מסיבת עיתונאים עם בועז צפריר - מנכ"ל ר"י

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
*ראש העיר שלי

אצלנו התנאים שונים, כך שההשוואה אינה במקומה.
מרגע שפתיחת הקו הכפול פוגעת באיכות השירות לה זוכים תושבי קריית גת (והיא אכן פוגעת), גם אני כתושב העיר הפריפריאלית הייתי מצפה שראש העיר של יעשה כל שביכולתו ע"מ לתקן את המעוות.
מבחינתי, שר"י תוסיף רכבת ישירה שאינה עוצרת בתחנת קריית גת ואם אין הדבר מתאפשר בידה, שמנהל התפעול יחטט בריפוד הנדיב של הלו"ז, דקה אחר דקה, עד שימצא דרך להשיב את האבדה.
*ראש העיר שלי
 

נוסע234

New member
מדוע פתיחת הקו הכפול פוגעת באיכות השירות?

אצלנו התנאים שונים, כך שההשוואה אינה במקומה.
מרגע שפתיחת הקו הכפול פוגעת באיכות השירות לה זוכים תושבי קריית גת (והיא אכן פוגעת), גם אני כתושב העיר הפריפריאלית הייתי מצפה שראש העיר של יעשה כל שביכולתו ע"מ לתקן את המעוות.
מבחינתי, שר"י תוסיף רכבת ישירה שאינה עוצרת בתחנת קריית גת ואם אין הדבר מתאפשר בידה, שמנהל התפעול יחטט בריפוד הנדיב של הלו"ז, דקה אחר דקה, עד שימצא דרך להשיב את האבדה.
מדוע פתיחת הקו הכפול פוגעת באיכות השירות?
כיום יש רכבת אחת בשעה עם עצירה בקריית גת. גם אחר כך מדובר על כך שתהיה רכבת אחת מאספת בשעה. נשמע שאם לא היו מוסיפים את העצירה אז השירות לקריית גת היה נשאר כפי שהוא, לא נפגע, אלא אם כן אני לא מודע לנקודה מסוימת.

עם זאת, לטעמי הפספוס הגדול של פתיחת הקו הוא פחות הוספת העצירה בקריית גת ויותר הוספת העיקוף דרך נתב"ג, שמביא לכך שהרכבת המאספת לא תחסוך זמן ביחס להיום ותיסע הרבה יותר לאט מהרכבת המהירה, ותעזור למעט מאד נוסעים.

אם אפשר היה לוותר על העצירה בנתב"ג אז היינו מקבלים שתי רכבות בשעה מבאר שבע לתל אביב, אחת ב-55 דקות (עם עצירה בקריית גת), אחת בשעה וקצת (עם עצירות גם בלהבים ובלוד). אז אמנם לא היינו מקבלים את ה-50 דקות שהובטחו, אבל לפחות שתי רכבות בשעה.
עכשיו בעצם נקבל רק רכבת אחת בשעה, ועוד רכבת נורא איטית שכבר לא כדאי לנסוע בה.
 

בועז ל

New member
בוודאי שיש עוד. אבירם דהרי לא היה מטריח עצמו

מדוע פתיחת הקו הכפול פוגעת באיכות השירות?
כיום יש רכבת אחת בשעה עם עצירה בקריית גת. גם אחר כך מדובר על כך שתהיה רכבת אחת מאספת בשעה. נשמע שאם לא היו מוסיפים את העצירה אז השירות לקריית גת היה נשאר כפי שהוא, לא נפגע, אלא אם כן אני לא מודע לנקודה מסוימת.

עם זאת, לטעמי הפספוס הגדול של פתיחת הקו הוא פחות הוספת העצירה בקריית גת ויותר הוספת העיקוף דרך נתב"ג, שמביא לכך שהרכבת המאספת לא תחסוך זמן ביחס להיום ותיסע הרבה יותר לאט מהרכבת המהירה, ותעזור למעט מאד נוסעים.

אם אפשר היה לוותר על העצירה בנתב"ג אז היינו מקבלים שתי רכבות בשעה מבאר שבע לתל אביב, אחת ב-55 דקות (עם עצירה בקריית גת), אחת בשעה וקצת (עם עצירות גם בלהבים ובלוד). אז אמנם לא היינו מקבלים את ה-50 דקות שהובטחו, אבל לפחות שתי רכבות בשעה.
עכשיו בעצם נקבל רק רכבת אחת בשעה, ועוד רכבת נורא איטית שכבר לא כדאי לנסוע בה.
בוודאי שיש עוד. אבירם דהרי לא היה מטריח עצמו
לשר התחבורה רק בשל המעבר דרך נתב"ג. בלו"ז יולי נפל כשל תכנוני אשר פוגע קשות באיכות השירות של נוסעי קריית גת. סר אשבי ואני התייחסנו כבר לכך בעבר וגם בקרב הנהלת הרכבת (הבכירה!) יש המודים בכך בצער. אני מאוד מקווה שתימצא הדרך לתקן את הדרך לתקן את הדרוש תיקון כל עוד לו"ז יולי אינו סגור.
 

נוסע234

New member
האם זמן הנסיעה מקריית גת לתל אביב התארך?

בוודאי שיש עוד. אבירם דהרי לא היה מטריח עצמו
לשר התחבורה רק בשל המעבר דרך נתב"ג. בלו"ז יולי נפל כשל תכנוני אשר פוגע קשות באיכות השירות של נוסעי קריית גת. סר אשבי ואני התייחסנו כבר לכך בעבר וגם בקרב הנהלת הרכבת (הבכירה!) יש המודים בכך בצער. אני מאוד מקווה שתימצא הדרך לתקן את הדרך לתקן את הדרוש תיקון כל עוד לו"ז יולי אינו סגור.
האם זמן הנסיעה מקריית גת לתל אביב התארך?
לא מצאתי את ההודעה המדוברת בפורום, אבל מכיוון שעדיין תהיה לפחות רכבת אחת בשעה, אני מניח שזו הבעיה.
זה ניחוש מושכל - זמן הנסיעה מבאר שבע לתל אביב נותר כפי שהיה - 70 דקות. אבל הרכבת תיסע מהר יותר, כך שהיא ודאי תגיע מבאר שבע לקריית גת בפחות זמן מאשר עכשיו, מה שאומר שיקח יותר זמן לנסוע מקריית גת לתל אביב. האם זו הבעיה? אם כך, אז לראש עיריית קריית גת בהחלט יש סיבה מוצדקת לכעוס.
חוץ מהעצירה בנתב"ג, יש עוד משהו שמאריך את הנסיעה?
 

nitsansh

New member
הרכבת המאספת היא הרכבת הרגילה של היום, לא?

מדוע פתיחת הקו הכפול פוגעת באיכות השירות?
כיום יש רכבת אחת בשעה עם עצירה בקריית גת. גם אחר כך מדובר על כך שתהיה רכבת אחת מאספת בשעה. נשמע שאם לא היו מוסיפים את העצירה אז השירות לקריית גת היה נשאר כפי שהוא, לא נפגע, אלא אם כן אני לא מודע לנקודה מסוימת.

עם זאת, לטעמי הפספוס הגדול של פתיחת הקו הוא פחות הוספת העצירה בקריית גת ויותר הוספת העיקוף דרך נתב"ג, שמביא לכך שהרכבת המאספת לא תחסוך זמן ביחס להיום ותיסע הרבה יותר לאט מהרכבת המהירה, ותעזור למעט מאד נוסעים.

אם אפשר היה לוותר על העצירה בנתב"ג אז היינו מקבלים שתי רכבות בשעה מבאר שבע לתל אביב, אחת ב-55 דקות (עם עצירה בקריית גת), אחת בשעה וקצת (עם עצירות גם בלהבים ובלוד). אז אמנם לא היינו מקבלים את ה-50 דקות שהובטחו, אבל לפחות שתי רכבות בשעה.
עכשיו בעצם נקבל רק רכבת אחת בשעה, ועוד רכבת נורא איטית שכבר לא כדאי לנסוע בה.
הרכבת המאספת היא הרכבת הרגילה של היום, לא?
יש עוד הבדל שלא הזכירו... סיום הכפלת המסילה ישפר את אמינות הלו"ז (כלומר צמצום האיחורים) בגלל שאין יותר צורך במפגשי רכבות...
 

נתנאל531

Well-known member
רכבת חיפה - ת"א עוצרת בבנימינה

רכבת מהירה בין 2 מטרופולינים לא עוצרת.
כמו חיפה-תל אביב
או כמו כל רכבת מכובדת בעולם.
פשוט התבכיינות.
רכבת חיפה - ת"א עוצרת בבנימינה
ורכבת באר שבע - תל אביב תעצור בקריית גת, אין כל פסול בכך.
 

nitsansh

New member
ההבדל הוא שבנימינה היא תחנת קצה ומעבר לקו

רכבת חיפה - ת"א עוצרת בבנימינה
ורכבת באר שבע - תל אביב תעצור בקריית גת, אין כל פסול בכך.
ההבדל הוא שבנימינה היא תחנת קצה ומעבר לקו
הפרברי, מה שאין בקרית גת.
ההשוואה היתה נכונה אם הקו הפרברי היה מתחיל/מסתים בקרית גת
 

nitsansh

New member
אם משוים את קו ת"א-ב"ש לקו ת"א-חיפה

ההבדל הוא שבנימינה היא תחנת קצה ומעבר לקו
הפרברי, מה שאין בקרית גת.
ההשוואה היתה נכונה אם הקו הפרברי היה מתחיל/מסתים בקרית גת
אם משוים את קו ת"א-ב"ש לקו ת"א-חיפה
אז צריכות להיות מספר רכבות ישירות ללא עצירה בק"ג.
לנוסעים מ/אל ב"ש הנסיעה תתקצר במספר דקות, ואילו לנוסעים מ/אל ק"ג לא תהיה רכבת. הבחירה היא בין פגיעה קטנה ברבים לפגיעה גדולה במעטים (יחסית).
 

אורי404

New member
יכול להיות, שזהו השיקול

ההבדל הוא שבנימינה היא תחנת קצה ומעבר לקו
הפרברי, מה שאין בקרית גת.
ההשוואה היתה נכונה אם הקו הפרברי היה מתחיל/מסתים בקרית גת
יכול להיות, שזהו השיקול
אבל גם היה אפשר להאריך את הרכבות הפרבריות השונות לחיפה.
כך שתחנת חוף הכרמל תהיה כתחנת מעבר.
 

אורי404

New member
דווקא בחיפה-תל אביב יש עצירה

רכבת מהירה בין 2 מטרופולינים לא עוצרת.
כמו חיפה-תל אביב
או כמו כל רכבת מכובדת בעולם.
פשוט התבכיינות.
דווקא בחיפה-תל אביב יש עצירה
רב הרכבות בקו חיפה-תל אביב עוצרות בתחנת בנימינה. מעט מהן (באופן יחסי) ישירות ללא עצירה.
 
מה יותר התבכיינות? התבכיינות על כך שרכבת לא

רכבת מהירה בין 2 מטרופולינים לא עוצרת.
כמו חיפה-תל אביב
או כמו כל רכבת מכובדת בעולם.
פשוט התבכיינות.
מה יותר התבכיינות? התבכיינות על כך שרכבת לא
עוצרת בעיר של עשרות אלפי תושבים? או התבכיינות על כך שנסיעה תארך 55 דקות במקום 52 דקות?
וסליחה שאני שואל: האם באר שבע היא מטרופולין?
 

amit1270

New member


מה יותר התבכיינות? התבכיינות על כך שרכבת לא
עוצרת בעיר של עשרות אלפי תושבים? או התבכיינות על כך שנסיעה תארך 55 דקות במקום 52 דקות?
וסליחה שאני שואל: האם באר שבע היא מטרופולין?
 

zvir1

New member
כן- זאת התבכיינות ומספיק לתת לק. גת הנחות

מה יותר התבכיינות? התבכיינות על כך שרכבת לא
עוצרת בעיר של עשרות אלפי תושבים? או התבכיינות על כך שנסיעה תארך 55 דקות במקום 52 דקות?
וסליחה שאני שואל: האם באר שבע היא מטרופולין?
כן- זאת התבכיינות ומספיק לתת לק. גת הנחות
רכבת אקספרס צריכה לנסוע ת"א-ב"ש ללא עצירות
מה, אקספרס אינטרסיטי רכבת ברלין-המבורג עוצרת באיזה עיירה באמצע?
 

amit1270

New member
מי קבע שזאת רכבת אקספרס?

כן- זאת התבכיינות ומספיק לתת לק. גת הנחות
רכבת אקספרס צריכה לנסוע ת"א-ב"ש ללא עצירות
מה, אקספרס אינטרסיטי רכבת ברלין-המבורג עוצרת באיזה עיירה באמצע?
מי קבע שזאת רכבת אקספרס?
כשנגיע לרשת הרכבות של גרמניה אולי נוכל לדבר על רכבות אקספרס מהירות. בינתיים נסתפק ב-55 דקות בין ב"ש לת"א.
 
אם ברלין והמבורג אלה הדוגמאות שלך

כן- זאת התבכיינות ומספיק לתת לק. גת הנחות
רכבת אקספרס צריכה לנסוע ת"א-ב"ש ללא עצירות
מה, אקספרס אינטרסיטי רכבת ברלין-המבורג עוצרת באיזה עיירה באמצע?
אם ברלין והמבורג אלה הדוגמאות שלך
אז באר שבע היא איזו עיירונת קטנה ששום רכבת אקספרס לא צריכה לצאת ממנה או אליה.
הזלזול שלך בקרית גת באמת דוחה.
 

samgr

New member
האם הבטחת של שר התחבורה ל3 רכבות לשעה בנובמבר

ראש עירית קרית גת התבכיין וקיבל עצירה
בלעדי המתבכיין הזה , לדעתי הרכבת היתה מגיעה לתל אביב ב 50 דקות.
האם הבטחת של שר התחבורה ל3 רכבות לשעה בנובמבר
מב"ש לת"א תתממש? והאם אז אולי באמת תהיה רכבת ישירה אמיתית מב"ש לת"א? או שגם היא באם תהיה, תבצע עצירה בקרית גת?
 

raminec

New member
מנכ"ל הרכבת בפגישתנו הקודמת אמר

האם הבטחת של שר התחבורה ל3 רכבות לשעה בנובמבר
מב"ש לת"א תתממש? והאם אז אולי באמת תהיה רכבת ישירה אמיתית מב"ש לת"א? או שגם היא באם תהיה, תבצע עצירה בקרית גת?
מנכ"ל הרכבת בפגישתנו הקודמת אמר
בפירוש שעד סוף השנה תהיינה שלוש רכבות בשעה בשעות השיא בין ב. שבע לת"א. מה יהיה מס' התחנות בדרך של כל אחת מהרכבות? ימים יגידו.
 

down under

New member
הדיבור שלך דוחה ממש

ראש עירית קרית גת התבכיין וקיבל עצירה
בלעדי המתבכיין הזה , לדעתי הרכבת היתה מגיעה לתל אביב ב 50 דקות.
הדיבור שלך דוחה ממש
תושבי קרית גת לא זכאים לשירות רכבתי סביר עד מעולה? האם הם
אזרחים סוג ג' או אף סוג ז'?
 

אורי404

New member
רמי על ביקורך, על פנייתך ועל השיתוף

מסיבת עיתונאים עם בועז צפריר - מנכ"ל ר"י
היום בבוקר התקיימה מסיבת עיתונאים עם בועז צפריר, מנכ"ל רכבת ישראל במשרדי ההנהלה שברכבת מרכז. במהלך הפגישה העביר מנכ"ל הרכבת מצגת שסוקרת את השינויים שעוברת ר"י בתקופה האחרונה והצפי לשנים הקרובות. צפריר רצה להציג לדבריו את "הרכבת האמיתית" שמשרתת עשרות אלפי נוסעים מדי יום, וסקר בעיקר פרוייקטים שמטרתם שיפור השירות לנוסע. כמו בפגישה הקודמת, גם היום הפגין בועז צפריר בקיאות רבה בכל הקורה בחברה אותה הוא מנהל וגם ענה לאחר המצגת לשאלות הקהל.
רכבת ישראל נמצאת בתקופה של יציאה מהסטגנציה במס' הנוסעים. מספר שעומד על כ-37 מליון נוסעים בשנה. עד סוף השנה ברכבת ישראל תעלה את מס' נסיעות הרכבת מ- 340 ל-500. עקב הוספת הנסיעות צפוי מס' הנוסעים לעלות עד סוף השנה לכ- 40 מיל'. עד סוף העשור מס' נסיעות הרכבת יעלה ל720, מס' הנוסעים יוכפל ויעמוד על 80 מיל' וגם מס' המושבים ברכבות יוכפל. אורך המסילות של הרכבת יעמוד על 1700 ק"מ ולרשות הנוסעים תועמדנה 63 תחנות.
הרכבת נמצאת היום בשלב של שינוי ניהולי, תרבותי וארגוני. הרכבת פועלת על מנת להכניס תוכן לאמירה "הרכבת היא מוביל עיקרי לאומי של נוסעים" אעפ"י שכיום מס' הנוסעים הרכבת עומד על כ- 6% ממס' הנוסעים באוטובוסים (לדברי המנכ"ל התמונה שונה מאוד כאשר מסתכלים על נתוני נסיעות בינעירוניות). בין השינויים ייערך שיפור משמעותי של מערך התחזוקה של הציוד הנייד וחיזוק השדרה הניהולית. הקמת חברת בת לנדל"ן תסייע בידי ר"י לממש את הפוטנציאל הנדל"ני של השטחים העומדים לרשותה על מנת לשפר את תזרים ההכנסות של החברה ולשפר את השירות לנוסע. ב- 3 השנים הקרובות צפויים להבשיל 4-8 פרוייקטים של חברת הבת, ב- 8 שנים הקרובות 15 פרוייקטים מתוך 30 פרוייקטים בסה"כ. אחד מפרוייקטי הדגל שמקודם על ידי הרכבת הוא מתחם סבידור. בנוסף, תוקם חברת בת למטענים בשיתוף עם משקיע מהמגזר הפרטי שיעזור לר"י לפתח את תחום שינוע המטענים ולהגדיל פי 3 את כמות המטענים המשונעת על ידי הרכבת עד סוף 2015. כיום מהווה שינוע המטענים על ידי רכבת ישראל 8% מסך שינוע המטענים בישראל, המטרה היא להגיע ל- 25%. שיתוף הפעולה יכלול גם הקמת שלוחות לרכבות משא ועבודה עם חברות שינוע פרטיות שיעבירו את המטענים מ/אל המסופים של הרכבת.
הרופרמה בתחזוקת הציוד הנייד תכלול העברת 30% מהתחזוקה של הנייד החשמלי שיגיע בשנים הקרובות. המכרז הראשון לרכישת רכבות חשמליות יצא כבר ברבעון הראשון של 2013. שני המוסכים הראשיים של הרכבת יעברו שדרוג טכנולוגי, שינוי נהלי העבודה לפי דרישות התקן ועבודה במשמרות מסביב לשעון (עבודה במשמרות קיימת כבר במוסך הדיזלים בחיפה כיום). טרם הוחלט מי יהיה הגורם שיקבל את תחזוקת הקרונועים מסוג IC3 שברשות הרכבת.
במסגרת שיפור חווית השירות לנוסע, יפורסם במהלך הקיץ לו"ז חדש שיכלול בתוכו גם את פתיחת הקו המשודרג והמוכפל לבאר שבע. במסגרת ההכפלה יקוצר זמן הנסיעה מ- 76 דקות כיום ל-55 דקות. כמו כן, במסגרת הלו"ז החדש מתוכננת הפעלת רכבות לילה בקו אשקלון ת"א. אנחנו מתחילים להנות מכניסת הציוד הנייד שהגיע במהלך השנה, בתחילת השנה היו לר"י 35,000 מושבים ובסופה יהיו 49,000. עד סוף שנת 2014 צופה ר"י גידול במס' המושבים ל- 57,000 מושבים. בנוסף נכנסו גם 40 קטרים חדשים. כניסת הנייד החדש הרב הביאה לצוואר בקבוק בעיקר בתחום הנהגים שיפעילו אותו.
רכבת ישראל החלה ליישם את פרוייקט האינטרנט המהיר ברכבות. כיום ישנן שתי רכבות שמהוות פיילוט לפרוייקט, אך בזמן הקרוב צפויות להשתדרג כל הרכבות. בפרוייקט זה הושקעו 26 מיל' ש"ח והמנכ"ל רואה בו השקעה מצויינת. גם האפליקציה של רכבת ישראל לטלפונים סלולריים תושק בקרוב.
העלאת אופניים רגילות (לא מתקפלות/ארוזות) תותר בכל הקווים בשעות השפל, 9:00-15:00 ואחרי 19:00 ובימי שישי.
החל בספטמבר ועד סוף השנה יוכנס הרב-קו לשימוש בכל תחנות הרכבת בארץ ויאפשר שימוש בכרטיס ה"חכם".
רכבת ישראל ממשיכה בפרוייקט "שילובים" שמטרתו שיפור התיאום בין חברות האוטובוסים ורכבת ישראל. מטרת הפרוייקט היא לתכנן לוחות זמנים ומסלולים של קווי הזנה של אוטובוסים מ/אל תחנת הרכבת כך שיאפשרו לנוסע נסיעה חלקה ומהירה מדלת אל דלת ככל האפשר. בין היתר משתתפת רכבת ישראל ביוזמות של שאטלים למוקדי בילוי, אזורי תעשיה, חברות, אוניברסיטאות, ערים ומועצות מקומיות.
מדד הדיוק (המוכר גם בשם "הרמזור של חקי") עומד לעבור מתיחת פנים משמעותית ביותר: הזמן המוגדר לאיחור ישאר 5 דק' כפי שהיה קיים עד היום. המדידה של האיחורים משתנה מתחנת הקצה בלבד לכל התחנות שבדרך. בעבר הרכבות שחושבו במדד היו רק הרכבות שפעלו, כעת יחושבו במדד גם רכבות שבוטלו. המשקל שהיה בעבר לרכבות היה אחיד, כעת רכבות עמוסות נוסעים תקבלנה משקל גבוהה יותר במדד מאשר רכבות שנוסעות עם נוסעים בודדים. מדד הדיוק נמצא בבדיקה בהנהלת הרכבת בחודש האחרון וייכנס לאתר האינטרנט של הרכבת בשבועות הקרובים.
יעד הדיוק של רכבת ישראל כיום הוא 92%. מדד הדיוק של הרכבת מתחילת השנה עומד על מעט יותר מ- 92%, למרות השביתות והעיצומים. השיפור במדדי הדיוק החל בחודש נוב' של שנה שעברה ומתבטא במיוחד בשעות השיא. תוצאה זו הושגה באמצעות שיתוף הפעולה של גורמים רבים ברכבת ובהם המוסכים, הנהגים, המפקחים ועוד עובדים רבים אחרים. נושא הדיוק עומד במקום גבוהה מאוד בסדר היום של ר"י.
אני שאלתי האם צפוי שיפור בשעות הפעילות של קווים כמו ראשונים, כ"ס, וירושלים שהשירות בהם מסתיים בשעות יחסית מוקדמות ומקשה על נוסעים רבים מלעשות בהם שימוש? התשובה הייתה מפורטת: הקו לראשונים יוארך עד לתחנת רכבת מרכז במקום עד לתחנת לוד/ההגנה. שדרוג הקו לכפר-סבא צפוי להסתיים עד סוף השנה, אז ייבחן הקו מחדש בחינת השימוש, הלו"ז והתפעול שלו ויוחלט כיצד ניתן לשפר את השירות. קו ת"א-ירושלים יזכה להארכת שעות הפעילות בשעה נוספת.

תודה רבה לדוברות הרכבת על שיתוף הפעולה וההזמנה לפגישה!
רמי על ביקורך, על פנייתך ועל השיתוף
השאלות, ששאלת על השיפורים המתבקשים בקווי הרכבת השונים (ירושלים, ראשונים וכפר סבא).
על פירוט מסיבת העיתונאים.

לגבי ה"רב קו" - נקווה, שזה יעשה באופן ענייני עם כרטוס משותף עם כל חברות האוטובוסים. למשל הוספת רכבת ישראל בכרטיס החופשי-חודשי מרחבי גוש דן ו/או שרון-גוש דן (ששם יש ארבע חברות אוטובסים, במסגרת הכרטוס). כמובן גם באזורים אחרים.
 

amirv

New member
ובמה שונים תשובי קרית גת

רמי על ביקורך, על פנייתך ועל השיתוף
השאלות, ששאלת על השיפורים המתבקשים בקווי הרכבת השונים (ירושלים, ראשונים וכפר סבא).
על פירוט מסיבת העיתונאים.

לגבי ה"רב קו" - נקווה, שזה יעשה באופן ענייני עם כרטוס משותף עם כל חברות האוטובוסים. למשל הוספת רכבת ישראל בכרטיס החופשי-חודשי מרחבי גוש דן ו/או שרון-גוש דן (ששם יש ארבע חברות אוטובסים, במסגרת הכרטוס). כמובן גם באזורים אחרים.
ובמה שונים תשובי קרית גת
מתושבי להבים, כפר מנחם, מזכרת בתיה, רמלה, הרצליה, נתניה, חדרה ופרדס חנה?

השיקל התחבורתי אומר שיש תחנות חזקות מאד שראוי שיהיו מקושרות בקווים מהירים (דיירקט) ללא עצירות ביניים, בנוסף לקישור בקווים ישירים (אקספרס) עם עצירה רק בתחנות ראשיות (וזה בהחלט כולל את קרית גת, אבל לא את להבים וכפר מנחם), בנוסף לקישור בקווים מאספים (מולטיסטופ) העוצרים בכל התחנות.

השיקול מתבסס על מספר נוסעים פוטנציאלי בין צמדי תחנות והרצון לתת למסה הגדולה את השירות הטוב ביותר, ולמסה הקטנה יותר שירות טוב קצת פחות, אבל עדיין טוב.

אם בשלב זה של שתי רכבות בשעה יופעל רק המאסף והאקספרס. דייני, כל עוד כשיהיה שלוש רכבות בשעה אחת מהן תוקדש גם לישירה (לא בהכרח בכל שעה, רק בשעות בהן מובהק שרוב מוחלט מהנוסעים נוסעים בין תל אביב לב"ש). זה בדיוק מה שעשו בחיפה תל אביב.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה