מסקנות וועדת אור

אריק ל

New member
דמגוגיה זולה ומכוערת

סאדאת הוא ראש מדינה. במדינה יש הרבה יותר שיקולים מאשר בארגון טרור, שאף אחד אפילו לא בטוח שמטרתו הוא הקמת מדינה (כי הארגון הכשיל זאת אינספור פעמים). אני בניגוד אליך לא מסתכל בעיניים דמוקרטיות על התנהלות של ארגון טרור. אתה מאמין, שהרשות הפלסטינית (קרי אש"ף) הוא ארגון דמוקרטי שבו יש אי-הסכמות, דיאלוגים, בחירות, סקרים, התחשבות במיעוטים, וכו', ולכן אתה נכנע לארגון טרור, וזוהי הסיבה שישפך כאן דם בלי סוף, ובעצם זהו החלום הרטוב שלך, כי יפות הנפש והפוזות לעולם חשובות לך יותר מכל המדינה. אני לא נאיבי כמוך, ומאידך, לא רוצה שהתרבות במדינת ישראל תשלט ע"י שמאלנים קיצוניים, שכל עניינים מדינה דו-לאומית של כלל אזרחיה, פייסנות מתלהמת וקיצונית, והתגרות באחרים - יהודים, צבא, מדינה, משטרה, דרוזים, צ'רקסים, בדויים, ערבים. אני את תרבות "שלום עכשיו" שמלשינים על קציני צה"ל מוכן לשלוח במשלוח הראשון חזרה לגלות.
 

ראליסט

New member
סאדאת...

היה מנהיג שלא נבחר בצורה דמוקרטית! תסביר לי אולי איך אתה רוצה לעשות מו"מ עם איזשהו מנהיג של יישות שאין לה מדינה??? לפי ההגיון שלך,אין אף מועמד פלסטיני שיש לעשות עימו מו"מ. תזכיר לי-ירדן דמוקרטית? מצריים דמוקרטית?? .לו היית עקבי,ומתנגד גם להסכמי השלום הללו,ניחא. גם איני לא רוצה במדינה שתשלט ע"י כאילו שענינם מדינה דו-לאומית,כמו חלק מאנשי הליכוד ,התומכים בסיפוח הגדה למדינת ישראל=סיפוח של 4 מליון ערבים לתוך מדינת ישראל,מה שיעשה אותה דו-לאומית באופן מיידי. אתה עונה לי ,כאילו אני מייצג את שלום-עכשיו.לא צריך ליצג את שלום עכשיו,בכדי להבהל מאנשים שמרות החוק,הממשלה ,הצבא ומוסדות המדינה,היא לצנינים בעיניהם. התרבות והחינוך הדתי הלאומני,מבית מדרשו של הרב קוק,כבר הזיקה למדינה.מאיזה חינוך באו אנשי המחתרת היהודית הראשונה,והשניה? מאיזה חינוך הגיע רוצח ר"המ ותומכיו? מאיזה חינוך הגיעו אנשי כהנא חי וכ"ך? מאיזה חינוך הגיעו אנשי הטרנספר? מאיזה חינוך הגיעו נערי הגבעות-שאתה כ"כ מגן עליהם--הכל מאותו בית: ערכים דתיים לאומניים קיצוניים,שלבושים בכביכול מתינות של נציגים בכנסת. אז כשאני מתכחש לשלום עכשיו,נוח לך לאמר לי מה אני חושב .אני ציפיתי (בטעות) שתזדעזע מאנשי הימין הפשיסטי...מסתבר שלא...
 

אריק ל

New member
פחחחח

תגיד לי, אתם עוברים איזה קורס דמגוגיה באוניברסיטת ליטביה או שאתה פשוט באמת חסר יכולת הבנת הנקרא? אז יאללה, בוא נתחיל: סאדאת, חוסיין וכו', כל אלה הם אינם מנהיגים דמוקרטים, נכון, אבל הם ראשי מדינות, ועל כן אם יפרו הסכמים קל הרבה יותר לפגוע בהם, ויהיה להם הרבה יותר להפסיד. לארגון טרור אין דבר להפסיד. מטרתו היא לזרוע טרור והרס וחרבן. אם הוא עושה את זה, גם במחיר דמו שלו, הוא השלים את מטרתו. לכן נקבעה הדוקטרינה שאסור לבצע משא ומתן עם טרוריסטים - אין להם מה להפסיד, ולכן לעולם לא תוכל לרצות אותם, עד שלא תיהיה מפוחד, הרוס וחרב. דרך אגב, גם לעשות הסכמי שלום עם מדינות לא דמוקרטיות זה לא הכי בטוח, אבל זה כבר סיפור אחר. אתה צריך לנסות ולהבין מהי המנטליות של ארגוני טרור לפני שאתה בכלל מדבר. אתה מודע לשטויות שכתבת? אין מה להשוות בין ארגון טרור למדינה (אולם יש לא מעט מקרים שבהם טרוריסטים עלו לשלטון - למשל ברית המועצות, גרמניה הנאצית, וכו', וגם רוב המדינות הלא דמוקרטיות מפעילות טרור). ושוב דמגוגיה - מה קשור ראש הממשלה? מה קשור הטרנספר וכהנא? אתה בכל הודעה נדבק אליהם, בלי שום קשר לנושא ההודעה. אני מבין שיש לך איזו אובססיה לגביהם? אה וואלה גם הזכרת את יגאל אמיר... טוב נו שיהיה - "אלטלנטה" (זוכר את ההסכם שהיה לנו?). מכיוון שאני הבהרתי היטב שאני לא תומך בנערי הגבעות ותומכיהם, לא נשאר לי אלא להסיק שאתה גזען ומכליל, כיוון שמבחינתך המתנחלים הם חבורה של פושעים מתפרעת. אין סוף לגזענות. (ואם אתה לא מבין מה ההבדל בין "מתנחל" לבין נוער הגבעות, רחמי עליך, למרות שלפי מה שהבנתי בשבילך הם אותו הדבר...). אה וכמובן איך יכולת לסיים בלי המשפט - "הימין הפאשיסטי", כמיטב הודעותך. עוד הכללה. אח"כ אל תבכה בבקשה. אגב, אם כבר מדברים על נאציונאל סוציאליסטים, אולי כדאי גם לדבר על האינטרנציונל סוציאליסטים, שהם בסופו של דבר אותו הדבר?
 

ראליסט

New member
הבעיה שלך שאתה....

כבר מכליל בין יהודים! מה זה "אתם" בדיוק???? ואני מבין ממך,שאין סכנה לעשות שלום עם סוריה,בתמורה לויתור על כל רמת-הגולן,כי הרי סוריה היא מדינה,ואם תפר את ההסכם,יהיה קל לפגוע בה...אתה משרת נאמנה את כל תומכי הויתור על כל הגולן. איך אתה מגדיר טרוריסט? מישהו שנלחם על חופש מולדתו??? אני רואה בכל מי שמפעיל כח בלי הצדקה טרוריסט,אז פתאום בכדי ל"הבדיל" בין סאדאת-הצדיק ,לערפאת,(כי בגין ויתר על הכל לסאדאת,אבל רבין ויתר על מעט למען ערפאת....),אתה הופך את סאדאת לצדיק הדור. למה שלא תאמר פשוט:"אני בעד א"י השלמה ולכן איני מוכן לוותר על אף שעל-ערפאת,סאדאת או אמא תרזה".לפחות תהיה קצת יותר אמין. מצידי תחזור על אלטלה שמלטאלנה-כמה שאה רוצה.שם היו אנשים שעברו על פקודת צה"ל,ואתה כחייל,היית נוהג במורדים בדיוק כמו שכל אחד נהג באלטלנה שמלטלנה. אני דברתי על כלל המתנחלים??? הרי אני חוזר כל הזמן על "נערי הגבעות","רבני ישע","כהנא חי","פיגלין".זה כל המתנחלים??רובם בכלל הגיעו לשטחים כי קבלו הטבות מהממשלה,וחפשו איכות חיים ,ממש ללא עניין אידאולוגי,ואם יצטרכו להתפנות ,יעשו זאת ללא ויכוח. אז אל תכניס מילים בפי. "פשיסטים" אצלי זה האיחוד הלאומי-לא כל הימין.אבל האיחוד הלאומי הוא תנועה פשיסטית,נעים או לא. יש כאן מומחה,בשם "מסורתי" ,שמשווה את השמאל לנאצים.אם אתה רוצה להיות מומחה כמוהו,אדרבא.
 
למעלה