מסימני הפאשיזם: "מי שלא יתגייס- לא יצביע"

lironk25

New member
מסימני הפאשיזם: "מי שלא יתגייס- לא יצביע"

תודה לאיתן כבל ולמפלגת "האבודה", שמדרדרת אותנו לתהום הפאשיזם. "מצביעים". מה דעתכם? החוק יעבור בכנסת? (אני מניחה שבגץ בטוח לא יאשר חוק כזה).
 

smailie

New member
אני מתפלא. דווקא איתן כבל???

הוא הח"כ שהייתי הכי פחות מצפה ממנו להצהרות לאומניות כאלה. יש כאלה שלהם יותר מתאים להתבטא כך ולבוא בהצעות כאלה. ואם הוא כל - כך מתעקש על חובת השירות בצה"ל, אז לפחות שיעזור גם לי בנושא הזה. מצורף קובץ doc.
 

lironk25

New member
סיפור מעניין ומרגש.

אני מאחלת לך המון בהצלחה בהמשך :)
 

primus solus

New member
פאשיזם ../images/Emo6.gif

יש בהצעת החוק הזאת מן הצדק, הבעיה שמצב הנוכחי היא תגרום בעיקר עוול. הכיוון נכון, הביצוע דרקוני ופופוליסטי.
 

lironk25

New member
אתה באמת חושב שניתן למנוע מאדם את זכות ההצבעה

כי הוא לא "תרם" למדינה. מי אמר שתרומה למדינה היא רק דרך שירות לאומי או צבא? תחשוב טוב למה מגייסים אותך בגיל 18, אחרי שאתה יוצא מהמסגרת ורואה את העולם האמיתי ולא מתוך מסגרות, המוטיבציה שלך לשרת יורדת..
 

primus solus

New member
אני חושב שקודם כל אפשר

למנוע מאדם זכות הצבעה כעקרון. מתי כן ומתי לא? זו כבר שאלה אחרת.
 

EladLR

New member
שום פאשיזם ושום דבר!

חוק מצויין. הכוונה היא שמי שלא מתאים לצבא... כולל ערבים ודתיים יעשה שירות לאומי. מי שלא יעשה צבא ושירות לאומי כלומר לא יהיה מוכן לתרום למדינה שבה הוא חי, לא יוכל להצביע, לנהוג במדינה וללמוד רפואה ופסיכולוגיה. ככה צריך להיות. קודם הצבא. אם אתה לא מתאים לצבא, תעשה שירות לאומי ואם גם זה לא... תחפש מדינה אחרת...
 

lironk25

New member
מה זה לתרום למדינה?

אפשר לתרום למדינה רק דרך שירות צבאי\שירות לאומי? כי הרי להיות נער\ת שירות לאומי ולתייק תיקים של מטופלים זו באמת "תרומה" משמעותית למדינה. המדינה תרוויח הרבה יותר מהמיסים שלך ומהשכלה שלך שיכולת לצבור בזמן השירות הלאומי. אל תשכח, המדינה קמה עבור האזרחים ולמען האזרחים ולא ההפך...
 

EladLR

New member
לא שוכח...

המדינה תרוויח גם מהמיסים וגם מההשכלה.. המדינה קמה עבור האזרחים זה ברור. אבל בלי שנשמור עליה.. לא תהיה מדינה... ויש לנו המון אויבים מבחוץ.. עקב כך, צריך להתקיין איזשהוא מנגנון שוויוני בצורה מינימלית. הרי גם בצבא יש אנשים שעובדים,לומדים או נמצאים בתפקיד שיתן להם אפשרות לצאת לשוק העבודה ולקבל הרבה יותר כסף מהקרביים וחיילים שנתנו את רוב זמנם לבסיס ולא יכלו ללמוד, לעבוד או לא נמצאו בתפקיד בצבא המקנה מקצוע לאזרחות. המנגנון המינימלי הזה צריך להיות שבן ישרת 3 שנים בצבא ואם הוא לא יכול לשרת בצבא... שיתרום למדינה בשירות לאומי 3 שנים וכך גם לבנות.
 

TheImpactBoy

New member
לא מסכים איתך,

נתחיל בזה שיש שלושה סוגים של חיילים באופן כללי: קרביים תומכים בקרביים (תומכי לחימה) ג'ובניקים אין שום סיבה שג'ובניק ישרת 3 שנים. הצבא כ"כ צריך רפורמה חדשה... לוחמים צריכים 3 שנים שרות עם משכורת הגיונית ופיירית. כנ"ל תומכי לחימה. ג'ובניקים צריכים צריכים להשאר עם ה350 המגוחכים האלו, אבל לשרת שנה וחצי. וזה רק על קצה המזלג...
 

masorti

New member
הטענה שלך היא היתממות...

הנסיבות המיוחדות של ישראל דורשות שכל צעיר יתרום מספר שנים מחייו להגנת הקולקטיב (שירות צבאי) כשסיכון חייו הוא חלק מהענין. יש כאלה שמסיבות שונות לא יכולים לשרת, ועבורם מוצע תחליף של שירות שירות לאומי. הטענה שלך שמי שעושה לביתו במקום לשרת בצבא או בשירות לאומי תורם יותר למדינה (במיסים) היא אבסורדית. האמת היא שמדובר בהתפרקות מהאחריות הקולקטיבית ובחתירה למצב בו האליטה המבוססת תתרום אפס לטובת הכלל ואילו המעמדות הנמוכים (מזרחיים, דתיים-לאומיים, ועולים) הם אלה שיישאו בכל הנטל. אם לדעתך התרומה בשירות לאומי פחותה מהתרומה מתשלום המיסים בזכות ההשכלה שרוכשים, את צריכה לשמוח שהמדינה מוכנה להסתפק בתרומה קטנה יותר שהיא השירות הצבאי/לאומי. האמת היא כמובן שאובדן הזמן הוא התרומה האדירה, והיא זו שאת מנסה להשיל מעלייך (לא אישית אלא כמייצגת הציבור שטוען כמוך) באיצטלה אידיאולוגית. המדינה אולי קמה עבור האזרחים, אבל החוזה בין האזרחים שהקימו אותה היה שכל אחד יתרום כמיטב יכולתו להגנתה. החוזה לא היה שיהיו מי שישכבו במארבים ויהיו אחרים שבאותו זמן ירכשו השכלה.
 

smailie

New member
זה בלתי אפשרי פרקטית לאכוף חוק כזה

הרי תחשבו. מה פירוש "משתמט"? האם זה נתון להגדרה פורמאלית מראש? מגיע הבנאדם לרופא הצבאי והוא מוצא לנכון לשחרר משירות את הבחור, אז איך זה בדיוק יעבוד? מה... הרופא יגיד: "בסדר. מבחינתי אתה פטוּר משירות בצה"ל, אבל רק תדע לך שאתה על תקן 'משתמט' לכל דבר ועניין"?! סיטואציה כזאת הרי לא תיתכן לעולם. מה שכן, אם אזרח יתאר בדיעבד כיצד פעל כדי להשיג פטוֹר משירות ביטחון ויתברר שהוא עשה זאת בצורה לא כשרה ותיחמ'ן את המערכת - רק אז אפשר יהיה להגדיר אותו בתור "משתמט" ואולי אפילו להחיל עליו את הסנקציות שח"כ איתן כבל מציע (אם כי ב-99% זה לא יעבור את מבחן בג"ץ. נו, באמת.. אפשר לחשוב שלא להתקרב לקלפי ביום הבחירות לכנסת, זה מה שישבור את מי שלא רוצה לשרת בצה"ל או יגרום לו לחזור בו).
 

EladLR

New member
לפי החוק שמתהווה..

משתמט זה אחד שלא עשה שירות צבאי וגם לא עשה שירות לאומי... וזה גם רוב האנשים שלא מתאימים נפשית לצהל מתאימים לשירות הלאומי וגם רוב אלו שלא מתאימים רפואית.
 

lironk25

New member
מי קבע שלצה"ל יש את הסמכות היחידה לקבוע

כשירות נפשית? אדם יכול להיות כשר נפשית למסגרת אחת, אבל לא כשיר במסגרת אחרת. העובדה שהמדינה נותנת למוסד צבאי את היכולת לקבוע מי כשיר ומי לא לא מובילה אותנו למקום טוב.
 

primus solus

New member
והנה בתמצית מדוע כל השקפת העולם

האנטי מיליטירסטית עלק היא על גבול הסהורוריות. פשוט פנאטיות.
 

masorti

New member
דווקא בהודעה ההיא לא היה אנטי מיליטריזם...

אלא סתם טעות עובדתית. אכן אדם יכול לפעמים להיות כשיר לעבודה א' ובלתי כשיר לעבודה ב'. אלא שהטעות שלה היתה בטענה שהצבא קובע אי כשירות נפשית ושהוא היחיד. הצבא כגוף והמפקד הצבאי כיחיד אינם קובעים אי כשירות נפשית ואינם מוסמכים לכך. מי שקובע אי כשירות נפשית הוא פסיכיאטר מוסמך, והשאלה האם הוא משרת כרופא צבאי או עובד כשכיר במשרד הבריאות אינה מעלה ואינה מורידה מבחינת כשירותו לאבחן בעיות נפשיות. רשאית לירון לטעון שפסיכיאטר צבאי שוקל שיקולים זרים או נתון ללחצים מגבוה, אבל זה לא שונה מכל בעל מקצוע השוקל שיקולים זרים בעבודתו והדבר ראוי לדיון נפרד. (גם רופא בקופת חולים חשוד לעתים בשיקולים כלכליים בלחץ הנהלת הקופה כשהוא רושם תרופות או שולח לבדיקות.) אין כאן שום מיוחדות של הצבא לעומת כל גוף שהוא המעסיק של הרופא.
 

lironk25

New member
איתן כבל חזר בו מההצעה הנ"ל

הוא לא ישלול את זכות ההצבעה למשתמטים, לטענתו הצעה זו לא נאמרה מעולם. אני אחפש קישור ברשת ואשלח..
 
למעלה