מסתבר ש"לשכור אוטו כשר" זה יותר זול

omerlich

New member
מסתבר ש"לשכור אוטו כשר" זה יותר זול

פשוט לקרוא טת הכתבה (והתגובות שלה) ולהתפוצץ (מצחוק). ושיילכו ל... חברות ההשכרה האלה.
 

timeless1

New member
טוב להיות חרדי!

לחברת השכרת הרכב באדג'ט יש "מחירון דתי", לחברת הגר יש תורם שמסבסד את תושבי בני ברק החרדים, בהרץ ובאוויס יש פערי מחיר עצומים בין שוכר דתי לחילוני. ynet מציג - כך תשכרו מכונית בזול ".
 

omerlich

New member
אני משרשר את זה להודעה שלי..

פירסמתי קודם!
 
זה יכול להיות מקומם, אבל זה לא פסול

בדיוק כמו שחברת ביטוח אינה דורשת מכל אחד תשלום זהה עבור הביטוח, כך יכולה לעשות חברת ההשכרה. אחת החברות מציינת שלקוחות ממגזרים שונים הם בעלי דפוס שימוש ברכב שונה - דבר המגיע לידי ביטוי בהוצאות שיש לחברה, לפיכך מנקודת המבט של החברות מחירונים לא אחידים הם דבר הגיוני. אם למישהו יש התנגדות לגישה הזאת, הוא מוזמן לשכור רכב בחברה שמנהיגה מדיניות מחירים אחידה. אנחנו מדינה חופשית, לכל אחד יש את הזכות לבחור איפה לשכור את הרכב...
 

vinney

Well-known member
זה כן פסול אם זה מחירון ציבורי

אם הם מחליפים מחירים על הלוח בהתאם ללבוש של הלקוח - זה לא חוקי. ז"א אם אני אכנס ואקבל מחיר X, אצא ואכנס שוב בתחפושת של חרדי ואקבל מחיר Y - הרי שזה לא חוקי לחלוטין. אם מדובר במועדון לקוחות מוגדר מראש עם מחירים כאלה ואחרים לחברי המועדון בלבד - אזי זה בסדר.
 
מחיר ביטוח לנהג או לא מחיר הביטוח לנהגת

האם זאת אפלייה פסולה? לא. כל עוד ההבדל נובע ממניעים עניינים אז אין פה משהו לא חוקי. החברה אחת טוענת שלקוחות חרדים עושים פחות קילומטראז' (ולכן הוצאותיה עליהם קטנות יותר), לכן מבחינתה זה הגיוני שהמחיר יהיה נמוך יותר. כנ"ל לגבי החברה, שיש מי שמסבסד בה השכרת רכב לחרדים - כאדם פרטי מותר לו לשלם חלק מהעלות ההשכרה של קהילתו. בשני המקרים תהיה בעיתיות גדולה להוכיח שיש פה אפליה פסולה. אם תלך לחברת הביטוח ותצהיר שאתה נהג חדש תקבל מחיר X ואם תלך ותתחזה לנהגת בת 55 תקבל מחיר Y, אם לחברת הביטוח מותר לעשות זאת, גם לחברת ההשכרה מותר להשתמש באותם מניעים של אופי שימוש ברכב.
 

vinney

Well-known member
אבל אם אני אתחייב לא לנהוג בשבת

ולנסוע רק בין בני ברק לירושלים - הרי שאני אמור לקבל את אותו המחיר, נכון? האם לדעתך זה מה שיקרה?
 
תרשה לי לענות בשאלה

אם תתחייב בפני חברת הביטוח שלך שמעכשיו אתה נוהג כמו בת 55, האם חברת הביטוח תציע לך פוליסה עם תשלום של כמו של בת 55? כפי שאמרתי, כל עוד מאפשרים לחברות הביטוח לגבות כספים בצורה לא אחידה, אי אפשר לבוא בטענות לחברות השכרת הרכב.
 

vinney

Well-known member
האמת, אני לא צריך להתחייב

אני מקבל הנחה של נהג זהיר, ולו מתוקף העובדה שאין לי אף תביעת ביטוח מאז 1995 שאני נוהג. אז כמו שאמרתי - אם אני עומד בתנאים, רק לא בלבוש, האם אני אקבל את ההנחה?
 

vinney

Well-known member
ראית מה זה

אין חכם כבעל נסיון, מה שלך קצת חסר (ומסביר קצת את הדברים שאתה נוהג לכתוב לעתים פה בפורום)
 

n i e m a n d

New member
טוב קשישא, את צילך אתה רואה כצל הרים

וזה כבר ידוע בפורום זה מזה שנים רבות. רק אל תשכח, שאין אומללות גדולה יותר מאחת הנוצרת מתוך נסיון על פיו חיים בתוך מבוך של שקרים והזיות.
 

timeless1

New member
הודעה נוספת תמחק...

ראבק, מה דעתכם אולי לכבד מעט את היום הזה ולחכות עם העיקצות ההדיות למחר? :|
 
ומה עם נהג עם גיליון עבירות עשיר?

אם הוא יודיע לחברת הביטוח שמהיום הוא נהג זהיר הוא יקבל הנחה?
 

vinney

Well-known member
לא

אבל אם הוא ילך בלבוש חרדי לסניף בני ברק של באדג'ט - יקבל. ולדעתך זה בסדר.
 
חוקי זה לאו דווקא בסדר

לא כל מה שהוא חוקי הוא דבר תקין. סביר להניח שאם אצטרך לשכור רכב ארתע מלשכור אותו בחברות המעניקות הנחות רק לחרדים,והעדיף חברה שנותנת לי מחיר אחיד. באותה מידה, סביר להניח שהחרדים יעדיפו את החברות המעניקות להם הנחה - זה דבר טבעי - אף אחד לא אוהב להוציא סתם כספים. לשמחתי יש בארץ די והותר חברות השכרה - כל אחד יכול לבחור את הטובה בעיניו: אם אתה לא מסכים עם חברה A אתה יכול תמיד להכנס למשרדים של חברה B ולשכור רחב שם.
 
למעלה