מס שבח, מס השבחה

tam01

New member
מס שבח, מס השבחה

האם אוכל לקבל הסבר על השניים. מה כל אחד אומר ומה יש לשלם במידה ומוסיפים שטח לדירה קיימת (דירה בת 140 מ"ר שמוסיפים עליה כ-86 מ"ר)?.
 
מסים../images/Emo104.gif

מס שבח, הוא המס שמשלמים על ההפרש בין ערך הרכישה של הנכס לערך המכירה שלו. את המס, משלמים למדינה. היטל השבחה, הוא היטל החל על עלייה בערך נכס כתוצאה מאישור תכנית, מתן הקלה, או אישור שימוש חורג. בהנחה שתוספת הבניה נעשית בהיתר, חל חיוב בהיטל השבחה. מס השבח יחול בעת המכירה, באם לא חל אחד מסעיפי הפטור.
 
עוד על היטל השבחה ומס שבח

יש מקום להביא התשלום ששולם בגין היטל השבחה כ"הוצאה" בעת שעורכים שומה לצורך מס שבח. היטל השבחה ישולם בעת מימוש הזכויות שהוספו (בקשת היתר בניה להקמת האחוזים החדשים שהוספו), מס שבח ישולם בעת המכירה, אלא אם כפי שציין עו"ד ויזר-חל פטור. הרשות נוטה להחתים כיום מבקשי שינוי תב"ע על הסכמה עקרונית מראש לתשלום היטל השבחה כפי שתשום אותו הרשות או הסכמה עקרונית לפשרה - ראוי להמנע מחתימה או להוועץ בעו"ד לפני כן.
 

שנער

New member
שבח והשבחה

ראה ברשימת המאמרים (או בקישור המצורף), מאמר שלי בנושא. לגבי תוספת הבניה, מדובר כמובן בהיטל השבחה ולא במס שבח. היטל זה תלוי בתכניות בנין עיר, מה הן מתירות ומתי אושרו. ניתן (ובדרך כלל רצוי) לערר על החיוב בהיטל השבחה ולעיתים ניתן להפחית אותו באופן משמעותי.
 
למעלה