מעניין כמה ישראלים ימותו כתוצאה מהחלטת צרת התחבורה החדשה

דיברגנט חדש

Well-known member
המחשה גרועה, כי כמות הדורשים מועטה ולכן לא יספקו עוד אוטובוס

עבורם, אלא יצפו שמה שיש יספק אותם ועל כן, ברור שהתשובה שרצית תהיה הנכונה. זה מזכיר לי את מחקרים אקדמיים, שאתה בוחר את הפרמטרים לבדיקה ואת פלח השוק בכדי לרמות את מה שקורה בפועל.
 
בכל ביקוש שהוא כשהרכבת מופעלת הקיבולת עולה על הקיבולת

עם אוטובוסים בלבד, ולכן הפעלת הרכבת בכל מקרה תקטין את הצפיפות ולא תגדיל אותה. גם כשמדובר ב-50 נוסעים, גם כשמדובר ב-100 נוסעים ועל אחת כמה וכמה כשמדובר ב-1000 נוסעים, אז האוטובוסים לא יכולים בכלל לספק את הדרישה. כך שאם עוסקים בצפיפות - הפעלת רכבת תמיד מקטינה את הצפיפות ולא להיפך. כשיש צפיפות גם ברכבת (בימים רגילים) המשמעות היא שהרכבות המופעלות לא מספיקות לביקוש הקיים והפתרון לזה אינו לסגור את הרכבת ולהוסיף אוטובוסים, אלא להוסיף עוד רכבות ולהגדיל את התשתית של רשת הרכבות.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
זה לא רק הצפיפות גם התחנות הרבות, הדרך הארוכה

החשיפה לרמזורים, זה הבדל של שעה לפחות בנסיעה.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
ברכבת, אתה מחכה בכל תחנת עצירה מס' דק'

בנוסף, רוב התחנות הן מקורות ועם עומס התקהלות, דבר שבאוטובוס יש רק בתחנה המרכזית ולא בשאר התחנות.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
אז זהו שאוטובוס בינעירוני לא מאפשר עמידה

ואני לא חושב שתושבי חיפה, תל אביב וירושלים יסעו ברכבות בתור הערים לשם הנוחות.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
0תומהוק, יכול להירגע -

על רקע נתוני הקורונה: פתיחת הרכבת שוב בספק
 

דיברגנט חדש

Well-known member
אתה כ"כ 0תום, שלא שמת לב שלא חלקתי על כך.

כפי שכתבתי, לדעתי אסור היה לאפשר תפוסה מלאה הן באוטובוסים והן ברכבות. &nbsp
 
אבל אם לא מפעילים רכבות התפוסה באוטובוסים תהיה מלאה

מי שדוגל בסגירת התח"צ שידרוש מהמדינה לשלם משכורות לאנשים שנסיעות בתח"צ זו האפשרות היחידה שלהם לעבוד. אנשים צריכים להתפרנס כדי שלא ימותו ברעב. או שאתה מהחברה של גרוטו שבעד חלוקת מנות קרב לאזרחי ישראל? שבר סימן טוב, גרוטו וסדצקי ישמשו דוגמה ויהיו הראשונים להיזון ממנות קרב בלבד בחודשים הקרובים. שיסתגרו הרמטית ויצלמו בזום את עצמם אוכלים מנות קרב....
 

דיברגנט חדש

Well-known member
אפשר לעבור לחצי תפוסה ובנוסף להטיל על מקומות עבודה הסעים

אפשר גם לתגמל את מקומות העבודה כספית על הוספת הסעים ולהשלים לחברות האוטובוסים בקווים הריווחיים שלהם שיש בהן תפוסה מלאה את הכסף עפ"י מה שהיה להם אשתקד באותו חודש.
 
רוב מקומות העבודה לא יכולים לארגן הסעים

אלא אם אתה בעד שהמדינה תשלם לרבבות או מאות אלפי עובדים מוניות לעבודה וחזרה. למשל לשלם לאלפי עובדים שגרים באזור חיפה ועובדים בגוש דן מוניות הלוך וחזור כל יום, במקום הפעלת הרכבת. אני מניח שלמרות שאתה סבור שלמדינה אין כסף לבדיקות קורונה, לזה אולי אתה סבור שלמדינה כן יש כסף. העיקר שלחביבי הסגירות יהיה סיפוק מכך שהרכבת סגורה.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
חלק יעבדו מהבית ומי שלא יכול, מקום עבודה יצטרך לארגן לו הסעה

אם יש מעט עובדים מאותו מקום, הם יסעו בתחבורה הציבורית שתהיה בתפוסה חלקית. &nbsp אם קצת רצון, תבין שזה אפשרי, במיוחד לאור העובדה שניתן לעבוד מהבית ברוב העבודות.
 
עובדי תעשיה וחלק גדול מעובדי השירותים לא יכולים לעבוד מהבית

גם הרכבת, אם תופעל, תהיה בתפוסה חלקית ואי הפעלתה רק מכבידה על האוטובוסים. מי שמתרץ את אי הפעלת הרכבת בסיבות בריאותיות פשוט זורה חול בעיניים. הפעלת הרכבת רק תקטין את הסיכונים.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
התקדמנו, אתה מסכים שהיא תהיה בתפוסה חלקית?

הרי זה בדיוק מה שהוצע, שיהיה אפשר לקנות כרטיס רק באפליקציה שתגביל את מס' הנוסעים.
 
היא בכל מקרה תהיה בתפוסה חלקית, כתבתי לך את זה מלכתחילה

מי ש"התקדם" זה אתה - אם אתה מסכים להפעלת הרכבת. אתה הרי התנגדת לפתיחה שלה. עכשיו אתה מנסה להפוך את היוצרות. אבל אני לא שיניתי את דעתי. הרכבות יהיו בתפוסה חלקית כי אין ביקוש שימלא אותן. אבל פתיחת הרכבות תאפשר גם לאוטובוסים בקווים בינעירוניים להיות בתפוסה חלקית ולא מלאה. אני לא כתבתי אפילו פעם אחת נגד האפליקציה, או קניית כרטיסים מראש וגם לא נגד הגבלה פורמלית של מספר הנוסעים ברכבת. אני תמכתי ותומך בהפעלת הרכבות. אתה התנגדת לכך והעדפת אוטובוסים והסעות לא מציאותיות. אני שמח שהתקדמת לכיוון ההגיון והשפיות...
 

דיברגנט חדש

Well-known member
אני התנגדתי למשפט שלך -

"הרכבות יהיו בתפוסה חלקית כי אין ביקוש שימלא אותן" &nbsp המשפט הזה יהיה נכון ביום הראשון, אולי השני, אך במהרה יחזור למה שהיה עד שיצוץ החולה הראשון משם. הואיל שעל פי מה שהוצע מלכתחילה, לא היה אפשרות לדעת, מי השתמש ברכבת וכך לא היה שליטה על ההתפרצות (בניין קלפים/דומינו?) במתווה החדש, של האפליקציה, יהיה רישום נוסעים, אני מניח שתהיה גם הצהרת בריאות, בנוסף לחום שימדד לבאים לרכבת ותוגבל הכמות ואז זה בגדר סיכון מחושב. ברור, שיהיו חולים ויהיו בידודים של מי שהיו ברכבת באותה עת, עפ"י הרישום באפליקציה, אך כמו שאתה אומר, נלמד לחיות עם זה.
 
לא יחזור למה שהיה גם כי יש פחות נוסעים (למשל הרבה פחות

סטודנטים שנוסעים או טסים לחו"ל וחוזרים מחו"ל) וגם כי אנשים שנהגו לנסוע ברכבת במקום ברכב פרטי חזרו בתקופה הזו להשתמש ברכבים פרטיים. הרכבת לא תיצור ביקוש חדש בתקופה הנוכחית ואנשים לא יסעו ברכבת להנאתם. רק מי שבאמת צריך את הרכבת יסע בה. בימי ראשון בבוקר וחמישי אחר הצהריים יהיו יותר נוסעים, אבל עדיין לא תהיה תפוסה מלאה. אנשים שיש להם אלטרנטיבה נמנעים מלהשתמש בתח"צ בתקופה הזו, אבל מה לעשות שיש הרבה מאוד אנשים שאין להם אלטרנטיבה. עבורם פתיחת הרכבת רק תועיל, גם בהיבט הבריאותי.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
כשאני הייתי חייל, הצבא כפה עלינו להשתמש ברכבת ולא באוטובוסים

כאשר יש תחנת רכבת בקירבת הבסיס (לשמחתי היה לי רק כעשיתי קורס ובשאר השירות לא הייתי ליד תחנת רכבת) &nbsp בימי ראשון בבוקר, אלו בעיקר חיילים שנוסעים ברכבת וזה לא ישתנה, לכן תהיה תפוסה מלאה, אלא אם כן, יגבילו כפי שרוצים להגביל!
 
הרבה חיילים נוסעים, אבל גם הרבה לא חיילים

בימי ראשון בבוקר בימים רגילים גם הרבה סטודנטים נוסעים. ובשנים האחרונות יש בימי ראשון בבוקר גם הרבה הסעות לחיילים, למשל הסעות לעיר הבה"דים. כשהמטרה של ההסעות הללו עוד הרבה לפני שידעו מה זה קורונה, היא להקטין את עומס החיילים ברכבת בימי ראשון. https://www.tofsimkav.co.il/ כך שהחיילים לא יגרמו לתפוסה מלאה ברכבת. חוץ מזה, אם חיילים לא יסעו ברכבת, הם יגרמו לתפוסה מלאה באוטובוסים, כולל באוטובוסים של הסעות מיוחדות. האם תפוסת חיילים מלאה באוטובוס פחות מדבקת מתפוסה מלאה של חיילים בקרון רכבת? שוב - במספר נוסעים נתון, הפעלת הרכבת רק תגדיל את הקיבולת ותקטין את התפוסה ואת הצפיפות. ולכן לייחס חשיבות גדולה להגבלת תפוסה רשמית ברכבת כשאין הגבלה רשמית כזו באוטובוסים ובהסעות, זה מגוחך. מי שמבחינתו הגבלת התפוסה הזו זה מה שיוצר את ההבדל, מרמה את עצמו.
 
למעלה