מעוניין להתגייס מחדש!!!

NAKAKO1

New member
מעוניין להתגייס מחדש!!!

שלום לכולם! אני מעוניין לשתף אותכם בסיפור האישי שלי ואולי גם לקבל עזרה בהפנייה לגורמים רלוונטים שיכולים לעזור לי. אז ככה, אני בגיל 18 התגייסתי לצה"ל, עם פרופיל 45, הייתי הראשון בשכבה שהתגייס. מהבקום שלחו אותנו צפונה למרות שחשבתי שאני אמור לעבור את הטירונות ב"בסיס זיקים" הגעתי ל"מחווה אלון" והתברר לי שאני נמצא בטירונות של"נערי מכ"ם", כבר בהתחלה לא ממש הסתדרתי שם , לא הייתי חברותי וגם לא הסתדרתי עם המסגרת הצבאית, נשלחתי לקב"ן והוא דאג לי לגימלים ליומיים הביתה, במשך שבועיים הייתי חצי מהזמן בבית וחצי בבסיס עד שבסוף שוחררתי מהצבא עם פרופיל 21 נפשי. במשך 4 שנים פשוט לא מצאתי את עצמי, עברתי 20 עבודות שונות, מאף אחת לא פוטרתי אלא עזבתי מרצון לאחר בין שבוע לחודשיים, ובין העבודות ישבתי בבית. בעבודה האחרונה שלי נפגעתי קשה כשקיר בטון מחץ לי את שני הרגליים, עברתי ניתוח ארוך ושיקום של 3 חודשים בבית לוינשטיין, אכשיו, 9 חודשים לאחר התאונה אני צפוי לעבור עוד ניתוח ועוד מספר חודשי שיקום. בתהליך השיקום שעברתי לרגליים, עברתי תהליכים נוספים, תהליכים ששינו בי משהו בפנים והפכו אותי לאדם אחר בהרבה מובנים, אדם חזק ויציב בהרבה! ואז קיבלתי החלטה, אני רוצה להתגייס שוב לצבא, לתרום ככל יכולתי. אני קיבוצניק, בן לאבא שהיה בסיירת ונלחם את רוב מלחמות ישראל, אח שלי אכשיו במכינה קדם צבאית ומיועד להתגייס לגבעתי, כל חבריי היו ועדיין לוחמים קרביים. למרות שהצבא החליט לשחרר אותי ברור לי שאני הייתי חלק מהשיחרור הזה בזה שלא ניסיתי להתמודד עם הקשיים, היום אני יכול ורוצה להתמודד עם הקשיים האלה וגדולים מהם פי כמה... כרגע אני עדיין מושבת פיזית אבל אני מעוניין כבר להתחיל לברר למי אפשר לפנות ומי יכול לעזור? אתם יודעים אולי מי הכתובות שלי?
 

Ambious

New member
קודם כל, כל הכבוד על ההחלטה האמיצה

גם אני עשיתי טירונות במחווה אלון, אבל טעות נפוצה היא לחשוב שזאת טירונות 'נערי מק"מ' כי אלה הועברו למקום אחר בצפון, שכחתי איפה. בכל מקרה, במצבך הבריאותי לדעתי אתה יכול רק להתנדב, כי גם אם תערער על הפרופיל הנפשי, עדיין יש לך את העניין עם הרגליים שזה קשה מאד. במקומך הייתי ניגש ללשכת הגיוס האזורית שלך ומבקש שיחה עם אחראי מתנדבים. במקביל הייתי כותב מכתב מנוסח היטב שמספר את הסיפור שלך (בקצרה מאד) ללשכת הגיוס ושואל מה עליך לעשות, ולשלוח בפקס (כמובן להתקשר קודם לברר לאן לשלוח, ולברר שהם קיבלו את זה). בהצלחה - ומקווה שנשמע ממך עדכונים בהקדם.
 

NAKAKO1

New member
תודה על התשובה!

עד כמה שאני זוכר אנחנו נקראנו "נערי מק"מ", אני לא מצליח להזכר איפה זה נאמר לי אבל אני דיי בטוח שהוגדרנו שם "נערי מק"מ", העובדה ששליש מהצעירים שם היו בעלי תיק פלילי מחזקת את זה, לי למשל נאמר שאני שם בגלל שאין לי 12 שנות לימוד, שדרך אגב זאת טעות במחשב של הלשכת גיוס כי יש לי 12 שנות לימוד. מה זה אומר להתנדב? האם בגילי (עוד כמה חודשים ימלאו לי 23) עדיין אפשר להתנדב למרות הפרופיל? אני אבדוק את מה שהמלצת לי לגבי הלשכת גיוס, למרות שאני מאמין שלא ממש יתייחסו אליי... שוב תודה על העצות ואם היו התפתחיות לטובה אז אני יעדכן!
 
עונה גם:

קודם כל אני רוצה לעשות אבחנה בין הטירונות במחווה אלון לבין הטירונות בחוות השומר: חיילי מקא"מ (מרכז קידום אוכלוסיות מיוחדות) הוא פרוייקט שהיה ידוע בעבר בשם "חיילי רפול" עושים טירונות בחות השומר, לעומתם החיילים במחווה אלון הם חיילים המוגדרים כחיילים עם קה"ס גבוה (כלומר קשיי הסתגלות) אבל עדיין לא מוגדרים כמקא"מ. אני מוכרחה לציין כי הצבא בכלל לא נלהב לגייס מחדש חיילים אשר קיבלו ,פטור מטעמי בריאות", כאשר הרקע הוא נפשי, מאוד מאוד קשה להתגייס בחזרה לשירות ואף להתנדב הדבר בעייתי. אבל.... אם אתה באמת רוצה, שווה לנסות ולהלחם על זה- העניין הוא שתצטרך לנהל מלחמה שעלולה להיות די מתישה. תיקח בחשבון שאם אתה תגיד בצורה מפורשת שלא הסתדרת בהמון מקומות עבודה זה רק יחזק את הדעה כי אתה באמת סובל מקשיי הסתגלות ולכן אני דווקא לא הייתי מציינת במכתב את העניין של אי ההסתדרות במסגרות אזרחיות, אלא מדגישה יותר את הצורך שלך לתרום ולקבל שיוויון הזדמנויות אמיתי באזרחות ובכלל, כמו כל שאר בני גילך. תנסה באמת לפנות בכתב ללשכת גיוס ותחזור לפורום לעדכן לגבי התשובה שלהם ונראה מה אפשר לעשות לגבי הההמשך. בהצלחה!
 

NAKAKO1

New member
אז ככה...

נשמע הגיוני מאוד מה שאת אומרת לגבי המקא"מ... טוב, לאחר התייעצות עם אבא וחברים שלי הוחלט לחכות לניתוח הנוסף ולשיקום שאחריו ואז כשיהיה חוות דעת סופית על מצב הרגל, רק אז להחליט על המשך הדרך ובחינה של הסיכויים מול הצבא. אם יהיה התפתחויות חיוביות לאחר שאני אסיים את הטיפולים שלי אז אני יחזור לעדכן (ובטח גם לקבל ייעוץ) שוב תודה לכולם על ההיתייחסות! הכל לטובה ושניהיה בריאים כולנו!
 

Ambious

New member
תודה על האבחנה, זה באמת מה שאמרו לנו שם

ואני חייב לציין שפרוייקט הטירונות במחווה אלון הוא פשוט עבודת קודש, וכל המפקדים והמדריכים שם נותנים כלים להתמודדות עם הצבא שאי אפשר לקבל בשום מקום אחר, במיוחד לאותם חיילים.
 
למעלה