מספר שאלות על מירוצי האופנועים השונים

superbike

New member
מספר שאלות על מירוצי האופנועים השונים

אני יודע שיש את הגרנד פרי שהוא מכיל את ה125 סמ"ק את ה250 סמ"ק ואת ה800 סמ"ק שזה הכי גובה ויש גם את תחרות הסופרבייק שהיא מכילה את ה600 סמ"ק ואת ה1000 סמ"ק אז רציתי לדעת למה דווקא המוטו ג'יפי שהוא ה800 סמ"ק נחשב ליוקרתי ביותר אם בסופרבייק יש תחרות שהיא 1000 סמ"ק??? ועוד שאלה אם הם נחשבים שתי תחרויות שונות לגמרי אז לא הנתי איך בכלל אפשר להכנס לסופרבייק הרי התחרויות הנמוכות יותר הם 125 סמ"ק וה-250 סמ"ק אבל הם נחשבות בתחרות נמוכה יותר רק של הגרנד פרי אז מאיפה הנהגים של הסופרבייק פתאום מגיעים? האם ישנם עוד תחרויות שאני לא מודה להם שמשם הם מגיעים לסופרבייק שהוא ה1000 ולסופרספורט שהוא ה600 סמ"ק??? תודה רבה מראש על התשובות בבקשה תענו בהקדם אני מתגייס ביום רביעי כל הכבוד לצה"ל!!!!!!!!!!
 
אם הבנתי נכון את ההודעה שלך

אז ההבדל הבסיסי בין סוגי התחרויות הוא שאופנועי ה-motogp מיועדים אך ורק למירוצים והסטאפ שלהם שונה לחלוטין מזה של אופנועי הסופרבייק שקורצים לשוק המסחרי ומבוססים על אופנוע סדרתי שמיועד למכירה. ההספק של אופנוע motogp ביחס למשקל האופנוע גדול יותר מזה של אופנוע סופרבייק. כמות הכסף שמושקע ב-motogp גדול בכמה דרגות מזה של הסופרבייק וכך גם היוקרה שגדולה בעשרות מונים... עצם ההשוואה היא מעליבה. לגבי הרוכבים, ישנם לא מעט מקרים של רוכבים שעשו סוויץ' בין התחרויות כדוגמת ביאג'י,בארוס,וורמיולן אדוארדס ועוד.... כעקרון הקבוצות ב-motogp מעדיפות להחתים כשרונות בגיל צעיר ולקדם אותם בהדרגה דרך ה-125 ו-250 לקטגוריה הבכירה אם רוכב לא מוצא כסא ב-motogp אז הוא מתנחם בסופרבייק ואם רוכב מפגין יכולת טובה בסופרבייק אז הוא משודרג ל-motogp.
 
למעלה