מערך הקווים העתידי בירושלים

מצב
הנושא נעול.
מערך הקווים העתידי בירושלים

מערך הקווים העתידי בירושלים
לפני זמן מה היה כאן ויכוח האם ניתן לשלב בין מתן עדיפות לקווים המהירים - האדום והכחול, אל מול הפעלת קווי המהדרין הישירים בין השכונות החרדיות. ובכן , ישבתי על המדוכה ובניתי תחזית למערך הקווים החדש בירושלים שמתחשבת בשתי המגמות האלה. קווים שאינם מוזכרים בקובץ - לא ישתנו לעומת היום. הערות יתקבלו בברכה.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
ממעבר זריז על הרשימה

מערך הקווים העתידי בירושלים
לפני זמן מה היה כאן ויכוח האם ניתן לשלב בין מתן עדיפות לקווים המהירים - האדום והכחול, אל מול הפעלת קווי המהדרין הישירים בין השכונות החרדיות. ובכן , ישבתי על המדוכה ובניתי תחזית למערך הקווים החדש בירושלים שמתחשבת בשתי המגמות האלה. קווים שאינם מוזכרים בקובץ - לא ישתנו לעומת היום. הערות יתקבלו בברכה.
ממעבר זריז על הרשימה
הכל טוב ויפה למעט העובדה הפשוטה והכואבת שנסיעה שכיום אני יכול לעשות באוטובוס אחד, אני אאלץ לעשות בשניים. ונסיעה שדורשת כיום החלפה אחת - ץדרוש בעתיד שתי החלפות.
 
נכון, זאת המגמה היום בכל הארץ

ממעבר זריז על הרשימה
הכל טוב ויפה למעט העובדה הפשוטה והכואבת שנסיעה שכיום אני יכול לעשות באוטובוס אחד, אני אאלץ לעשות בשניים. ונסיעה שדורשת כיום החלפה אחת - ץדרוש בעתיד שתי החלפות.
נכון, זאת המגמה היום בכל הארץ
למעשה בחיפה זה כבר החל, גם מבחינת הכניסה לעיר וגם מבחינת הכניסה לחלק מהשכונות. לפחות מהפורום הבנתי שרוב תושבי השכונות דווקא מרוצים. אבל הרעיון לטווח ארוך הוא שהרק"ל או הפיליאס ישמשו מעין "רכבת תחתית" שהיא תמיד מהירה ותמיד זמינה. ימים יגידו אם אכן כך יהיה. הבעיה היא, שגם אם כך יהיה, צריך להרגיל את הנוסעים "פסיכולוגית" לשינוי.
 

x u m

New member
אני מקווה שזה לא יצא לפעול

מערך הקווים העתידי בירושלים
לפני זמן מה היה כאן ויכוח האם ניתן לשלב בין מתן עדיפות לקווים המהירים - האדום והכחול, אל מול הפעלת קווי המהדרין הישירים בין השכונות החרדיות. ובכן , ישבתי על המדוכה ובניתי תחזית למערך הקווים החדש בירושלים שמתחשבת בשתי המגמות האלה. קווים שאינם מוזכרים בקובץ - לא ישתנו לעומת היום. הערות יתקבלו בברכה.
אני מקווה שזה לא יצא לפעול
אני תושב פסגת זאב ומשום מה לא נראה לי שאפשרות היחידה לצאת מהשכונה תהיה ברקל"ת בלבד. פסגת זאב ונווה יעקב זה בערך 50,000 איש (סדר גודל של עיר). כמות כזאת של תושבים לא יכולה להיות תלוי באמצעי תחבורה יחידי, תקלה הכי קטנה או מטען חבלה על פסי רכבת בשועפט (תרחישים סבירים ביותר) ויש לנו אלפי אנשים שלא יכולים להגיעה הביתה. נקודה שניה זהה לזה של דוד. תנסה להגיעה מפסגת זאב לקניון מלחה היום זה קו אוטובוס 22 ולפי תוכנית שלך? הרבה סטודנטים שגרים בפסגה וצריכים להגיעה להר הצופים או גבעת רם, היום זה אוטובוס אחד או שניים, לפי תוכנית שלך זה יהיה לפחות 3 אמצעי תחבורה. תלמידי פסגה שלומדים ברנה קסין מגיעים עם אוטובוס אחד ולפי תוכנית שלך? זה אסון לתלות את כל התחבורה על קו רקל"ת אחד, כאשר תהיה רשת של לפחות 4-5 קווים על פני כל העיר יהיה על מה לדבר.
 
צר לי, אבל זה יצא לפועל

אני מקווה שזה לא יצא לפעול
אני תושב פסגת זאב ומשום מה לא נראה לי שאפשרות היחידה לצאת מהשכונה תהיה ברקל"ת בלבד. פסגת זאב ונווה יעקב זה בערך 50,000 איש (סדר גודל של עיר). כמות כזאת של תושבים לא יכולה להיות תלוי באמצעי תחבורה יחידי, תקלה הכי קטנה או מטען חבלה על פסי רכבת בשועפט (תרחישים סבירים ביותר) ויש לנו אלפי אנשים שלא יכולים להגיעה הביתה. נקודה שניה זהה לזה של דוד. תנסה להגיעה מפסגת זאב לקניון מלחה היום זה קו אוטובוס 22 ולפי תוכנית שלך? הרבה סטודנטים שגרים בפסגה וצריכים להגיעה להר הצופים או גבעת רם, היום זה אוטובוס אחד או שניים, לפי תוכנית שלך זה יהיה לפחות 3 אמצעי תחבורה. תלמידי פסגה שלומדים ברנה קסין מגיעים עם אוטובוס אחד ולפי תוכנית שלך? זה אסון לתלות את כל התחבורה על קו רקל"ת אחד, כאשר תהיה רשת של לפחות 4-5 קווים על פני כל העיר יהיה על מה לדבר.
צר לי, אבל זה יצא לפועל
כי זאת מדיניות משרד התחבורה, והם גם יצטרכו להצדיק את הקמת הרק"ל... המטרה היא להגדיל את הזמינות והתדירות, אבל אין ספק שזה יגרום לאי-נוחות בגלל ההחלפות הרבות שהנוסעים יצטרכו לעשות. ישנם מסלולים שיפגעו יותר מרוב המסלולים, דוגמת אלו שציינת. אני לא נוקט עמדה לגבי האיזון בין שני הדברים, למעט זה שאני בהחלט מתקומם נגד העובדה שהחרדים מופלים היום ויופלו גם בעתיד לטובה. כלומר, השאלה האם יהיה קו ישיר מפסגת זאב להר הצופים היא שאלה פתוחה, אבל לשאלה האם קו 49א' ימשיך לפעול במקביל לרק"ל יש ככל הנראה תשובה ברורה מראש.
 

x u m

New member
אם כך אז חבל הזמן

צר לי, אבל זה יצא לפועל
כי זאת מדיניות משרד התחבורה, והם גם יצטרכו להצדיק את הקמת הרק"ל... המטרה היא להגדיל את הזמינות והתדירות, אבל אין ספק שזה יגרום לאי-נוחות בגלל ההחלפות הרבות שהנוסעים יצטרכו לעשות. ישנם מסלולים שיפגעו יותר מרוב המסלולים, דוגמת אלו שציינת. אני לא נוקט עמדה לגבי האיזון בין שני הדברים, למעט זה שאני בהחלט מתקומם נגד העובדה שהחרדים מופלים היום ויופלו גם בעתיד לטובה. כלומר, השאלה האם יהיה קו ישיר מפסגת זאב להר הצופים היא שאלה פתוחה, אבל לשאלה האם קו 49א' ימשיך לפעול במקביל לרק"ל יש ככל הנראה תשובה ברורה מראש.
אם כך אז חבל הזמן
זה חלם לבנות את כל המערך תחבורה סביב קו רק"ל בודד, כל שיבוש קטן בלו"ז רק"ל ימוטת את הקווים המזינים. מערכת קווים שהצגת מתאימה רק לשנת 2020 כאשר יש מערך מלא של 8 קווי רק"ל. בכל מקרה ביקשת הערות, ולפי דעתי חשוב מאוד לתת חלופה נוספת ליציאה משכונות פסגת זאב ונווה יעקב.
 

amit1270

New member
לא לגמרי נכון.

צר לי, אבל זה יצא לפועל
כי זאת מדיניות משרד התחבורה, והם גם יצטרכו להצדיק את הקמת הרק"ל... המטרה היא להגדיל את הזמינות והתדירות, אבל אין ספק שזה יגרום לאי-נוחות בגלל ההחלפות הרבות שהנוסעים יצטרכו לעשות. ישנם מסלולים שיפגעו יותר מרוב המסלולים, דוגמת אלו שציינת. אני לא נוקט עמדה לגבי האיזון בין שני הדברים, למעט זה שאני בהחלט מתקומם נגד העובדה שהחרדים מופלים היום ויופלו גם בעתיד לטובה. כלומר, השאלה האם יהיה קו ישיר מפסגת זאב להר הצופים היא שאלה פתוחה, אבל לשאלה האם קו 49א' ימשיך לפעול במקביל לרק"ל יש ככל הנראה תשובה ברורה מראש.
לא לגמרי נכון.
אמנם קווי הרק"ל וה-HGB יהיו "עמודי התווך" של המערכת, אבל לא כל הקווים חוצי-העיר יקוצצו ויהפכו לקווים מזינים. חלק מהקווים שעוברים כעת ברחוב יפו יוזזו לרחוב אגריפס או הנביאים, ויהוו חלופה לרק"ל. בנוסף, מת"צ דרך חברון-גולדה לא ישרת קו HGB יחיד אלא כמה. אני ממליץ לך להסתכל במפה שבקישור הבא: http://www.rakevetkala-jerusalem.org.il/images/Ini-Op-MAIN_big.jpg
 
יתכן, אבל לגבי ה-HGB אתה טועה

לא לגמרי נכון.
אמנם קווי הרק"ל וה-HGB יהיו "עמודי התווך" של המערכת, אבל לא כל הקווים חוצי-העיר יקוצצו ויהפכו לקווים מזינים. חלק מהקווים שעוברים כעת ברחוב יפו יוזזו לרחוב אגריפס או הנביאים, ויהוו חלופה לרק"ל. בנוסף, מת"צ דרך חברון-גולדה לא ישרת קו HGB יחיד אלא כמה. אני ממליץ לך להסתכל במפה שבקישור הבא: http://www.rakevetkala-jerusalem.org.il/images/Ini-Op-MAIN_big.jpg
יתכן, אבל לגבי ה-HGB אתה טועה
לפני שהתחלתי לכתוב את מערך הקווים שלי, עברתי על המפה הנ"ל ולמדתי אותה היטב. אבל מההודעות האחרונות באתר של הרק"ל אני מסיק שהיא כבר לא ממש רלוונטית מבחינת קווי ה-HGB . וזאת מכמה טעמים: (א) במפה לא קיים הקו הכחול ואין התחשבות במת"צ מצפון לדרום (ב) ב-PDF המדבר על ה-HGB הנמצא באתר הרק"ל כתוב במפורש שהאוטובוסים החדשים ינועו אך ורק בקו הכחול ובמסלול שייחודי רק להם. לפיכך, הם לא יפעלו במסלולים המתוארים במפה (כגון נסיעה במקביל לרחוב יפו, או כניסה לרמת אשכול \ הר נוף \ המושבה הגרמנית). (ג) שוב לפי האתר, הנסיעה ב-HGB תהיה מונחית. (בנוסף, אחד הדגמים הוא למעשה טרוליבוס מונחה) . נסיעה שכזו ניתן לעשות רק במת"צ עם תשתית מתאימה. כלומר, במקרה דנן - רק בתוואי הקו הכחול.
 

amit1270

New member
ככל הידוע לי, בתוואי הנוכחי של הקו הכחול

יתכן, אבל לגבי ה-HGB אתה טועה
לפני שהתחלתי לכתוב את מערך הקווים שלי, עברתי על המפה הנ"ל ולמדתי אותה היטב. אבל מההודעות האחרונות באתר של הרק"ל אני מסיק שהיא כבר לא ממש רלוונטית מבחינת קווי ה-HGB . וזאת מכמה טעמים: (א) במפה לא קיים הקו הכחול ואין התחשבות במת"צ מצפון לדרום (ב) ב-PDF המדבר על ה-HGB הנמצא באתר הרק"ל כתוב במפורש שהאוטובוסים החדשים ינועו אך ורק בקו הכחול ובמסלול שייחודי רק להם. לפיכך, הם לא יפעלו במסלולים המתוארים במפה (כגון נסיעה במקביל לרחוב יפו, או כניסה לרמת אשכול \ הר נוף \ המושבה הגרמנית). (ג) שוב לפי האתר, הנסיעה ב-HGB תהיה מונחית. (בנוסף, אחד הדגמים הוא למעשה טרוליבוס מונחה) . נסיעה שכזו ניתן לעשות רק במת"צ עם תשתית מתאימה. כלומר, במקרה דנן - רק בתוואי הקו הכחול.
ככל הידוע לי, בתוואי הנוכחי של הקו הכחול
אין תשתית להנחיית אוטובוסים מתקדמים, ובינתיים זה מת"צ רגיל. חוצמזה, אוטובוס "מונחה" יכול לנסוע גם על כביש רגיל (וזה אחד היתרונות שלו), כך שלא תהיה שום בעיה לפצל את הקו הכחול לכמה קווי-משנה.
 

wantok

New member
לדעתי יש פה מלכוד

ככל הידוע לי, בתוואי הנוכחי של הקו הכחול
אין תשתית להנחיית אוטובוסים מתקדמים, ובינתיים זה מת"צ רגיל. חוצמזה, אוטובוס "מונחה" יכול לנסוע גם על כביש רגיל (וזה אחד היתרונות שלו), כך שלא תהיה שום בעיה לפצל את הקו הכחול לכמה קווי-משנה.
לדעתי יש פה מלכוד
זה די ברור (לדעתי) שההיקף המתוכנן של ביטול הקווים למרכז העיר מוגזם ביחס לקו רק"ל בודד בתוספת HBG , BRT או WTF. אני חושד שלאור הסגירה של ציר יפו לאוטובוסים לא נותרו צירים המסוגלים להכיל נפח משמעותי של אוטובוסים בסמוך לצנטרום. האלטרנטיבה היחידה שאני רואה היא לא לסגור את רחוב יפו לאוטובוסים מה שעלול להפוך את הרק"ל לפארסה.
 

amit1270

New member
תשכח מזה, זה לא יקרה.

לדעתי יש פה מלכוד
זה די ברור (לדעתי) שההיקף המתוכנן של ביטול הקווים למרכז העיר מוגזם ביחס לקו רק"ל בודד בתוספת HBG , BRT או WTF. אני חושד שלאור הסגירה של ציר יפו לאוטובוסים לא נותרו צירים המסוגלים להכיל נפח משמעותי של אוטובוסים בסמוך לצנטרום. האלטרנטיבה היחידה שאני רואה היא לא לסגור את רחוב יפו לאוטובוסים מה שעלול להפוך את הרק"ל לפארסה.
תשכח מזה, זה לא יקרה.
כל התוכנית מתבססת על לבלעדיות לרק"ל לאורך המסילה.
 

wantok

New member
לצערי אני לא לגמרי בטוח

תשכח מזה, זה לא יקרה.
כל התוכנית מתבססת על לבלעדיות לרק"ל לאורך המסילה.
לצערי אני לא לגמרי בטוח
לדעתי גם יהיה לחץ להראות ריבוי נוסעים ברק"ל וגם כפי שציינתי יש בעיה אמיתי. לאיפה תכניס את כל האוטובוסים - לאגריפס?
 

amit1270

New member
חלק לאגריפס, חלק יקוצצו ויהפכו לקווים מזינים

לצערי אני לא לגמרי בטוח
לדעתי גם יהיה לחץ להראות ריבוי נוסעים ברק"ל וגם כפי שציינתי יש בעיה אמיתי. לאיפה תכניס את כל האוטובוסים - לאגריפס?
חלק לאגריפס, חלק יקוצצו ויהפכו לקווים מזינים
 

wantok

New member
הממ.. לאיזו תוכנית התכוונת

תשכח מזה, זה לא יקרה.
כל התוכנית מתבססת על לבלעדיות לרק"ל לאורך המסילה.
הממ.. לאיזו תוכנית התכוונת
לתוכנית הרק"ל או לתוכנית השינויים בקוי האוטובוסים הנ"ל?
 

amit1270

New member
תוכנית השינויים בקווי האוטובוסים נגזרת מתכנית

הממ.. לאיזו תוכנית התכוונת
לתוכנית הרק"ל או לתוכנית השינויים בקוי האוטובוסים הנ"ל?
תוכנית השינויים בקווי האוטובוסים נגזרת מתכנית
הרק"ל.
 

amit1270

New member
נו טוב...

לא משנה - עזוב
נו טוב...
ההומור (?) שלי לא כל כך מצליח בזמן האחרון... לענייננו: הבלעדיות לרק"ל על המסילה היא בבחינת "ייהרג ובל יעבור". אם תתחיל להכניס שם אוטובוסים (ומה עם מוניות?) כל העסק יתפרק והרכבת הקלה המתקדמת תתחיל להיתקע כמו כל רכב אחר. מה גם ש"מדרחוב יפו" ייהרס והנזק התדמיתי יהיה עצום.
 

קובי לו

New member
יש הרבה ערים בעולם

נו טוב...
ההומור (?) שלי לא כל כך מצליח בזמן האחרון... לענייננו: הבלעדיות לרק"ל על המסילה היא בבחינת "ייהרג ובל יעבור". אם תתחיל להכניס שם אוטובוסים (ומה עם מוניות?) כל העסק יתפרק והרכבת הקלה המתקדמת תתחיל להיתקע כמו כל רכב אחר. מה גם ש"מדרחוב יפו" ייהרס והנזק התדמיתי יהיה עצום.
יש הרבה ערים בעולם
שבהן, לפחות על חלק ממסילות החשמליות/רק"ל, אין בלעדיות לרכב המסילתי אלא גם אוטובוסים מורשים לסוע. יתרה מזוּ, יש רחובות שבהן גם הפרייבטים והמשאיות, אוקצור, כל כלי הרכב, מורשים לסוע על מסילת החשמלית/רק"ל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה