מסיבת עיתונאים עם בועז צפריר - מנכ"ל ר"י

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
אבל מצד שני התחנות צריכות להיות ממוקמות בצורה

תסמונת NIMBY
אף אחד לא רוצה שתחנת הרכבת תהיה ליד הבית שלו... זה פוגע באיכות החיים ומוריד את ערך הנכס.

חוץ מזה, הדוגמה שנתת לגבי אשדוד לא תעזור בהרבה לתושבים שגרים בשכונות אם תהיה רק תחנה אחת במרכז העיר.
הפתרון לנסיעה בתוך העיר צריך להיות באמצעות תחבורה עירונית יעילה ותיאום עם לוח הזמנים של הרכבת.
במקרה של אשדוד, בתכנון של הגישה לתחנה עשו את כל השגיאות האפשריות...
אבל מצד שני התחנות צריכות להיות ממוקמות בצורה
שבה הן נחצות על ידי קווים רבים ותדירים, וכך אין בעיה של "הרכבת איחרה, אז פספסתי את הקונקשן". מן הסתם, זה לא משתלם להפעיל אוטובוס כל 10 ד' רק בשביל תחנת הרכבת, אבל אם הרכבת כבר נמצאת "על הדרך" הדבר קורה גם מבלי שיתאמצו במיוחד.
 
הפתרון הוא מרכזים תחבורתיים משולבים

אבל מצד שני התחנות צריכות להיות ממוקמות בצורה
שבה הן נחצות על ידי קווים רבים ותדירים, וכך אין בעיה של "הרכבת איחרה, אז פספסתי את הקונקשן". מן הסתם, זה לא משתלם להפעיל אוטובוס כל 10 ד' רק בשביל תחנת הרכבת, אבל אם הרכבת כבר נמצאת "על הדרך" הדבר קורה גם מבלי שיתאמצו במיוחד.
הפתרון הוא מרכזים תחבורתיים משולבים
כאשר תחנת רכבת משולבת במרכז כזה, הנגישות שלה טובה גם אם היא נמצאת מחוץ לעיר.
 

alantan

New member
אבל מרכזים כאלה יכולים לקום רק במקומות

הפתרון הוא מרכזים תחבורתיים משולבים
כאשר תחנת רכבת משולבת במרכז כזה, הנגישות שלה טובה גם אם היא נמצאת מחוץ לעיר.
אבל מרכזים כאלה יכולים לקום רק במקומות
אסטרטגיים שקווים רבים עוברים שם ממילא. למשל בצומת רעננה כן - בתחנת הוד השרון לא.
 

olli3

New member
מנהל
אז איפה היא תוקם?

נתיבות כמדומני
ואם אינני טועה, גם האוצר "לא התנגד" להוצאת תחנת הרכבת לפאתי העיר.
אז איפה היא תוקם?
מרכז העיר זה הכניסה לעיר, על הכביש הראשי (כביש 25).
 
לא, זה לא "רק" ברדק גרידא

זאת לא החלטה אסטרטגית, אביב.
זאת החלטה שהיא השקול של וקטור כוחות הברדק הביורוקרטי בלבנט.
מוכרים לנו מקרים בהם התכנון המקורי שאף להציב את התחנות במרכזיהן של הערים. ואז הגיעו הרשויות המקומיות.
לא, זה לא "רק" ברדק גרידא
למיטב זכרוני (ואין לי הפנייה למקור מהימן) אי שם בעבר, כשתקציבי הרכבת היו נמוכים משמעותית מ"נתיבי היובל" וכו', עלתה ההתלבטות של האם לבצע יותר פרוייקטים בתקציב צנוע (=תחנות מחוץ לעיר) לעומת מגה-פרוייקט אחד של תחנה במרכז איזו עיר. זהו (למיטב זכרוני, כאמור) הרציונל - ועדיין אני חושב שהוא לוקה.
 

בועז ל

New member
מאז זרמו הרבה מים בירדן, דוק'.

לא, זה לא "רק" ברדק גרידא
למיטב זכרוני (ואין לי הפנייה למקור מהימן) אי שם בעבר, כשתקציבי הרכבת היו נמוכים משמעותית מ"נתיבי היובל" וכו', עלתה ההתלבטות של האם לבצע יותר פרוייקטים בתקציב צנוע (=תחנות מחוץ לעיר) לעומת מגה-פרוייקט אחד של תחנה במרכז איזו עיר. זהו (למיטב זכרוני, כאמור) הרציונל - ועדיין אני חושב שהוא לוקה.
מאז זרמו הרבה מים בירדן, דוק'.
כל תחנה קיבלה התייחסות נפרדת משלה ודיונים אינספור התנהלו בשאלת המיקום. כשזה נקבע לבסוף, התוצאה הייתה איזשהו שקול כוחות.
 

אורי404

New member


תודה רבה על הדיווח, אני מסכים עם אריק
כל הדברים שהוא כותב צריכים להעשות, ואני חושב שגם דברים נוספים שעלותם כבדה, אבל הכרחיים כדי להפוך את הרכבת לאמצעי מספר אחד במדינה.

אני מדבר על הכנסת הרכבת ללב הערים באמצעות שלוחות תת-קרקעיות מהמסילה הראשית. לדוגמא ציר שיפנה למערב לתוך הסיטי של אשדוד לפני שיפנה דרומה חזרה למסילה הראשית לאשקלון. זוג מסילות שיכנס ללב נתניה. מסילות לאורך גהה כפי שנכתב כאן בפורום בעבר.

רוצים לרבע את מסילת החוף כדי לאפשר הגברת התדירות - רצוי שחלק מהתוואי הזה יהיה מופרד מהקו הראשי על מנת להכנס ללב הערים.
 

בועז ל

New member
תודה רבה, רמי, על הדיווח המפורט ו-


מסיבת עיתונאים עם בועז צפריר - מנכ"ל ר"י
היום בבוקר התקיימה מסיבת עיתונאים עם בועז צפריר, מנכ"ל רכבת ישראל במשרדי ההנהלה שברכבת מרכז. במהלך הפגישה העביר מנכ"ל הרכבת מצגת שסוקרת את השינויים שעוברת ר"י בתקופה האחרונה והצפי לשנים הקרובות. צפריר רצה להציג לדבריו את "הרכבת האמיתית" שמשרתת עשרות אלפי נוסעים מדי יום, וסקר בעיקר פרוייקטים שמטרתם שיפור השירות לנוסע. כמו בפגישה הקודמת, גם היום הפגין בועז צפריר בקיאות רבה בכל הקורה בחברה אותה הוא מנהל וגם ענה לאחר המצגת לשאלות הקהל.
רכבת ישראל נמצאת בתקופה של יציאה מהסטגנציה במס' הנוסעים. מספר שעומד על כ-37 מליון נוסעים בשנה. עד סוף השנה ברכבת ישראל תעלה את מס' נסיעות הרכבת מ- 340 ל-500. עקב הוספת הנסיעות צפוי מס' הנוסעים לעלות עד סוף השנה לכ- 40 מיל'. עד סוף העשור מס' נסיעות הרכבת יעלה ל720, מס' הנוסעים יוכפל ויעמוד על 80 מיל' וגם מס' המושבים ברכבות יוכפל. אורך המסילות של הרכבת יעמוד על 1700 ק"מ ולרשות הנוסעים תועמדנה 63 תחנות.
הרכבת נמצאת היום בשלב של שינוי ניהולי, תרבותי וארגוני. הרכבת פועלת על מנת להכניס תוכן לאמירה "הרכבת היא מוביל עיקרי לאומי של נוסעים" אעפ"י שכיום מס' הנוסעים הרכבת עומד על כ- 6% ממס' הנוסעים באוטובוסים (לדברי המנכ"ל התמונה שונה מאוד כאשר מסתכלים על נתוני נסיעות בינעירוניות). בין השינויים ייערך שיפור משמעותי של מערך התחזוקה של הציוד הנייד וחיזוק השדרה הניהולית. הקמת חברת בת לנדל"ן תסייע בידי ר"י לממש את הפוטנציאל הנדל"ני של השטחים העומדים לרשותה על מנת לשפר את תזרים ההכנסות של החברה ולשפר את השירות לנוסע. ב- 3 השנים הקרובות צפויים להבשיל 4-8 פרוייקטים של חברת הבת, ב- 8 שנים הקרובות 15 פרוייקטים מתוך 30 פרוייקטים בסה"כ. אחד מפרוייקטי הדגל שמקודם על ידי הרכבת הוא מתחם סבידור. בנוסף, תוקם חברת בת למטענים בשיתוף עם משקיע מהמגזר הפרטי שיעזור לר"י לפתח את תחום שינוע המטענים ולהגדיל פי 3 את כמות המטענים המשונעת על ידי הרכבת עד סוף 2015. כיום מהווה שינוע המטענים על ידי רכבת ישראל 8% מסך שינוע המטענים בישראל, המטרה היא להגיע ל- 25%. שיתוף הפעולה יכלול גם הקמת שלוחות לרכבות משא ועבודה עם חברות שינוע פרטיות שיעבירו את המטענים מ/אל המסופים של הרכבת.
הרופרמה בתחזוקת הציוד הנייד תכלול העברת 30% מהתחזוקה של הנייד החשמלי שיגיע בשנים הקרובות. המכרז הראשון לרכישת רכבות חשמליות יצא כבר ברבעון הראשון של 2013. שני המוסכים הראשיים של הרכבת יעברו שדרוג טכנולוגי, שינוי נהלי העבודה לפי דרישות התקן ועבודה במשמרות מסביב לשעון (עבודה במשמרות קיימת כבר במוסך הדיזלים בחיפה כיום). טרם הוחלט מי יהיה הגורם שיקבל את תחזוקת הקרונועים מסוג IC3 שברשות הרכבת.
במסגרת שיפור חווית השירות לנוסע, יפורסם במהלך הקיץ לו"ז חדש שיכלול בתוכו גם את פתיחת הקו המשודרג והמוכפל לבאר שבע. במסגרת ההכפלה יקוצר זמן הנסיעה מ- 76 דקות כיום ל-55 דקות. כמו כן, במסגרת הלו"ז החדש מתוכננת הפעלת רכבות לילה בקו אשקלון ת"א. אנחנו מתחילים להנות מכניסת הציוד הנייד שהגיע במהלך השנה, בתחילת השנה היו לר"י 35,000 מושבים ובסופה יהיו 49,000. עד סוף שנת 2014 צופה ר"י גידול במס' המושבים ל- 57,000 מושבים. בנוסף נכנסו גם 40 קטרים חדשים. כניסת הנייד החדש הרב הביאה לצוואר בקבוק בעיקר בתחום הנהגים שיפעילו אותו.
רכבת ישראל החלה ליישם את פרוייקט האינטרנט המהיר ברכבות. כיום ישנן שתי רכבות שמהוות פיילוט לפרוייקט, אך בזמן הקרוב צפויות להשתדרג כל הרכבות. בפרוייקט זה הושקעו 26 מיל' ש"ח והמנכ"ל רואה בו השקעה מצויינת. גם האפליקציה של רכבת ישראל לטלפונים סלולריים תושק בקרוב.
העלאת אופניים רגילות (לא מתקפלות/ארוזות) תותר בכל הקווים בשעות השפל, 9:00-15:00 ואחרי 19:00 ובימי שישי.
החל בספטמבר ועד סוף השנה יוכנס הרב-קו לשימוש בכל תחנות הרכבת בארץ ויאפשר שימוש בכרטיס ה"חכם".
רכבת ישראל ממשיכה בפרוייקט "שילובים" שמטרתו שיפור התיאום בין חברות האוטובוסים ורכבת ישראל. מטרת הפרוייקט היא לתכנן לוחות זמנים ומסלולים של קווי הזנה של אוטובוסים מ/אל תחנת הרכבת כך שיאפשרו לנוסע נסיעה חלקה ומהירה מדלת אל דלת ככל האפשר. בין היתר משתתפת רכבת ישראל ביוזמות של שאטלים למוקדי בילוי, אזורי תעשיה, חברות, אוניברסיטאות, ערים ומועצות מקומיות.
מדד הדיוק (המוכר גם בשם "הרמזור של חקי") עומד לעבור מתיחת פנים משמעותית ביותר: הזמן המוגדר לאיחור ישאר 5 דק' כפי שהיה קיים עד היום. המדידה של האיחורים משתנה מתחנת הקצה בלבד לכל התחנות שבדרך. בעבר הרכבות שחושבו במדד היו רק הרכבות שפעלו, כעת יחושבו במדד גם רכבות שבוטלו. המשקל שהיה בעבר לרכבות היה אחיד, כעת רכבות עמוסות נוסעים תקבלנה משקל גבוהה יותר במדד מאשר רכבות שנוסעות עם נוסעים בודדים. מדד הדיוק נמצא בבדיקה בהנהלת הרכבת בחודש האחרון וייכנס לאתר האינטרנט של הרכבת בשבועות הקרובים.
יעד הדיוק של רכבת ישראל כיום הוא 92%. מדד הדיוק של הרכבת מתחילת השנה עומד על מעט יותר מ- 92%, למרות השביתות והעיצומים. השיפור במדדי הדיוק החל בחודש נוב' של שנה שעברה ומתבטא במיוחד בשעות השיא. תוצאה זו הושגה באמצעות שיתוף הפעולה של גורמים רבים ברכבת ובהם המוסכים, הנהגים, המפקחים ועוד עובדים רבים אחרים. נושא הדיוק עומד במקום גבוהה מאוד בסדר היום של ר"י.
אני שאלתי האם צפוי שיפור בשעות הפעילות של קווים כמו ראשונים, כ"ס, וירושלים שהשירות בהם מסתיים בשעות יחסית מוקדמות ומקשה על נוסעים רבים מלעשות בהם שימוש? התשובה הייתה מפורטת: הקו לראשונים יוארך עד לתחנת רכבת מרכז במקום עד לתחנת לוד/ההגנה. שדרוג הקו לכפר-סבא צפוי להסתיים עד סוף השנה, אז ייבחן הקו מחדש בחינת השימוש, הלו"ז והתפעול שלו ויוחלט כיצד ניתן לשפר את השירות. קו ת"א-ירושלים יזכה להארכת שעות הפעילות בשעה נוספת.

תודה רבה לדוברות הרכבת על שיתוף הפעולה וההזמנה לפגישה!
תודה רבה, רמי, על הדיווח המפורט ו-

ששוב הקדשת מזמנך הפרטי עבור הפורום. נוכחותו של הפורום באירועים תקשורתיים חשובה מאוד למיצובו כגוף תקשורתי. לך, רמי, יש תרומה חשובה לאספקט זה במהלך השנים האחרונות.

באשר למסע"ת שערך המנכ"ל - התחושה שלי היא שמה שהיה בעידן חקי לא ימשיך בעידן צפריר. בשונה מקודמו שזלזל לעתים קרובות בתקשורת והתמקד בעשייה, לפנינו מנכ"ל שמכיר בחשיבותה הרבה של התקשורת עבור שיפור תדמיתה של ר"י. "טקס קבלת המנכ"ל" שעבר צפריר היה טקס הקשה ביותר שעבר מנכ"ל רכבת כלשהו בשנים האחרונות. הראל המהפכן הותיר לפתחו של צפריר תפוחי אדמה לוהטים, שספק רב אם יכל לצננם בעצמו. ל"מזלו" של צפריר, סכסוך העבודה חרג מפרופורציות של סכסוך עבודה רגיל, כך שהמאבק בגילה וחבורתה לא נותר על כתפיו בלבד. ואם הזכרתי את גילה, הרי שחייבים להודות שזו הצליחה לתמרן את יו"ר ההסתדרות לפינה שכלל לא בטוח שרצה בה מלכתחילה.

בתום הסכסוך, עומדת בפני מנכ"ל הרכבת הזדמנות פז להתמקד בתחומים החשובים ביותר ברכבת שבראשם: שיפור השירות לנוסע. לצפריר מובטחות שלוש שנים וחצי של שקט תעשייתי, ובתנאי שלא ינסה לבצע מהפכות. לטעמי, צפריר אינו צריך להיכנס לדמות הרפורמטור הגדול שהיה חקי. תחום התשתיות מתפקד כבר היום כמעין חברת בת תחת ניהולו של המשנה למנכ"ל. פרויקט ההכפלה הדרומי מסתיים ואתו קרבים לסיומם פרויקטים נוספים. מע"צ הופכת לשחקנית דומיננטית בתחום כשפרויקטים מסילתיים עוברים לניהולה. כל זאת מעניק לצפריר את האווירה הנוחה וההזדמנות הנדירה להיות מנכ"ל יעיל, לא מהפכן,מנכ"ל שיטפל בכל אותם דברים שחשובים לנו הנוסעים באמת: הצפיפות בקרונות וניקיונם, הארכת שעות הפעילות, דיוק הרכבות, שירות אדיב, תחנות משופרות, נגישות, שת"פ עם חברות תח"צ וכיו"ב. מסיבת העיתונאים היא צעד חשוב בעיניי שעניינו הצהרת כוונות ופרישת משנתו המקצועית של המנכ"ל, אך לצעד זה חייבת להתלוות עשייה - החל מאתמול.

אסיים בהבעת תודה לדוברות הרכבת על הזמנתנו לאירוע.
 

טשאפק

New member
האמנם מובטח שקט תעשייתי?

תודה רבה, רמי, על הדיווח המפורט ו-

ששוב הקדשת מזמנך הפרטי עבור הפורום. נוכחותו של הפורום באירועים תקשורתיים חשובה מאוד למיצובו כגוף תקשורתי. לך, רמי, יש תרומה חשובה לאספקט זה במהלך השנים האחרונות.

באשר למסע"ת שערך המנכ"ל - התחושה שלי היא שמה שהיה בעידן חקי לא ימשיך בעידן צפריר. בשונה מקודמו שזלזל לעתים קרובות בתקשורת והתמקד בעשייה, לפנינו מנכ"ל שמכיר בחשיבותה הרבה של התקשורת עבור שיפור תדמיתה של ר"י. "טקס קבלת המנכ"ל" שעבר צפריר היה טקס הקשה ביותר שעבר מנכ"ל רכבת כלשהו בשנים האחרונות. הראל המהפכן הותיר לפתחו של צפריר תפוחי אדמה לוהטים, שספק רב אם יכל לצננם בעצמו. ל"מזלו" של צפריר, סכסוך העבודה חרג מפרופורציות של סכסוך עבודה רגיל, כך שהמאבק בגילה וחבורתה לא נותר על כתפיו בלבד. ואם הזכרתי את גילה, הרי שחייבים להודות שזו הצליחה לתמרן את יו"ר ההסתדרות לפינה שכלל לא בטוח שרצה בה מלכתחילה.

בתום הסכסוך, עומדת בפני מנכ"ל הרכבת הזדמנות פז להתמקד בתחומים החשובים ביותר ברכבת שבראשם: שיפור השירות לנוסע. לצפריר מובטחות שלוש שנים וחצי של שקט תעשייתי, ובתנאי שלא ינסה לבצע מהפכות. לטעמי, צפריר אינו צריך להיכנס לדמות הרפורמטור הגדול שהיה חקי. תחום התשתיות מתפקד כבר היום כמעין חברת בת תחת ניהולו של המשנה למנכ"ל. פרויקט ההכפלה הדרומי מסתיים ואתו קרבים לסיומם פרויקטים נוספים. מע"צ הופכת לשחקנית דומיננטית בתחום כשפרויקטים מסילתיים עוברים לניהולה. כל זאת מעניק לצפריר את האווירה הנוחה וההזדמנות הנדירה להיות מנכ"ל יעיל, לא מהפכן,מנכ"ל שיטפל בכל אותם דברים שחשובים לנו הנוסעים באמת: הצפיפות בקרונות וניקיונם, הארכת שעות הפעילות, דיוק הרכבות, שירות אדיב, תחנות משופרות, נגישות, שת"פ עם חברות תח"צ וכיו"ב. מסיבת העיתונאים היא צעד חשוב בעיניי שעניינו הצהרת כוונות ופרישת משנתו המקצועית של המנכ"ל, אך לצעד זה חייבת להתלוות עשייה - החל מאתמול.

אסיים בהבעת תודה לדוברות הרכבת על הזמנתנו לאירוע.
האמנם מובטח שקט תעשייתי?
בגלובס דווח אתמול שיו"ר הוועד הגב' גילה גמליאל טוענת שההנהלה אינה עומדת בסיכומים ושוקלת להכריז סכסוך עבודה. (מניסיון העבר בין "שוקלת להכריז סכסוך עבודה" לבין "שביתת פרא פתאומית" המרחק קצר).

מצטרף לתודות לרמי על הדיווח!
 

טשאפק

New member
אדרעי כמובן ולא גמליאל

האמנם מובטח שקט תעשייתי?
בגלובס דווח אתמול שיו"ר הוועד הגב' גילה גמליאל טוענת שההנהלה אינה עומדת בסיכומים ושוקלת להכריז סכסוך עבודה. (מניסיון העבר בין "שוקלת להכריז סכסוך עבודה" לבין "שביתת פרא פתאומית" המרחק קצר).

מצטרף לתודות לרמי על הדיווח!
אדרעי כמובן ולא גמליאל
 

בועז ל

New member
זאת באמת שאלה טובה.

האמנם מובטח שקט תעשייתי?
בגלובס דווח אתמול שיו"ר הוועד הגב' גילה גמליאל טוענת שההנהלה אינה עומדת בסיכומים ושוקלת להכריז סכסוך עבודה. (מניסיון העבר בין "שוקלת להכריז סכסוך עבודה" לבין "שביתת פרא פתאומית" המרחק קצר).

מצטרף לתודות לרמי על הדיווח!
זאת באמת שאלה טובה.
למרות שקצת קשה לי לראות את הגב' אדרעי חוזרת ל"ימי הזוהר" שלה לאחר הבחירות להסתדרות, הרי שאי כיבוד הסכמים או ביצוע שינויים מבניים נוספים בארגון, מעבר למה שסוכם, עלולים לספק לאדרעי עילה להחזיר אותנו לתקופה הקשה שחווינו לא מזמן.
 

amit1270

New member
היטבת לתאר גם את הרגשתי

תודה רבה, רמי, על הדיווח המפורט ו-

ששוב הקדשת מזמנך הפרטי עבור הפורום. נוכחותו של הפורום באירועים תקשורתיים חשובה מאוד למיצובו כגוף תקשורתי. לך, רמי, יש תרומה חשובה לאספקט זה במהלך השנים האחרונות.

באשר למסע"ת שערך המנכ"ל - התחושה שלי היא שמה שהיה בעידן חקי לא ימשיך בעידן צפריר. בשונה מקודמו שזלזל לעתים קרובות בתקשורת והתמקד בעשייה, לפנינו מנכ"ל שמכיר בחשיבותה הרבה של התקשורת עבור שיפור תדמיתה של ר"י. "טקס קבלת המנכ"ל" שעבר צפריר היה טקס הקשה ביותר שעבר מנכ"ל רכבת כלשהו בשנים האחרונות. הראל המהפכן הותיר לפתחו של צפריר תפוחי אדמה לוהטים, שספק רב אם יכל לצננם בעצמו. ל"מזלו" של צפריר, סכסוך העבודה חרג מפרופורציות של סכסוך עבודה רגיל, כך שהמאבק בגילה וחבורתה לא נותר על כתפיו בלבד. ואם הזכרתי את גילה, הרי שחייבים להודות שזו הצליחה לתמרן את יו"ר ההסתדרות לפינה שכלל לא בטוח שרצה בה מלכתחילה.

בתום הסכסוך, עומדת בפני מנכ"ל הרכבת הזדמנות פז להתמקד בתחומים החשובים ביותר ברכבת שבראשם: שיפור השירות לנוסע. לצפריר מובטחות שלוש שנים וחצי של שקט תעשייתי, ובתנאי שלא ינסה לבצע מהפכות. לטעמי, צפריר אינו צריך להיכנס לדמות הרפורמטור הגדול שהיה חקי. תחום התשתיות מתפקד כבר היום כמעין חברת בת תחת ניהולו של המשנה למנכ"ל. פרויקט ההכפלה הדרומי מסתיים ואתו קרבים לסיומם פרויקטים נוספים. מע"צ הופכת לשחקנית דומיננטית בתחום כשפרויקטים מסילתיים עוברים לניהולה. כל זאת מעניק לצפריר את האווירה הנוחה וההזדמנות הנדירה להיות מנכ"ל יעיל, לא מהפכן,מנכ"ל שיטפל בכל אותם דברים שחשובים לנו הנוסעים באמת: הצפיפות בקרונות וניקיונם, הארכת שעות הפעילות, דיוק הרכבות, שירות אדיב, תחנות משופרות, נגישות, שת"פ עם חברות תח"צ וכיו"ב. מסיבת העיתונאים היא צעד חשוב בעיניי שעניינו הצהרת כוונות ופרישת משנתו המקצועית של המנכ"ל, אך לצעד זה חייבת להתלוות עשייה - החל מאתמול.

אסיים בהבעת תודה לדוברות הרכבת על הזמנתנו לאירוע.
היטבת לתאר גם את הרגשתי
אם כי אני מצטרף לספקות שהעלה טשאפק בעניין "סוף הסכסוך" (מזכיר קצת את המו"מ עם הרשות הפלסטינית).
 

ניקולאי

New member
רבה רמי!

מסיבת עיתונאים עם בועז צפריר - מנכ"ל ר"י
היום בבוקר התקיימה מסיבת עיתונאים עם בועז צפריר, מנכ"ל רכבת ישראל במשרדי ההנהלה שברכבת מרכז. במהלך הפגישה העביר מנכ"ל הרכבת מצגת שסוקרת את השינויים שעוברת ר"י בתקופה האחרונה והצפי לשנים הקרובות. צפריר רצה להציג לדבריו את "הרכבת האמיתית" שמשרתת עשרות אלפי נוסעים מדי יום, וסקר בעיקר פרוייקטים שמטרתם שיפור השירות לנוסע. כמו בפגישה הקודמת, גם היום הפגין בועז צפריר בקיאות רבה בכל הקורה בחברה אותה הוא מנהל וגם ענה לאחר המצגת לשאלות הקהל.
רכבת ישראל נמצאת בתקופה של יציאה מהסטגנציה במס' הנוסעים. מספר שעומד על כ-37 מליון נוסעים בשנה. עד סוף השנה ברכבת ישראל תעלה את מס' נסיעות הרכבת מ- 340 ל-500. עקב הוספת הנסיעות צפוי מס' הנוסעים לעלות עד סוף השנה לכ- 40 מיל'. עד סוף העשור מס' נסיעות הרכבת יעלה ל720, מס' הנוסעים יוכפל ויעמוד על 80 מיל' וגם מס' המושבים ברכבות יוכפל. אורך המסילות של הרכבת יעמוד על 1700 ק"מ ולרשות הנוסעים תועמדנה 63 תחנות.
הרכבת נמצאת היום בשלב של שינוי ניהולי, תרבותי וארגוני. הרכבת פועלת על מנת להכניס תוכן לאמירה "הרכבת היא מוביל עיקרי לאומי של נוסעים" אעפ"י שכיום מס' הנוסעים הרכבת עומד על כ- 6% ממס' הנוסעים באוטובוסים (לדברי המנכ"ל התמונה שונה מאוד כאשר מסתכלים על נתוני נסיעות בינעירוניות). בין השינויים ייערך שיפור משמעותי של מערך התחזוקה של הציוד הנייד וחיזוק השדרה הניהולית. הקמת חברת בת לנדל"ן תסייע בידי ר"י לממש את הפוטנציאל הנדל"ני של השטחים העומדים לרשותה על מנת לשפר את תזרים ההכנסות של החברה ולשפר את השירות לנוסע. ב- 3 השנים הקרובות צפויים להבשיל 4-8 פרוייקטים של חברת הבת, ב- 8 שנים הקרובות 15 פרוייקטים מתוך 30 פרוייקטים בסה"כ. אחד מפרוייקטי הדגל שמקודם על ידי הרכבת הוא מתחם סבידור. בנוסף, תוקם חברת בת למטענים בשיתוף עם משקיע מהמגזר הפרטי שיעזור לר"י לפתח את תחום שינוע המטענים ולהגדיל פי 3 את כמות המטענים המשונעת על ידי הרכבת עד סוף 2015. כיום מהווה שינוע המטענים על ידי רכבת ישראל 8% מסך שינוע המטענים בישראל, המטרה היא להגיע ל- 25%. שיתוף הפעולה יכלול גם הקמת שלוחות לרכבות משא ועבודה עם חברות שינוע פרטיות שיעבירו את המטענים מ/אל המסופים של הרכבת.
הרופרמה בתחזוקת הציוד הנייד תכלול העברת 30% מהתחזוקה של הנייד החשמלי שיגיע בשנים הקרובות. המכרז הראשון לרכישת רכבות חשמליות יצא כבר ברבעון הראשון של 2013. שני המוסכים הראשיים של הרכבת יעברו שדרוג טכנולוגי, שינוי נהלי העבודה לפי דרישות התקן ועבודה במשמרות מסביב לשעון (עבודה במשמרות קיימת כבר במוסך הדיזלים בחיפה כיום). טרם הוחלט מי יהיה הגורם שיקבל את תחזוקת הקרונועים מסוג IC3 שברשות הרכבת.
במסגרת שיפור חווית השירות לנוסע, יפורסם במהלך הקיץ לו"ז חדש שיכלול בתוכו גם את פתיחת הקו המשודרג והמוכפל לבאר שבע. במסגרת ההכפלה יקוצר זמן הנסיעה מ- 76 דקות כיום ל-55 דקות. כמו כן, במסגרת הלו"ז החדש מתוכננת הפעלת רכבות לילה בקו אשקלון ת"א. אנחנו מתחילים להנות מכניסת הציוד הנייד שהגיע במהלך השנה, בתחילת השנה היו לר"י 35,000 מושבים ובסופה יהיו 49,000. עד סוף שנת 2014 צופה ר"י גידול במס' המושבים ל- 57,000 מושבים. בנוסף נכנסו גם 40 קטרים חדשים. כניסת הנייד החדש הרב הביאה לצוואר בקבוק בעיקר בתחום הנהגים שיפעילו אותו.
רכבת ישראל החלה ליישם את פרוייקט האינטרנט המהיר ברכבות. כיום ישנן שתי רכבות שמהוות פיילוט לפרוייקט, אך בזמן הקרוב צפויות להשתדרג כל הרכבות. בפרוייקט זה הושקעו 26 מיל' ש"ח והמנכ"ל רואה בו השקעה מצויינת. גם האפליקציה של רכבת ישראל לטלפונים סלולריים תושק בקרוב.
העלאת אופניים רגילות (לא מתקפלות/ארוזות) תותר בכל הקווים בשעות השפל, 9:00-15:00 ואחרי 19:00 ובימי שישי.
החל בספטמבר ועד סוף השנה יוכנס הרב-קו לשימוש בכל תחנות הרכבת בארץ ויאפשר שימוש בכרטיס ה"חכם".
רכבת ישראל ממשיכה בפרוייקט "שילובים" שמטרתו שיפור התיאום בין חברות האוטובוסים ורכבת ישראל. מטרת הפרוייקט היא לתכנן לוחות זמנים ומסלולים של קווי הזנה של אוטובוסים מ/אל תחנת הרכבת כך שיאפשרו לנוסע נסיעה חלקה ומהירה מדלת אל דלת ככל האפשר. בין היתר משתתפת רכבת ישראל ביוזמות של שאטלים למוקדי בילוי, אזורי תעשיה, חברות, אוניברסיטאות, ערים ומועצות מקומיות.
מדד הדיוק (המוכר גם בשם "הרמזור של חקי") עומד לעבור מתיחת פנים משמעותית ביותר: הזמן המוגדר לאיחור ישאר 5 דק' כפי שהיה קיים עד היום. המדידה של האיחורים משתנה מתחנת הקצה בלבד לכל התחנות שבדרך. בעבר הרכבות שחושבו במדד היו רק הרכבות שפעלו, כעת יחושבו במדד גם רכבות שבוטלו. המשקל שהיה בעבר לרכבות היה אחיד, כעת רכבות עמוסות נוסעים תקבלנה משקל גבוהה יותר במדד מאשר רכבות שנוסעות עם נוסעים בודדים. מדד הדיוק נמצא בבדיקה בהנהלת הרכבת בחודש האחרון וייכנס לאתר האינטרנט של הרכבת בשבועות הקרובים.
יעד הדיוק של רכבת ישראל כיום הוא 92%. מדד הדיוק של הרכבת מתחילת השנה עומד על מעט יותר מ- 92%, למרות השביתות והעיצומים. השיפור במדדי הדיוק החל בחודש נוב' של שנה שעברה ומתבטא במיוחד בשעות השיא. תוצאה זו הושגה באמצעות שיתוף הפעולה של גורמים רבים ברכבת ובהם המוסכים, הנהגים, המפקחים ועוד עובדים רבים אחרים. נושא הדיוק עומד במקום גבוהה מאוד בסדר היום של ר"י.
אני שאלתי האם צפוי שיפור בשעות הפעילות של קווים כמו ראשונים, כ"ס, וירושלים שהשירות בהם מסתיים בשעות יחסית מוקדמות ומקשה על נוסעים רבים מלעשות בהם שימוש? התשובה הייתה מפורטת: הקו לראשונים יוארך עד לתחנת רכבת מרכז במקום עד לתחנת לוד/ההגנה. שדרוג הקו לכפר-סבא צפוי להסתיים עד סוף השנה, אז ייבחן הקו מחדש בחינת השימוש, הלו"ז והתפעול שלו ויוחלט כיצד ניתן לשפר את השירות. קו ת"א-ירושלים יזכה להארכת שעות הפעילות בשעה נוספת.

תודה רבה לדוברות הרכבת על שיתוף הפעולה וההזמנה לפגישה!
רבה רמי!
 

zvir1

New member
ראש עירית קרית גת התבכיין וקיבל עצירה

מסיבת עיתונאים עם בועז צפריר - מנכ"ל ר"י
היום בבוקר התקיימה מסיבת עיתונאים עם בועז צפריר, מנכ"ל רכבת ישראל במשרדי ההנהלה שברכבת מרכז. במהלך הפגישה העביר מנכ"ל הרכבת מצגת שסוקרת את השינויים שעוברת ר"י בתקופה האחרונה והצפי לשנים הקרובות. צפריר רצה להציג לדבריו את "הרכבת האמיתית" שמשרתת עשרות אלפי נוסעים מדי יום, וסקר בעיקר פרוייקטים שמטרתם שיפור השירות לנוסע. כמו בפגישה הקודמת, גם היום הפגין בועז צפריר בקיאות רבה בכל הקורה בחברה אותה הוא מנהל וגם ענה לאחר המצגת לשאלות הקהל.
רכבת ישראל נמצאת בתקופה של יציאה מהסטגנציה במס' הנוסעים. מספר שעומד על כ-37 מליון נוסעים בשנה. עד סוף השנה ברכבת ישראל תעלה את מס' נסיעות הרכבת מ- 340 ל-500. עקב הוספת הנסיעות צפוי מס' הנוסעים לעלות עד סוף השנה לכ- 40 מיל'. עד סוף העשור מס' נסיעות הרכבת יעלה ל720, מס' הנוסעים יוכפל ויעמוד על 80 מיל' וגם מס' המושבים ברכבות יוכפל. אורך המסילות של הרכבת יעמוד על 1700 ק"מ ולרשות הנוסעים תועמדנה 63 תחנות.
הרכבת נמצאת היום בשלב של שינוי ניהולי, תרבותי וארגוני. הרכבת פועלת על מנת להכניס תוכן לאמירה "הרכבת היא מוביל עיקרי לאומי של נוסעים" אעפ"י שכיום מס' הנוסעים הרכבת עומד על כ- 6% ממס' הנוסעים באוטובוסים (לדברי המנכ"ל התמונה שונה מאוד כאשר מסתכלים על נתוני נסיעות בינעירוניות). בין השינויים ייערך שיפור משמעותי של מערך התחזוקה של הציוד הנייד וחיזוק השדרה הניהולית. הקמת חברת בת לנדל"ן תסייע בידי ר"י לממש את הפוטנציאל הנדל"ני של השטחים העומדים לרשותה על מנת לשפר את תזרים ההכנסות של החברה ולשפר את השירות לנוסע. ב- 3 השנים הקרובות צפויים להבשיל 4-8 פרוייקטים של חברת הבת, ב- 8 שנים הקרובות 15 פרוייקטים מתוך 30 פרוייקטים בסה"כ. אחד מפרוייקטי הדגל שמקודם על ידי הרכבת הוא מתחם סבידור. בנוסף, תוקם חברת בת למטענים בשיתוף עם משקיע מהמגזר הפרטי שיעזור לר"י לפתח את תחום שינוע המטענים ולהגדיל פי 3 את כמות המטענים המשונעת על ידי הרכבת עד סוף 2015. כיום מהווה שינוע המטענים על ידי רכבת ישראל 8% מסך שינוע המטענים בישראל, המטרה היא להגיע ל- 25%. שיתוף הפעולה יכלול גם הקמת שלוחות לרכבות משא ועבודה עם חברות שינוע פרטיות שיעבירו את המטענים מ/אל המסופים של הרכבת.
הרופרמה בתחזוקת הציוד הנייד תכלול העברת 30% מהתחזוקה של הנייד החשמלי שיגיע בשנים הקרובות. המכרז הראשון לרכישת רכבות חשמליות יצא כבר ברבעון הראשון של 2013. שני המוסכים הראשיים של הרכבת יעברו שדרוג טכנולוגי, שינוי נהלי העבודה לפי דרישות התקן ועבודה במשמרות מסביב לשעון (עבודה במשמרות קיימת כבר במוסך הדיזלים בחיפה כיום). טרם הוחלט מי יהיה הגורם שיקבל את תחזוקת הקרונועים מסוג IC3 שברשות הרכבת.
במסגרת שיפור חווית השירות לנוסע, יפורסם במהלך הקיץ לו"ז חדש שיכלול בתוכו גם את פתיחת הקו המשודרג והמוכפל לבאר שבע. במסגרת ההכפלה יקוצר זמן הנסיעה מ- 76 דקות כיום ל-55 דקות. כמו כן, במסגרת הלו"ז החדש מתוכננת הפעלת רכבות לילה בקו אשקלון ת"א. אנחנו מתחילים להנות מכניסת הציוד הנייד שהגיע במהלך השנה, בתחילת השנה היו לר"י 35,000 מושבים ובסופה יהיו 49,000. עד סוף שנת 2014 צופה ר"י גידול במס' המושבים ל- 57,000 מושבים. בנוסף נכנסו גם 40 קטרים חדשים. כניסת הנייד החדש הרב הביאה לצוואר בקבוק בעיקר בתחום הנהגים שיפעילו אותו.
רכבת ישראל החלה ליישם את פרוייקט האינטרנט המהיר ברכבות. כיום ישנן שתי רכבות שמהוות פיילוט לפרוייקט, אך בזמן הקרוב צפויות להשתדרג כל הרכבות. בפרוייקט זה הושקעו 26 מיל' ש"ח והמנכ"ל רואה בו השקעה מצויינת. גם האפליקציה של רכבת ישראל לטלפונים סלולריים תושק בקרוב.
העלאת אופניים רגילות (לא מתקפלות/ארוזות) תותר בכל הקווים בשעות השפל, 9:00-15:00 ואחרי 19:00 ובימי שישי.
החל בספטמבר ועד סוף השנה יוכנס הרב-קו לשימוש בכל תחנות הרכבת בארץ ויאפשר שימוש בכרטיס ה"חכם".
רכבת ישראל ממשיכה בפרוייקט "שילובים" שמטרתו שיפור התיאום בין חברות האוטובוסים ורכבת ישראל. מטרת הפרוייקט היא לתכנן לוחות זמנים ומסלולים של קווי הזנה של אוטובוסים מ/אל תחנת הרכבת כך שיאפשרו לנוסע נסיעה חלקה ומהירה מדלת אל דלת ככל האפשר. בין היתר משתתפת רכבת ישראל ביוזמות של שאטלים למוקדי בילוי, אזורי תעשיה, חברות, אוניברסיטאות, ערים ומועצות מקומיות.
מדד הדיוק (המוכר גם בשם "הרמזור של חקי") עומד לעבור מתיחת פנים משמעותית ביותר: הזמן המוגדר לאיחור ישאר 5 דק' כפי שהיה קיים עד היום. המדידה של האיחורים משתנה מתחנת הקצה בלבד לכל התחנות שבדרך. בעבר הרכבות שחושבו במדד היו רק הרכבות שפעלו, כעת יחושבו במדד גם רכבות שבוטלו. המשקל שהיה בעבר לרכבות היה אחיד, כעת רכבות עמוסות נוסעים תקבלנה משקל גבוהה יותר במדד מאשר רכבות שנוסעות עם נוסעים בודדים. מדד הדיוק נמצא בבדיקה בהנהלת הרכבת בחודש האחרון וייכנס לאתר האינטרנט של הרכבת בשבועות הקרובים.
יעד הדיוק של רכבת ישראל כיום הוא 92%. מדד הדיוק של הרכבת מתחילת השנה עומד על מעט יותר מ- 92%, למרות השביתות והעיצומים. השיפור במדדי הדיוק החל בחודש נוב' של שנה שעברה ומתבטא במיוחד בשעות השיא. תוצאה זו הושגה באמצעות שיתוף הפעולה של גורמים רבים ברכבת ובהם המוסכים, הנהגים, המפקחים ועוד עובדים רבים אחרים. נושא הדיוק עומד במקום גבוהה מאוד בסדר היום של ר"י.
אני שאלתי האם צפוי שיפור בשעות הפעילות של קווים כמו ראשונים, כ"ס, וירושלים שהשירות בהם מסתיים בשעות יחסית מוקדמות ומקשה על נוסעים רבים מלעשות בהם שימוש? התשובה הייתה מפורטת: הקו לראשונים יוארך עד לתחנת רכבת מרכז במקום עד לתחנת לוד/ההגנה. שדרוג הקו לכפר-סבא צפוי להסתיים עד סוף השנה, אז ייבחן הקו מחדש בחינת השימוש, הלו"ז והתפעול שלו ויוחלט כיצד ניתן לשפר את השירות. קו ת"א-ירושלים יזכה להארכת שעות הפעילות בשעה נוספת.

תודה רבה לדוברות הרכבת על שיתוף הפעולה וההזמנה לפגישה!
ראש עירית קרית גת התבכיין וקיבל עצירה
בלעדי המתבכיין הזה , לדעתי הרכבת היתה מגיעה לתל אביב ב 50 דקות.
 

בועז ל

New member
לא מסכים. ראש עיריית קריית גת נהג כהלכה

ראש עירית קרית גת התבכיין וקיבל עצירה
בלעדי המתבכיין הזה , לדעתי הרכבת היתה מגיעה לתל אביב ב 50 דקות.
לא מסכים. ראש עיריית קריית גת נהג כהלכה
כשדאג לאיכות השירות שמקבלים נוסעי עירו. בעיית ה-50 דקות היא בעיה של הרכבת ואינה צריכה לעניין את ראש העיר.
 

zvir1

New member
רכבת מהירה בין 2 מטרופולינים לא עוצרת.

לא מסכים. ראש עיריית קריית גת נהג כהלכה
כשדאג לאיכות השירות שמקבלים נוסעי עירו. בעיית ה-50 דקות היא בעיה של הרכבת ואינה צריכה לעניין את ראש העיר.
רכבת מהירה בין 2 מטרופולינים לא עוצרת.
כמו חיפה-תל אביב
או כמו כל רכבת מכובדת בעולם.
פשוט התבכיינות.
 

בועז ל

New member
אצלנו התנאים שונים, כך שההשוואה אינה במקומה.

רכבת מהירה בין 2 מטרופולינים לא עוצרת.
כמו חיפה-תל אביב
או כמו כל רכבת מכובדת בעולם.
פשוט התבכיינות.
אצלנו התנאים שונים, כך שההשוואה אינה במקומה.
מרגע שפתיחת הקו הכפול פוגעת באיכות השירות לה זוכים תושבי קריית גת (והיא אכן פוגעת), גם אני כתושב העיר הפריפריאלית הייתי מצפה שראש העיר של יעשה כל שביכולתו ע"מ לתקן את המעוות.
מבחינתי, שר"י תוסיף רכבת ישירה שאינה עוצרת בתחנת קריית גת ואם אין הדבר מתאפשר בידה, שמנהל התפעול יחטט בריפוד הנדיב של הלו"ז, דקה אחר דקה, עד שימצא דרך להשיב את האבדה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה