מסלול רטנגן

מישהי70

New member
מסלול רטנגן

1. איך הלימודים?עד כמה הלימודים הריאלים שם (פיזיקה , כימיה) די מעיקים בהתחשב לזה שאומנם עשיתי מגמה ריאלית בתיכון אבל אני נחשבת הומאנית 2. האם מרוצים מאונ' בר אילן?ומהבה''ס לרטגן? (המרצים וכו') 3. איך האנשים בחוג הזה? 4. מה בקשר לשכר ומידת ההשתלבות בשוק העבודה עם סיום התואר? 5. מה אפשרויות הקידום לאחר התואר הראשון ? 6. עד כמה נחשפים למראות קשים בתחום הנ''ל? המון תודות מראש לכל ניסיון של מגיב לענות לי על אפילו חלק מהשאלות
 

m i r u s h i

New member
חצי שנה בתוך זה,אבל ננסה לענות על חלק..

אני לא מנסה לנסות לייפות מצד אחד ולא להפחיד מצד שני... רק מספרת הכל מנק' המבט שלי.. הלימודים אינטסיביים. נורא אינטסיביים. אצלנו לפחות בביה"ס בקפלן אנחנו לומדים שלושה ימים בשבוע מ8 בבוקר ועד 15:30\16:00 בצהריים ובבר אילן יומיים רצופים של 12 שעות.. מה שנותן לך זמן מינימלי לתמרן בין העבודות,ש.ב. והכנה למבחנים.. אבל אפשר לשרוד את זה. בחיי שאפשר :) אני בדיוק כמוך בקטע ההומאנית. למדתי גם מגמה ריאלית בתיכון ותמיד הייתי מאלה שעוברות ללמוד ג"ג במקום פיזיקה... ו-וואלה,מה אני אגיד לך, סמסטר שעבר הותקלתי במקצוע שבחיים לא חשבתי שאצליח לעבור (ובטח לא במועד הראשון) ואני גאה להגיד שיש לי עובר בכימיה ואני שמה הכל מאחוריי. עכשיו התחלנו פיזיקה,וזה לא גן של שושנים,אבל צריך לקחת הכל בפרופורציות... מעט השקעה פה,קצת תרגולים שם והציון שאת רוצה להגיע אליו בדרך. בר אילן, יש מרצים ויש מרצים. אני אישית מעריצה כמה מתוכם ואת השאר... אני אעדיף לצנזר את דעתי.. כי לא נעים ;) יש מרצים שאת נהנת להקשיב להם וזה פשוט לסכם את מה שהם אומרים... ויש את המרצים שאת מנסה להחזיק את העיניים פקוחות או כאלה שאת מתמרמרת עליהם ש"הם לא יודעים להרצות!" אבל כמו שאמרתי, שורדים. כשאת אומרת 'אנשים בחוג' את מתכוונת לשאר בתי הספר שלומדים יחד איתך? אנחנו חמישה בתי ספר,שזה 84 אנשים+-,ותאמיני לי-כיף חיים אצלנו. מתערבבים אחד בשני בהפסקות, יושבים אחד ליד השני בשיעורים... זה ממש כמו כיתה אחת מאסיבית. לגבי 4 ו5 אני אתן למישהו אחר לענות.. מראות קשים.. אז ככה, את צריכה לבוא עם קיבה חזקה או להיות מוכנה להפוך אותה לחזקה תוך כדי שתתרגלי. אנחנו השבוע נכנסים להתמחות הקלינית שלנו,אבל עשו לנו סיורים בביה"ח... וזה לא פשוט. את צריכה להגיע ללימודים הספציפיים האלה מודעת לעובדה שאת צריכה לעבור הכשרה בבתי חולים וזה כולל גם מחלקות לא פשוטות בכלל כמו פנימיות למינהן, ילדים והמיון עצמו. אין ספק שתתקלי בהרבה דברים מזעזעים,אבל (כמה שעצוב לכתוב את זה) מתרגלים לזה בסופו של דבר. ובסה"כ כמו שכתבתי,בתור מישהי שהתחילה באוקטובר האחרון, אני באמת נהנת בינתיים. ואם אפשר להמליץ על ביה"ס,לכי על קפלן. :) אני יודעת שאני לא ממש אובייקטיבית,אבל אני באמת מאוהבת בצוות ובכיתה שלי.
 

מישהי70

New member
המון המון תודות על תשובותיך

אודה למי שיוכל לענות על שאלות 4 ו-5 ובכלל אם יש עוד משהו להוסיף אשמח לשמוע :)
 

מישהי70

New member
רוצה איכלוב אבל בכלל חושבת על הנושא

אודה לך אם תוכלי לספר מה שאת יודעת על המסלול
 

קיוקיו

New member
אני גם בדיוק כמוך..

אני גם רוצה להרשם לאיכילוב... מתחילה בתהליך. עשית פסיכומטרי? לפי דעתי זה מקצוע טוב, זה משהו שכן יש בו עבודה כי תמיד צריך טכנאי רנטגן (כמו רופאים, אחיות ושאר המקצועות הרלוונטים) זה אחד השיקולים החשובים לדעתי בללמוד את המקצוע הזה, מלבד זה שהוא נראה לי כמובן מעניין ומרתק כפי שנאמר פה
מקווה שעזרתי לך איכשהו, אם תחליטי להרשם לאיכילוב אני אשמח לשמוע מכך :) בהצלחה!
 

TAMImami

New member
אני שנה שלישית ואין לך מה לדאוד מהלימודים

תלמידים מחוננים אכן יחרשו 12 שעות אבל יש בכיתה הרבה מבריזנים ובסוף כולם עוברים. מתוך איזה מאה פרשו רק4. כל החברים שלי סטודנטים בתחומים אחרים והלימודים שלי זה פשוט בדיחה לעומת לימודים אחרים. לומדים יומיים שלושה לפני והכל מעולה. אין לך מה לחשוש. חוץ מזה את מוזמנת לבוא לקפלן או לבית ספר אחר ולדבר עם הסטודנטים שלומדים... בהצלחה!
 

קיוקיו

New member
:)

נראה שהלימודים לא כאלה קשים לפי דבריך כאן... אבל עדיין זה לא אומר שלא צריך להשקיע.. ואצל כל אחד זה שונה. איך זה כבר להיות בשנה השלישית? טוחנים אתכם במשמרות בבי"ח?
 
למעלה