה