מספר שאלות למועמד יעקב פרי

yisraelt

New member
מספר שאלות למועמד יעקב פרי

מספר שאלות ליעקב פרי,
1. בראיונות מתוזמנים היטב אתה מציג את עצמך כשכיר בן המעמד הבינוני המשתכר משכורת סבירה מבנק המזרחי. מדוע אתה מתעלם מהעובדה כי במהלך השנים האחרונות אתה מכהן כיו"ר, מנכ"ל או בתפקיד בכיר אחר בכ- 22 חברות שונות שמכולן קיבלת שכר מופלג עבור שעות ספורות בשבוע?
2. אתה מבקש את אמון הציבור בך לאור הרקורד העשיר שלך, מדוע שניתן בך אמון כזה בשעה שחלק ניכר מאותן 22 החברות הבאת לעברי פי פחת. לדוגמא – חברת לידקום הקורסת, חברת בי קונטקט שהפכה לשלד בורסאי וחברת מגל המתדרדרת בה שמך נקשר לשערויות שונות וביניהן סירובך להפחית משכרך כמו כל המנהלים הבכירים בטענה ש"הדבר יחייב אותך לפתוח את הסכם הגירושין שלך"? אגב, לחברת מגל הגעת מיד לאחר כהונתך כראש השב"כ, בה היה לך קשר לפעילות החברה בתחום גדרות האבטחה.
3. כמי שמבקש את קולנו, אני מבקש שתסביר לנו את השערורייה של מתן מענק בסכום מעל 13 מיליון ש"ח לוויקטור מדינה תוך שאתה מסתיר את הדבר מהציבור ומהדירקטוריון עצמו. אנא הסבר לנו מדוע התעלמת משתי חוות דעת משפטיות שחייבו אותך לדווח על כך לציבור ובחרת להזמין חוות דעת שלישית שאישרה לך לעשות זאת?
4. אנא הסבר לנו איך הצלחת גם עכשיו להביא את בנק המזרחי למצב בו מתנהלת חקירה בנוגע לתפקוד הדירקטוריון בשעה שאתה מאיים לחקור בעלי תפקידים במכונת אמת והמהומה גדולה.

אבל למען האמת, כל אלו הן זוטות, מול השאלה הגדולה באמת שאינה נותנת לי מנוח כבר שנים ארוכות.
רצח רבין אירע חדשים ספורים לאחר שפרשת מתפקיד ראש השב"כ. על פניו, המחדל העצום של השב"כ בהגנה על ראש הממשלה, הוא תוצר של שנותיך הרבות כראש הארגון החשוב הזה שהותירו ארגון רשלן, צולע ולא מתפקד. בכל התקופה הרגישה הזאת שמענו בעיקר על המסיבות בהן הפלאת לחצרץ ועל שערויות שונות ואי סדרים בעבודת השב"כ בהן נקשר שמך.
יתרה על כך, באותה תקופה התחולל בארץ גל טרור שלאחר הסכמי אוסלו שהשב"כ תחת פיקודך לא מצא לו מענה ויחד עם הרצח קבר סופית את הסיכוי לאיזשהו שינוי.
ברור לכל כי אם מישהו אשם במצב השירות באותה עת, אתה הוא, והטלת האשמה על יורשך בתפקיד שלא הספיק לחמם את הכיסא, היא פורמאלית בלבד.
אנא ספר לנו למען השם, איך לא שמענו ממך שום ציוץ של חשבון נפש על כך, שום הסבר, שום כלום.
עכשיו אתה בא בחוצפתך ומבקש את קולנו.

כשאני מסתכל על מעללך במשך השנים, תחושתי היא שבמקום שאתה דורך, לא צומח דשא. אנא, ענה בפרוטרוט על שאלות אלו או שתשחרר אותנו מעונשך.

ושאלה אחרונה באמת ליאיר לפיד,
מה כל זה אומר על דרכה ועתידה של מפלגת יש עתיד ועל התבונה ושיקול הדעת שלך?
 

haemek11

New member
שאלות מצוינות. תרבות השקר שורה בארץ

וה"מנהיגים" מניחים שאנחנו עדיין במעברות ועדיין נותן לספר לנו סיפורים, כי העם טיפש.

רואים את זה הרבה יותר טוב דווקא בשמאל המוצהר, בעבודה: מנהיגים כמו ברק, פרץ ועכשיו שלי (ופרץ עכשיו מספר 2 שוב, אחרי שקבל 19 קולות חברתיים הצטרף לממשלת אולמרט ובחר בתיק הבטחון (!). מספר 2 ברשימת העבודה לכנסת!)
 

yisraelt

New member
לאט..

אתה מכליל. השאלות הן ליעקב פרי.
לצערי, תרבות השקר (או יותר נכון לומר - הצביעות) משותפת לרבים בפוליטיקה - בשמאל ובימין.
 

Bragi Boddason

New member
היית צריך את זה כדי להבין שלפיד זה בולשיט?

מספיק לקרוא את ההצהרות שלו ולתת מבט חטוף ברשימה כדי להבין שיש עסק עם קשקשן צמרת (ואם יורשה לי להוסיף את דעתי, מראיין סוג ז').
 

mr dish

New member
הוא כניראה ייבחר, שמו יתווסף לעוד רבים לפניו,

שהבטיחו גדולות ונצורות אך פסו להם אל תהומות השיכחה, בעיקר אחרי עשיית כלום...

למעננו, אני מקווה שאנחנו טועים.
 
פרי

גם אנשים מוכשרים ורגישים עושים החלטות תמוהות עד בלי די . מה ליאיר לפיד וחלק הארי של תומכי מפלגתו לאיש ששמו יעקב פרי ?
"החצוצרה" הזו תמוהה ואפילו מעליבה ולא תשמיע לו את תרועת הניצחון. חבל.
אהרון
 
על הרשימה - ציטוט מהיום של יאיר לפיד

שלום לכם,

בתיקונים קלים לכאן או לכאן, רוב הרשימה שלנו לכנסת כבר פורסמה.

הפרשנים וכמובן גם המתחרים מיד הודיעו ש"הרשימה מאכזבת".

קודם כל אסור להתרגש מזה, הם פשוט עוד לא מכירים את חברי הרשימה, וייקח להם זמן להתרגל לעובדה שלא מדובר באותה פרצופים עייפים ומוכרים של עסקנים ופוליטיקאים משומשים שבאים לעשות על חשבוננו סיבוב נוסף.

כשתכירו אותם, תגלו שהרכבנו נבחרת אחרת: ערכית, מקצועית, בעלת עומק. שנים רבות עברו מאז הופיעה בפוליטיקה הישראלית קבוצה אנושית מרשימה כל כך, ואני גאה על כך שהם בחרו ב"יש עתיד".

קודם כל, בפעם הראשונה בהיסטוריה של הפוליטיקה הישראלית מפלגה גדולה מציגה רשימה שבה יש לא פחות מארבע נשים בכל עשיריה. הפכנו למפלגה הראשונה ששוברת את תקרת הזכוכית של הפוליטיקה הישראלית. במקום עוד מועדון חברים גברי סגור, יש אצלנו ייצוג אמיתי לקבוצה מופלאה של נשים חזקות ומוכשרות שישנו את המדינה.

מעבר לזה, נכון שזו הפגישה הראשונה שלכם עם חלק מהמועמדים, אבל האם זה דבר רע? האם לא הגיע הזמן שמשהו חדש יקרה בפוליטיקה הישראלית? האם האנשים שדירדרו את ישראל כלכלית וחברתית ושיעבדו אותנו לפוליטיקה ישנה של סקטורים ומגזרים באמת ראויים לתואר "בעלי נסיון"? מי שנכשל שוב ושוב בניהול חיינו אינו מנוסה, הוא פשוט לא ראוי. הגיע הזמן שתכנס לפוליטיקה קבוצה נחושה של מקצוענים שיבואו להלחם בשבילכם.

כן, ידענו שלא כולם מכירים את הרב שי פירון, אבל בשביל שנוכל להלחם בשבילכם על החינוך, אנחנו צריכים שאיש החינוך הכי מקורי בישראל ינהיג את הנושא. זה האיש שהוביל את תנועת "הכל חינוך" ששינתה את תפיסות החינוך בישראל, שייאבק על השיוויון בנטל ועל לימודי ליב"ה לכולם. זה האיש שהכניס 100 ילדים עם צרכים מיוחדים לישיבה שלו כתלמידים מן המניין ואימץ ילד עם נכות קשה. הוא גם אדם דתי המתנגד בכל ליבו לכפיה דתית והיה הרב היחיד בישראל שהיה לו את האומץ המוסרי לבוא ל"בר נוער" אחרי הרצח הנורא כדי להביע תמיכה ולהציע נחמה לקהילה הלהט"בית.

כן, אני יודע שהפוליטיקאים הישנים חושבים שבלעדיהם הכל יתמוטט, אבל אני דווקא חושב שהם אלה שממוטטים את העסק, אז עדיף להביא אנשים שיודעים לבנות אותו מחדש. כדי שנוכל להלחם על נושאים כמו דיור ועסקים קטנים ויוקר המחיה אנחנו צריכים מקצוענים עם קבלות כמו יעל גרמן, ראש עיריית הרצליה, ומאיר כהן, ראש עיריית דימונה. מפני שהם חכמים, יעילים, יודעים להפעיל מערכות, ניהלו תקציבים של מיליארדים, מבינים את מה שמציק לאזרח שנשכח בידי המערכת ולוחמים למענו יום אחרי יום.

כן, אני מבין שהעתונאים לא מכירים את עו"ד קארין אלהרר וד"ר עדי קול, אבל מדובר בשתי נשים צעירות שהן לוחמות עיקשות בתחום הרווחה, שמטפלות כבר שנים באוכלוסיות הכי חלשות במדינת ישראל. קארין דרך הקליניקות המשפטיות של בר אילן, עדי דרך ה"אוניברסיטה בעם" שאותה הקימה בעשר אצבעות.

כן, ניצב מיקי לוי ברשימה, בכל ליבו הגדול. הלב הזה שקיבל פעם התקף באמצע פיגוע בירושלים אבל סירב להתפנות עד שאחרון הפצועים לא הגיע לבית החולים. האיש שניהל את המרחב המשטרתי הכי מסובך בישראל (אם לא בעולם) בימי האינתיפאדה השניה החליט לחזור לשירות הציבור. בעידן שבו ילדים הלומי אלכוהול דוקרים אחד את השני ברחובות והאתגרים הבטחוניים הולכים ותופחים, אנחנו צריכים אותו כדי לשמור על הרחובות שלנו ועל בתינו.

כן, עוד לא פגשתם את ד"ר עליזה לביא ואת ד"ר רות קלדרון, זו הסיבה שאתם לא יודעים איך הן שינו – כל אחת בדרכה - את כל השיח על מקום האשה בישראל. הן לא רק מרצות נערצות ודמויות מרכזיות בעיצובה של התרבות הישראלית והיהודית החדשה, אלא גם לוחמות חסרות מורא על מעמד האשה בימים של הדרת נשים מתמשכת.

כן, שמעתי את כל הקולות המתנשאים על "הג'ודוקא הזה", אבל יואל (קוסטה) רזבוזוב לא נבהל מהם כי הוא לא נבהל מכלום. הילד של פועל הבניין והמורה שעלו מבירוביז'אן עבר בגיל 13 לגור לבד בקרוואן במכון וינגייט, ומשם הפך לקפטן נבחרת ישראל, לחבר מוערך במועצת עיריית נתניה, לפעיל חברתי, למודל של הדור החדש של קהילת יוצאי בריה"מ.

כן, עופר שלח הוא "רק עתונאי". תשאלו כל בכיר במערכת הבטחון מה הם חושבים על רמת העומק וההבנה של ה"רק עתונאי" הזה בתפיסות הבטחון של צה"ל, בשדה הקרב העתידי, באתגרים האסטרטגיים העומדים בפני מדינת ישראל. אה, ואומרים שהוא מבין גם משהו בספורט.

כן, אני מבין ששמעון סולומון עוד לא חצה את הקווים בין שלוש מפלגות, אבל בקרב יוצאי אתיופיה כולם מכירים את האיש השקט הזה, שהיה רס"ן בצנחנים, הפך לפעיל חברתי מוכר וליועץ לשלושה שרי חינוך, נסע לרואנדה כדי להקים כפרי יתומים ולהציל את חייהם של מאות ילדים ואז חזר בארץ כדי לשנות את חיי הקהילה שבה גדל.

אה, כן, והבנתי שבא לכולם להתנפל על יעקב פרי. קודם כל אולי כדאי להזכיר להם שבמדינת ישראל מסתובבים עשרות אלפי אנשים שבשלושים שנותיו בשב"כ הוא הציל את חייהם והם פשוט לא יודעים את זה. דבר שני, כן, כשבאים לנהל מדינה כדאי שיהיו בסביבה מקצוענים שמבינים גם בבטחון וגם בכלכלה וגם איך פועל המגזר העיסקי.

כי זה הרעיון, וזה תמיד היה הרעיון: "יש עתיד" לא משחקת לפי הכללים של הפוליטיקה הישנה, אלא יוצרת את הכללים של עצמה.

זה לא נורא מסובך לייצר רשימה שמקבלת מחיאות כפיים. כל מה שצריכים היינו לעשות הוא להביא את אלה שהיו שם כבר קודם. אלא שאנחנו החלטנו ללכת בדרך הארוכה והקשה: להביא את האנשים שבאמת יעשו שינוי, באמת ילחמו בשבילכם, באמת יבואו לעבוד.

אל תוותרו לעצמכם, אל תקנו בזול את הקולות המפקפקים, תזכרו שציניקנים הם אנשים שלא בנו דבר מעודם. לכו, תכירו את הרשימה באמת.

אתם הולכים להתאהב.

ואנחנו הולכים להלחם בשבילכם.
שלכם
יאיר לפיד
 
למעלה