מעבר חצייה

0bama1

New member
מעבר חצייה

בוא אחדד את השאלה .האם יתכן מצב של חוסר אשמה מוחלט לנהג שפגע במעבר חצייה ?
 

0bama1

New member
מעבר חצייה

תיאור האירוע
מעגל תנועה שלאחריו מיד מעבר חציה. מהירות הרכב במעגל תנועה אטית מאוד משהו כמו 10 קמ'ש .קרוב מאוד למעבר החצייה מתפרץ אצן שהגיע ממקום מוסתר ונפגע עי'
י הרכב שכבר לקראת החצייה של מעבר החצייה . אני הצלחתי לעצור עוד לפני המעבר ולא קרה כלום ,אבל מה הדין במקרה וכן נפגע האצן המפתיע הזה ?
 

גבע אבי

New member
כן. היו דברים מעולם

אבל צריך צירוף מקרים חזק מאוד שיתמוך בנהג.
 

גבע אבי

New member
תלוי בפגיעה

אם אמנם ב 10 קמ"ש - יתכן והפגיעה תהיה מזערית.
אם היה פינוי, סביר שיגיע בוחן למקום או לבית החולים לגבות עדות.
ייתכן גם שהנפגע ואתה תזומנו לאגף התנועה לתת שם עדות, מבלי שהבוחן יגיע למקום.
בכל מקרה, הבוחן מסכם את הדברים ששמע ומחליט על הגשת כתב אישום או לא. במידה ולא - תם הסיפור
במידה וכן, תקבל הזמנה לדין על גרימת חבלה של ממש. יתנהל משפט שבו יחליט השופט על סמך העובדות המונחות לפניו בדוח הבוחן ועדויותיכם (הנהג והנפגע) ויקבע אשמה.
אם תורשע, תקבל פסילה בפועל של 2-3 חודשים ופסילה על תנאי לשנה-שנתיים, בתוספת קנס של כ 1500 ש"ח פלוס/מינוס.
יש גם סיכוי סביר שאתה או עורך דין מטעמך חצליחו לשכנע את בית המשפט שהתאונה הייתה בלתי נמנעת ותצא זכאי (והיו דברים מעולם)
 

0bama1

New member
מעבר חצייה

ברמה העקרונית האם התפרצות של הולך רגל למעבר חצייה כאשר אין שדה ראייה לצד שממנו מגיח הרץ או האצן .ואני קרוב למעבר חצייה והוא נניח נפגע קשה .אבל זו היתה הפתעה בלתי סבירה בעליל .שאלתי העקרונית היא האם הולך הרגל או האצן רשאי להתפרץ חופשי למעבר החצייה ללא בדיקה היכן הרכב נמצא ?הרעיון הוא שהולכי רגל החוצים מעבר חצייה אומרים לעצמם "לא מעניין אותי זה מעבר חצייה וזהו " כלומר עקרונית למי הכביש שייך להולכי רגל או לרכבים ?לשמחתי לא קרה כלום כי אני כבר מוכן להכול בכבישים ,אבל נניח נהג פחות מנוסה שנסע כחוק ובהתאם לתנאי הדרך וקרה מה שקרה .והולך הרגל נפגע נניח קשה מה אז ?
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
הכביש שייך לנהגים, מעברי החציה להולכי רגל

והנהג חייב לנהוג בצורה ומהירות שהולך רגל במעבר חציה לא יפגע
ומאידך חובת הזהירות חלה על כל משתמשי הדרך, כולל הולכי הרגל - אי לכך במידה ותתרחש תאונה בוחן המשטרה יקבע האם ואת מי להעמיד לדין ולאור העדויות השופט יקבע את אשמתו או חפותו.
 
תאונת דרכים במעבר חצייה

מעבר חצייה נחשב ל"קודש הקודשים" של הולך הרגל . תיקון לתקנות התעבורה והפסיקה הביאו למצב בו האחריות לתאונה במעבר חצייה היא כמעט אבסולוטית על נהג הרכב.
זו לשון תקנה 67 לתקנות התעבורה :
הולכי רגל במעבר חציה
67. (א) נוהג רכב המתקרב למעבר חציה, והולכי רגל חוצים במעבר, יאפשר להם להשלים את החציה בבטחה ואם יש צורך בכך יעצור את רכבו לשם כך.
תק' (מס' 2) תשע"ה-2015
(א1) נוהג רכב המתקרב למעבר חצייה, יאט את רכבו אם הולך רגל עומד על המדרכה בסמוך למעבר החצייה ואם ניכר שבכוונתו של הולך הרגל לחצות את הכביש, ייתן לו זכות קדימה.

(א2) התקרב נוהג רכב למעבר חצייה ובנתיב אחר האט רכב לפני מעבר החצייה, יאט את רכבו לפני מעבר החצייה האמור, ואם הרכב בנתיב האחר עצר – יעצור אף הוא; היה הולך רגל חוצה את הכביש במעבר החצייה, ייתן לו זכות קדימה.
(ב) מעבר החציה המחולק על ידי שטח הפרדה, יראו כל חלק ממעבר החציה כמעבר נפרד.

לשון התקנה דהיום מחייבת את הנהג להיות "נביא" ולצפות את כוונותיו של הולך הרגל.

במידה וימצאו ראיות לאשמתך, יוגש כתב אישום . במידה ותורשע יגזר העונש ביחס למידת רשלנותך , הרשלנות התורמת של האצן , מידת הפגיעה , הרשעותיך הקודמות, ותק נהיגתך ונסיבותך האישיות.

למידע נוסף ראה
 

be_roo

New member
וחבל שכך. התפיסה הזו גורמת להולכי רגל להתנהג ברשלנות פושעת

 

0bama1

New member
מעבר חצייה

ממש כך .כאילו לא מעניין אותי זכותי לעבור וזהו .אותי מענינים תקדימים משפטיים בעניין
 

0bama1

New member
מעבר חצייה

לאיזה ראיות מתכוון אדוני ? בהקשר של ראיה מרשיעה אין חולק .ובכל זאת האם נהג הפוגע אצן שמגיח במפתיעה ,וכאשר שדה הראיה חסום מהצד הרלוונטי ,וכאשר הנהג נוסע בהתאם לתנאי הדרך ולפי המהירות המותרת ,האם יש מצב לזיכוי מוחלט של הנהג הפוגע על פי תקדימים ?
 

אלעד.

New member
האם יש תקנה המחייבת הולך רגל החוצה מעבר חציה להתנהג

לפי הססמה "עצור בטרם תעבור"? אם לא - צריך לתקן תקנה כזו.
 

0bama1

New member
מעבר חציה

לא נראה לי שיש דבר כזה ולכן כל מני אצנים למיניהם מפתיעים בפריצה למעבר חציה כך שאפילו הנהג הזהיר ביותר עלול לפגוע באחד כזה ,לכן ביקשתי פה ממי שיודע על תקדימים מהסוג הזה .
 

be_roo

New member
ודאי שיש תקנות שמגדירות התנהגות הולכי רגל:

"110.
(א) לא יחצה אדם כביש, אלא לאחר שבדק את מצב התנועה בו ונוכח שאפשר לחצותו בבטיחות.
(ב) אם יש בקרבת המקום מעבר חציה, מנהרה או גשר המיועדים למעבר הולכי רגל, לא יחצה הולך רגל את הכביש אלא בהם.
(ג) אם אין בקרבת המקום מעבר חציה, מנהרה או גשר כאמור אך יש בקרבת מקום צומת, יחצה הולך רגל את הכביש בקרבת צומת.
(ד) בכל מקרה יחצה הולך רגל כביש, במהירות סבירה ובקו ישר והקצר ביותר בין קצות הכביש, ולא יתעכב בכביש שלא לצורך.


111. לא ירד הולך רגל ממדרכה או ממקום מבטחים אחר שבדרך באופן פתאומי או מבלי שנקט בזהירות מספקת, בשעה שרכב מתקרב אליו, ממרחק שאין סיפק בידי נוהג הרכב לעצור את הרכב כדי למנוע תאונה."

ועדיין, מעבר חציה הוא ממלכתם של הולכי הרגל, וצריך להיות מקרה חריג ביותר כדי שבמקרה של תאונה האחריות תוטל על הולך הרגל, וגם אז הסיכוי לזיכוי מלא של הנהג הוא קלוש.
 

be_roo

New member
גם בתמרור עצור, החלק החשוב הוא ההמשך "תן זכות קדימה"

 

0bama1

New member
מעבר חצייה

משתמע ממה שכתבת שהתפרצות מפתיעה ביותר מצד אצן למעבר חצייה ,כאשר שדה הראייה של הנהג חסום כתוצאה מעצים וצמחים שמגיעים עד למעבר החצייה עצמו .ובנוסף הנהג נוהג כאשר הוא לוקח בחשבון אפשרויות כאלו ,ובכל זאת כאשר הוא כבר לקראת חציית המעבר לפתע אצן נכנס לו בן הגלגלים בהפתעה הכי גדולה שיכולה להיות .אתה אומר סיכוי קלוש לזיכוי ?
 
למעלה