מסיבת יום הולדת .

yarden20029

New member
מסיבת יום הולדת .
שלום לכולם.
זמן רב לא הייתי כאן, הבת שלי היום בת 11 וחצי, יצאה למסיבת יום הולדת, של חברה שלה.
כשחזרה סיפרה שכל הבנות ישבו על השטיח והיא ישבה על כיסא ,בגלל הקורונה העדיפה לשבת מעט במרחק מיתר הבנות.
במצב זה, אחת הבנות אמרה לה "תיזהרי שלא תישארי לבד כמו אימא שלך", הבת שלי נתנה לה מבט קשה, עד שהילדה השנייה , הורידה מימנה את המבט והסתכלה לרצפה.
הגבתי בפליאה קשה היה לי להאמין על אותה ילדה (שהיא גם חברה של הבת שלי) היא תתנהג כך. ושיבחתי את התגובה של הבת שלי . רציתי לשאול אותכם איך הייתם מגיבות? ואיך כדי להמשיך לדבר על הנושא אם הבת שלי? אם בכלל.
 

אמאנחל

Member
מנהל
התנהגות חברתית
זה מאוד מסובך.
&nbsp
דעתי היא שאם כולם יושבים על השטיח כדאי שגם היא תשב על השטיח. החברה רוצה בטובתה של הבת שלך, ולמעשה הזמינה אותה להצטרף. אולי הניסוח לא היה מעודן, אבל בהחלט יכול להיות שהמסר החברתי הוא המסר הנכון.
&nbsp
נכון שאנחנו רוצים ילדים עצמאיים, אבל אנחנו גם רוצים ילדים שיודעים להסתדר בחברה ולהרגיש שייכים. זה משהו מורכב שקשה ללמד. האיזון הוא תמיד מאוד עדין ותלוי סיטואציה.
 

פנגושית

New member
ואני רואה את זה אחרת
גאה מאוד בבת שלך שיודעת לעמוד על שלה ולא ללכת עם העדר. כנראה שהמסר של זהירות מהקורונה בבית עבר אליה בצורה טובה ויישמה אותו גם במסיבה. אני אישית הייתי משבחת אותה על כך.
לגבי התגובה של הילדה, תשמעי, זה כנראה משהו ששמעה בבית והעבירה הלאה. לא נראה לי שזה בא סתם ככה. נראה לי שאם הבת שלך שיתפה אותך, אז קודם כל יש ביניכן יחסים טובים ואמינים ושנית שזה שווה דיבור. הייתי מחכה להזדמנות נכונה ופותחת את עניין הבחירה שלך והיותך מאושרת ובטוחה ביחידניות שלך ובתא המשפחתי שלכן. תמהה עם עצמי מה מרגישה הבת שלך עם ה"חברה" הזו.
שוב, מבחינתי, כל הכבוד לבת שלך.
 
גם אני חושבת כמו פנגושית מה שמצער הוא שבבתים, שאמונים על חינוך הילדים, שומעים כל מיני אמירות שכאלו.
הילדים שלי בני 7 ובכיתה שומעת לגבי ילדה אחרת אמירות בעניין אחר ובכל פעם זה מקומם אותי מחדש.
אני חברה של האמא של אותה ילדה ושאלתי אותה לא פעם למה היא לא מצלצלת לאמא שהבת שלה אומרת את מה שאומרת ונותנת לה שיעור בחינוך????
היא ענתה לי "אני מחנכת רק את הילדים שלי.מחנכת לביטחון ולהעצמה.הבת שלי תדע איך להגיב".
אני מסכימה איתה אך בפועל לא בטוחה שהייתי עומדת בזה ולא מצלצלת לאמא האחרת לומר את דבריי.
שבוע טוב ויש לך בת נהדרת.
 
למעלה