מערך הקווים העתידי בירושלים

מצב
הנושא נעול.
אגב הערה לשונית

יש הרבה ערים בעולם
שבהן, לפחות על חלק ממסילות החשמליות/רק"ל, אין בלעדיות לרכב המסילתי אלא גם אוטובוסים מורשים לסוע. יתרה מזוּ, יש רחובות שבהן גם הפרייבטים והמשאיות, אוקצור, כל כלי הרכב, מורשים לסוע על מסילת החשמלית/רק"ל.
אגב הערה לשונית
את המילה "זו" מנקדים בחולם.... ZO מילה "זו" עם שורוק משמעה "ש" במשמעות "אשר"
 

amit1270

New member
וגם: "לנסוע" ולא "לסוע" ../images/Emo13.gif

אגב הערה לשונית
את המילה "זו" מנקדים בחולם.... ZO מילה "זו" עם שורוק משמעה "ש" במשמעות "אשר"
וגם: "לנסוע" ולא "לסוע"
 

amit1270

New member
זה נכון, אבל...

יש הרבה ערים בעולם
שבהן, לפחות על חלק ממסילות החשמליות/רק"ל, אין בלעדיות לרכב המסילתי אלא גם אוטובוסים מורשים לסוע. יתרה מזוּ, יש רחובות שבהן גם הפרייבטים והמשאיות, אוקצור, כל כלי הרכב, מורשים לסוע על מסילת החשמלית/רק"ל.
זה נכון, אבל...
בד"כ מערכות כאלה נחשבות מיושנות (והרבה פחות אטרקטיביות!) ממערכות שבהן הרק"ל מופרדת מהתנועה ברחוב (פרט לצמתים). במערכות החדשות (מ-20 השנים האחרונות) השאיפה היא להגיע לכמה שיותר הפרדה.
 
../images/Emo45.gif

זה נכון, אבל...
בד"כ מערכות כאלה נחשבות מיושנות (והרבה פחות אטרקטיביות!) ממערכות שבהן הרק"ל מופרדת מהתנועה ברחוב (פרט לצמתים). במערכות החדשות (מ-20 השנים האחרונות) השאיפה היא להגיע לכמה שיותר הפרדה.
 

wantok

New member
זה בערך מה שניסיתי להגיד

נו טוב...
ההומור (?) שלי לא כל כך מצליח בזמן האחרון... לענייננו: הבלעדיות לרק"ל על המסילה היא בבחינת "ייהרג ובל יעבור". אם תתחיל להכניס שם אוטובוסים (ומה עם מוניות?) כל העסק יתפרק והרכבת הקלה המתקדמת תתחיל להיתקע כמו כל רכב אחר. מה גם ש"מדרחוב יפו" ייהרס והנזק התדמיתי יהיה עצום.
זה בערך מה שניסיתי להגיד
 
לפי התכניות תהיה שם תשתית הנחיה

ככל הידוע לי, בתוואי הנוכחי של הקו הכחול
אין תשתית להנחיית אוטובוסים מתקדמים, ובינתיים זה מת"צ רגיל. חוצמזה, אוטובוס "מונחה" יכול לנסוע גם על כביש רגיל (וזה אחד היתרונות שלו), כך שלא תהיה שום בעיה לפצל את הקו הכחול לכמה קווי-משנה.
לפי התכניות תהיה שם תשתית הנחיה
לפי האתר הרישמי, בינתיים התכניות הן שהאוטובוסים החדשים יסעו רק בקו הכחול. כמו כן ככל הנראה הם יהיו מונחים. העובדה שבינתיים אין שם תשתית הנחייה אינה מלמדת כלום, שכן המת"צ בכלל עוד לא הושלם, ומכאן שגם התשתית עוד לא הושלמה. עניין אחר הוא שיתכן ובעתיד, לאור תלונות כמו אלה הנשמעות בשירשור זה, יחליטו שחלקם ימשיכו לתוך השכונות ללא מערכת ההנחייה.
 
להשתמש בשלושה קווים שונים בתוך עיר אחת...

אני מקווה שזה לא יצא לפעול
אני תושב פסגת זאב ומשום מה לא נראה לי שאפשרות היחידה לצאת מהשכונה תהיה ברקל"ת בלבד. פסגת זאב ונווה יעקב זה בערך 50,000 איש (סדר גודל של עיר). כמות כזאת של תושבים לא יכולה להיות תלוי באמצעי תחבורה יחידי, תקלה הכי קטנה או מטען חבלה על פסי רכבת בשועפט (תרחישים סבירים ביותר) ויש לנו אלפי אנשים שלא יכולים להגיעה הביתה. נקודה שניה זהה לזה של דוד. תנסה להגיעה מפסגת זאב לקניון מלחה היום זה קו אוטובוס 22 ולפי תוכנית שלך? הרבה סטודנטים שגרים בפסגה וצריכים להגיעה להר הצופים או גבעת רם, היום זה אוטובוס אחד או שניים, לפי תוכנית שלך זה יהיה לפחות 3 אמצעי תחבורה. תלמידי פסגה שלומדים ברנה קסין מגיעים עם אוטובוס אחד ולפי תוכנית שלך? זה אסון לתלות את כל התחבורה על קו רקל"ת אחד, כאשר תהיה רשת של לפחות 4-5 קווים על פני כל העיר יהיה על מה לדבר.
להשתמש בשלושה קווים שונים בתוך עיר אחת...
נשמע לי מוגזם לחלוטין.
 

amit1270

New member
זה יכול להיות יותר יעיל מקו אחד.

להשתמש בשלושה קווים שונים בתוך עיר אחת...
נשמע לי מוגזם לחלוטין.
זה יכול להיות יותר יעיל מקו אחד.
ותלוי כמובן בתדירות ובנוחות המעבר. מצד שני קיימת כמובן רתיעה פסיכולוגית (ביחוד במזג אוויר לא נוח...).
 
הערות לגבי הקווים שאני רגיל לנסוע בהם;

מערך הקווים העתידי בירושלים
לפני זמן מה היה כאן ויכוח האם ניתן לשלב בין מתן עדיפות לקווים המהירים - האדום והכחול, אל מול הפעלת קווי המהדרין הישירים בין השכונות החרדיות. ובכן , ישבתי על המדוכה ובניתי תחזית למערך הקווים החדש בירושלים שמתחשבת בשתי המגמות האלה. קווים שאינם מוזכרים בקובץ - לא ישתנו לעומת היום. הערות יתקבלו בברכה.
הערות לגבי הקווים שאני רגיל לנסוע בהם;
בקו 4 יחסר לי המסלול המלא אבל השינוי מתבקש... קו 13 לא מובן. גבעת המטוס!!?? ביטולו של קו 18 (טוב, צימצום) זה לא דבר של מה בכך. זה אולי הקו הכי חשוב של ירושלים. מה החלופה שאתה מציב לו? ולסיום - הקווים של מעלה אדומים. כבר עכשיו יש התקוממות בעיר נגד הכוונה לבטל את הגעת הקווים למרכזית ולעצור אותם בצומת בר אילן. עצירתם בצומת הגבעה הצרפתית תגרום לניקוז של מאות נוסעים (ובשעות העומס אלפי נוסעים) בשעה בצומת הגבעה הצרפתית. אני בספק אם יש שם מקום שיוכל להכיל את כולם.
 
תיקונים והערות

הערות לגבי הקווים שאני רגיל לנסוע בהם;
בקו 4 יחסר לי המסלול המלא אבל השינוי מתבקש... קו 13 לא מובן. גבעת המטוס!!?? ביטולו של קו 18 (טוב, צימצום) זה לא דבר של מה בכך. זה אולי הקו הכי חשוב של ירושלים. מה החלופה שאתה מציב לו? ולסיום - הקווים של מעלה אדומים. כבר עכשיו יש התקוממות בעיר נגד הכוונה לבטל את הגעת הקווים למרכזית ולעצור אותם בצומת בר אילן. עצירתם בצומת הגבעה הצרפתית תגרום לניקוז של מאות נוסעים (ובשעות העומס אלפי נוסעים) בשעה בצומת הגבעה הצרפתית. אני בספק אם יש שם מקום שיוכל להכיל את כולם.
תיקונים והערות
קו 13 גבעת משואה כמובן. התכוונתי שהקטע הדרומי של הקו נשאר ללא שינוי. קו 18 רק 18א' מתבטל. 18 ימשיך לפעול בין קרית היובל להר הרצל. בהמשך יוחלף ע"י הרק"ל עד לכיכר צה"ל. ברח' דוד המלך יוחלף ע"י קו 65 החדש. בקטע שבין רכבת החאן, דרך המושבה הגרמנית והקטמונים, ועד לרכבת מלחה - יוחלף ע"י קו 62 החדש (ובקטעים המשותפים גם 61). כמו כן הכוונה היא שמי שצריך להגיע מתחנה מרכזית\מחנה יהודה לקטמונים ישתמש ברק"ל, אחר כך הקו הכחול, ולבסוף קו 62. מי שצריך מלב העיר לקטמונים ישתמש בקו הכחול ואז קו 62. קווי מעלה אדומים אני מסכים שצריך לבנות מסוף מסודר ואף ממוזג ולא להסתפק בתחנת החלפה רגילה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה