מספרים על אמנסיו אורטגה, הבעלים של קבוצת "אינדיטקס"

La Milagrosa

New member
מספרים על אמנסיו אורטגה, הבעלים של קבוצת "אינדיטקס"

(שכוללת את "זארה", "פול אנד בר" ועוד כמה רשתות אופנה גדולות) שכל סוף שבוע הוא נפגש בבר קטן עם קבוצת חברים מארטיישו- כפר מולדתו בגליסיה, שהוא התעקש גם לקבוע בו את משרדיו הראשיים.
אחד נהג מונית, לאחר היתה חנות מכולת קטנה.
אנשים רגילים, חברים מהילדות.
הוא לא אוהב להתראיין בתקשורת, ולא מסתובב כמעט בחליפות ועניבות- למרות שהוא האיש העשיר ביותר בספרד, ומככב בעשירייה הפותחת של עשירי העולם של מגזין "פורבס". את אשתו אני לא ראיתי מעולם, ואין לי מושג אפילו איך קוראים לה, למרות שזה בטח פורסם איפשהו פעם. אורטגה לא מככב במדורי רכילות ולא מתראיין, להוציא פעמים ספורות שהיה חייב לדבר על עסקיו.
בתו מרתה כבר נולדה לעושר. היא כן מצולמת ומתוקשרת, יותר מאבא שלה, בין השאר כי היא עוסקת באופן מקצועי בענף ספורט אליטיסטי שרק בני עשירים יכולים להרשות לעצמם. אבל גם היא ממש לא חולת צומי, אם כי ברור לה שזה חלק מהמחיר.
כל ההקדמה הזאת היתה כדי לשאול מה דעתכם:
האם אתם סבורים שאחד התנאים לשמירה על חברויות טובות וממושכות הם דמיון בסטטוס הסוציו אקונומי של החברים?
אני חושבת שלי עצמי הרבה יותר נוח עם אנשים כמוני, שהם לא עשירים ולא עניים מאד. נוח לי ללכת איתם לבילויים ולצאת איתם לחופשות, כי אני יודעת שאנחנו כולנו יכולים להרשות לעצמינו את אותו סוג בילוי, מי יותר מי פחות, אבל אין פערים גדולים.
מצד שני לבעלי יש חברי ילדות שהתעשרו מאד, ואין שום בעיה ביניהם ומעולם גם לא היתה, והם ממשיכים להתראות (במסגרת המגבלה שבעלי חי אלפי קילומטרים מהם), ושום דבר בקשר שלהם לא נפגם או השתנה.
מה דעתכם על זה?



 
נושא מענין

דעתי כדעתך בגדול, אבל הכל כמובן תלוי באנשים. אני מכירה קבוצה של נשים שאנחנו נפגשות לקפה אחרי שיעור ספורט. אין לי מושג מה המצב הכלכלי שלהן, לדעתי אחת מהן שוחה בכסף, כי אני יודעת שהיא מכרה חנות באי ששווה הרבה מאוד כסף והם יוצאים לחופשות יקרות ולוקחים איתם את המשפחה שלהם על חשבונם. למרות שזאת לא חברות כמו שאת מתכוונת, עם רובן הייתי שמחה לצאת לבלות ואם היא או אני צריכה עזרה הייתי בשמחה מציעה ולחילופין אני מאמינה שהן היו עושות זאת

הסיפור על אורטגה הוא קצת שונה, כי החברות התחילה עוד לפני שהוא התעשר, אז זה מאוד שונה לדעתי. שמחה לשמוע שיש אנשים כאלה בעולם. ככה צריך!!!

תודה שהעלת את זה
 

La Milagrosa

New member
אורטגה בא ממשפחת מעמד בינוני פשוטה

ואת האימפריה הוא הרים בעצמו, מאפס.
אני חושבת שהמפתח לשמירה על החברויות הישנות הוא לקבוע עם החברים תמיד במקומות עממיים, שהם יכולים להרשות לעצמם, וכמובן לא להיות זה שתמיד משלם על כולם, ולתת להם להזמין אותך גם.
אומרים שיש להם כזה סבב, פעם משלם אורטגה, פעם הנהג מונית, פעם ההוא מהמכולת.
אם אורטגה תמיד היה משלם אז למרות כוונותיו הטובות, מהר מאד החברים היו מרגישים לא נוח והיו מקבלים את זה כאקט של גאוותנות (מה הוא חושב לעצמו, שאנחנו כאלה מסכנים? הוא מנסה להראות לנו שהוא שווה יותר?)...
אני בטוחה שאם (למשל) אשתו של נהג המונית או אחד מילדיו היו זקוקים לניתוח יקר בארה"ב, אורטגה היה מוציא את פנקס הצ'קים בלי שיבקשו ממנו בכלל, ומממן הכל. בשבילו זה כמו לקנות מנת פלאפל, הוא יודע את זה וגם החברים שלו יודעים את זה- אבל הם לא ינצלו את זה לעולם.
 

forglemmigej

New member
זה רק מראה שהוא מענטש

בקשר להפגש עם אותו מילייה, אני מרגישה בנוח עם אנשים שחושבים כמוני לכן לא מענין אותי מה אבא שלהם עשה במה הם עובדים וכמה הם מרויחים, כמובן שאפשר להסיק על מצבם הכלכלי לפי השכונה שהם גרים בה או אם הבגדים שלהם מחנות יד שניה או אפילו לפי התספורת שיש הבדל של מאות או עשרות לפי צורת גזירת השיער, כן, כן אני שמה לב לפרטים הקטנים. באופן כללי אנשים פה לא שמים תכשיטים , לא לובשים בגדים של מותגים ונשים כמעט לא מתאפרות ובטח ובטח לא שופכים חצי בקבוק בושם לפני שיוצאים מהבית, זוהי תרבות לא כתובה שאומרת אל תעוף על עצמך ושלא תחשוב לרגע שאתה יותר טוב ממני, יש אפילו תורה שלמה שנקראית חוקי ינטה:
You're not to think you are anything special.
You're not to think you are as good as we are.
You're not to think you are smarter than we are.
You're not to imagine yourself better than we are.
You're not to think you know more than we do.
You're not to think you are more important than we are.
You're not to think you are good at anything.
You're not to laugh at us.
You're not to think anyone cares about you.
You're not to think you can teach us anything.
זה בכללי כמובן שאם מסתכלים בפרטים הקטנים אז כן אפשר לראות נואנסים כמו שיש כאלו ששולחים את הילדים ללמוד שנה בארהב , נוסעים לחופשות ברחבי היבשת בסתו ובקיץ כדי שיהיה אפשר להשוויץ בבית ספר אחרי זה או במקום העבודה, המיליארדרים הכי גדולים פה חיים בצניעות רבה (למעט כמובן מקום המגורים), רואים אותם רק כשיש פגישות עם המלכה כשמגיע איזה חשובסקי ואז רואים את הבגדים המהממים , התסרוקות הנפלאות, הנשים כולן מידה 0 אבל עין של אף אחד לא צרה בהם, זוהי מדינת רווחה ואף אחד לא ממש רעב או הומלס , זה יותר חשוב מפערים חברתיים.
 
אצלנו על האי זה בדיוק אותו דבר

כולם עם פליז, כולם צנועים.

פעם ראשונה שידעתי שאמא של החברה של בוני בפריסקול היא מיליונרית היה שהיא שלחה כרטיס ברכה לקריסמס וראינו את הכתובת שלה.
הגעתי ממש בטעות, עם הבן של אחת ממעצבות התכשיטים על האי לביתה (היא מוכרת טכשיטים בכל העולם ועושה מיליונים עד היום, שהיא כבר לא מעצבת יותר). אפילו לא ידעתי שהוא הבן שלה לפני כן, והיא קיבלה אותנו בחמימות רבה וללא כל גינוני מעמד. הבית שלה מהממם!!!!!! כך גם מעצבת תכשיטים אחרת, שאחרי שקבוצת הצילום שאני משתתפת בה היתה בסטודיו שלה, הצטרפה אלינו לקבוצה והיא אחת מכולם בכייף - אני מאוד אוהבת את זה
 

danakama10

New member
גם אצלנו זה לא אישיו

אנחנו במצב כלכלי יפה, אבל יש לנו מספר חברים שיש להם הרבה הרבה יותר. מעולם לא הרגשתי לא נעים לבקר אותם באחוזות שלהם, או לשמוע ולהתלהב מהחופשות הרבות שלהם. מה שחשוב זה ההון האנושי, כשחברים נמצאים באותה רמה אנושית, כמה כסף כל אחד אגר או ירש לא משנה בכלל, ולכן השאלה בכלל לא מובנת לי.
 

La Milagrosa

New member
כן, אבל הבעיה היא

שעם זוג ברמה כלכלית כמו שלנו (פחות או יותר, אין דבר כזה "בול אותו דבר") אנחנו מרגישים נוח להזמין חדרים במלון שלושה כוכבים, לאכול פלאפל ברחוב וכן הלאה.
אם היו לי חברים מיליארדרים, אין לי מושג אם הם היו נהנים מזה.
 

danakama10

New member
איזה דיכאון!!!

במיוחד האחרון.
מחיקת האינדיווידואליזם, ויצירת המון אפור ומשעמם שחושב כמו עדר. נורא.
 

forglemmigej

New member
ממש לא

זוהי לא איזו חברה רובוטית זוהי חברה שמעדיפה הומוגניות ולא תחרות בלתי פוסקת, למשל אין בתי ספר למחוננים מתוך תפיסה שאין שום ילד שלא יכול למצוא את כישוריו בבית ספר רגיל, במקומות עבודה הבוס לא מנחית פקודה אלא מבקש , יש הבדל גדול מאד בתרבות עבודה כזו , אם טעית מיד לספר ולחשוב איך לפתור את הבעיה, אין דריסה על קולגות כדי שאתה תצליח , אפשר לפטר ולהעסיק בלי בעיות , אנשים נהנים לשלם מסים גבוהים כי מקבלים תמורה עבור זה,אגב זה קיים בכל המדינות הסקנדינביות , לא הכל גן עדן כמובן.
 
למעלה