מעבר לדירה השכורה

  • פותח הנושא goldy
  • פורסם בתאריך

goldy

New member
מעבר לדירה השכורה ../images/Emo41.gif

היום הגדול הגיע: עוזבים את בית ההורים ומגיעים לדירה השכורה. אבל מה לקחת? (חוץ מבגדים וכסף
)
 

marysia

New member
דברים שימושיים

אוכל מוצרי חשמל בסיסיים רצוי מאוד חומרי ניקיון לא רצוי לקחת בהתחלה דברים יקרי ערך רק לאחר התאקלמות להעביר הכל . חשוב לא פחות לקחת כמה צלחות כוסות ועוד כל מנה דברים למטבח. השאלה מה כבר יש בדירה שכורה. רצוי להביא דברים בסיסיים אז לחזור שוב לעוד נגלות כאשר יהיה יותר ברור מה חסר.
 

marysia

New member
תיראי

תלוי אם את גרה איזה שותפים והאם גם להם יש מחשבים... ואם יש לך כרגע כסף לשלם על אינטנט. זה מאוד חשוב
 

akapulko2020

New member
אם

יש לך כוונות להתחבר לאינטרנט-או אם את צריכה את המחשב גם בלא מקוון ,לעבודה נניח-אז ברור שמחשב נכנס לרשימה(אני צריכה לעבור דירה בקרוב ,ומתחילה להתחרט שלא קניתי לאפ-טופ בזמנו
)
 

kiticat

New member
אבל מה אם החשש

של שותפים חדשים? אנשים לא מוכרים?
 

akapulko2020

New member
מבחינת גנבות את מתכוונת?

לדעתי אולי זה רעיון טוב לנעול את החדר שלך,לפחות בהתחלה-עד שתראי מי ומה השותפים שלך.
 

marysia

New member
הייתי ממליצה להכיר

קמת את האנשים לראות במי מדובר ואז רק להביא מחשב. או דברים נוספים יקרי ערך.
 

Imperia

New member
טוב תלוי מה יש בדירה השכורה...

וגם קצת תלוי אם את עוברת תגור בדירה שכורה, או שזה רק מגורים במשך השבוע, אבל ה"בית" ממשיך להיות אצל ההורים. לפעמים את צריכה לקחת הרבה או מעט ריהוט מהבית של ההורים. כלי מטבח עוזר, אם יש להם מה לתת לך.
 

יובאבא

New member
דברים שכדאי לקחת

נראה לי שדרך טובה ליערך לכזה דבר זה לדמיין את שגרת היום: קמים בבוקר: אז צריך את כל דברי המקלחת - כולל מגבות ,סבונים, מוצרי ניקיון, מברשות למינהן. אח"כ מתלבשים - אז בהנתן שממש עוברים לגור במקום אחר צריך שחלק נכבד מהמלתחה יהיה שם. נעליים גם. במיוחד אם עוברים מחלק אחד של הארץ לחלק אחר: אין משהו יותר מבאס מלהזכר שמה שרצית בדיוק עכשיו מרוחק ממך קילומטרים רבים. אם לומדים או עובדים - כדאי שספרים, מחברות וכל מה שנדרש מסביב גם יעברו איתך. חוזרים הביתה ויש פנאי - אז מומלץ שיהיו דיסקים ומשהו לנגן אותם בו, ספרים. כמו כן שווה לחשוב אילו דברים יוסיפו לסביבת המגורים כדי שיהיה נעים לשהות בה. מניסיוני מומלץ לקשט גם בדברים שהיו קודם בבית כדי לתת תחושה מוכרת יותר. בערב - מאוד חשוב מצעים נקיים, ושיהיו כמה להחלפה כי בתהליכי ניקיון של דירה חדשה לפעמים כל מיני דברים נשפכים או מתפזרים, אז כדאי שיהיה מה להחליף. שמיכות וכריות מאוד כדאי להחזיק. אפילו אם חום אימים שווה להחזיק שמיכה, רק בשביל אותו לילה מקרי שקר בו זוועה ואין לך במה להתכסות. דווקא מזון לא הייתי ממהרת להגניב מבית הורייך: רוב המזון בהתחלה מתקלקל במילא, כי לוקח זמן עד שמתאקלמים בדירה. דברים יושבים בקופסאות פלסטיק ואחרי כמה שבועות מגרדים אותם אל תוך הפח, בד"כ כשהם כבר מתחילים להוריק. שווה ללכת לסופר ולעשות קניה בסיסית: קצת (בדגש על קצת), ביצים, ירקות, מוצרי חלב, שתיה חמה, ואוכל מוכן שאפשר יהיה לחמם. מומלץ להשיג קומקום, חייבים להשיג קצת סכו"ם וצלחות, ומהר מאוד מגלים שסירים ומחבתות זה ממש שימושי: בכל מעבר דירה, גם אם בדירה הקודמת אהרוני היה מתארח אצלכם לצהרים, ההתארגנות איכשהו גורמת לאוכל להיות לא רלוונטי. לא כ"כ רעבים, ועם כל הסידורים הדבר האחרון שמתחשק זה בלגן של בישול, שלא לדבר על כלים מלוכלכים. עם הזמן מגלים שקצת בישול נותן תחושת ביתיות אז מתחילים לבשל פסטות, מרקים, אורז, ירקות, אוכל של בית. עוד המלצה: כדאי לא להתרגל לקחת אוכל מבושל מההורים. זה גורם לך להתעצל לא לבשל - וחבל. היום הפסטה ברוטב עגבניות שאני מכינה טעימה יותר מכל מקבילה, כולל זו של אמא שלי, שפעם חשבתי שאין יותר טוב מזה.
 

נתן.ל

New member
עדיף לקחת כמה שפחות

שלא תתקעי אח"כ עם כל מני דברים שסתם מעלים אבק ואין מה לעשות איתם. אחרי שכבר גרים לבד כמה ימים שמים לב יותר לדברים שחסרים ואז אפשר לקחת אותם. אבל אין טעם לקחת סתם דברים שלא יעשה בהם שימוש.
 

kiticat

New member
דברים בסיסים

בגדים, נעלים חומרי ניקיון. קצת כלים. אוכל קונים ליד הדירה- אחרי שעוברים. סדינים, וכל מוצרי ההיגיינה למיניהם. אחרי השבוע הראשון, חוזרים שוב פעם- הפעם עם רשימה. ואורזים את השאר.
 

שן דג

New member
אולי ישמע טפשי, אבל...

אצלי כבר הכל מסודר. החדר אולי מבולגן למראה, אבל אני ערוך שברגע שאמצא סידור אוכל להעיף את עצמי ב5 דקות... הדפים החשובים (מכתבים בהתכתבות עם מישהי מסוימת), שעון מעורר ועוד מעט דברים. החדר סונן ונבדק פרט לפרט... ועם בית כמו שלי... אם אמצא סידור, ויהיה מסכן ככל שיהיה- אקח את הדברים ואלך... לישון על הריצפה ולאכול רק ירקות לא מפריע לי בכלל, במיוחד לעומת היתרון הגדול של לצאת מכור התבערה הזה שמישהו פעם קרא לו בית... אז מה אתם אומרים? איזה מחיר הייתם מוכנים לשלם תמורת העצמאות שלכם? (די ברור, שהמחיר משתנה לא רק לפי האופי מאדם לאדם, אלא גם לפי אורך רצועת החנק של הבית).
 

marysia

New member
תראה אני לא יודעת עד כמה

המצב בבית שלך גרוע שגורם לך לחשוב ולהיות מוכן לחיות לא משנה איפה לא משנה מה לאכול פשוט תהיה זהיר לגבי דירות ושוטפים. אסור ללכת על ההזדמונות הראשונה צריך לבדוק הרבה דברים, כי היו מקרים שאנשים פשוט נשארו ברחוב. אז תהיה זהיר ותנסה לבדוק כמה שיותר. עצמאות עולה יקר אתה צריך לעבוד בעבודה וקבל לפחות 3000 ש"ח כדי שתוכל להיות עצמאי ואני מדברת על דירה עם עוד 2 שותפים ואוכל ביסיסי ובגדים ופאלפון...
 
למעלה