מעט תמונות מהביקור היום בדיפו של סיטיפס

מצב
הנושא נעול.

fireman

New member
אפרופו גשר המיתרים - המנופלצת עובדת כרגע
בתחנת הכוח ברמת חובב למי שהתגעגע ורוצה ללכת לבקר.
 

fireman

New member
המצלמה עוד בתיקון?
לא, המצלמה פיקס, בפעם האחרונה שראיתי
את המנופלצת ברמת חובב (לפני יומיים) היה לילה והמצלמה היחידה שהייתה ברשותי הייתה של הסלולרי שמסוגלת לצלם בלילה בערך.....כלום.
 

dctgdctg

Member
מעט תמונות מהביקור היום בדיפו של סיטיפס
לקחתי את האשה (שהתנגדה מעט), את הילדים (שדווקא התלהבו) וחבר עם ילד (אשתו נשארה לעבוד) ועלינו לבירה. כולם שאלו "ברכת כהנים" ואני השבתי "לא! רכבת קלה..."
 

dctgdctg

Member
מעט תמונות מהביקור היום בדיפו של סיטיפס
לקחתי את האשה (שהתנגדה מעט), את הילדים (שדווקא התלהבו) וחבר עם ילד (אשתו נשארה לעבוד) ועלינו לבירה. כולם שאלו "ברכת כהנים" ואני השבתי "לא! רכבת קלה..."
 

dctgdctg

Member
מעט תמונות מהביקור היום בדיפו של סיטיפס
לקחתי את האשה (שהתנגדה מעט), את הילדים (שדווקא התלהבו) וחבר עם ילד (אשתו נשארה לעבוד) ועלינו לבירה. כולם שאלו "ברכת כהנים" ואני השבתי "לא! רכבת קלה..."
 

dctgdctg

Member
מעט תמונות מהביקור היום בדיפו של סיטיפס
לקחתי את האשה (שהתנגדה מעט), את הילדים (שדווקא התלהבו) וחבר עם ילד (אשתו נשארה לעבוד) ועלינו לבירה. כולם שאלו "ברכת כהנים" ואני השבתי "לא! רכבת קלה..."
ולסיום - שוב, למי ששכח באיזו עיר מדובר
 

אוהד11

New member
מעט תמונות מהביקור היום בדיפו של סיטיפס
לקחתי את האשה (שהתנגדה מעט), את הילדים (שדווקא התלהבו) וחבר עם ילד (אשתו נשארה לעבוד) ועלינו לבירה. כולם שאלו "ברכת כהנים" ואני השבתי "לא! רכבת קלה..."
 

Ynhockey

New member
מעט תמונות מהביקור היום בדיפו של סיטיפס
לקחתי את האשה (שהתנגדה מעט), את הילדים (שדווקא התלהבו) וחבר עם ילד (אשתו נשארה לעבוד) ועלינו לבירה. כולם שאלו "ברכת כהנים" ואני השבתי "לא! רכבת קלה..."
רשמים מהסיור
לא אגיד כאן כנראה יותר מדי דברים חדשים, אבל בכל מקרה: 1) ראשית, מה שעצבן אותי מאוד בסיור היה שאנשי הרק"ל לא ממש התייחסו אליו כאל תחבורה ציבורית, וממש לא ראו בו חלק ממערכת תחבורה גדולה יותר. למשל, אחת ה"מרצות" כל הזמן דיברה על איך הרק"ל "לא מזהם כמו תחבורה ציבורית" ועוד אמריות כאלה ואחרות שלא היו במקום. 2) נאמר שתהיה אפשרות העלאת אופניים לרק"ל 3) ההרצה של הרק"ל תהיה כ-8-9 חודשים (לא דיברו קודם על 4-6 חודשים?) 4) 44 מתוך 46 קרונות הגיעו לארץ, והסיבה ש-2 לא הגיעו עדיין היא שהם קרונות ניסוי שנבנו תחילה כפרוטוטיפ (אם להאמין לדברי מנהל הדיפו) 5) בתוואי הרק"ל יהיו 12 תחנות מייצבות מתח וזרם כדי שלא תהיה הפסקת חשמל לרק"ל תמונות מהתוואי בהמשך!
 

easylivin

New member
רשמים מהסיור
לא אגיד כאן כנראה יותר מדי דברים חדשים, אבל בכל מקרה: 1) ראשית, מה שעצבן אותי מאוד בסיור היה שאנשי הרק"ל לא ממש התייחסו אליו כאל תחבורה ציבורית, וממש לא ראו בו חלק ממערכת תחבורה גדולה יותר. למשל, אחת ה"מרצות" כל הזמן דיברה על איך הרק"ל "לא מזהם כמו תחבורה ציבורית" ועוד אמריות כאלה ואחרות שלא היו במקום. 2) נאמר שתהיה אפשרות העלאת אופניים לרק"ל 3) ההרצה של הרק"ל תהיה כ-8-9 חודשים (לא דיברו קודם על 4-6 חודשים?) 4) 44 מתוך 46 קרונות הגיעו לארץ, והסיבה ש-2 לא הגיעו עדיין היא שהם קרונות ניסוי שנבנו תחילה כפרוטוטיפ (אם להאמין לדברי מנהל הדיפו) 5) בתוואי הרק"ל יהיו 12 תחנות מייצבות מתח וזרם כדי שלא תהיה הפסקת חשמל לרק"ל תמונות מהתוואי בהמשך!
האימרה לגבי זה שהרק"ל לא מזהם
- היא בהחלט ובהחלט במקום.
הרק"ל היא אכן חלק מהמערך הכולל של תחבורה ציבורית, אבל אחת המטרות בבניית הרק"ל (לא המטרה העיקרית, אבל רק אחת מכלל המטרות) היא לצמצם את מספר האוטובוסים המזהמים שנעים בכבישים. מה לעשות שזה "לא פייר" לגבי אוטובוסים. הם מזהמים בטירוף והרק"ל לא מזהמת בכלל! וכן, הרק"ל הוא כלי אלטרנטיבי לאוטובוסים וכן יש תחרות בין אמצעי התחבורה השונים. יותר רק"ל = פחות אוטובוסים.
 

Pycnonotidaeon

New member
האימרה לגבי זה שהרק"ל לא מזהם
- היא בהחלט ובהחלט במקום.
הרק"ל היא אכן חלק מהמערך הכולל של תחבורה ציבורית, אבל אחת המטרות בבניית הרק"ל (לא המטרה העיקרית, אבל רק אחת מכלל המטרות) היא לצמצם את מספר האוטובוסים המזהמים שנעים בכבישים. מה לעשות שזה "לא פייר" לגבי אוטובוסים. הם מזהמים בטירוף והרק"ל לא מזהמת בכלל! וכן, הרק"ל הוא כלי אלטרנטיבי לאוטובוסים וכן יש תחרות בין אמצעי התחבורה השונים. יותר רק"ל = פחות אוטובוסים.
זיהום "סטנדרטי" אולי לא (באופן מקומי), אבל מה
עם קרינה? מישהו שאל על זה שאלה שם - האם כבלי המתח שפרוסים מעל הפסים ולאורך הרחובות והבניינים מייצרים קרינה ברמה מסוכנת?
 

easylivin

New member
זיהום "סטנדרטי" אולי לא (באופן מקומי), אבל מה
עם קרינה? מישהו שאל על זה שאלה שם - האם כבלי המתח שפרוסים מעל הפסים ולאורך הרחובות והבניינים מייצרים קרינה ברמה מסוכנת?
התשובה היא לא באופן חד וחלק.
עוצמת הקרינה האלקטרונגנטית מחישמולת של רק"ל נמצאת עמוק-עמוק מתחת לסף שעלול לסכן את הבריאות. כלומר גם עבור מי שיחליט לגור לו על רציף של רק"ל, לא נשקפת כל סכנה. בכלל, בהלת הקרינה האלקטרומגנטית היא טיפשות מטופשת (אני אומר לך את זה כאיש מקצוע) ולא מן הנמנע שגורמים אינטרסנטים למיניהם מעורבים בהפצתה. מצחיק שבאירופה לא מפחדים מזה ומעודדים הנעה חשמלית נקייה, שקטה ויעילה; מה לעשות, בשבילם זה לא חדש, ובשבילנו כן - וזה בטבע האנושי, כל דבר חדש מעורר פחד אי-רציונלי (כשמסתכלים על זה באופן רציונלי ומדעי ועורכים מחקרים בריאותיים, כל הפחדים האלה מתגלים כשטויות - אבל זה לא עוזר כי יש "דעת קהל" טיפשית). בקיצור, מומלץ לכולם לקרוא פחות עיתונים ואתרים צהובים ולקבל השכלה אמיתית - כך תשמרו על בריאותכם הגופנית והנפשית.
 

amit1270

New member
התשובה היא לא באופן חד וחלק.
עוצמת הקרינה האלקטרונגנטית מחישמולת של רק"ל נמצאת עמוק-עמוק מתחת לסף שעלול לסכן את הבריאות. כלומר גם עבור מי שיחליט לגור לו על רציף של רק"ל, לא נשקפת כל סכנה. בכלל, בהלת הקרינה האלקטרומגנטית היא טיפשות מטופשת (אני אומר לך את זה כאיש מקצוע) ולא מן הנמנע שגורמים אינטרסנטים למיניהם מעורבים בהפצתה. מצחיק שבאירופה לא מפחדים מזה ומעודדים הנעה חשמלית נקייה, שקטה ויעילה; מה לעשות, בשבילם זה לא חדש, ובשבילנו כן - וזה בטבע האנושי, כל דבר חדש מעורר פחד אי-רציונלי (כשמסתכלים על זה באופן רציונלי ומדעי ועורכים מחקרים בריאותיים, כל הפחדים האלה מתגלים כשטויות - אבל זה לא עוזר כי יש "דעת קהל" טיפשית). בקיצור, מומלץ לכולם לקרוא פחות עיתונים ואתרים צהובים ולקבל השכלה אמיתית - כך תשמרו על בריאותכם הגופנית והנפשית.
 
התשובה היא לא באופן חד וחלק.
עוצמת הקרינה האלקטרונגנטית מחישמולת של רק"ל נמצאת עמוק-עמוק מתחת לסף שעלול לסכן את הבריאות. כלומר גם עבור מי שיחליט לגור לו על רציף של רק"ל, לא נשקפת כל סכנה. בכלל, בהלת הקרינה האלקטרומגנטית היא טיפשות מטופשת (אני אומר לך את זה כאיש מקצוע) ולא מן הנמנע שגורמים אינטרסנטים למיניהם מעורבים בהפצתה. מצחיק שבאירופה לא מפחדים מזה ומעודדים הנעה חשמלית נקייה, שקטה ויעילה; מה לעשות, בשבילם זה לא חדש, ובשבילנו כן - וזה בטבע האנושי, כל דבר חדש מעורר פחד אי-רציונלי (כשמסתכלים על זה באופן רציונלי ומדעי ועורכים מחקרים בריאותיים, כל הפחדים האלה מתגלים כשטויות - אבל זה לא עוזר כי יש "דעת קהל" טיפשית). בקיצור, מומלץ לכולם לקרוא פחות עיתונים ואתרים צהובים ולקבל השכלה אמיתית - כך תשמרו על בריאותכם הגופנית והנפשית.
כמעט כל מה ש"ידוע" בארצנו
אינו אלא "תחושות" שמלובות ע"י התקשורת הצהובה. המידע האמיתי והבדוק מוסתר, כי הוא לא מביא רייטינג.
 

easylivin

New member
רשמים מהסיור
לא אגיד כאן כנראה יותר מדי דברים חדשים, אבל בכל מקרה: 1) ראשית, מה שעצבן אותי מאוד בסיור היה שאנשי הרק"ל לא ממש התייחסו אליו כאל תחבורה ציבורית, וממש לא ראו בו חלק ממערכת תחבורה גדולה יותר. למשל, אחת ה"מרצות" כל הזמן דיברה על איך הרק"ל "לא מזהם כמו תחבורה ציבורית" ועוד אמריות כאלה ואחרות שלא היו במקום. 2) נאמר שתהיה אפשרות העלאת אופניים לרק"ל 3) ההרצה של הרק"ל תהיה כ-8-9 חודשים (לא דיברו קודם על 4-6 חודשים?) 4) 44 מתוך 46 קרונות הגיעו לארץ, והסיבה ש-2 לא הגיעו עדיין היא שהם קרונות ניסוי שנבנו תחילה כפרוטוטיפ (אם להאמין לדברי מנהל הדיפו) 5) בתוואי הרק"ל יהיו 12 תחנות מייצבות מתח וזרם כדי שלא תהיה הפסקת חשמל לרק"ל תמונות מהתוואי בהמשך!
אופס, נראה לי שלא הבנתי אותך נכון.

קראתי אותך שוב ונראה שאפשר לפרש את המשפט בשתי דרכים. אם האימרה שציינת הייתה מכוונת, יכול להיות שמדובר בנסיון "שיווקי" לעשות השוואה בין הרק"ל לשאר התחבורה הציבורית, ואפילו "להפריד" את הרק"ל מהתחבורה הציבורית בכלל, כדי לשפר את תדמית הרק"ל כאמצעי תחבורה (כאילו שקרון של רק"ל הוא פחות "ציבורי" מאוטובוס).
 
מעט תמונות מהביקור היום בדיפו של סיטיפס
לקחתי את האשה (שהתנגדה מעט), את הילדים (שדווקא התלהבו) וחבר עם ילד (אשתו נשארה לעבוד) ועלינו לבירה. כולם שאלו "ברכת כהנים" ואני השבתי "לא! רכבת קלה..."
מינוח של הרכבת הקלה
תודה רבה על התמונות היפות והמעניינות. ברשותך, תיקון-או-שניים לעברית: למרות דבריהם של אנשי החברה, יש כיום ברשות המערכת בירושלים 44 מערכים ולא קרונות, וזאת מהטעם הפשוט שאין המדובר בקרונות, אלא בקרונועים (כלומר, קרונות ממונעים). לפיכך, צילמת את מערך 46, ולא קרון 46. כמובן שמכיוון שמדובר בקרונועים מפרקיים, כל מערך מורכב ממספר פרקים, אם כי נראה שאין להם מספור נפרד (בניגוד לקרונועים המפרקיים של רכבת ישראל, ה-IC3). בנוסף, המתקן שבו ביקרתם אמנם מכונה בפי בעליו 'דיפו', אולם אין המדובר במילה עברית, ולכן אני חוזר ומציע את המונח שדווקא הומצא עבור הרכבת הקלה בתל-אביב: מת"ת (מרכז תפעול ותחזוקה). מעבר לכך שמדובר בעברית נכונה ובתיאור מלא של תפקוד המתקן, הרי שראשי התיבות גם יוצרים מילה יפה וחשובה, וגם קלה להגייה לבני המקום.
 

dctgdctg

Member
מינוח של הרכבת הקלה
תודה רבה על התמונות היפות והמעניינות. ברשותך, תיקון-או-שניים לעברית: למרות דבריהם של אנשי החברה, יש כיום ברשות המערכת בירושלים 44 מערכים ולא קרונות, וזאת מהטעם הפשוט שאין המדובר בקרונות, אלא בקרונועים (כלומר, קרונות ממונעים). לפיכך, צילמת את מערך 46, ולא קרון 46. כמובן שמכיוון שמדובר בקרונועים מפרקיים, כל מערך מורכב ממספר פרקים, אם כי נראה שאין להם מספור נפרד (בניגוד לקרונועים המפרקיים של רכבת ישראל, ה-IC3). בנוסף, המתקן שבו ביקרתם אמנם מכונה בפי בעליו 'דיפו', אולם אין המדובר במילה עברית, ולכן אני חוזר ומציע את המונח שדווקא הומצא עבור הרכבת הקלה בתל-אביב: מת"ת (מרכז תפעול ותחזוקה). מעבר לכך שמדובר בעברית נכונה ובתיאור מלא של תפקוד המתקן, הרי שראשי התיבות גם יוצרים מילה יפה וחשובה, וגם קלה להגייה לבני המקום.
תודה, הערה ושאלה
הירושלמים דווקא קוראים לו מרכז תפעול ואחזקה. מת"ת הוא שם שנת"ע משתמשים בו בפ"ת (ובכלל) ואני מסכים שהוא עדיף. מה שאתה אומר לגבי כמות הקרונות/מערכים נשמע הגיוני אבל סותר את מה שענתה לי המסבירה בסיור. שאלתי אם מדובר ב44 קרונות = 22 מערכים (היא ציינה בראשית ההסבר שכל מערך מורכב משני קרונות בלבד) או ב44 מערכים. היא ענתה בנחרצות כי מדובר ב22 מערכים
 
תודה, הערה ושאלה
הירושלמים דווקא קוראים לו מרכז תפעול ואחזקה. מת"ת הוא שם שנת"ע משתמשים בו בפ"ת (ובכלל) ואני מסכים שהוא עדיף. מה שאתה אומר לגבי כמות הקרונות/מערכים נשמע הגיוני אבל סותר את מה שענתה לי המסבירה בסיור. שאלתי אם מדובר ב44 קרונות = 22 מערכים (היא ציינה בראשית ההסבר שכל מערך מורכב משני קרונות בלבד) או ב44 מערכים. היא ענתה בנחרצות כי מדובר ב22 מערכים
עוד מסבירה כזו ואבדנו..
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה