מעוניין להיות שוחר-יש כמה שאלות...

tal662

New member
מעוניין להיות שוחר-יש כמה שאלות...

טוב אז כיתה ט' הולכת ומסתיימת! שולחים לי כול הזמן עלונים לחיל אוויר, פנימיות צבאיות וכו'... אחד העלונים היה לגבי שוחרים ואני מעוניין להיות אחד כזה בחיל אוויר אך יש לי כמה שאלות: -אחרי שנה וחצי בקבע לאן ניתן להיתקבל עם תארים שמקבלים? -מהי המשכורת הממוצעת שמקבלים ובאיזה מקצועות ניתן לעבוד בצבא עם ''תעודת שוחר''? -מה זה מכנה לי לאחר הצבא? -ישנן הטבות מסויימות שמקבלים במהלך הלימודים? אלה השאלות שעולות בראשי עכשיו אולי יצוצו עוד... בכול מקרה השלוחה של השוחרים שהכי קרובה אלי היא באורט שפירא בכפר סבא ששמה זה חדש...אשמח לדעת אם נירשמו לשמה.. הבנתי שנותנים תגבור לכול אורך הדרך בלימודים? אני מאוד מבולבל ועדיין לא החלטתי לאן ללכת אם יהיו לי שאלות אנא היתייחסו אליהן ברצינות אפילו שאולי יהיו משונות או שחוזרות על עצמם כול הזמן. טל.
 

murzik3591

New member
כמה תשובות

-אחרי שנה וחצי בקבע לאן ניתן להיתקבל עם תארים שמקבלים? לא מקבלים תארים וניתן להתקבל לכל עבודה שדורשת שירות צבאי מלאי. -מהי המשכורת הממוצעת שמקבלים ובאיזה מקצועות ניתן לעבוד בצבא עם ''תעודת שוחר''? משכורת הקבע ההתחלתית בצבא לטכנאי תחזוקה היא סביב ה4,000 מחוץ לצבא טכנאי מרוויח סביב ה5,000 משכורת התחלתית. שוחרים בחיל האויר עובדים במערך הטכני בתחום המכונות והאלקטרוניקה. -מה זה מקנה לי לאחר הצבא? כלום -ישנן הטבות מסויימות שמקבלים במהלך הלימודים? נסיעות חינם במדים וכן, עוזרים בלימודים. יש חיילים שהתפקיד בשירות הצבאי שלהם זה לעזור בלימודים לשוחרים.
 
אז ככה...

1. השנה וחצי בקבע הן אך ורק אם המשכת ללימודי הנדסאים (יג'-יד') אחרי יב' ועם תואר ההנדסאי אתה יכול לעבוד בהייטק למשל. 2. "תעודת שוחר" זו תעודה סך הכל כדי שתיסע חינם במדים, כמו חוגר של חייל. היות ואתה מתגייס לאחר מסלול השוחר אתה מקבל הטבות של קיצור שירות, קבלת דרגת רב"ט מוקדמת ואתה עובד במקצועות הטכנולוגיים בצבא. 3. לאחר הצבא זה מקנה לך שנות ותק במקצוע שלך וכמובן אם תמשיך ללמוד, אז דיפלומה. 4. ההטבות מסתכמות בשכר לימודים נמוך יחסית לעומת מה שמשקיעים בך, נסיעה חינם בתחבורה ציבורית, תלבושת אחידה, טיולים שנתיים מאוד מושקעים ויחס אישי של הצוות (בחלקו לפחות). אשמח לעזור בעתיד, טל, יו"ר חניכים יועצים בטכני חיפה.
 

murzik3591

New member
זה לא יפה לסלף את האמת../images/Emo8.gif

1. הנדסאי זה לא תואר, הנדסאי זאת תעודה. בהייטק אפשר לעבוד בלי תעודת הנדסאי. 2. אתה מקבל הטבה של קיצור שירות מקסימלי של חודש וחצי, כי לפני השירות עברת קורס של חודשיים עד חצי שנה על חשבון הזמן הפרטי שלך!! וזה עוד לפני שבכלל התגייסת. כל זה כמובן בתנאים מאד דומים לתנאיים של טירון. אתה תקבל גם דרגת רב"ט מוקדמת שלא תתן לך שום הטבה פרט לחובה לתפור אותה על החולצה. אתה אכן תחשב לחייל שעוסק במקצוע טכנולוגי; הסבירות שתצא לקצונה תרד משמעותית וכל שאר הדלתות יסגרו בפניך. 3. לאחר הצבא זה לא יקנה לך וותק, זה שקר כמעט מוחלט. מתי כן? יש קורסים בודדים(איכותיים) שיש סיכוי נמוך שתגיע אליהם ואז השירות שלך בתעשיה באמת יחשב כוותק. נכון למצב השוק היום, זה עבודה לא פחות מעייפת ממלצרות עם משכורת יותר נמוכה משל מלצר. אתה יכול להמשיך ללמוד לתואר מהנדס, תעודת ההנדסאי תצמצם לך רק שנה מהלימודים. את לימודיי ההמשך לתואר מהנדס אתה יכול להשלים במכללות הפחות טובות בארץ בתחום הטכנולוגי, מכללות שהתואר שלהן תמיד משאיר אותך רחוק מאחורי כל האוניברסיטאות. 4.שכר הלימודים כמעט זהה ביחס לבתי ספר תיכוניים אחרים, הטיולים השנתיים זה יומיים בשנה והטיב שלהם נקבע על פי החלטה שמתקבלת ע"י מפקד השלוחה בהתאם לתקציב באותה שנה.
 

kalmanovich

New member
תיקון גם לך

הנדסאי יכול לקצר מקסימום סמסטר אחד, לפחות במקום נורמלי.
 
מספר דברים על שוחרות

שלום לך! גם אני הייתי בנקודה בא הינך עומד עכשיו בקשר להמשך הלימודים לאחר החטיבה ותהיתי לאן ללכת מאחר וחבר שלי למד בהולץ בת"א. אז ככה: אני שוחר מכיתה י' עכשיו אני בכיתה יד' עוד שלושה חודשים מסיים הנדסאי (זה סוג של תואר). המלצתי אליך היא כזאת....... אז אני לא הולך להגיד לך אם שווה או לא שווה כי זה פשוט בלתי אפשרי, מהסיבה הפשוטה שאני לא יודע מה התוכניות שלך ואני מניח שגם אתה לא בדיוק יודע מה התכניות של עצמך בגיל הזה ואם כן אז יש מצב שהן ישתנו(קח בחשבון). מוסד השוחרות מעצב לך "חליפה" בה הינך רשאי לבחור ( בהתאם להשגים) את המגמות אליהן אתה יכול להשתייך: אלקטרוניקה ומחשבים, מכונות הספק פיקוד ובקרה (חשמל) ומכונות תעופה. כאשר הדעה הרווחת היא שה"יוקרתית" מבניהן היא אלקטרוניקה. מה זאת אומרת חליפה? במידה ונכנסת למשפחת חיל האוויר בתור שוחר במגמת חשמל נניח, באופן אוטומטי אתה מנותב לשמש את המערך הטכני של חיל האוויר בבוא הזמן. במילים פשוטות אתה מוותר על זכות הבחירה שלך או לחילופין מבטיח את עצמך כחייל לא קרבי, מודיעין וכו' כל מה שהוא לא חיל האוויר. אולם אם ברצונך להיכנס בכל זאת לאחת היחידות הלוחמות או לצאת מחיל האוייר במידה ונכנסת ולא התאים אתה יכול לצאת (בצורה מקובלת) אם תלך ליחידות התנדבותיות. מסלול לימודים: מסלול הלימודים במוסד השוחרות הינו מסלול טכנולוגי כלומר בשפת העם אתה יוצא כביכול עם מקצוע- בסיום כיתה יב' עוזר חשמלאי (ידע אפסי או בסיסי תקרא לזה איך שאתה רוצה) סיום יג' טכנאי(כמעט ואף אחד לא עושה את זה ז"א ברגע שהמשכת זה יג' -יד' או הכל או כלום) סיום יד' הנדסאי (שאת ה"תואר" אתה מקבל רק אחרי שנתיים של וותק בחשמל בעברית צחה חרטה חריפה). זכור לא כל הנוצץ זהב הוא: אל תתלהב מזה שיש מדים וחוגר/ שוחר לכל דבר יש את הזמן שלו. אל תתפתה למסגרת הצבאית הזאת כל כך מהר תיהיה סקפטי לגבי כל דבר. ואלו מתוך הממסד לרוב יגידו לך דברים מושכים כי רוצים אותך שם מהסיבה הפשוטה יש להם אינטרס. והאינטרס שלך זה לבדוק אם זה מתאים לך. המאמר/ הרצאה הזאת ממש על קצה המזלג אני לא מכיר אותך כדי להגיד לך אם כדאי לך או לא זה אידיבידואלי. ככה שאם יש לך שאלות או שתרצה לדעת עוד פרטים אני אסביר לך בסבבה אני מכיר את ההרגשה הזאת שאתה נמצא בה עכשיו.
 
למעלה