מערכות יחסים

מערכות יחסים ../images/Emo23.gif

רובנו מבקשים אהבה. בדרך כזו או אחרת רובנו מחפשים אחר האהבה. אנו מבקשים לעצמנו אהבה - שיאהבו אותנו, יכבדו אותנו, יעריכו אותנו, ירימו אותנו אל על. פשוט שיאהבו אותנו. נשאלת השאלה כיצד נכניס לחיינו את האהבה המיוחלת ? לטעמי לפני שאנו שואלים את השאלה הזו יש צורך לשאול שאלה חשובה אף יותר – האם אנו אוהבים את עצמנו ? האם אנו מכבדים ומעריכים ומרימים את עצמנו אל על ? האם אנו מעניקים לעצמנו אהבה ? נאמר "ואהבת לרעך כמוך" אהוב את רעך כפי שאתה אוהב את עצמך. ואני שואלת. כיצד אתה אוהב את עצמך ? או יתרה מכך - האם אתה בכלל אוהב את עצמך ? החיים מורכבים ממערכות יחסים. אנו מקיימים מערכות יחסים למעשה עם כל דבר: בינו לבינה, הורה וילד, בוס ומעביד ועוד.... אנו אפילו מקיימים מערכות יחסים עם הדומם והצומח הסובבים אותנו. גם עם עצמנו אנו מנהלים מערכת יחסים. על מנת שנוכל לקיים מערכת יחסים מוצלחת עם הסובבים אותנו יש צורך לקיים מערכת יחסים מוצלחת בראש ובראשונה עם עצמנו. מומלץ לכל אחד עם עצמו לבחון את מערכת היחסים האישית, המיוחדת והמורכבת הזו שלו . אנו מחפשים אחר האהבה אך לא יודעים שזו תגיע כאשר לא נצפה לה כלל וכלל. הניסיון למצוא אהבה לא יניב את בן הזוג הנכון ועלול ליצור מערכת יחסים כושלת. עלינו להבין כי האהבה היא בתוכנו וכאשר נאהב את עצמנו נמשוך את האהבה אלינו ובן הזוג המיוחל והנכון יגיע מבלי שנחפש אחריו. אם אתם מחפשים תכונות מסוימות בבן הזוג פתחו אותן ראשית בעצמכם. למשל אתם מבקשים בן זוג בעל חוש הומור מפותח? בחנו את חוש ההומור שלכם. האם אתם יבשים כצנון או שמא אתם מצחיקים כקומיקאי ? בחנו את עצמכם מה מרחיק מכם את האהבה. היא אתם ביקורתיים כלפי עצמכם? חסרי ביטחון עצמי? מבקשים ותרים אחר הבלתי מושג כמו חייתם בסרט הוליוודי? מפחדים מאינטימיות? האם אתם מאמינים כי לעולם למעשה לא תמצאו את זה שאהבה נפשכם? הכינו את השטח לקראת האהבה. היו אוהבים והרשו לעצמכם להיות ניתנים לאהבה. היו פתוחים ומוכנים לקלוט את האהבה המגיעה לכם. כיצד נוכל למצוא מערכת יחסים נכונה וטובה ? כיצד נוכל לשפר, לחזק ולשמר מערכת יחסים קיימת ? אסנת
 

hayapollak

New member
הילה -מתחברת,אוהבת

את שכתבת ומוסיפה משלי מכיוו שבדיוק בא לי לשאול - *כמה פעמים ביום אתן צוחקות, צוחקות עם ולא על, צוחקות בפה רחב ובקול? *אצלי יש יחס ישיר בין צחוק לבין "תקופה טובה" של פעילות פיזית, ריגשית ורוחנית. כשאני "תקועה" אני לא צוחקת, אני עצובה. *הצחוק הוא תוצאה של אנרגיות טובות,חיוביות. ואחד האמצעים שנוקטים בהם לשחרור מלחצים הוא צחוק.
 

SIKU

New member
../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gifצחוק../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif

אני צוחקת כמעט בכל מצב. דווקא קשיים מעוררים אצלי את חוש ההומור. לי ולבן זוגי יש הומור שחור שעוזר לנו לעבור תקופות קשות בחים. אני מניחה שחלק מההומור שלנו היה מזעזע אנשים אחרים אבל אותנו הוא מרים.
 

hayapollak

New member
חוש הומור - קצת מקנאה בכם

לצערי חוש ההומור אצלי לא ממש מפותח ואני משתדלת לעבוד על זה. אם הייתי מצליחה בכל מצב גם קצת לצחוק זה היה מועיל. אני משתדלת מדי יום לצחוק קצת עם הבן שלי - ילדים טובים בזה.
 
אני משתדלת לצחוק בכל בוקר

לא מזמן הייתי בסדנה "יוגה צחוק" אני לא אגיד שהתחברתי ו/או אהבתי את הרעיון אבל בהחלט אומר שכל בוקר אני פותחת את היום בצחוק. מתבוננת במראה, ושניה לפני שאני שוטפת פנים אני צוחקת לעבר דמותי המשתקפת, שולחת נשיקה, מאחלת בוקר וטוב ו... יאללה לשגרת היום :) הנה, אני צוחקת עכשיו.
 
קודם כל אהבה עצמית ../images/Emo24.gif

מאוד מסכימה איתך. מחנכים אותנו שזה אגואיסטי, ולא יפה להגיד לא. מלמדים אותנו לרצות אחרים, להיות בסדר בעיניי האחר.... ואהבת לרעך כמוך כתוב פשוט, ברור שאתה אוהב את עצמך.... אני עובדת על זה חזק. להקשיב לעצמי, לעשות מה שנכון לי. קודם כל. רק אחר כך לעשות לאחרים. יש דוגמא מצויינת שעוזרת לי: במלחמת המפרץ ההוראה הייתה: קודם אמא שמה מסכה על עצמה, אחר כך לילדים. למה? כי אם אמא לא תנשום, היא לא תוכל לעזור לילדים שלה. כל אחת יודעת מתי היא לא יכולה לנשום יותר... אין לזה חוקים כלליים.
 

שירה1973

New member
צופית

לא צריך להרחיק לכת עד מלחמות... בכל טיסה (אפילו עד אילת...) חלק מהנחיות הבטיחות הן שבמקרה ויש צורך במסיכות חמצן - ההורה ישים קודם את המסיכה על עצמו ורק לאחר מכן על הילד. (ושלא נדע !)
 
צופית, הדוגמא שלך נהדרת !

כל כך ממשית, כל כך קיומית וברשותך אני מאמצת אותה בשתי ידיים ולב אחד :)
 
למעלה