מסתבר שגם לי יש OCD

tashali

New member
מסתבר שגם לי יש OCD../images/Emo10.gif

יש מקום לחדשות?אני בניק בדוי כי אני מתביישת. מאז ילדותי הרחוקה,אני מגרדת בפצעים.בידיים ברגליים.כל פעם שיש פצע,איני מניחה לו להתרפא.אני מרגישה שאני חייבת לקלף אותו שוב ושוב.עד זוב דם לפעמים.ועד שכבר נשארת צלקת. אני מכוסה צלקות קטנו בידיים וברגליים.זה ממש לא יפה ולא אסטטי. אני כיום בת 43. אני מגרדת/מקלפת את הפצע ומרגישה שאיני יכולה להניח לו.חייבת לקלף את הקליפה.ולא משנה איפה אני.ולא משנה עד כמה זה כואב ולא נוח,כי יש דימום ולא תמיד יש במה לנקות. אתמול הייתי אצל רופאת עור לשם אבחון נקודות חן.והחלטתי להראות לה את הצלקות ושאלתי לדעתה.והיא נתנה לזה שם,ומתברר שזה חלק מ-OCD.היא אמרה שקשה מאוד לטפל בתופעה. זה נקרא: neurotic excoriation מישהו נתקל בשם הזה?בתופעה הזו? מדכא מאוד לגלות שזו הפרעה שיש לה שם.שזו בעיה.שקשה להחלים ממנה אם בכלל.
 

אמא11

New member
היי tashali וברוכה הבאה../images/Emo140.gif

לפני כשלוש שנים השתתפה במפגשים של יום חמישי בחורה עם אותה התופעה בדיוק, כך שאת לא לבד. איני יודעת אם זה "בדיוק" OCD או הפרעה-אחות, כמו תלישת שיער (טריכוטילומניה), אבל עד כמה שידוע לי הטיפול הוא אותו הטיפול: טיפול פסיכולוגי בשיטה קוגניטיבית התנהגותית (CBT) או טיפול תרופתי או טיפול משולב של השניים. אשה יקרה מאד, אין לך במה להתבייש. הרי אם יבקשו ממך לספר על עצמך - מי את, מה את אוהבת, במה את מצטיינת ועוד, יהיה לך מה לומר. הנושא של הגרוד בפצעים בודאי מציק ומכאיב ואולי לא אסתטי, אבל הוא לא מהווה את מרכז ההגדרה העצמית שלך (אני מקוה). כתבת: "מדכא מאד לגלות שזו הפרעה". ואני מציעה לך לנסות להפחית מ"כובד הנושא". ככל שתמעיטי במשמעות הנפח של הבעיה יפחת. למעשה הגירוד הוא אותו הגירוד שהיה קודם, לפני שהרופאה קראה לו ב"שם". מקוה שהצלחתי להתנסח בצורה מובנת. לילה טוב תמי
 

tashali

New member
כשנותנים לזה שם

זה הופך לרשמי,לבעיה.עד עכשיו חשבתי שזה "סתם"..אבל שכיש שם..זהו זה.יש בעיה. לדעתי עוד כמה תופעות שיש לי הן חלק מההפרעה.למשל..בזבוזי כסף.כל בוקר לפני העבודה נכנסת לחניות בקניון וקונה בגדים לילדה שלי למרות שהארון שלה מפוצץ.אני לא נרגעת עד שאני נכנסת לפוקס,גולף,לסופרפארם,לצומת ספרים...רק אז אני יכולה ללכת לעבודה.. המינוס בחשבון בהתאם. גם ענייני אכילה..אוכלת המון.וקשה לי לעשות דיאטה.שוקלת הרבה. וגם אוהבת לחטט באף..סליחה... ממש בושות.
 

אמא11

New member
היי שוב../images/Emo24.gif

אולי תהפכי את זה שהסתם הפך ל"רשמי" למשהו טוב. הנה, את יודעת במה מדובר ושיש טיפול ואולי שווה לנסות לטפל ולשפר את המצב. יהיה טוב תמי
 

oc me

New member
כשמגלים שיש לזה שם,

פתאום שמים לב לכל מיני דברים שעד עכשיו עשינו בלי לשים לב בכלל ועכשיו יש להם שם. אני מאמינה שאת עוד תשימי לב לדברים נוספים שאת עושה שקשורים. אני מבינה אותך שיש משהו מבאס בזה שפתאום יש לזה שם. מצד שני המודעות לכך, מקלה על הנסיון להשתלט על זה.
 

tashali

New member
באמת שמתי לב

להרבה דברים שאני עושה ושעכשיו אני חושבת שהם שייכים לקטגוריה של OCD. רופאת העור אמרה לגבי הטיפול..שקשה מאוד לטפל. לא הכי מעודד,הא? מה בכלל הצעד הראשון?ללכת לרופאת משפחה?
 

oc me

New member
טיפול

לא רופאת עור מעודדת במיוחד :) הטיפול תלוי בעיקר בך. אם את נחושה לטפל, בעזרת פסיכולוג את יכולה להגיע לתוצאות טובות. באופן אישי, הטיפול שלי קשה, אבל לי יש גם OCPD, שזו הפרעה אובססיבית אישיותית ולכן מסובך יותר לטפל בזה. אבל אני יכולה להגיד לך שהפגישות אצל הפסיכולוג כן עושות לי טוב. לגבי הצעד הראשון, בהנחה שאת לא מעוניינת להוציא כסף על פסיכולוג פרטי, את צריכה לפנות לרופאת המשפחה שלך, שזה מה שגם אני עשיתי, והיא נתנה לי טפסים שצריך לשלוח לבית חולים לבריאות הנפש ושם יש וועדה פעם בשבוע ובוועדה מחליטים אצל איזה מטפל תהיי. זה יכול לקחת קצת זמן (אצלי לקח משהו כמו חודש). בסופו של דבר המטפל אמור להתקשר אליך ולקבוע פגישה. יום טוב.
 

oc me

New member
יש כמה הפרעות מהמשפחה של OCD.

הפסיכולוג שתגיעי אליו יאבחן כמובן מה בדיוק יש לך. בינתיים את יכולה לקרוא כאן בפורום כל מיני מאמרים בנושא. אחד המאמרים גם סוקר את ההפרעות שדומות ל OCD ויש טבלה עם הבדלים (לא זוכרת את השם שלו).
 

ShiranAway2

New member
היי חברה,

אין לך מה להתבייש! אני גם חולה בOCD ויש לי עוד הרבה תסמינים מלבד חיטוט בעור. חיטוט בעור הינו גם תסמין שאני חווה, בעיקר באצבעות, אני פשוט אוכלת את הבשר, ממש ממש קשה להתעלם מהפצע בלי לגעת בו. לפעמים אני לא נוגעת כמה ימים ואז פותחת את הפצע בשנייה אחת. אחת הדרכים שלי להתמודד עם זה - זה פשוט למרוח וזלין כל הזמן על הפצע (בדיוק כמו בשפתיים). תנסי אולי זה יעזור לך!
 
למעלה