ובמה שונים תשובי קרית גת
מתושבי להבים, כפר מנחם, מזכרת בתיה, רמלה, הרצליה, נתניה, חדרה ופרדס חנה?
השיקל התחבורתי אומר שיש תחנות חזקות מאד שראוי שיהיו מקושרות בקווים מהירים (דיירקט) ללא עצירות ביניים, בנוסף לקישור בקווים ישירים (אקספרס) עם עצירה רק בתחנות ראשיות (וזה בהחלט כולל את קרית גת, אבל לא את להבים וכפר מנחם), בנוסף לקישור בקווים מאספים (מולטיסטופ) העוצרים בכל התחנות.
השיקול מתבסס על מספר נוסעים פוטנציאלי בין צמדי תחנות והרצון לתת למסה הגדולה את השירות הטוב ביותר, ולמסה הקטנה יותר שירות טוב קצת פחות, אבל עדיין טוב.
אם בשלב זה של שתי רכבות בשעה יופעל רק המאסף והאקספרס. דייני, כל עוד כשיהיה שלוש רכבות בשעה אחת מהן תוקדש גם לישירה (לא בהכרח בכל שעה, רק בשעות בהן מובהק שרוב מוחלט מהנוסעים נוסעים בין תל אביב לב"ש). זה בדיוק מה שעשו בחיפה תל אביב.