מסירת דירה מקבלן - חוק המכר

Ilan ev

New member
מסירת דירה מקבלן - חוק המכר

שלום רב,
מדובר בדירה שנרכשה ע"פ הוראות חוק המכר.

3 שאלות לי -
1 - ככל שהקבלן מאחר במסירה מעל ל-60 יום ועדיין לא משלם את הפיצוי אלא גורר רגליים, כיצד ביהמ"ש יתייחס לכך? האם הוא ישית עליו פיצוי משמעותי או אלפי ש"ח בודדים? (מדובר באיחור של כ-6 חודשים ועדיין הוא לא רוצה לשלם, אלא רק כשהדירה תימסר - בניגוד לאמור בחוק המכר), מה עליי לעשות? האם הקבלן צריך לחשוש מהגעה לביהמ"ש או שלא יתייחסו לכך בכובד ראש?

2 - דמי שכירות חודשיים - הקבלן קבע בחוזה שכירות לפיצוי שהיא נמוכה בכ-30% מהשוק, ככל ואביא שמאי שיוכיח את טענתי, האם הקבלן יהיה מחוייב לפי דעת השמאי או שעדיין יוכל להתנגד לאמור בדוח השמאות והדרך היחידה תהיה רק לתבוע?
דמי השכירות גם בלוחות שכירויות גבוהים משמעותית מהקבוע בחוזה, ע"פ חוק המכר צריך לשלם לפי שווי השוק אבל הקבלן מנסה להתחמק.

3 - לאור נזקי גשם בחורף האחרון קרו הצפות באתר הבניה, אשר היו נמנעות אם היו מותקנים שלל מתקני הבניין שנועדו למנוע הצפות (איזור ידוע כבעייתי והקבלן אף הצהיר זאת מול הרוכשים) - כעת הוא מנסה לטעון שזה כח עליון, למרות שאם היה מתקין הכל בזמן ולפני החורף, הנזק לא היה קורה - מה דעתך בדבר סבירות טענה זו? (הוא מנסה לקצץ ככה איחור של חודשיים, למרות שיש לו פיצוי מהביטוח - ככה שאני היחיד ש"נדפק" כאן ולא מקבל פיצוי על האיחור).
 
למעלה