מערכת הדם באדם

מערכת הדם באדם

שלום, אני לומד על מערכות הובלה ויש לי שאלה מסויימת. איזה חומרים מובילה בדיוק מערכת הדם באדם והאם כולם מומסים במים? אבקש פירוט כי זה חשוב לי לעבודה מסויימת. מקווה ששאלתי קשורה לפורום ושאקבל תשובה עלייה, אופיר.
 

Hard Nut

New member
זה מאד פשוט. לא צריך להפנותך

הבה נחשוב ביחד. כדוריות הדם האדומות שבדם נועדו לספוח אליהן חמצן מהריאות, ולהובילו לכל תא ותא בגוף. זה הדבר העיקרי. אחר כך באים המים. הדם מובלי מים לכל תא ותא בגוף. מים מומסים במים. אחר כך באים המינרלים. מערכת הדם מובילה את כל המינרלים הדרושים לפעילות התקינה של כל המנגנונים בגוף הדורשים את המינרלים הללו. במיוחד ישנו חילוף חומרים של מינרלים בעצמו השלד, אשר עשוי כולו ממינרלים ובמיוחד מסידן ומגנזיום. בצורתם היונית, המינרלים הללו מומסים במים. אחר כך באות חומצות האמינו, שמהן מורכב החלבון הדרוש לכל תא בגוף. בצורתן היוניץ, חומצות האמינו הללו מומסות במים. אחר כך באות חומצות השומן, שנדרשות לבניית קרומי התאים בגוף. בצורתן היונית, חומצות השומן מומסות במים. חומצות השומן הרוויות, כמו גם תוצרי עיכול (כגון הומוציסטאין), סידן, ושאר פסולת ועודפים, אינם מומסים היטב בדם, והם אלה ששוקעים ומצטברים על דפנות כלי הדם. אחר כך באים החומרים המרוכבים יותר, אשר גם הם נדרשים לשם הפעילות התקינה של הגוף, ובהם : - פפטידים - ליפידים - אנזימים - הורמונים - סוכרים - כדוריות דם לבנות, אינן מומסות במים - אנטיגנים ואנטיבודים (נוגדנים), אינם מומסים במים - זיהומים - וכו'
 

baudrate

New member
אולי נבדוק מהן תחנות הרכבת במערכת הדם

זה יעזור לנו גם כן למיין את ההובלות. 1. הריאות - חילופי גזים - מקור חמצן לאברי הגוף ותחנת מאסף לפחמן דו חמצני בחזרה לאטמוספירה 2. מערכת העיכול - מקור לחומרי מזון (אבות המזון) לאברי הגוף 3. הכליות - תחנת מאסף למערכת הפרשה של תוצרים בלתי רצויים 4. הכבד - תחנת מאסף לתוצרי לוואי במטבוליזם, תחנת ביניים אגירה של אנרגיה (גליקוגן) ומקור יצירת תרכובות כימיות חשובות 5. בלוטות פנימיות אחרות - מקור ויעד להורמונים המווסתים את פעילות הגוף 6. מח העצם - מקור לתאי הדם 7. רקמות הגוף השונות - יעד לחומרי מוצא וחמצן, מקור לחומרי פסולת.
 

baudrate

New member
לא לשכח דברים חשובים אחרים שמערכת הובלת הדם

מובילה - מים - אלכוהול וסמים - תרופות ורעלים - חום
 
למעלה