מסוף תחבורתי במחלף שפירים

מצב
הנושא נעול.

Image of me

New member
מסוף תחבורתי במחלף שפירים

מסוף תחבורתי במחלף שפירים
לגבי התכנית לבנות מסוף תחבורתי במחלף שפירים ונתיב אגרה בין מחלף שפירים לת"א - אין לי מה להגיד בנושא נתיב האגרה. אבל לגבי המסוף התחבורתי, הגעתי למסקנה שזה מיקום נהדר לתחנת רכבת, בתנאי שיהיה לה קישור טוב באמצעות אוטובוסים לחלק המזרחי של גוש דן. דהיינו רמת גן, גבעתיים, בני ברק, בקעת אונו ופתח תקווה. היום האזורים האלה סובלים מקישוריות גרועה מאד לדרום הארץ. כדי להגיע ממזרח גוש דן לדרום הארץ חייבים לעשות סיבוב דרך תל אביב. זה גם מאריך מאד את זמן הנסיעה (פקקי ת"א) וגם מכניס לתוך ת"א הרבה אוטובוסים מיותרים.
 

Image of me

New member
המצב הקיים - מעבר דרך ת"א ../images/Emo26.gif

מסוף תחבורתי במחלף שפירים
לגבי התכנית לבנות מסוף תחבורתי במחלף שפירים ונתיב אגרה בין מחלף שפירים לת"א - אין לי מה להגיד בנושא נתיב האגרה. אבל לגבי המסוף התחבורתי, הגעתי למסקנה שזה מיקום נהדר לתחנת רכבת, בתנאי שיהיה לה קישור טוב באמצעות אוטובוסים לחלק המזרחי של גוש דן. דהיינו רמת גן, גבעתיים, בני ברק, בקעת אונו ופתח תקווה. היום האזורים האלה סובלים מקישוריות גרועה מאד לדרום הארץ. כדי להגיע ממזרח גוש דן לדרום הארץ חייבים לעשות סיבוב דרך תל אביב. זה גם מאריך מאד את זמן הנסיעה (פקקי ת"א) וגם מכניס לתוך ת"א הרבה אוטובוסים מיותרים.
המצב הקיים - מעבר דרך ת"א
 

Image of me

New member
המצב הרצוי - מה דעתכם? ../images/Emo26.gif

מסוף תחבורתי במחלף שפירים
לגבי התכנית לבנות מסוף תחבורתי במחלף שפירים ונתיב אגרה בין מחלף שפירים לת"א - אין לי מה להגיד בנושא נתיב האגרה. אבל לגבי המסוף התחבורתי, הגעתי למסקנה שזה מיקום נהדר לתחנת רכבת, בתנאי שיהיה לה קישור טוב באמצעות אוטובוסים לחלק המזרחי של גוש דן. דהיינו רמת גן, גבעתיים, בני ברק, בקעת אונו ופתח תקווה. היום האזורים האלה סובלים מקישוריות גרועה מאד לדרום הארץ. כדי להגיע ממזרח גוש דן לדרום הארץ חייבים לעשות סיבוב דרך תל אביב. זה גם מאריך מאד את זמן הנסיעה (פקקי ת"א) וגם מכניס לתוך ת"א הרבה אוטובוסים מיותרים.
המצב הרצוי - מה דעתכם?
 

urilei

New member
התוכנית בוטלה

המצב הרצוי - מה דעתכם?
התוכנית בוטלה
ובצדק, כאשר התברר שתחנה במחלף שפירים תהיה מרוחקת 1.2 קילומטר בלבד מתחנת כפר חב"ד הקיימת. תחנת כפר חב"ד נמצאת במקום די מרכזי בגוש דן וחוסר הניצול שלה פשוט עצוב. היה אפשר להפעיל מתחנת כפר חב"ד אוטובוסים לכל מקום שהיית מציע לעשות ממחלף שפירים - אוטובוסים לצריפין - כ-6-7 דקות נסיעה! היה חוסך את הצורך בקו 156 העמוס - אוטובוס לצפון ראשון - אוטובוס ליהוד - אוטובוס לבית דגן (לישוב לא לצומת) ולמשמר השבעה
 

Image of me

New member
../images/Emo4.gif באמת בזבוז של תחנה, אבל

התוכנית בוטלה
ובצדק, כאשר התברר שתחנה במחלף שפירים תהיה מרוחקת 1.2 קילומטר בלבד מתחנת כפר חב"ד הקיימת. תחנת כפר חב"ד נמצאת במקום די מרכזי בגוש דן וחוסר הניצול שלה פשוט עצוב. היה אפשר להפעיל מתחנת כפר חב"ד אוטובוסים לכל מקום שהיית מציע לעשות ממחלף שפירים - אוטובוסים לצריפין - כ-6-7 דקות נסיעה! היה חוסך את הצורך בקו 156 העמוס - אוטובוס לצפון ראשון - אוטובוס ליהוד - אוטובוס לבית דגן (לישוב לא לצומת) ולמשמר השבעה
באמת בזבוז של תחנה, אבל
הגישה מכפר חב"ד למזרח גוש דן הרבה פחות נוחה מאשר ממחלף שפירים. כדי לצאת ממכפר חב"ד צפונה, האוטובוס חייב לעבור בדרכים משניות דרך הישוב צפריה, או לעשות סיבוב דרך צומת כפר חב"ד וצומת בית דגן.
 

urilei

New member
עדיין

באמת בזבוז של תחנה, אבל
הגישה מכפר חב"ד למזרח גוש דן הרבה פחות נוחה מאשר ממחלף שפירים. כדי לצאת ממכפר חב"ד צפונה, האוטובוס חייב לעבור בדרכים משניות דרך הישוב צפריה, או לעשות סיבוב דרך צומת כפר חב"ד וצומת בית דגן.
עדיין
היציאה מדרום לא נוראית נסיעה של 4-5 בתוך כפר חב"ד ואתה בכביש 44, אחד הכבישים היותר ראשיים במדינה. לגבי היציאה מצפון - שיפור קל של הכבישים במקום עדיין זול לפחות פי 10 מבניית תחנת רכבת במרחק של קילומטר משם... נאמר כביש של כמה עשרות מטרים שיאפשר יציאה לכביש 1 הסמוך מאוד
 

katzofir

New member
פתרון הגיוני יותר:

באמת בזבוז של תחנה, אבל
הגישה מכפר חב"ד למזרח גוש דן הרבה פחות נוחה מאשר ממחלף שפירים. כדי לצאת ממכפר חב"ד צפונה, האוטובוס חייב לעבור בדרכים משניות דרך הישוב צפריה, או לעשות סיבוב דרך צומת כפר חב"ד וצומת בית דגן.
פתרון הגיוני יותר:
להקים את תחנת שפירים במקום תחנת כפר-חב"ד ולהפעיל ממנה קו אוטובוס לכפר-חב"ד (אולי חלופה של הקו לצריפין). הרי תחנת כפר-חב"ד משרתת אוכלוסיה קטנה מאוד ותחנת שפירים תשרת אוכלוסיה גדולה מאוד.
 

urilei

New member
למה זה לא הגיוני?

פתרון הגיוני יותר:
להקים את תחנת שפירים במקום תחנת כפר-חב"ד ולהפעיל ממנה קו אוטובוס לכפר-חב"ד (אולי חלופה של הקו לצריפין). הרי תחנת כפר-חב"ד משרתת אוכלוסיה קטנה מאוד ותחנת שפירים תשרת אוכלוסיה גדולה מאוד.
למה זה לא הגיוני?
הפתרון שלך היה מאוד הגיוני אם שתי התחנות - שפירים וכפר חב"ד, היו עדיין על הנייר. מאחר ואחת מהן כבר קיימת הרבה מאוד זמן, לא הגיוני לבטל אותה ובכל אופן זה לכל היותר יחסוך את ה-3 דקות של עצירה בתחנה, לא יחסוך כסף... אני מסכים איתך שאם האופצייה הייתה להקים אחת משתי התחנות - מחלף שפירים זה מקום מוצלח יותר. אבל עם קצת חשיבה נכונה לא צריך להקים תחנה שלמה (וגם לשנות את כל מערך הכבישים במקום), אפשר לנצל את התחנה הקיימת - לבנות כביש מכפר חב"ד לטרמינל 3 שיהיה ממוחלף עם כביש 1. כך תהיה גישה מכביש 1 לטרמינל החדש, וגישה מתחנת הרכבת ישירות לכביש 1. כלומר נסיעה של כ-2 דקות בלבד מהתחנה עד מחלף שפירים! בשביל 2 דקות נסיעת אוטובוס שווה להקים תחנת רכבת ולפרק מחלף? לא נראה לי. הנקודה שלי היא שיש חוסר ניצול חמור מאוד של התחנה, ולא יועיל כלום עוד תחנה במרחק קילומטר משם. ויותר מזה - נגיד שכן תיבנה תחנת שפירים - בסוף גם שם תהיה נגישות אוטובוסים די עלובה ולא יצא מזה כלום. הבעייה היא לא במיקום אלא באוטובוסים
 

katzofir

New member
שאלה כלכלית

למה זה לא הגיוני?
הפתרון שלך היה מאוד הגיוני אם שתי התחנות - שפירים וכפר חב"ד, היו עדיין על הנייר. מאחר ואחת מהן כבר קיימת הרבה מאוד זמן, לא הגיוני לבטל אותה ובכל אופן זה לכל היותר יחסוך את ה-3 דקות של עצירה בתחנה, לא יחסוך כסף... אני מסכים איתך שאם האופצייה הייתה להקים אחת משתי התחנות - מחלף שפירים זה מקום מוצלח יותר. אבל עם קצת חשיבה נכונה לא צריך להקים תחנה שלמה (וגם לשנות את כל מערך הכבישים במקום), אפשר לנצל את התחנה הקיימת - לבנות כביש מכפר חב"ד לטרמינל 3 שיהיה ממוחלף עם כביש 1. כך תהיה גישה מכביש 1 לטרמינל החדש, וגישה מתחנת הרכבת ישירות לכביש 1. כלומר נסיעה של כ-2 דקות בלבד מהתחנה עד מחלף שפירים! בשביל 2 דקות נסיעת אוטובוס שווה להקים תחנת רכבת ולפרק מחלף? לא נראה לי. הנקודה שלי היא שיש חוסר ניצול חמור מאוד של התחנה, ולא יועיל כלום עוד תחנה במרחק קילומטר משם. ויותר מזה - נגיד שכן תיבנה תחנת שפירים - בסוף גם שם תהיה נגישות אוטובוסים די עלובה ולא יצא מזה כלום. הבעייה היא לא במיקום אלא באוטובוסים
שאלה כלכלית
מה זול יותר - להקים תחנה חדשה + מסוף אוטובוסים או להקים מערך מחלפים + הרחבת תחנה בשטח מוגבל + רעש לתושבי הכפר
 

urilei

New member
בוא נתקן קצת את השאלה שלך

שאלה כלכלית
מה זול יותר - להקים תחנה חדשה + מסוף אוטובוסים או להקים מערך מחלפים + הרחבת תחנה בשטח מוגבל + רעש לתושבי הכפר
בוא נתקן קצת את השאלה שלך
לא מערך מחלפים כי אם מחלף אחד קצת יותר רחב ממה שתוכנן לבנות בכל מקרה (מחלף לטרמינל 3) או להתחיל לבצע עכשיו שינויים גדולים מאוד במחלף שפירים ולבנות תחנה עם שטח לאוטובוסים, בערך כמו מחלף אלוף שדה לצורך העניין. אם באמת יסתבר שתחנה במחלף שפירים תהיה זולה יותר מההפרש בין מחלף לטרמינל 3 למחלף משולב כמו שאני מציע, אז מילא, אבל לא נראה במיוחד שיצטרכו פחות או יותר לבנות מחדש את מחלף שפירים בשביל לבנות שם תחנה ומסוף אוטובוסים. באיזו הרחבת תחנה מדובר? תחנת כפר חב"ד טובה מספיק כמו שהיא היום. זה שהיא מכוערת לא פוגע ביעילותה. וכל היישובים האלה ביחד לא צריכים יותר מרכבת אחת בשעה. תחשוב כמה מעצבן יהיה לנסוע מרחובות לתל אביב עם עצירות ב: באר יעקב, לוד, כפר חב"ד ומחלף שפירים
 

katzofir

New member
המחלף לטרמינל 3 מעוכב

בוא נתקן קצת את השאלה שלך
לא מערך מחלפים כי אם מחלף אחד קצת יותר רחב ממה שתוכנן לבנות בכל מקרה (מחלף לטרמינל 3) או להתחיל לבצע עכשיו שינויים גדולים מאוד במחלף שפירים ולבנות תחנה עם שטח לאוטובוסים, בערך כמו מחלף אלוף שדה לצורך העניין. אם באמת יסתבר שתחנה במחלף שפירים תהיה זולה יותר מההפרש בין מחלף לטרמינל 3 למחלף משולב כמו שאני מציע, אז מילא, אבל לא נראה במיוחד שיצטרכו פחות או יותר לבנות מחדש את מחלף שפירים בשביל לבנות שם תחנה ומסוף אוטובוסים. באיזו הרחבת תחנה מדובר? תחנת כפר חב"ד טובה מספיק כמו שהיא היום. זה שהיא מכוערת לא פוגע ביעילותה. וכל היישובים האלה ביחד לא צריכים יותר מרכבת אחת בשעה. תחשוב כמה מעצבן יהיה לנסוע מרחובות לתל אביב עם עצירות ב: באר יעקב, לוד, כפר חב"ד ומחלף שפירים
המחלף לטרמינל 3 מעוכב
בגלל התנגדויות של תושבי כפר-חב"ד. אם כך - קשה לי להאמין שהם ירצו גם מרכז תח"צ על הראש. יכול להיות שהפתרון הוא הקמת מרכז תח"צ במחלף גנות. הוא מספיק רחוק גם מכפר-חב"ד וגם מגוש-דן, אפשר לתפוס בו גם את הרכבות לנתב"ג, הוא מרווח ולדעתי לצורך שהוצג כאן גם לא יצטרכו לעשות שינויים גדולים במיוחד (להרחיב את הגשר מצפון למזרח לגשר דו-מסלולי ולהרים עוד גשר מול הכניסה לחיריה כדי לאפשר תנועה מהמסוף למחלף מסובים. בכל מקרה: תחנות כמו כפר-חב"ד הן תחנות שלא צריכות רכבת כל 10 דקות. מספיק שפעם בשעה תהיה רכבת פרברית מאספת שתעצור בהן.
 

צביקוש23

New member
לעולם לא יהיה מרכז תח"צ בכפר חבד

המחלף לטרמינל 3 מעוכב
בגלל התנגדויות של תושבי כפר-חב"ד. אם כך - קשה לי להאמין שהם ירצו גם מרכז תח"צ על הראש. יכול להיות שהפתרון הוא הקמת מרכז תח"צ במחלף גנות. הוא מספיק רחוק גם מכפר-חב"ד וגם מגוש-דן, אפשר לתפוס בו גם את הרכבות לנתב"ג, הוא מרווח ולדעתי לצורך שהוצג כאן גם לא יצטרכו לעשות שינויים גדולים במיוחד (להרחיב את הגשר מצפון למזרח לגשר דו-מסלולי ולהרים עוד גשר מול הכניסה לחיריה כדי לאפשר תנועה מהמסוף למחלף מסובים. בכל מקרה: תחנות כמו כפר-חב"ד הן תחנות שלא צריכות רכבת כל 10 דקות. מספיק שפעם בשעה תהיה רכבת פרברית מאספת שתעצור בהן.
לעולם לא יהיה מרכז תח"צ בכפר חבד
מסיבה פשוטה מאד! ברגע שתיפתח מרכז תח"צ בכפר תיהיה בעיה קשה של נשים לבושות באופן לא צנוע דבר שעלול לגרום למהומות בכפר . אני נגד כפיה דתית אך אני בהחלט חושב שבתוך הכפר שלהם זכותם להחליט מה טוב ומה לא ואם לא יאה בעינהם לבוש לא צנוע בשטח הכפר זה זכותם המלאה! אבל במידה ואני אתבדה וכן ייפתח שם מרכז תח"צ הבעיה שציינתי תגרום לבעיה קשה מאד ולכן הסיכוי קלוש מאד ואף אפסי.
 

katzofir

New member
והנה תרשים להמחשה

המחלף לטרמינל 3 מעוכב
בגלל התנגדויות של תושבי כפר-חב"ד. אם כך - קשה לי להאמין שהם ירצו גם מרכז תח"צ על הראש. יכול להיות שהפתרון הוא הקמת מרכז תח"צ במחלף גנות. הוא מספיק רחוק גם מכפר-חב"ד וגם מגוש-דן, אפשר לתפוס בו גם את הרכבות לנתב"ג, הוא מרווח ולדעתי לצורך שהוצג כאן גם לא יצטרכו לעשות שינויים גדולים במיוחד (להרחיב את הגשר מצפון למזרח לגשר דו-מסלולי ולהרים עוד גשר מול הכניסה לחיריה כדי לאפשר תנועה מהמסוף למחלף מסובים. בכל מקרה: תחנות כמו כפר-חב"ד הן תחנות שלא צריכות רכבת כל 10 דקות. מספיק שפעם בשעה תהיה רכבת פרברית מאספת שתעצור בהן.
והנה תרשים להמחשה
 

Image of me

New member
התרשים מייצג חשיבה לטווח קצר.

והנה תרשים להמחשה
התרשים מייצג חשיבה לטווח קצר.
אתה מניח שכל קווי האוטובוס ייצאו לכיוון גהה צפון. ומה אם ירצו להפעיל משם קווי אוטובוס לתל אביב ולראשון? או אם ירצו שהאוטובוסים מירושלים יעצרו שם בדרכם לת"א? יצטרכו לבנות גשר נוסף עבור כל כיוון נסיעה, זה לא מעשי לחלוטין.
 

katzofir

New member
אתה צודק

התרשים מייצג חשיבה לטווח קצר.
אתה מניח שכל קווי האוטובוס ייצאו לכיוון גהה צפון. ומה אם ירצו להפעיל משם קווי אוטובוס לתל אביב ולראשון? או אם ירצו שהאוטובוסים מירושלים יעצרו שם בדרכם לת"א? יצטרכו לבנות גשר נוסף עבור כל כיוון נסיעה, זה לא מעשי לחלוטין.
אתה צודק
ניסיתי לתת מענה לצורך הראשוני בלבד, וגם התרשים הוא משהו שעיבדתי תוך דקה ורבע כדי להדגים את העניין. גנות נראית לי מתאימה יותר משפירים בגלל הקרבה לכביש 4, שהוא כביש מהיר. מה גם שהבעיה הקריטית היא מרחב גהה. ברור שתכנית אמיתית תצריך תכנון מורכב יותר (אולי הפתרון הוא להזיז את התחנה מעט מערבה ולבנות כביש שירות שיחבר אותה לכביש 4 בין גנות למסובים). למעשה, כשאני חושב על כל העניין עכשיו, נראה לי שיש פתרון שיהיה טוב יותר לטווח הארוך: לשקם את המסילה מלוד לראש-העין ובכך לספק קשר רכבתי לפתח-תקווה וראש-העין (וגם כפר-סבא). מסוף תח"צ שימוקם באזור מחלף נחשונים יאפשר הפעלת קווי אוטובוס מהירים לבר-אילן (על כביש מכבית) ומשם לרמת-גן, בני-ברק, קרית-אונו וכו'. אם לוקחים בחשבון את העובדה שמסוף האוטובוסים הוא למעשה מדרכה בכניסה לתחנת הרכבת (משהו דומה לתחנות הרכבת של רחובות וראשונים, רק עם קצת יותר צל) יוצאת השקעה לא גדולה. השאלה היא איך לחבר את המסוף לכביש מכבית: רמזור, מחלף חדש או קישור למחלף נחשונים? (לדעתי עדיף הפתרון השלישי, אבל כמובן שצריך להקדיש לזה עוד כמה שעות מחשבה)
 

mucool2

New member
הכי עדיף - מסילה לאורך כביש גהה

אתה צודק
ניסיתי לתת מענה לצורך הראשוני בלבד, וגם התרשים הוא משהו שעיבדתי תוך דקה ורבע כדי להדגים את העניין. גנות נראית לי מתאימה יותר משפירים בגלל הקרבה לכביש 4, שהוא כביש מהיר. מה גם שהבעיה הקריטית היא מרחב גהה. ברור שתכנית אמיתית תצריך תכנון מורכב יותר (אולי הפתרון הוא להזיז את התחנה מעט מערבה ולבנות כביש שירות שיחבר אותה לכביש 4 בין גנות למסובים). למעשה, כשאני חושב על כל העניין עכשיו, נראה לי שיש פתרון שיהיה טוב יותר לטווח הארוך: לשקם את המסילה מלוד לראש-העין ובכך לספק קשר רכבתי לפתח-תקווה וראש-העין (וגם כפר-סבא). מסוף תח"צ שימוקם באזור מחלף נחשונים יאפשר הפעלת קווי אוטובוס מהירים לבר-אילן (על כביש מכבית) ומשם לרמת-גן, בני-ברק, קרית-אונו וכו'. אם לוקחים בחשבון את העובדה שמסוף האוטובוסים הוא למעשה מדרכה בכניסה לתחנת הרכבת (משהו דומה לתחנות הרכבת של רחובות וראשונים, רק עם קצת יותר צל) יוצאת השקעה לא גדולה. השאלה היא איך לחבר את המסוף לכביש מכבית: רמזור, מחלף חדש או קישור למחלף נחשונים? (לדעתי עדיף הפתרון השלישי, אבל כמובן שצריך להקדיש לזה עוד כמה שעות מחשבה)
הכי עדיף - מסילה לאורך כביש גהה
 

katzofir

New member
הכי טוב, והכי בעייתי

הכי עדיף - מסילה לאורך כביש גהה
הכי טוב, והכי בעייתי
איך מחברים אותה למסילת ת"א-לוד בלי להפוך חצי ממחלף גנות? והחיבור בצפון? האם אפשר להעביר אותה כמו שצריך? יש מקום למסילות, אבל לא לתחנות (ר' בר-אילן). ומה עם הרעש? יש שכונות שיושבות ממש על הכביש המהיר.
 

אורי404

New member
בנוסף לזה יש מפעל תע"ש, שסביר להניח

הכי טוב, והכי בעייתי
איך מחברים אותה למסילת ת"א-לוד בלי להפוך חצי ממחלף גנות? והחיבור בצפון? האם אפשר להעביר אותה כמו שצריך? יש מקום למסילות, אבל לא לתחנות (ר' בר-אילן). ומה עם הרעש? יש שכונות שיושבות ממש על הכביש המהיר.
בנוסף לזה יש מפעל תע"ש, שסביר להניח
שלא ניתן להניח מסילות רכבת באיזור הזה. דרך אגב, צריך לעשות קווי אוטובוס מאיזור אשדוד/אשקלון לאיזור מחלף גהה-צומת רעננה ובכך ייחסך סיבוב מיותר בתל אביב.
 

levikon

New member
נכון מאוד!

בנוסף לזה יש מפעל תע"ש, שסביר להניח
שלא ניתן להניח מסילות רכבת באיזור הזה. דרך אגב, צריך לעשות קווי אוטובוס מאיזור אשדוד/אשקלון לאיזור מחלף גהה-צומת רעננה ובכך ייחסך סיבוב מיותר בתל אביב.
נכון מאוד!
בכלל, אין אוטובוס נורמלי שנוסע לאורך כביש 4 מדרום. וחבל.
 

אורי404

New member
אפשרויות:

נכון מאוד!
בכלל, אין אוטובוס נורמלי שנוסע לאורך כביש 4 מדרום. וחבל.
אפשרויות:
היה פעם את קו 995 (לא המחודש שנוסע דרך כביש 6) בגלגולו הקודם שנסע מחיפה לבאר שבע דרך צ.רעננה, הוד השרון ופ"ת ואז נסיעה לאורך כביש 4. היה גם את קו 992 בעבר מאשקלון לחיפה דרך כביש 4 (נדמה לי שהוא לא נכנס לפ"ת והוד השרון, אלא נסע דרך גהה, אבל בזה אני לא בטוח לגמרי), צומת בית ליד/השרון ואז כביש החוף. גם הוא בוטל וחבל. אם מספר נסיעות סביר ומחיר סביר, הוא היה, לדעתי, עלול להסיע כמות מוצדקת להפעלת קו (אולי, אפשר היה להתחיל את הנסיעה מאשדוד, כדי להוריד עלויות למפעיל). צריך להחזיר קו מאיזור אשקלון/אשדוד לצ.רעננה דרך כביש 4. אפשר לשקול לשנות את קו 921: גם ככה הוא נוסע די ריק בין ת"א לפתח תקוה. אפשר לשנות אותו שאחרי פ"ת הוא יפנה לכביש 4 (במקום להיכנס לבני ברק-רמת גן) ואז נסיעה לאורך כביש 4. מכל אלה עולות המסקנות: - על אגד לשקול את האפשרויות הנ"ל. - באם אגד מסיבותיה עימה לא מעוניינת בזה, תפקיד משרד התחבורה הוא (הרצוי. לצערינו זה לא המצוי) הוא להוציא כאלה קווים למכרז, אשר יוכלו מספר מפעילים להפעיל את הקו, וכך תהיה תחרות בריאה וטובה לכולם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה