מסיבת עיתונאים עם בועז צפריר - מנכ"ל ר"י

מצב
הנושא נעול.

zvir1

New member


ובמה שונים תשובי קרית גת
מתושבי להבים, כפר מנחם, מזכרת בתיה, רמלה, הרצליה, נתניה, חדרה ופרדס חנה?

השיקל התחבורתי אומר שיש תחנות חזקות מאד שראוי שיהיו מקושרות בקווים מהירים (דיירקט) ללא עצירות ביניים, בנוסף לקישור בקווים ישירים (אקספרס) עם עצירה רק בתחנות ראשיות (וזה בהחלט כולל את קרית גת, אבל לא את להבים וכפר מנחם), בנוסף לקישור בקווים מאספים (מולטיסטופ) העוצרים בכל התחנות.

השיקול מתבסס על מספר נוסעים פוטנציאלי בין צמדי תחנות והרצון לתת למסה הגדולה את השירות הטוב ביותר, ולמסה הקטנה יותר שירות טוב קצת פחות, אבל עדיין טוב.

אם בשלב זה של שתי רכבות בשעה יופעל רק המאסף והאקספרס. דייני, כל עוד כשיהיה שלוש רכבות בשעה אחת מהן תוקדש גם לישירה (לא בהכרח בכל שעה, רק בשעות בהן מובהק שרוב מוחלט מהנוסעים נוסעים בין תל אביב לב"ש). זה בדיוק מה שעשו בחיפה תל אביב.
 

בועז ל

New member


ובמה שונים תשובי קרית גת
מתושבי להבים, כפר מנחם, מזכרת בתיה, רמלה, הרצליה, נתניה, חדרה ופרדס חנה?

השיקל התחבורתי אומר שיש תחנות חזקות מאד שראוי שיהיו מקושרות בקווים מהירים (דיירקט) ללא עצירות ביניים, בנוסף לקישור בקווים ישירים (אקספרס) עם עצירה רק בתחנות ראשיות (וזה בהחלט כולל את קרית גת, אבל לא את להבים וכפר מנחם), בנוסף לקישור בקווים מאספים (מולטיסטופ) העוצרים בכל התחנות.

השיקול מתבסס על מספר נוסעים פוטנציאלי בין צמדי תחנות והרצון לתת למסה הגדולה את השירות הטוב ביותר, ולמסה הקטנה יותר שירות טוב קצת פחות, אבל עדיין טוב.

אם בשלב זה של שתי רכבות בשעה יופעל רק המאסף והאקספרס. דייני, כל עוד כשיהיה שלוש רכבות בשעה אחת מהן תוקדש גם לישירה (לא בהכרח בכל שעה, רק בשעות בהן מובהק שרוב מוחלט מהנוסעים נוסעים בין תל אביב לב"ש). זה בדיוק מה שעשו בחיפה תל אביב.

קריית גת בהחלט שונה מכל אותם מקומות שהזכרת. הן במאפייני מיקום/פריפריה והן ביחס למה שהתקיים טרם הכפלת הקו. את הפעלת הנוסחאות התחבורתיות יש להפעיל במצבים סטנדרטיים - מה שלא ניתן עדיין לומר שקיים בקו לבאר שבע.
 

down under

New member
מהרצליה, נתניה וחדרה

ובמה שונים תשובי קרית גת
מתושבי להבים, כפר מנחם, מזכרת בתיה, רמלה, הרצליה, נתניה, חדרה ופרדס חנה?

השיקל התחבורתי אומר שיש תחנות חזקות מאד שראוי שיהיו מקושרות בקווים מהירים (דיירקט) ללא עצירות ביניים, בנוסף לקישור בקווים ישירים (אקספרס) עם עצירה רק בתחנות ראשיות (וזה בהחלט כולל את קרית גת, אבל לא את להבים וכפר מנחם), בנוסף לקישור בקווים מאספים (מולטיסטופ) העוצרים בכל התחנות.

השיקול מתבסס על מספר נוסעים פוטנציאלי בין צמדי תחנות והרצון לתת למסה הגדולה את השירות הטוב ביותר, ולמסה הקטנה יותר שירות טוב קצת פחות, אבל עדיין טוב.

אם בשלב זה של שתי רכבות בשעה יופעל רק המאסף והאקספרס. דייני, כל עוד כשיהיה שלוש רכבות בשעה אחת מהן תוקדש גם לישירה (לא בהכרח בכל שעה, רק בשעות בהן מובהק שרוב מוחלט מהנוסעים נוסעים בין תל אביב לב"ש). זה בדיוק מה שעשו בחיפה תל אביב.
מהרצליה, נתניה וחדרה
יש בין 2 ל-3 רכבות לת"א בכל שעה. לחדרה תמיד שתי רכבות בשעות העומס (כחצי משעות הפעילות היומיות, כלומר בין 6 בבוקר ל-9 בערב)
ומנתניה והרצליה יש בשעות הללו 3 רכבות בכל שעה לכל כוון.

להבים, כפר מנחם ומזכרת בתיה גם יחד זה פחות ממחצית כמות האוכלוסיה של קרית גת.

רמלה צמודה ממש ללוד וע"י נסיעה של 5 דקות בפרייבט או במונית שירות מגיעים בבועז קלי קלות לתחנת הרכבת של לוד ומשם לוקחים רכבת לכל יעד
אפשרי של רכבת ישראל.

קרית גת לא צמודה לשום תחנת רכבת של עיר אחרת (כמו מקרה רמלה-לוד) ואין ממנה 2 או 3 רכבות כל שעה כמו מחדרה, נתניה והרצליה.
 

down under

New member
עוד כמה מלים לך ולזה עם התגובה הדוחה

ובמה שונים תשובי קרית גת
מתושבי להבים, כפר מנחם, מזכרת בתיה, רמלה, הרצליה, נתניה, חדרה ופרדס חנה?

השיקל התחבורתי אומר שיש תחנות חזקות מאד שראוי שיהיו מקושרות בקווים מהירים (דיירקט) ללא עצירות ביניים, בנוסף לקישור בקווים ישירים (אקספרס) עם עצירה רק בתחנות ראשיות (וזה בהחלט כולל את קרית גת, אבל לא את להבים וכפר מנחם), בנוסף לקישור בקווים מאספים (מולטיסטופ) העוצרים בכל התחנות.

השיקול מתבסס על מספר נוסעים פוטנציאלי בין צמדי תחנות והרצון לתת למסה הגדולה את השירות הטוב ביותר, ולמסה הקטנה יותר שירות טוב קצת פחות, אבל עדיין טוב.

אם בשלב זה של שתי רכבות בשעה יופעל רק המאסף והאקספרס. דייני, כל עוד כשיהיה שלוש רכבות בשעה אחת מהן תוקדש גם לישירה (לא בהכרח בכל שעה, רק בשעות בהן מובהק שרוב מוחלט מהנוסעים נוסעים בין תל אביב לב"ש). זה בדיוק מה שעשו בחיפה תל אביב.
עוד כמה מלים לך ולזה עם התגובה הדוחה
בדקתי את נתוני הנוסעים בחודש ספט' 09' של הרכבת ביזגרוּאל מדינת.

בתחנת ק' גת היו באותו חודש 35,000 נוסעים. אגב, יש 12 תחנות (מתוך 47) עם פחות נוסעים מקרית גת.
כלומר ק' גת היא ממש לא בתחתית הטבלה אלא במקום סביר - (מינוס) באמצע.
בשתי הבאר שבעיות גם יחד (משנת 2000 או 2001 יש בעצם שתי תחנות בב"ש) היו באותו חודש 172,000 נוסעים.

כלומר בקרית גת היו כמעט 20% מכמות הנוסעים שיש בקו הזה.
בתחנת להבים היו רק 11,000 נוסעים באותו חודש. פי 3 פחות מאשר בקרית גת.

מה שמלמד שיחסית ק' גת איננה עוד תחנה שולית בקו משל כפר מנחם או מעלה אביונה או משמר הכרפס וכו'.
 

בועז ל

New member
לשתי הודעותיך, קובי.

עוד כמה מלים לך ולזה עם התגובה הדוחה
בדקתי את נתוני הנוסעים בחודש ספט' 09' של הרכבת ביזגרוּאל מדינת.

בתחנת ק' גת היו באותו חודש 35,000 נוסעים. אגב, יש 12 תחנות (מתוך 47) עם פחות נוסעים מקרית גת.
כלומר ק' גת היא ממש לא בתחתית הטבלה אלא במקום סביר - (מינוס) באמצע.
בשתי הבאר שבעיות גם יחד (משנת 2000 או 2001 יש בעצם שתי תחנות בב"ש) היו באותו חודש 172,000 נוסעים.

כלומר בקרית גת היו כמעט 20% מכמות הנוסעים שיש בקו הזה.
בתחנת להבים היו רק 11,000 נוסעים באותו חודש. פי 3 פחות מאשר בקרית גת.

מה שמלמד שיחסית ק' גת איננה עוד תחנה שולית בקו משל כפר מנחם או מעלה אביונה או משמר הכרפס וכו'.
לשתי הודעותיך, קובי.
 

zvir1

New member
אם מעלה אביונה עושה לך את זה

עוד כמה מלים לך ולזה עם התגובה הדוחה
בדקתי את נתוני הנוסעים בחודש ספט' 09' של הרכבת ביזגרוּאל מדינת.

בתחנת ק' גת היו באותו חודש 35,000 נוסעים. אגב, יש 12 תחנות (מתוך 47) עם פחות נוסעים מקרית גת.
כלומר ק' גת היא ממש לא בתחתית הטבלה אלא במקום סביר - (מינוס) באמצע.
בשתי הבאר שבעיות גם יחד (משנת 2000 או 2001 יש בעצם שתי תחנות בב"ש) היו באותו חודש 172,000 נוסעים.

כלומר בקרית גת היו כמעט 20% מכמות הנוסעים שיש בקו הזה.
בתחנת להבים היו רק 11,000 נוסעים באותו חודש. פי 3 פחות מאשר בקרית גת.

מה שמלמד שיחסית ק' גת איננה עוד תחנה שולית בקו משל כפר מנחם או מעלה אביונה או משמר הכרפס וכו'.
אם מעלה אביונה עושה לך את זה
אז מי אני הדוחה שאלין.
עדיין אני נשאר בדעתי , שראש עיריית ק. גת הוא מתבכיין. זו דעתי וכבד אותה , גם אם זה לא בדעתך.
 

down under

New member
אני ממש לא מתכוון לכבד דעה כזו

אם מעלה אביונה עושה לך את זה
אז מי אני הדוחה שאלין.
עדיין אני נשאר בדעתי , שראש עיריית ק. גת הוא מתבכיין. זו דעתי וכבד אותה , גם אם זה לא בדעתך.
אני ממש לא מתכוון לכבד דעה כזו
 

אורי404

New member
יש מעט רכבות ישירות ת"א-חיפה

ובמה שונים תשובי קרית גת
מתושבי להבים, כפר מנחם, מזכרת בתיה, רמלה, הרצליה, נתניה, חדרה ופרדס חנה?

השיקל התחבורתי אומר שיש תחנות חזקות מאד שראוי שיהיו מקושרות בקווים מהירים (דיירקט) ללא עצירות ביניים, בנוסף לקישור בקווים ישירים (אקספרס) עם עצירה רק בתחנות ראשיות (וזה בהחלט כולל את קרית גת, אבל לא את להבים וכפר מנחם), בנוסף לקישור בקווים מאספים (מולטיסטופ) העוצרים בכל התחנות.

השיקול מתבסס על מספר נוסעים פוטנציאלי בין צמדי תחנות והרצון לתת למסה הגדולה את השירות הטוב ביותר, ולמסה הקטנה יותר שירות טוב קצת פחות, אבל עדיין טוב.

אם בשלב זה של שתי רכבות בשעה יופעל רק המאסף והאקספרס. דייני, כל עוד כשיהיה שלוש רכבות בשעה אחת מהן תוקדש גם לישירה (לא בהכרח בכל שעה, רק בשעות בהן מובהק שרוב מוחלט מהנוסעים נוסעים בין תל אביב לב"ש). זה בדיוק מה שעשו בחיפה תל אביב.
יש מעט רכבות ישירות ת"א-חיפה
אולי לא ראיתי נכון באתר "רכבת ישראל". אבל רק בבוקר מ 06:18 עד 10:18 מחוף הכרמל לתל אביב, יש פעם בשעה רכבת ישירה, שלא עוצרת בבנימינה.
ביתר שעות היום יש עצירה בבנימינה, כאשר חלק מהרכבות המהירות גם עוצרות בעתלית.
 

נוסע234

New member
מצד שני אין רכבות מאספות חיפה-ת"א

יש מעט רכבות ישירות ת"א-חיפה
אולי לא ראיתי נכון באתר "רכבת ישראל". אבל רק בבוקר מ 06:18 עד 10:18 מחוף הכרמל לתל אביב, יש פעם בשעה רכבת ישירה, שלא עוצרת בבנימינה.
ביתר שעות היום יש עצירה בבנימינה, כאשר חלק מהרכבות המהירות גם עוצרות בעתלית.
מצד שני אין רכבות מאספות חיפה-ת"א
לרכבות יש לכל היותר שתי עצירות בדרך. מי שרוצה להגיע לנתניה למשל מחליף רכבת, ולא קורה שום אסון.
בקו לבאר שבע לעומת זאת החליטו שאחת הרכבות תהיה מאספת, שלא נוסעת בדרך הקצרה ביותר ויש לה 4 עצירות לפני שהיא מגיעה לתל אביב (בעתיד אולי 5 כשיסיימו את תחנת כפר מנחם?). זה אומר שתושבי באר שבע יקבלו שירות פחות טוב משמעותית מתושבי חיפה.
 
כולם יהנו מהמסילה החדשה והכפולה בקו ב''ש

מצד שני אין רכבות מאספות חיפה-ת"א
לרכבות יש לכל היותר שתי עצירות בדרך. מי שרוצה להגיע לנתניה למשל מחליף רכבת, ולא קורה שום אסון.
בקו לבאר שבע לעומת זאת החליטו שאחת הרכבות תהיה מאספת, שלא נוסעת בדרך הקצרה ביותר ויש לה 4 עצירות לפני שהיא מגיעה לתל אביב (בעתיד אולי 5 כשיסיימו את תחנת כפר מנחם?). זה אומר שתושבי באר שבע יקבלו שירות פחות טוב משמעותית מתושבי חיפה.
כולם יהנו מהמסילה החדשה והכפולה בקו ב''ש
תושבי ב''ש שיגיעו ברכבת מהירה לתל אביב תוך 55 דקות עם עצירה אחת בקריית גת, או עם רכבת מאספת עם מעבר בנתב''ג תוך 76 דק'.
תושבי קריית גת יקבלו גם הם 2 רכבות בשעה כל היום אחת ישירה לת''א ואחת מאספת.
תושבי הדרום גם יזכו לרכבות לילה לנתב''ג.
גם תושבי להבים ורהט יזכו לתוספת בוקר מוקדמת: 2 רכבות לת''א בין 06:00 ל07:00 בבוקר.
ראוי שנדע לברך על המוגמר, לאחר שנים כה רבות של שרות רכבתי בנוני ופחות מכך בקו ב''ש.
 

נוסע234

New member
ראוי שנברך על המוגמר ונעביר ביקורת היכן שצריך

כולם יהנו מהמסילה החדשה והכפולה בקו ב''ש
תושבי ב''ש שיגיעו ברכבת מהירה לתל אביב תוך 55 דקות עם עצירה אחת בקריית גת, או עם רכבת מאספת עם מעבר בנתב''ג תוך 76 דק'.
תושבי קריית גת יקבלו גם הם 2 רכבות בשעה כל היום אחת ישירה לת''א ואחת מאספת.
תושבי הדרום גם יזכו לרכבות לילה לנתב''ג.
גם תושבי להבים ורהט יזכו לתוספת בוקר מוקדמת: 2 רכבות לת''א בין 06:00 ל07:00 בבוקר.
ראוי שנדע לברך על המוגמר, לאחר שנים כה רבות של שרות רכבתי בנוני ופחות מכך בקו ב''ש.
ראוי שנברך על המוגמר ונעביר ביקורת היכן שצריך
ודאי שהעובדה שתהיה רכבת אחת בשעה שתהיה מהירה יותר מהקיימת מהווה שיפור, וזה דבר טוב ומשמח.

ועכשיו לביקורת: נכון שתושב באר שבע שמשעמם לו יוכל לנסוע ברכבת המאספת עם מעבר בנתב"ג. אבל מי יעשה את זה?

לתושב חיפה יש שתי רכבות בשעה לתל אביב בשעות השפל. אחת לוקחת 48 דקות, אחת 50 דקות (עם עצירה בעתלית). מכיוון שההבדל בזמן הנסיעה לא משמעותי חיפאי שרוצה להגיע לתל אביב ילך לרכבת הבאה שיוצאת.
לעומת זאת המאספת מבאר שבע מתוכננת להיות כל כך איטית שאין טעם לנסוע בה - עדיף כבר לחכות לישירה. אז זה אומר שלכל צורך ועניין, לבאר שבעים תהיה רכבת נורמלית אחת בשעה לתל אביב - שיפור במהירות (טוב) אבל בלי שיפור אמיתי בתדירות (רע).

הייתי מצפה שבקו באר שבע - תל אביב תהיינה שתי רכבות סבירות בשעה. זמן סביר לנסיעה בקו של כ-100 ק"מ הוא לא יותר מאשר שעה. לו הייתה רכבת אחת של 55 דקות ורכבת שניה של 60 דקות אז מי שהיה מפספס את הרכבת של ה-55 דקות היה לוקח את הרכבת הבאה, במקום שהוא יחכה שעה לרכבת המהירה הבאה.

אני חושב שעל כל תחנה שמוסיפים לקו אפשר לאמר שזה לא נורא ורק מוסיף 2-3 דקות, וזה נכון, אבל אם נסחפים ומוסיפים עוד ועוד תחנות אז זה כבר נהיה מוגזם. הקו המאסף המתוכנן לבאר שבע הוא דוגמא לכך.
 
אם מדקדקים בהשוואה בין באר שבע לחיפה, אז בא

ראוי שנברך על המוגמר ונעביר ביקורת היכן שצריך
ודאי שהעובדה שתהיה רכבת אחת בשעה שתהיה מהירה יותר מהקיימת מהווה שיפור, וזה דבר טוב ומשמח.

ועכשיו לביקורת: נכון שתושב באר שבע שמשעמם לו יוכל לנסוע ברכבת המאספת עם מעבר בנתב"ג. אבל מי יעשה את זה?

לתושב חיפה יש שתי רכבות בשעה לתל אביב בשעות השפל. אחת לוקחת 48 דקות, אחת 50 דקות (עם עצירה בעתלית). מכיוון שההבדל בזמן הנסיעה לא משמעותי חיפאי שרוצה להגיע לתל אביב ילך לרכבת הבאה שיוצאת.
לעומת זאת המאספת מבאר שבע מתוכננת להיות כל כך איטית שאין טעם לנסוע בה - עדיף כבר לחכות לישירה. אז זה אומר שלכל צורך ועניין, לבאר שבעים תהיה רכבת נורמלית אחת בשעה לתל אביב - שיפור במהירות (טוב) אבל בלי שיפור אמיתי בתדירות (רע).

הייתי מצפה שבקו באר שבע - תל אביב תהיינה שתי רכבות סבירות בשעה. זמן סביר לנסיעה בקו של כ-100 ק"מ הוא לא יותר מאשר שעה. לו הייתה רכבת אחת של 55 דקות ורכבת שניה של 60 דקות אז מי שהיה מפספס את הרכבת של ה-55 דקות היה לוקח את הרכבת הבאה, במקום שהוא יחכה שעה לרכבת המהירה הבאה.

אני חושב שעל כל תחנה שמוסיפים לקו אפשר לאמר שזה לא נורא ורק מוסיף 2-3 דקות, וזה נכון, אבל אם נסחפים ומוסיפים עוד ועוד תחנות אז זה כבר נהיה מוגזם. הקו המאסף המתוכנן לבאר שבע הוא דוגמא לכך.
אם מדקדקים בהשוואה בין באר שבע לחיפה, אז בא
נשווה גם את שירות האוטובוסים בין שתי הערים לבין תל אביב. מה התדירות של קו 910 וכמה תחנות יש לו בדרך לעומת התדירות של קווים 370 ו-380 והתחנות שיש להם בדרך?
אם כבר השוואה מוחלטת בין חיפה לבאר שבע, אז מדוע רק ברכבות ולא גם בשירות האוטובוסי?
למה שלא יהיה חזרה קו 900 תדיר שלא עוצר בדרך ומחירו יהיה דומה למחיר של 370 ו-380?
היתרון הגדול בשירות האוטובוסים בין באר שבע לתל אביב מפצה על יתרונה של חיפה בשירות הרכבתי.

ומלבד זאת, לא לשכוח - מטרופולין חיפה עדיין הרבה יותר מאוכלס מהעיר באר שבע וסביבתה.

אבל אין מה לעשות, אצל בני אדם הדשא של השכן תמיד ירוק יותר...
 

נוסע234

New member
לא השוואה טובה

אם מדקדקים בהשוואה בין באר שבע לחיפה, אז בא
נשווה גם את שירות האוטובוסים בין שתי הערים לבין תל אביב. מה התדירות של קו 910 וכמה תחנות יש לו בדרך לעומת התדירות של קווים 370 ו-380 והתחנות שיש להם בדרך?
אם כבר השוואה מוחלטת בין חיפה לבאר שבע, אז מדוע רק ברכבות ולא גם בשירות האוטובוסי?
למה שלא יהיה חזרה קו 900 תדיר שלא עוצר בדרך ומחירו יהיה דומה למחיר של 370 ו-380?
היתרון הגדול בשירות האוטובוסים בין באר שבע לתל אביב מפצה על יתרונה של חיפה בשירות הרכבתי.

ומלבד זאת, לא לשכוח - מטרופולין חיפה עדיין הרבה יותר מאוכלס מהעיר באר שבע וסביבתה.

אבל אין מה לעשות, אצל בני אדם הדשא של השכן תמיד ירוק יותר...
לא השוואה טובה
הרי הסיבה היחידה לכך שיש שירות אוטובוסים תדיר בין באר שבע לתל אביב היא בדיוק שהרכבת כרגע לא נותנת שירות טוב מספיק.

נניח שתציע לחיפאים את העסקה הבאה: תהיה רק רכבת מהירה אחת בשעה. השניה תעצור ב-5 תחנות ביניים ויקח לה שעה ורבע להגיע לתל אביב. בתמורה, הם יקבלו אוטובוס ישיר במחיר מוזל. האם הם יסכימו לעסקה?

אני מניח שהביקוש לאוטובוסים בין חיפה לתל אביב הוא נמוך מכיוון שהרכבת נותנת שירות טוב והאוטובוס לא יכול להתחרות ברכבת. ברגע שתהיה רכבת טובה יותר בין באר שבע לתל אביב הביקוש לאוטובוסים יפחת. בדיוק כפי כיום יוצאים קווי 405 ו-480 בין ירושלים לתל אביב כל כמה דקות, ואחרי שיסיימו את הקו המהיר לירושלים אז ספק אם הקווים האלה ישרדו, בטח לא בתדירות הנוכחית.

הבעיה כאן היא שעושים את השיקול הבא: אם נותנים רכבת מהירה אחת בשעה, אז הרכבת השניה יכולה להיות מאד איטית ואפשר להוסיף לה עוד ועוד תחנות, ומי שלא נאה לו יכול לקחת את המהירה. זה פשוט לא שיקול נכון. כל הרכבות צריכות להיות כאלה שמגיעות במהירות סבירה - חלק מהירות, חלק אולי עם עצירה או שתיים נוספות. אבל רכבת שלוקח לה יותר משעה להגיע מבאר שבע לתל אביב זה דבר שלא צריך להיות בלו"ז.
 
אז האם אתה בעד להשוות את שירות הרכבות ובמקביל

לא השוואה טובה
הרי הסיבה היחידה לכך שיש שירות אוטובוסים תדיר בין באר שבע לתל אביב היא בדיוק שהרכבת כרגע לא נותנת שירות טוב מספיק.

נניח שתציע לחיפאים את העסקה הבאה: תהיה רק רכבת מהירה אחת בשעה. השניה תעצור ב-5 תחנות ביניים ויקח לה שעה ורבע להגיע לתל אביב. בתמורה, הם יקבלו אוטובוס ישיר במחיר מוזל. האם הם יסכימו לעסקה?

אני מניח שהביקוש לאוטובוסים בין חיפה לתל אביב הוא נמוך מכיוון שהרכבת נותנת שירות טוב והאוטובוס לא יכול להתחרות ברכבת. ברגע שתהיה רכבת טובה יותר בין באר שבע לתל אביב הביקוש לאוטובוסים יפחת. בדיוק כפי כיום יוצאים קווי 405 ו-480 בין ירושלים לתל אביב כל כמה דקות, ואחרי שיסיימו את הקו המהיר לירושלים אז ספק אם הקווים האלה ישרדו, בטח לא בתדירות הנוכחית.

הבעיה כאן היא שעושים את השיקול הבא: אם נותנים רכבת מהירה אחת בשעה, אז הרכבת השניה יכולה להיות מאד איטית ואפשר להוסיף לה עוד ועוד תחנות, ומי שלא נאה לו יכול לקחת את המהירה. זה פשוט לא שיקול נכון. כל הרכבות צריכות להיות כאלה שמגיעות במהירות סבירה - חלק מהירות, חלק אולי עם עצירה או שתיים נוספות. אבל רכבת שלוקח לה יותר משעה להגיע מבאר שבע לתל אביב זה דבר שלא צריך להיות בלו"ז.
אז האם אתה בעד להשוות את שירות הרכבות ובמקביל
גם את שירות האוטובוסים?
רכבת ישירה בשעות העומס, רכבת שעוצרת בקרית גת בלבד כל שעה ורכבת שעוצרת בלהבים וקרית גת בלבד כל שעה (כמעט) ובמקביל שירות האוטובוסים מבאר שבע לתל אביב יופחת לרמה מדוייקת הזהה לרמת ה-910 שבין חיפה לתל אביב (וכן השוואה במחיר)?
האם זה מה שתושבי באר שבע רוצים?
אגב, בשירות כזה עדיין יש בעיה, כי אז לא תהיה בשעות היום רכבת ישירה בין באר שבע לנתב"ג, אבל לפי ההתייחסות למעבר דרך נתב"ג, אולי תושבי באר שבע מעדיפים את זה?
אני יודע על לפחות תושב באר שבעי אחד, שכותב כאן בפורום, שיתנגד בתוקף ל"עסקה" כזו...
 

נוסע234

New member
אם שירות הרכבות ישתפר אז בלאו הכי זה יקרה

אז האם אתה בעד להשוות את שירות הרכבות ובמקביל
גם את שירות האוטובוסים?
רכבת ישירה בשעות העומס, רכבת שעוצרת בקרית גת בלבד כל שעה ורכבת שעוצרת בלהבים וקרית גת בלבד כל שעה (כמעט) ובמקביל שירות האוטובוסים מבאר שבע לתל אביב יופחת לרמה מדוייקת הזהה לרמת ה-910 שבין חיפה לתל אביב (וכן השוואה במחיר)?
האם זה מה שתושבי באר שבע רוצים?
אגב, בשירות כזה עדיין יש בעיה, כי אז לא תהיה בשעות היום רכבת ישירה בין באר שבע לנתב"ג, אבל לפי ההתייחסות למעבר דרך נתב"ג, אולי תושבי באר שבע מעדיפים את זה?
אני יודע על לפחות תושב באר שבעי אחד, שכותב כאן בפורום, שיתנגד בתוקף ל"עסקה" כזו...
אם שירות הרכבות ישתפר אז בלאו הכי זה יקרה
אם תהיינה 2 רכבות בשעה כפי שאתה כותב, אני מניח שהביקוש לאוטובוסים ירד בצורה משמעותית. הרי אפילו היום, למרות שהאוטובוס זול יותר מהרכבת והנסיעה ברכבת איטית מדי, בכל זאת אנשים רבים מעדיפים את הרכבת והיא די מלאה.

לגבי עצירה בנתב"ג - התייחסתי לנושא בהרחבה. בשעות היום כמעט שאין טעם ברכבת ישירה לנתב"ג, כי אלה שעות שיש בהן יחסית מעט טיסות יוצאות. לכן המשמעות היא: פגיעה משמעותית ברוב הגדול של הנוסעים (לתל אביב) לטובת מיעוט קטן.
חשוב מאד שיהיה קישור לנתב"ג, בעיקר בלילה. אבל כמו שנוסע מחיפה לנתניה יכול להחליף רכבת, גם נוסעים מבאר שבע לנתב"ג יכולים להחליף. בסה"כ גם מי שטס הרבה לחו"ל לא טס על בסיס יום-יומי, ולא צריך להתרגש מזה שצריך להכניס ולהוציא מזוודה מהרכבת - למזוודות יש גלגלים, ובתחנות הרכבת יש מעליות ודרגנועים.

נראה לי שהעצירה בנתב"ג היא יותר לצורך שיקולי "יוקרה" ויחסי ציבור ופחות משרתת את הנוסעים, וחבל.

לגבי עצירות נוספות - מובן שצריך לשקול את המצב לגופו. אני חושב למשל שעצירה בלוד היא חשובה מכיוון שזו תחנת החלפה גדולה. אבל אפשר בהחלט לוותר על העצירה בנתב"ג, ולהגיע למצב שבו הרכבת המאספת מגיעה לתל אביב בתוך בערך 60 דקות - זה ישפר מאד את מצבם של תושבי באר שבע.
 

down under

New member
מסכים מאוד!

אם שירות הרכבות ישתפר אז בלאו הכי זה יקרה
אם תהיינה 2 רכבות בשעה כפי שאתה כותב, אני מניח שהביקוש לאוטובוסים ירד בצורה משמעותית. הרי אפילו היום, למרות שהאוטובוס זול יותר מהרכבת והנסיעה ברכבת איטית מדי, בכל זאת אנשים רבים מעדיפים את הרכבת והיא די מלאה.

לגבי עצירה בנתב"ג - התייחסתי לנושא בהרחבה. בשעות היום כמעט שאין טעם ברכבת ישירה לנתב"ג, כי אלה שעות שיש בהן יחסית מעט טיסות יוצאות. לכן המשמעות היא: פגיעה משמעותית ברוב הגדול של הנוסעים (לתל אביב) לטובת מיעוט קטן.
חשוב מאד שיהיה קישור לנתב"ג, בעיקר בלילה. אבל כמו שנוסע מחיפה לנתניה יכול להחליף רכבת, גם נוסעים מבאר שבע לנתב"ג יכולים להחליף. בסה"כ גם מי שטס הרבה לחו"ל לא טס על בסיס יום-יומי, ולא צריך להתרגש מזה שצריך להכניס ולהוציא מזוודה מהרכבת - למזוודות יש גלגלים, ובתחנות הרכבת יש מעליות ודרגנועים.

נראה לי שהעצירה בנתב"ג היא יותר לצורך שיקולי "יוקרה" ויחסי ציבור ופחות משרתת את הנוסעים, וחבל.

לגבי עצירות נוספות - מובן שצריך לשקול את המצב לגופו. אני חושב למשל שעצירה בלוד היא חשובה מכיוון שזו תחנת החלפה גדולה. אבל אפשר בהחלט לוותר על העצירה בנתב"ג, ולהגיע למצב שבו הרכבת המאספת מגיעה לתל אביב בתוך בערך 60 דקות - זה ישפר מאד את מצבם של תושבי באר שבע.
מסכים מאוד!
לדעתי יש לעשות שרק רכבות הלילה מבאר שבע ואליה יעברו דרך נתב"ג
ואולי עוד 2 רכבות לכל כוון במהלך היום. כלומר שתי רכבות מת"א לב"ש יעברו בשעות היום בנתב"ג
ושתיים בכוון ההפוך.

בשאר הזמן באר שבעים שרוצים לטוס לחו"ל שירדו בלוד ויקחו רכבת שתסע מאשקלון או מהראשונים או מהשד יודע איפה דרך לוד לכוון נתב"ג.
או שיסעו עד להגנה ושם באותו אי רציפים יקחו רכבת נתב"גה.

בשביל כמות זעומה של נוסעים בכל רכבת זה ממש לא הגיוני ובעיקר לא הגון לגרום לזמן נסיעה על גבול השערורייתי בין ב"ש לת"א.
 

אורי404

New member


מסכים מאוד!
לדעתי יש לעשות שרק רכבות הלילה מבאר שבע ואליה יעברו דרך נתב"ג
ואולי עוד 2 רכבות לכל כוון במהלך היום. כלומר שתי רכבות מת"א לב"ש יעברו בשעות היום בנתב"ג
ושתיים בכוון ההפוך.

בשאר הזמן באר שבעים שרוצים לטוס לחו"ל שירדו בלוד ויקחו רכבת שתסע מאשקלון או מהראשונים או מהשד יודע איפה דרך לוד לכוון נתב"ג.
או שיסעו עד להגנה ושם באותו אי רציפים יקחו רכבת נתב"גה.

בשביל כמות זעומה של נוסעים בכל רכבת זה ממש לא הגיוני ובעיקר לא הגון לגרום לזמן נסיעה על גבול השערורייתי בין ב"ש לת"א.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה