מספר שאלות לי

מספר שאלות לי

שלום לכם, שמי לאחשוב.
עברתי על מצע המלגה או לפחות על החלקים בו שמעניינים אותי (יצויין שבגדול אתם יורים נכון מבחינתי. אני לא חושב שאיראן או עזה יהיהו בראש שלי כשאשים את בחירתי בקלפי, דיור, שיטת ממשל, כלכלה והבדלי מעמדות כן.)
אבל מספר לא קטן של שאלות לי אליכם ואשמח אם תוכלו לענות לי:
א. מה מקור הסמכות שלכם? כלומר איך אני יודע עד כמה חברי המפלגה עומדים מאחורי התשובות שתתנו לי?
ב. למה אין במצע המפלגה איזושהי הייחסות לחבורה ציבורית למשל? לדעתי תחבורה ציבורית תקינה, נגישה, ומדוייקת הן פרמטר לא רע לחברה בריאה.
ג. למה אמור להיות לי איכפת מהגבההת אחוז החסימה? החלום שלי הוא שיהיו 120 מפלגות בכנסת ככה אני אדע שהאנשים שיושבים שם הם האנשים שהציבור באמת הכי רוצה שיהיו שם. אני מבין את עניין הלחצים הפרלמנטריים והפוליטיים שאתם מציגים אז אני חושב שאציג את השאלה אחרת: למה שלא תכללו בתוכניתכם לשינוי שיטת הממשל בחירה ישירה. לא לראשות ממשלה אלא לכנסת עצמה. נמאס לי להצביע בפתק אחד ולקבל בעצם מן עיסקת חבילה שאני נעול בתוכה בלי יכולת לשנות. אני חושב שיש הרבה אזרחים בישראל שחוץ מהאג'נדה שבאה לידי ביטוי במצע המפלגות השונות רוצים אנשים מסויימים ממפלגות אחרות מסיבות שונות. למה אני לא יכול להצביע למספר חברי פרלמנט? למה אם אני מצביע למפלגה מסויימת אני חייב לקבל עלי את כל רשימת חבריה ביחד?
ד. מה היחס שלכם למצע? כלומר מה הצפי שלכם להצלחתכם לשנות (בהנחה שהמפלגה תיכנס לכנסת) מה אתם מתכוונים לעשות במישור העשיה הציבורי במידה ולא תיכנסו לכנסת? ואולי הכי חשוב מה צריך לקרות כדי שתודו בכישלון (אני לא מאחל לכם כזה, אני רק שואל על התחייבויות שאתם מוכנים לקחת על עצמכם ושלא יהיו כפופים לאינטרסים ברגע נתון) אני יודע שזה לא מחייב אותכם. ושאתם יכולים לומר דבר ולא לעמוד מאחוריו ברגע האמת אבל זה לפחות נותן לי כלי בעתיד לדעת אם אתם לא עומדים בהחלטות שלא אצביע. יש למשל שר מאוד לא סחבק בממשלה היום שלפני הבחירות הצהיר "אם מפלגת העבודה תקבל בבחירות פחות מ- 17 מנדטים אני לא אוכל ולא ארצה להיות שר X" עברו הבחירות, היא לא קיבלה, הוא בכל זאת נהיה שר X ואני נשארתי אם השבועה לא להצביע לו בחיים. לסיכום: כמה ברצינות אתם לוקחים את המצע שלכם ומה אתם מוכנים להתחייב שזה עניין יסודי מבחינתכם. (דוגמא: "אם לא נצליח לשנות את שיטת הבחירות לא נגיש מועמדות לבחירות הבאות" "לא אשב בממשלה שיש בה יותר מ- 18 שרים או שיש בה שרים בלי תיק" "לא אהיה שר בממשלה כזו" וכו').
ה. למה שאני ירצה להתפקד למפלגה? זה גם הורס לי את הכיף בהתלבטות וגם, אצלכם זה לא נותן לי שום אפשרות השפעה על הרשימה וכדומה. נכון?
ו. האם ואיפה אני יכול להעלות נושאים שמטרידים אותי בחיי בישראל כדי לראות אם תפעלו לשנותם?
ז. כמו שאפשר לראות מהשאלות אני די עסוק בהגנה מפני רמואיות בחירות. פעם קראו לזה פוליטיקה. אני קורא לזה שקר. מה בדעתכם לעשות כדי שמישהו שמשקר בשקר ברור כמו בדוגמה שהבאתי קודם לא יוכל להמשיך במשרה ציבורית? יש עוד כאלה רבים. נמאס לי שאני צריך לחשוב לפני בחירות למי אני מצביע לא לפי "אני חושב כמוהו" אלא לפי "האם אני מאמין לו שהוא באמת חושב ככה".
ח. מילה על יחסי חוץ? ארה"ב למשל השומר או הטוען?
 
איתכם הסליחה, להלן ההודעה אחרי עריכה ראשונית.

מספר שאלות לי:
שלום לכם, שמי לאחשוב.
עברתי על מצע המפלגה, או לפחות על החלקים בו שמעניינים אותי. (יצויין שבגדול אתם יורים נכון מבחינתי. אני לא חושב שאיראן או עזה יהיו בעמדת השפעה בנוגע לבחירתי בקלפי. דיור לעומת זאת, שיטת ממשל, כלכלה והבדלי מעמדות כן.)
אבל מספר לא קטן של שאלות לי אליכם ואשמח אם תוכלו לענות לי:

א. מהו מקור הסמכות שלכם? כלומר איך אני יודע עד כמה חברי המפלגה עומדים מאחורי התשובות שתתנו לי?
ב. למה אין במצע המפלגה איזושהי הייחסות לחבורה ציבורית למשל? לדעתי תחבורה ציבורית תקינה, נגישה, ומדוייקת היא פרמטר לא רע לחברה בריאה.
ג. למה אמור להיות לי איכפת מהעלאת אחוז החסימה? החלום שלי הוא שיהיו 120 מפלגות בכנסת. ככה אני אדע שהאנשים שיושבים שם הם האנשים שהציבור באמת הכי רוצה שיהיו שם.
אני מבין את עניין הלחצים הפרלמנטריים והפוליטיים שאתם מציגים במצע אז אני חושב שאציג את השאלה אחרת: למה שלא תכללו בתוכניתכם לשינוי שיטת הממשל, בחירה ישירה. לא לראשות ממשלה אלא לכנסת עצמה.
יש הרבה אזרחים בישראל שחוץ מהאג'נדה שבאה לידי ביטוי במצע המפלגות השונות רוצים אנשים מסויימים ממפלגות אחרות מסיבות שונות. למה אני לא יכול להצביע למספר חברי פרלמנט? למה אם אני מצביע למפלגה מסויימת אני חייב לקבל עלי את כל רשימת חבריה ביחד?
ד. מה היחס שלכם למצע? כלומר מה הצפי שלכם להצלחתכם לשנות (בהנחה שהמפלגה תיכנס לכנסת) מה אתם מתכוונים לעשות במישור העשיה הציבורי במידה ולא תיכנסו לכנסת? ואולי הכי חשוב מה צריך לקרות כדי שתודו בכישלון (אני לא מאחל לכם כזה, אני רק שואל על התחייבויות שאתם מוכנים לקחת על עצמכם ושלא יהיו כפופות לאינטרסים ברגע נתון)
אני יודע שזה לא באמת מחייב אתכם. ושאתם יכולים לומר דבר ולא לעמוד מאחוריו ברגע האמת, אבל זה לפחות נותן לי כלי בעתיד לדעת אם אתם לא עומדים בהחלטות שלא אצביע.
יש למשל שר מאוד לא סחבק בממשלה היום שלפני הבחירות הצהיר "אם מפלגת העבודה תקבל בבחירות פחות מ- 17 מנדטים אני לא אוכל ולא ארצה להיות שר X" עברו הבחירות, היא לא קיבלה, הוא בכל זאת נהיה שר X ואני נשארתי אם השבועה לא להצביע לו בחיים.
לסיכום: כמה ברצינות אתם לוקחים את המצע שלכם ומה אתם מוכנים להתחייב שזה עניין יסודי מבחינתכם. (דוגמא: "אם לא נצליח לשנות את שיטת הבחירות לא נגיש מועמדות לבחירות הבאות" "לא אשב בממשלה שיש בה יותר מ- 18 שרים או שיש בה שרים בלי תיק" "לא אהיה שר בממשלה כזו" וכו').
ה. למה שאני ירצה להתפקד למפלגה? זה גם הורס לי את הכיף בהתלבטות וגם, אצלכם זה לא נותן לי שום אפשרות השפעה על הרשימה וכדומה. נכון?
ו. האם ואיפה אני יכול להעלות נושאים שמטרידים אותי בחיי בישראל כדי לראות אם תפעלו לשנותם?
ז. כמו שאפשר לראות מהשאלות אני די עסוק בהגנה עצמית מרמאים. פעם קראו לזה פוליטיקה. אני קורא לזה שקר. מה בדעתכם לעשות כדי שמישהו שמשקר בשקר ברור כמו בדוגמה שהבאתי קודם, לא יוכל להמשיך במשרה ציבורית? יש עוד כאלה רבים. נמאס לי שאני צריך לחשוב לפני בחירות למי אני מצביע לא לפי "אני חושב כמוהו" אלא לפי "האם אני מאמין לו שהוא באמת חושב ככה".
ח. מילה על יחסי חוץ? ארה"ב למשל השומר או הטוען?
 

יהלי64

New member
פורס מזור היקר

אתה שואל שאלה שאין עליה תשובה. כל אדם שתשתאל יגיד לך שהוא אומר אמת ורק אמת וכל הבטחה בסלע. אף אחד לא יגיד מראש שהוא משקר. האם יש עתיד תעמוד בכל התחייבויותיה? אנחנו לא יודעים ולא נדע עד שהם יהיו בממשלה ויתחילו לעבוד. אבל האם יש לך אלטרנטיבה טובה יותר? הרי את כל האחרים אנחנו מכירים, הם כבר הבטיחו ולא קיימו. אז מה יש לנו להפסיד? מקסימום נתאכזב שוב. אבל אולי פתאום נופתע ויתברר שאפשר גם לעמוד בהתחייבויות? בשביל הסיכוי הזה שווה לנסות.
 
שקרנים לא יגידו "אני משקר" הם פשוט ישקרו

וכשתתברר האמת יתגלה שהם שיקרו.
כמו בדוגמה שנתתי וכמו בהרבה דוגמאות אחרות מהפוליטיקה. אלא שאחר כך אני כבר יקח את השקרנות שלהם בחשבון. נכון שזה לא יעזור לי לבחירות הקרובות, אבל לאלה שאחריהם כן.

ובנוגע להנחת ה"כולם" שאת עושה. אני לא משוכנע כל כך. יחימוביץ' וליבני, ובגין (הבן), וליברמן ואטיאס והורוביץ וגפני ואורבך וטיבי ועוד רבים לא שיקרו ככה. לפחות אני לא שמעתי על שקרים כאלה (אם אני טועה אני אשמח שתצייני את זה לא "אתה טועה" תני את השקר בעצמו).
יש עוד רבים כאלה פשוט נתתי אחד מכל מפלגה. (פחות או יותר, שמתי את הדת"לים במלגה אחת ואת הערביות באחת אני מקווה שלא יכעסו עלי על השכנת השלום שנכתה עליהם...)
 

יהלי64

New member
שקרנים או לא?

יחימוביץ' ולבני לא שקרו, הן ראויות. כך גם הורביץ.אטיאס וגפני גם לא משקרים, הם במצח נחושה לוקחים ממך וממני כסף ומעבעירים למגזר שלהם, בעיני זה פשע לא פחות משקר. בגין בחור טוב, אולי לא שיקר אבל נשבה בקסמי המערכת, נתנו לו להיות שר לענייני כלום והוא סתם את הפה, למה צריך אותו? טיבי לא ציוני. ליברמן זה ליברמן. אתה כנראה כאן כי אתה לא תומך בהם. אני אולי נאיבי אבל כדאי לנסות לתת אמון בחדשים שעוד לא "הזדהמו". ביטוח אין בתחום זה.
 
כנראה שלא לפי מה שכתבת.

ולקחת כסף למטרות המגזר ששלח אותך זה לא פשע יותר מאשר לקחת כסף בשביל צה"ל כשאתה שר ביטחון. זה התפקיד שלו. בשביל זה הוא שם והשאלה אם זה מוצא חן בעיני או לא, לא רלוונטית לטענה שהוא "פושע". כל יתר הטענות שהבאת לא גורמות לי לחשוב שהם לא ראויים (שר לענייני כלום וליברמן זה ליברמן) יצויין שאחת השאלות שלי הייתה למה הם לא מתחייבים שהם לא יקחו תפקידי "שר בלי תיק".
בכל מקרה לעצם הדיון, אני רוצה שיגידו לי מה הם מתכוונים לעשות, כדי שאם הם לא יעשו את זה אוכל לדעת שמדובר בשקרנים. מה לא ברור?
יש עוד פרמטרים אני יודע, ואנשים אחרים לא עומדים בהם, יכול להיות. אבל להגיד "כולם שקרנים" ובזה לפטור את הדיון זה מגוחך.
בטח ובטח שלתת קול לבן אדם רק כי הוא "חדש" זה מטומטם. אני די משוכנע שכל המזוהמים היו ככה גם כשהיו חדשים. השתכללו אולי אבל אדם לא מתחיל לשקר פתאום רק כי זה באופנה. אז גם כשהם היו חדשים לא הייתי רוצה להצביע להם. (לא הייתי יודע, אבל היום שאני יודע אני שמח שמעולם לא הצבעתי להם.)
 
למעלה